Gå til innhold

Pris på resize en ring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestilt og fått en ring med inskripsjoner.ikke noe dyrt, en ring i sølv. Kostet 590kr,og med toll mva så ble det 250kr ekstra. 

Men,det viste seg at jrg målte feil,nå er ringen aaaltfor stor. Kan jeg dra til en gullsmed og få den mindre? Og hva koster det vanligvis? Kanskje de tar ikke sølv men bare gull? Eller hvem kan jeg ta den til?

Har jo valget å sende tilbake der det kom fra og få det justert der, men porto og jobben med å justere,og kanskje jeg må betale moms en gang til når den kommer tilbake,siden det er i utlandet? Det vil koste nesten like mye som den første bestillingen,og ta enda lenger tid.

Har du en bedre ide? Og ha,den er for stor selv for tommelen. Den var ment for mellomfingeren,men nå passer den ingen av dem.

Anonymkode: 92de3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri resized sølv. Gullringen jeg sist justerte var i gult gull og uten inskripsjon så en lett jobb. Kostet 420 hos mestergull. 

Anonymkode: ef747...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også resized gull, aldri sølv. Har vært rundt 400 kroner.

Anonymkode: f6210...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med gullsmed. Endret en halv størrelse på en ring, og det kom på 900 kr. Men her er det mange diamanter rundt, så jobben vår nok mer komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke endret størrelse, men jeg klarte å slite av en sølvring for noen år siden og fikk en gullsmed til å reparere den. De la på bittelitt sølv for å kunne beholde størrelsen og ikke gjøre den tynnere, kostet ca 400 kroner for hele jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan  gjøres dette egentlig? De kan jo ikke smelte og støpe ringen på nytt om det bare er resize. Hørt at det er noe som heter banking men hvordan blir ringen mindre eller større av det? Er det fordi de gjør fasongen mer avlang da istedet for sirkel? 

Anonymkode: f5ae2...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...