Gå til innhold

Har søkt om forlenget permisjon fra studiene, kan høgskolen nekte ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mammapermisjon, men grunnet diverse ønsker jeg å ha ett år til permisjon med minsten. 

Kan høgskolen forhindre meg i mitt ønske? Hvor lang tid må jeg påvente å få svar? 

Jeg tenker ta ett fag hjemme, for så å tilbake før fult våren2020. 

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke noe i universitets- og høgskoleloven om at foreldrepermisjonen er begrenset til ett år (§4-5). Du må sjekke om det står presisert noe i forskriftene som gjelder for ditt studiested, og om det er noe som gjelder for ditt studium særskilt, men hvis ikke ser det egentlig ut som om det burde være mulighet. Jeg sier dette med alle mulige forbehold, for jeg jobber ikke med slike saker, men så langt jeg kan se er det slik. Du må selvsagt avklare dette med studieadministrasjonen.  

Anonymkode: b6fab...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte om permisjon fra studie for ett år uten noen begrunnelse. Det ble til to år permisjon, sa aldri i fra om det siste året og fikk heller ingen spørsmål. Så på våren så skrev jeg bare til studieveileder og hørte om jeg kunne begynne på igjen til høsten eller om jeg måtte søke meg til studiet på nytt. Fikk til svar at det bare var å møte opp igjen. Mulig jeg var heldig men jeg fikk ingen problemer med å være 2 år borte

Anonymkode: c26da...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte om permisjon fra studie for ett år uten noen begrunnelse. Det ble til to år permisjon, sa aldri i fra om det siste året og fikk heller ingen spørsmål. Så på våren så skrev jeg bare til studieveileder og hørte om jeg kunne begynne på igjen til høsten eller om jeg måtte søke meg til studiet på nytt. Fikk til svar at det bare var å møte opp igjen. Mulig jeg var heldig men jeg fikk ingen problemer med å være 2 år borte

Anonymkode: c26da...8b9

Jeg tenker man må jo ha en dialog om det ?

Anonymkode: f6dd9...fd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra skole til skole. Min skole innvilger bare inntil ett års permisjon ved fødsel, førstegangstjeneste eller andre svært tungtveiende grunner. Etter ett år må man begynne igjen eller slutte.

Anonymkode: a1b47...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok an på når du søker om andre året. Dersom du f. Eks. skulle startet opp igjen etter permisjon i desember, så holder de av plassen til deg helt fra august. Om du ikke begynner igjen da blir det veldig dumt for andre som gjerne skulle hatt plassen. Dersom du gir beskjed før de tar inn nye studenter, vil det være lettere. Jeg ville hørt med en studieveileder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på studiet, hvor attraktivt det er/folk på venteliste og hvordan undervisningen er lagt opp.

Vet at medisin- og odontologistudenter i Oslo har slitt med avvikling av foreldrepermisjon.

Anonymkode: a53e4...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer an på studiet, hvor attraktivt det er/folk på venteliste og hvordan undervisningen er lagt opp.

Vet at medisin- og odontologistudenter i Oslo har slitt med avvikling av foreldrepermisjon.

Anonymkode: a53e4...432

De mister jo plassen om de ligger 1 år bak.

Anonymkode: 0bdb1...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De mister jo plassen om de ligger 1 år bak.

Anonymkode: 0bdb1...023

Mer komplisert enn som så. Uansett snakker vi nå om foreldreperm. De mister selvsagt ikke automatisk plassen ved å ta foreldreperm i ett år.

Anonymkode: a53e4...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Frostrose skrev:

Det kommer nok an på når du søker om andre året. Dersom du f. Eks. skulle startet opp igjen etter permisjon i desember, så holder de av plassen til deg helt fra august. Om du ikke begynner igjen da blir det veldig dumt for andre som gjerne skulle hatt plassen. Dersom du gir beskjed før de tar inn nye studenter, vil det være lettere. Jeg ville hørt med en studieveileder. 

Jeg har jo bare ett halve år igjen jeg da. Har spurt og er ikke problematikk innenfor det feltet isåfall. 

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De mister jo plassen om de ligger 1 år bak.

Anonymkode: 0bdb1...023

Tror ikke du skal utale deg når du ikke vet. Alle er ikke så vrange. 

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo bare ett halve år igjen jeg da. Har spurt og er ikke problematikk innenfor det feltet isåfall. 

Anonymkode: f6dd9...fd5

Dersom du allerede har spurt og det ikke er problematisk, forstår jeg ikke hvorfor du spør her? Det er vel skolen som vet best hvilke regler de har, ikke Kg. Mener ikke å være frekk, men skjønner ikke tråden da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Frostrose skrev:

Dersom du allerede har spurt og det ikke er problematisk, forstår jeg ikke hvorfor du spør her? Det er vel skolen som vet best hvilke regler de har, ikke Kg. Mener ikke å være frekk, men skjønner ikke tråden da? 

Fortid og ettertid.

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 21.04, AnonymBruker skrev:
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortid og ettertid.

Anonymkode: f6dd9...fd5

 

Hva mener du med det? At de sa at det ikke skulle re noe problem før, men du er redd de har ombestemt seg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Frostrose skrev:

Har du fått svar nå? 

Hvorfor lurer du ?

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du ?

Anonymkode: f6dd9...fd5

Jeg har valgt å engasjere meg i denne tråden. Gi råd, og komme med tilbakemeldinger. Da er det kjekt å se hvordan det går. For meg er det litt av hensikten med å være her inne. Jeg bryr meg om folk... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frostrose skrev:

Jeg har valgt å engasjere meg i denne tråden. Gi råd, og komme med tilbakemeldinger. Da er det kjekt å se hvordan det går. For meg er det litt av hensikten med å være her inne. Jeg bryr meg om folk... 

💕🤗 det et godt å høre...

Anonymkode: f6dd9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...