AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #21 Skrevet 14. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde også innadvendte brystknopper men de ble godt dratt ut for å si det sånn etterhvert😅 spesielt med baby nummer 2. For babyen spiller det ikke så stor rolle egentlig, fikk hjelp til å legge baby til på barsel men fikk raskt til selv, men måtte være noen dager på barsel for å etablere ammingen. Jeg formet brystet til hamburger før jeg la barnet til og hele areolaen skal jo inn i munnen så sugde barnet. Er jo rundt 10% av befolkningen som har innadvendte brystvorter og ammingen går for de fleste av oss. Noen må amme med skjold de første ukene mens baby blir større i munnen og sterkere å suge. Jeg ble sår og måtte smøre meg med purilan ofte i begynnelsen, men du får riktige salver og produkter på sykehuset. F.eks hvis du trenger skjold så har de flere typer og størrelser og hjelper deg å tilpasse. Anonymkode: 09fb1...a67 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har og flate brystvorter. Mine er dog ikke innovervendte, kun flate (knopper seg ikke når jeg fryser engang). Pga at baby er prematur var det ikke aktuelt med amming fra fødselen av, men derimot pumping og flaskemating. Pumpingen har gått kjempefint! Har Medela Swing elektrisk pumpe. Ville, i etterpåklokskapens lys, kjøpt dobbeltpumpe. Men ville ventet med innkjøp av elektrisk pumpe til du ser hvordan det går etter fødselen. Har nå så smått begynt med overgangen fra pumping til amming. Foreløpig med ett måltid i døgnet. Bruker Medela sine brystskjold og synes dette fungerer veldig bra. Lar og baby suge litt rett på brystvorten, men dette blir det mye kav og frustrasjon av for baby da det er vanskelig å få tak. Med skjold får baby skikkelig tak og får i seg et fullverdig måltid. Bruker minste størrelsen da det var den jeg fikk anbefalt på sykehuset. Etter en måned med fullpumping har brystvortene mine begynt å knoppe seg under mating med skjold/ ved pumping. De knopper seg ikke når baby dier uten skjold. Anonymkode: 8849c...ff5 49 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste barselavdelinger er gode på ammeopplæring. Jeg har også dårlige brystknopper, så måtte forme puppen og stappe inn i ganske liten munn, da det ikke var en naturlig tut ytterst. Men det gikk greit, jeg og baby øvde oss sammen. Brystet må formes med hånden så "noe" stimulerer munnhuletaket til baby, da vil den die. Med andre barnet fikk jeg veldig melkespreng, da måtte jeg bruke brystskjold på morgenen for å klare legge til barnet, brystet var som en bowlingball så klarte ikke forme. Lenger utover dagen ble brystet mindre stint og mykere, så da gikk det greit uten. I starten så pumpet jeg av litt på morgen for å klare legge til baby på hardt bryst. Leide dobbelpumpe Medela på sykehuset et par uker. Medela er absolutt beste pumpemerke. Etter 2-3 uker så er barnet blitt så erfaren at det bare slurper i seg puppen uten at jeg måtte forme puppen, derfra var det plankekjøring! Anonymkode: 4eb98...e3e Tusen takk for at dere deler erfaringer og råd! ❤️ Anonymkode: fed26...040
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #22 Skrevet 14. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å få låne brystpumpe på sykehuset? Hadde vært greit å prøve før jeg kjøper noe! Ts Anonymkode: fed26...040 De leier ut brystpumpe til dem som er interessert. Husker ikke helt om vi måtte ha noe papir på at vi hadde behov, eller om vi bare spurte om å leie. Du må da kjøpe slangene selv på apoteket av hensyn til hygiene. Og litt utstyr til å lagre melk i, som tåteflaske, fryseposer eller melkebegre. Det var ikke så voldsomt dyrt å leie. Men hvis du planlegger å pumpe selv iblandt i flere måneder, så vil det lønne seg å kjøpe selv. Sannsynligvis OK å få solgt videre brukt. Anonymkode: 4eb98...e3e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå