Gå til innhold

Alternativ til Coca-Cola


Roseus

Anbefalte innlegg

På 13.9.2018 den 22.07, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en sukkerfri saft du liker! Prøv og feil litt i safthylla, utrolig mye å velge i. Det finnes tilogmed saft med colasmak!

Anonymkode: 9bc33...c99

Den er ikke noe god, den har jeg testa. Smakte ikke cola, mer sånn fruktshampagnebrus aktig smak

Anonymkode: f226b...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.9.2018 den 23.45, -jk- skrev:
 

Jeg har nyslig byttet ut Pepsi Max med en supergod saft, ZerOh! Sitron&Lime. Sukkerfri selvsagt. Anbefaler alle å prøve denne, har ennå ikke truffet på noen som ikke liker den.

For å slippe å blande i ett sett kjøpte jeg en 8L dispenser med kran og plasserte i kjøleskapet. Blander en flaske i slengen, litt sterkere enn anbefalt (7:1 istedenfor 9:1). 

Er jo like mye syre i Zeroh som brus. Syre er like skadelig for tennene som sukker.

Anonymkode: 79597...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv farris med sitron og andre gode smaker. 😊 Ellers syns jeg også vann ee traust - men at det smaker myyyye bedre når jeg drikker det fra drikketut og ikke glass. Bare mentalt men drikker mye mer vann når jeg bruker flasker med tut som imsdal. 

 

Ellers er det jo godt med isbiter og et stoooort glass. Små vannglass med lunkent vann er dritkjedelig. Hva med saft? Vanlig husholdningssaft er jo gørrbillig. Og den fun safta med sånn fruktsmak er god!! (smaker som den ene typen Kjeft juicen for de av oss opp i åra haha) 

Pleier også å kjøpe sånn iste-pulver å blande i vann, ganske godt, billig og kan ligge i skapet på lur.

Anonymkode: 94f49...7fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Er jo like mye syre i Zeroh som brus. Syre er like skadelig for tennene som sukker.

Anonymkode: 79597...f4b

Jada, noe skadelig er det vel i alt annet enn rent vann, bortimot. Men det er ikke noe koffein i den for eksempel. Dermed bedre enn Pepsi Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 22.04, Roseus skrev:
 

Jeg har de siste årene drukket gjennomsnittlig 1 liter Coca-Cola om dagen, starter dagen med ett glass. Har nå bestemt meg for å kutte ned, har 2 dager uten, men merker at vann blir utrolig traust i forhold. Er egentlig juice/saft noe bedre? 

Jeg tenker i hovedsak å redusere pga økonomi, sukker og tenner. 

 

Eller om det finnes andre gode forslag til drikke. 

Det er like mye sukker i et glass med juice, så nei. Det er ikke bedre.

Drikk 2 glass vann når du står opp, og 2 glass vann til hvert måltid. Bytt ut Coca-Cola m/ Coca Cola Zero..

Dette er vel informasjon og kunnskap ett hvert voksent menneske burde forstå selv, egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...