Gå til innhold

Alternativ til Coca-Cola


Roseus

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene drukket gjennomsnittlig 1 liter Coca-Cola om dagen, starter dagen med ett glass. Har nå bestemt meg for å kutte ned, har 2 dager uten, men merker at vann blir utrolig traust i forhold. Er egentlig juice/saft noe bedre? 

Jeg tenker i hovedsak å redusere pga økonomi, sukker og tenner. 

 

Eller om det finnes andre gode forslag til drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juice blir det samme som cola både på syre og sukker og kalorier. Broren min var avhengig av cola, men klarte å venne seg til Pepsimax i steden. Fortsatt surt, men ingen sukker eller kalorier, så et mye bedre alternativ.

Anonymkode: ffe0a...789

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfri brus er mye bedre for helsa. Ja, bortsett fra for tennene da. Og lommeboka. Men én av tre er jo noe. :)

Alternativt kan du kjøpe  deg en billig brusmaskin gir å lage bobler i det du måtte ha lyst til. 

Anonymkode: 68a68...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyremaskin eller Farris. Førstnevnte blir ikke billigere enn om man utnytter tilbudene på sprudlevann,men det er delig å slippe å dra på alt vannet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rett fra 2-2,5 liter cola pr dag til max ett glass brus pr uke. 
Vann var kjedelig i starten, nå foretrekker jeg vann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nyslig byttet ut Pepsi Max med en supergod saft, ZerOh! Sitron&Lime. Sukkerfri selvsagt. Anbefaler alle å prøve denne, har ennå ikke truffet på noen som ikke liker den.

For å slippe å blande i ett sett kjøpte jeg en 8L dispenser med kran og plasserte i kjøleskapet. Blander en flaske i slengen, litt sterkere enn anbefalt (7:1 istedenfor 9:1). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roseus skrev:

Jeg har de siste årene drukket gjennomsnittlig 1 liter Coca-Cola om dagen, starter dagen med ett glass. Har nå bestemt meg for å kutte ned, har 2 dager uten, men merker at vann blir utrolig traust i forhold. Er egentlig juice/saft noe bedre? 

Jeg tenker i hovedsak å redusere pga økonomi, sukker og tenner. 

 

Eller om det finnes andre gode forslag til drikke. 

Nope! Ingen over, ingen ved siden av! ;)

Anonymkode: 838a5...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en sukkerfri saft du liker! Prøv og feil litt i safthylla, utrolig mye å velge i. Det finnes tilogmed saft med colasmak!

Anonymkode: 9bc33...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en sukkerfri saft du liker! Prøv og feil litt i safthylla, utrolig mye å velge i. Det finnes tilogmed saft med colasmak! 

Anonymkode: 9bc33...c99

Det husker jeg fra barndommen min! Hvor finner du det nå? :)

Anonymkode: 68a68...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 23.45, -jk- skrev:

Jeg har nyslig byttet ut Pepsi Max med en supergod saft, ZerOh! Sitron&Lime. Sukkerfri selvsagt. Anbefaler alle å prøve denne, har ennå ikke truffet på noen som ikke liker den.

Jeg har også lagt min elsk på denne saften. Veldig godt. 

 

Jeg har satt en grense for meg selv på en flaske om dagen. Før var det 1.5 liter men nå er det de mindre 1.25 liter. Jeg har en Soda stream-maskin som jeg i perioder bruker istedenfor å drikke cola. Jeg synes også vanlig vann kan være kjipt og foretrekker vann med bobler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 11.36, AnonymBruker skrev:

Det husker jeg fra barndommen min! Hvor finner du det nå? :)

Anonymkode: 68a68...0fe

Det er fun light som produserer, så jeg tipper på velassorterte dagligvarer som Meny og Coop mega 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Brus er brus. Spiller egentlig ingen rolle om det skal være "sukker-fritt" eller ikke... 

Anonymkode: a51af...9d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta til saft, og til vann med noen dråper sitronsaft i, sparer over 500 kr i mnd! Og fått mye finere hud, sunnere negler, hår osv :)

Jeg måtte stoppe tvert for brus noen ganger i uka opprettholdt avhengigheten. Man får hodepine de første dagene etter 2-3 dager uten og kjempesug etter sukker men bare å motstå og komme seg gjennom den første uka så går det helt fint :) Se litt på hva sukker gjør, blomster råtner av sukkervann så tenk på hva det gjør på innsiden av kroppen forhold til aldring av organer og celler og avler sykdom. Det hjelper deg å slutte forhåpentligvis! 

Kjøper meg en brus kanskje hver 6 uke nå og da kan jeg drikke hele på en kveld men passer på å ikke kjøpe ny dagen etter selvom det er digg. 

Anonymkode: 74c12...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Brus er brus. Spiller egentlig ingen rolle om det skal være "sukker-fritt" eller ikke... 

Anonymkode: a51af...9d6

Hvis målet er å gå ned i vekt eller ikke få hull i tennene spiller det en stor rolle..

Anonymkode: ffe0a...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Taffel-vann fra Rema? Ikke sukker eller kunstig søtning (Y) Man blir like "feit" av å drikke light brus, fordi kroppen tror den får sukker. Har heller aldri sett et slankt/veltrent menneske som drikker lightbrus, så noen bedras.. ;) 

Anonymkode: c4e48...8f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taffel-vann fra Rema? Ikke sukker eller kunstig søtning (Y) Man blir like "feit" av å drikke light brus, fordi kroppen tror den får sukker. Har heller aldri sett et slankt/veltrent menneske som drikker lightbrus, så noen bedras.. ;) 

Anonymkode: c4e48...8f8

Dette var vel en av de mest kreative forestillingene jeg har hørt.

Her må du fortelle mer om hvordan kroppen lager energi av ingenting, - for det er et ekte under å få til! 

Mvh

Tjukkebollefeita på 170 som veier sine 60 kilo og bare har drukket lightbrus i mer enn 40 år.

Anonymkode: 705d7...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Hvis målet er å gå ned i vekt eller ikke få hull i tennene spiller det en stor rolle..

Anonymkode: ffe0a...789

Sukkerfri brus er visstnok like skadelig for tennene som ikke sukkerfri, så det så 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Emblja skrev:

Sukkerfri brus er visstnok like skadelig for tennene som ikke sukkerfri, så det så 😜

Feil. Det gir like mye syreskader, men ikke karies.

Anonymkode: ffe0a...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...