Gå til innhold

Ingrid Aguiluz

alix

Anbefalte innlegg

Elisiaflisa skrev (19 minutter siden):

Hvem? 

Han har nå fjernet det, heldigvis. For en idiot.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisiaflisa skrev (1 time siden):

Hvem? 

Morten Ramm. 

Vi snakker sponsete doughnuts, ballonger og kebabpizza. 

Jeg får vondt av bloggeren som får denne oppmerksomheten nå som livet ellers er så tøft. Men jeg syns mest av alt at det er forferdelig umusikalsk av disse bedriftene å sponse dette. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stakkars jenta, midt oppi denne store sorgen, hvem hadde ikke takket ja til dette? Og hvertfall i disse tider hvor alt er tøft og fælt, man tenker ikke helt riktig da… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (1 time siden):

Men stakkars jenta, midt oppi denne store sorgen, hvem hadde ikke takket ja til dette? Og hvertfall i disse tider hvor alt er tøft og fælt, man tenker ikke helt riktig da… 

De aller fleste hadde faktisk ikke takket ja til pizza, donuts og ballonger i minnestunden til sin egen mor. Forstår du ikke det?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhs88 skrev (På 25.1.2022 den 19.46):

Ser på snap at hun har hatt en del spons i begravelsen til moren… hva tenker folk om dette? Det er såklart utrolig sørgelig at hun har mistet moren sin i ung alder, og jeg vet begravelse er dyrt og at folk gjør ting på sin måte… men jeg synes likevel det er rart. At det blir en arena for bedrifter å markedsføre på / for influencere å tjene/spare penger på..

Jeg er helt enig. 

En begravelse MÅ aldri bli en anledning for bedrifter å markedsføre produktene sine eller en måte for influensere å tjene penger. Dette var usmakelig.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyym97 skrev (På 26.1.2022 den 20.23):

Alt er ikke tøft og fælt i disse tider. Folk har mat på bordet, seng å sove i og klær å gå i. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (11 timer siden):

Alt er ikke tøft og fælt i disse tider. Folk har mat på bordet, seng å sove i og klær å gå i. 

ÅherregUD. Hun har mistet moren sin til kreft. Hvor er empatien din???

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (12 timer siden):

Når man mister en forelder i forholdsvis ung alder skal jeg love deg at alt føles ganske tøft og grusomt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg synes diskusjonen rundt spons av begravelse veldig godt illustrerer problematikken rundt influencere og sammenblanding av det private og inntektsgivende arbeid. 

Bare se på hvordan folk reagerer når kritikken rundt spons rammer en person i sorg. Det å sparke noen når de ligger nede er jo ikke det man gjør. Samtidig er det jo er tema som er interessant, rent etisk. Hvor går grensen for hva man lager innhold av og tjener penger på? En ting er å lage innhold på sorg, det vil jo være til hjelp for mange, identifikasjon og alt det der. Men å bruke en begravelse for å tjene penger? (Ja, sponses du regnes det som inntekt og du må skatte av det). Det blir ikke mer privat enn en begravelse, det å miste noen handler om dypt personlige følelser. Og midt oppi reklameres det for produkter for en annonsør. Absolutt en problematikk som man kan sette lys på, men kanskje mer på et generelt grunnlag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (15 timer siden):

ÅherregUD. Hun har mistet moren sin til kreft. Hvor er empatien din???

Det er ikke DET kommentaren min handler om...så les en gang til å bruk hodet. Jeg kommenterte det jeg kommenterte som svar til det noen andre hadde kommentert. Ikke kom å spre dritt om empati ok? 

Vedkommende kommenterte noe, så jeg svarte at ALT ER IKKE FÆLT i disse tider. For vedkommende kommenterte ikke sin kommentar kun basert på at denne influenseren har mistet sin mor, men generelt at alt er fælt i disse tider.

Så kleint når slike som deg kommenterer som du gjør uten å tenke over hvorfor jeg kommenterte det jeg gjorde. Så får du likes på den dumme kommentaren din også. 

Kleint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere virkelig ikke fått med dere alt. Ingrid har fortalt, at moren SELV ønsket og planla hvordan begravelsen skulle være. Moren ØNSKET pizza siden det var det beste hun visste, og fra den plassen hun ønsket fikk hun. Doughuts var også MORENS ØNSKE. Nå må dere gi dere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLuluX skrev (51 minutter siden):

Her har dere virkelig ikke fått med dere alt. Ingrid har fortalt, at moren SELV ønsket og planla hvordan begravelsen skulle være. Moren ØNSKET pizza siden det var det beste hun visste, og fra den plassen hun ønsket fikk hun. Doughuts var også MORENS ØNSKE. Nå må dere gi dere.

Ønske er greit å oppfylle, men hvorfor blande inn jobb/Spons i en begravelse?? Kan ikke noe forbli på privaten?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bhs88 skrev (På 25.1.2022 den 19.46):

Ser på snap at hun har hatt en del spons i begravelsen til moren… hva tenker folk om dette? Det er såklart utrolig sørgelig at hun har mistet moren sin i ung alder, og jeg vet begravelse er dyrt og at folk gjør ting på sin måte… men jeg synes likevel det er rart. At det blir en arena for bedrifter å markedsføre på / for influencere å tjene/spare penger på..

Nå er det moren selv som har planlagt begravelsen og den ble utført etter hennes ønsker. Synes derfor det er urettferdig at Ingrid skal få kritikk for noe moren ønsket.  Begravelse er ikke billig og det at andre kan fikse maten og pynt gratis var nok til stor hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (22 timer siden):

Når man mister en forelder i forholdsvis ung alder skal jeg love deg at alt føles ganske tøft og grusomt. 

Det er ikke DET kommentaren min handler om...så les en gang til å bruk hodet. Jeg kommenterte det jeg kommenterte som svar til det noen andre hadde kommentert. Ikke kom å spre dritt om empati ok? 

Vedkommende kommenterte noe, så jeg svarte at ALT ER IKKE FÆLT i disse tider. For vedkommende kommenterte ikke sin kommentar kun basert på at denne influenseren har mistet sin mor, men generelt at alt er fælt i disse tider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Litt vel mye eksponering av barn i denne kanalen også?? Trenger hun å dele hele sykehistorien til sønnen som har vært innlagt på sykehuset? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mrs Kaizer skrev (26 minutter siden):

Litt vel mye eksponering av barn i denne kanalen også?? Trenger hun å dele hele sykehistorien til sønnen som har vært innlagt på sykehuset? 

Helt enig. I det siste har jeg gått litt lei av noen av trådene her,  føler at fokuset- hvertfall her i Rampelys er om influencerere som er  de «gamle bloggerne», som hvertfall jeg har vokst opp med og vokst fra. Jeg tok en titt på Snapchat nå og ble egentlig overrasket over hvor mange «livstil-influencere», som de kaller seg, som er der ute. De har gjerne fra 20 000 -100 000 følgere og det er mye barn i fokus hos flere av dem.Ingrid Aiguiliz som du nevner her har godt over 100 000 følgere.  Og disse unge , de når nok ut til yngre følgere også. Dette er Paradise og ex on the beach generasjonen som jeg ikke har fulgt med på og ikke aner hvem er. Men de når ut til mange , både påvirkelige følgere og eventuelle predatorer der ute. For ikke snakke om personvernet til barna sine som de bryter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksponerer ungene hele tiden 😪 Mye mer enn de fleste..så hvorfor kritisereres ikke hun, eller tenker selv at dette er helt feil? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (15 timer siden):

Eksponerer ungene hele tiden 😪 Mye mer enn de fleste..så hvorfor kritisereres ikke hun, eller tenker selv at dette er helt feil? 

Jeg tror det er fordi de mest aktive brukerne her er litt eldre enn henne og har fulgt bloggere før i deres storhetstid. . De samme bloggere som har gått over til snap og Insta. Derfor er det dem som kritiseres mest, de vekker mer harme. Jeg kan ikke skjønne annet. Et annet eksempel er Elin Bergius og CF fra Paradise. Så mange følgere, ekstrem eksponering av barn blandet med reklame, men går helt under radaren. Hadde det blitt laget en tråd her, hadde den dødd ut raskt. Fordi hun som person ikke vekker noe særlig  følelser hos de fleste brukere her. Tror jeg. 

tillegg: gjelder meg også. Provoseres mer av CBE og SE. Selv om hodet mitt sier at de to ovenstående er «verre». 

Endret av Zenhouse
Tillegg
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig sans for henne. Synes hun virker reflektert og fin. Tommel opp for et mer naturlig utseende også, det kler henne. Hun er vakker som hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...