Gå til innhold

Jeg mot meg

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 13.9.2018 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Kjente en av deltagerne før. Husker personen som et grusomt menneske. Stjal, gjorde herverk og kom med grove trusler. Alle har sitt å slite med, men ikke greit hvordan vedkommende var før likevel. Håper h*n er et bedre menneske i dag.

Anonymkode: cf15b...dcb

Grove trusler som eksempelvis?

Anonymkode: 0d105...109

Skrevet

Har Mariann bytte navn, eller kan man hete dette i Afghanistan også?

Anonymkode: db605...f26

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt spørsmål. Jeg vil tippe at hun har byttet navn. 

Anonymkode: 0d105...109

• Liker 3
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet at tyrkiske damer kan hete Mariann...eller Maryan som det sikkert staves. Mariann kommer trolig fra Maria, og både Maria og Josef er navn som brukes i midtøsten/sør-asia. Det er ikke alle som heter Ali eller Sadia.

Skrevet
På 13.9.2018 den 23.04, magikeren skrev:

Så et par episoder. Greit nok, men lurer på hva psykologen gir dem av råd og tips for å overleve. De snakker om vanskelige greier, men de får ikke noe råd eller tankesett til å hjelpe de overleve problemene sine. Psykologen virker som en person som sliter med sitt også. Kanskje det kommer løsninger senere i programmet?

Hva mener du med at psykologen sliter selv? Helt merkelig å skrive noe sånt....

• Liker 2
Skrevet

Peder virker som en enkel mann å åpne seg for, noe som også gjør han til en god psykolog. Han viser medfølelse og forståelse. Forteller ikke ungdommene hva de skal gjøre, men kommer med ydmyke forslag, og får de til å tenke selv og komme frem til en løsning selv. I tillegg ser du jo tydelig at han virkelig bryr seg. 

Om jeg skulle gått til en psykolog så håper jeg han eller hun hadde vært som Peder Kjøs.

Anonymkode: 9c90f...dc5

• Liker 6
Skrevet
22 hours ago, Trude.lutt said:

Hva mener du med at psykologen sliter selv? Helt merkelig å skrive noe sånt....

Hva er merkelig? Tenker du at psykologer ikke kan slite eller at mennesker som sliter ikke kan hjelpe andre? Kanskje din oppfatning av andre mennesker er merkelig?

Skrevet
19 minutter siden, magikeren skrev:

Hva er merkelig? Tenker du at psykologer ikke kan slite eller at mennesker som sliter ikke kan hjelpe andre? Kanskje din oppfatning av andre mennesker er merkelig?

Jeg synes det er merkelig å si at psykologen virker som en som har sitt å slite med. På hvilket grunnlag? Og nei, jeg mener ikke at psykologer ikke kan slite. Eller at folk som har utfordringer ikke kan hjelpe andre. Men det er utrolig viktig å ikke la seg påvirke av egne utfordringer når du er i en behandler situasjon. 

En behandler skal ikke komme med løsninger. En behandler skal hjelpe personen til å finne løsninger.

Kanskje din oppfatning av mitt svar var merkelig?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Trude.lutt said:

Jeg synes det er merkelig å si at psykologen virker som en som har sitt å slite med. På hvilket grunnlag? Og nei, jeg mener ikke at psykologer ikke kan slite. Eller at folk som har utfordringer ikke kan hjelpe andre. Men det er utrolig viktig å ikke la seg påvirke av egne utfordringer når du er i en behandler situasjon. 

En behandler skal ikke komme med løsninger. En behandler skal hjelpe personen til å finne løsninger.

Kanskje din oppfatning av mitt svar var merkelig?

Nei, jeg synes ikke svaret ditt er merkelig. En behandler som sliter kan være en nyttig ressurs for andre. Jeg mente aldri å si at peder er en dårlig psykolog. Om man klarer få kontakt med andre mennesker og hjelper dem, så er man flink uansett om man har problemer eller ikke

• 8 måneder senere...
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Kommer sesong 3 av serien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...