Gå til innhold

Jeg mot meg


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Fikk aldri med meg sesong 1 av denne serien, da jeg ikke egentlig fikk med meg hva det var. Men har sett de fire episodene som har vært til nå i sesong 2 og er veldig imponert. Hva disse ungdommene har opplevd!
Det slår meg at de er veldig flinke til å hjelpe hverandre også, det lille vi ser av gruppetimene.
Syns for øvrig det er litt lite fra nettopp disse timene, men kanskje det bare er nå i begynnelsen, til vi blir kjent med deltagerne?
Dere som så sist, hvordan var det da?
Hun bloggeren, er det noen som kjenner til henne fra før?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så episode 3+4 i går, og tårene rant. Jeg skulle også ønske å se mer av selve gruppeterapien. Håper det blir mer av det i de resterende episodene. 

Anonymkode: d2bf6...a1b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye fint om serien, men som psykisk syk så tørr jeg ikke å se den. I frykt for å sitte igjen med en følelse av at jeg selv ikke er syk nok, de sliter mer enn meg og skamfølelse rundt det. Vil så gjerne se, men tørr ikke. 

Anonymkode: 95c95...d03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hørt mye fint om serien, men som psykisk syk så tørr jeg ikke å se den. I frykt for å sitte igjen med en følelse av at jeg selv ikke er syk nok, de sliter mer enn meg og skamfølelse rundt det. Vil så gjerne se, men tørr ikke. 

Anonymkode: 95c95...d03

Det er ikke noe som heter andre sliter mer enn meg. Det viktigste er hva du kjenner. 

Anonymkode: d651a...3a8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så episode 3+4 i går, og tårene rant. Jeg skulle også ønske å se mer av selve gruppeterapien. Håper det blir mer av det i de resterende episodene. 

Anonymkode: d2bf6...a1b

Samme her. Synes de er så modige! ❤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt mye fint om serien, men som psykisk syk så tørr jeg ikke å se den. I frykt for å sitte igjen med en følelse av at jeg selv ikke er syk nok, de sliter mer enn meg og skamfølelse rundt det. Vil så gjerne se, men tørr ikke. 

Anonymkode: 95c95...d03

Jeg arbeider som psykolog, anbefaler pasientene mine å se serien :) jeg synes absolutt du bør prøve!

Anonymkode: 1403e...89a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 1 var veldig bra, anbefales! Sesong 2 virker som den vokser på meg den og, og er bra

Anonymkode: 06df3...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig bra serie, men er litt kritisk til hvem de har valgt i sesong 2. De fleste av deltagerne heier man på, men så har man de som man får ett inntrykk av at er der kun for å promotere seg selv. 

Anonymkode: 05df5...709

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne serien veldig godt! Tror de fleste seerene vil finne «sine» karakterer som de kjenner seg igjen i. 

Skulle ønske flere kanaler var som NRK på denne måten, og produserte kvalitetsprogrammer med en agenda og tematikk som er superaktuell for dagens samfunn (-og spesielt ungdommer). 

Anonymkode: 3b5b8...3ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 1 fikk meg til å oppsøke hjelp selv. Hadde jeg ikke gått til legen da, så er det ikke sikkert at jeg hadde vært her i dag. 

Viktig serie.

Anonymkode: 10df9...f1f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har hørt mye fint om serien, men som psykisk syk så tørr jeg ikke å se den. I frykt for å sitte igjen med en følelse av at jeg selv ikke er syk nok, de sliter mer enn meg og skamfølelse rundt det. Vil så gjerne se, men tørr ikke. 

Anonymkode: 95c95...d03

Det skjønner jeg kjempegodt, selv om som noen sier over - det er ingenting som heter "syk nok". Vanskelig å huske på det av og til. Jeg kjenner at jeg bare ikke er sterk nok selv til å se denne enda. Den ER så viktig, jeg er utrolig glad for at den finnes, men man skal passe på seg selv også.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er utrolig feil å skrive i bioen sin på instagram at man er deltaker i denne serien høsten 2018. For en følelse av at vedkommende bruker deltakelsen for videre promotering. 

Anonymkode: 0d105...109

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er feil at de som er aktive på sosiale medier "promoterer" at dem er med i serien. Jeg ser det heller som positivt at dem viser fram at ikke alt er rosenrødt, og at alle kan slite med psykisk helse. Malin fra første sesong har brukt sine sosiale medier på å promotere arbeid for bedre psykisk helse, og har fått masse kommentarer om at folk har turt be om hjelp. 
Mange prøver framstå som perfekte på sosiale medier, og jeg synes det er kult at dem tørr vise at dem er med i serien, og at ikke alt er så perfekt som det kan framstå, og at selv om man har suksess på sosiale medier så betyr det ikke at man ikke kan ha problemer. Etter min mening så viser denne serien at psykiske lidelser kan ramme alle. Serien viser at dette kan ramme alle, bloggere, flinke piker, nerder, fattige, mobbeoffer, flyktninger, og også de uten det vi vanligvis kaller vanskelig bakgrunn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente en av deltagerne før. Husker personen som et grusomt menneske. Stjal, gjorde herverk og kom med grove trusler. Alle har sitt å slite med, men ikke greit hvordan vedkommende var før likevel. Håper h*n er et bedre menneske i dag.

Anonymkode: cf15b...dcb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjente en av deltagerne før. Husker personen som et grusomt menneske. Stjal, gjorde herverk og kom med grove trusler. Alle har sitt å slite med, men ikke greit hvordan vedkommende var før likevel. Håper h*n er et bedre menneske i dag.

Anonymkode: cf15b...dcb

Noen ganger er mennesker grusomme fordi det grusomt inni dem.

Det endrer såklart ikke hva som er blitt gjort. Men det er ofte grunner og forklaringer litt skjult der inne et sted, selvom det ikke er noen unnskyldning. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sorceress skrev:

Noen ganger er mennesker grusomme fordi det grusomt inni dem.

Det endrer såklart ikke hva som er blitt gjort. Men det er ofte grunner og forklaringer litt skjult der inne et sted, selvom det ikke er noen unnskyldning. 

Ja, det var derfor jeg skrev at alle sliter med sitt, men ikke greit uansett. 

Anonymkode: cf15b...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sesong 1 fikk meg til å oppsøke hjelp selv. Hadde jeg ikke gått til legen da, så er det ikke sikkert at jeg hadde vært her i dag. 

Viktig serie.

Anonymkode: 10df9...f1f

❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et par episoder. Greit nok, men lurer på hva psykologen gir dem av råd og tips for å overleve. De snakker om vanskelige greier, men de får ikke noe råd eller tankesett til å hjelpe de overleve problemene sine. Psykologen virker som en person som sliter med sitt også. Kanskje det kommer løsninger senere i programmet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...