Gå til innhold

Bh?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At mor ikke ser behovet er ikke vesentlig, men din datter ser behovet. Ergo er det på tide. Fikk min første som 9-åring, fordi jeg hadde begynt å få bryster og det var ømt og vondt. Mamma var med meg husker jeg, sånn at jeg skulle finne rett størrelse. Det var stas!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor føler DU behovet til og komme med slike kmt?

Anonymkode: c9142...a2c

Fordi jeg leser ukentlig slike tråder: bør jeg begrense hva min 15-årig går med? (Vekt på korte kjoler, utringing, latex(!). Bør niåringer gå med bikini? 10-siders diskusjon ang BEHOVET. Bør min niåring få lov til å ha en topp kontra trøye? Bør de(de=unge jenter=barn) gå med korte shorts på skolen? Ville du latt din 16-åringen gå i denne? 

Skulle tro jentene er ansvarlig for familiens ære. Det er aldri noen som spør hva slags boksere eller badebukser man skal kjøpe til sin sønn, om de er 8 år, 10 år, 13 eller 16, med påfølgende beskrivelse av størrelsen på utstyret og hvor langt man antar han har kommet i puberteten. 

Anonymkode: a43b5...0d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg leser ukentlig slike tråder: bør jeg begrense hva min 15-årig går med? (Vekt på korte kjoler, utringing, latex(!). Bør niåringer gå med bikini? 10-siders diskusjon ang BEHOVET. Bør min niåring få lov til å ha en topp kontra trøye? Bør de(de=unge jenter=barn) gå med korte shorts på skolen? Ville du latt din 16-åringen gå i denne? 

Skulle tro jentene er ansvarlig for familiens ære. Det er aldri noen som spør hva slags boksere eller badebukser man skal kjøpe til sin sønn, om de er 8 år, 10 år, 13 eller 16, med påfølgende beskrivelse av størrelsen på utstyret og hvor langt man antar han har kommet i puberteten. 

Anonymkode: a43b5...0d7

Glemte denne tråden, den gjorde inntrykk: er det ikke EN SKAM at så mange jenter var så utringet i 17.-mai-toget i år? Hva tenker foreldrene som ikke nekter dem? At noen mannlige nettroll liker å diskutere slikt er nå så, men at mødrene til de aktuelle barna går i detalj ang undertøy syns jeg er direkte ekkelt (ikke spesielt denne tråden, alke disse til sammen). 

Anonymkode: a43b5...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder bør ikke være avgjørende for om man trenger en BH, men størrelsen på brystene.
Da jeg var 13 år så hadde jeg 118 cm brystvidde, hoftevidde 85 cm. Den gangen fantes ikke sportsbher, så jeg slet i gymmen og ellers med vonde skuldre og vondt i nakken. Var tynn ellers, men enorm over. Gikk alltid krokbøyd for at det ikke skulle være så synlig hvor stor jeg var. Ikke særlig stas i den alderen. Var tidlig utviklet den gangen, fikk mensen da jeg var 11 år. Dette var i 1960 årene.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor så er det helt greit med bh.Regner med de fleste andre i klassen har det og eller får det veldig snart. Husker jeg passet barn npr jeg var liten for å spare til en bh på salg. Siden jeg ikke fikk og puppene mine var store. Så flaut. Så ordnet det selv.

Anonymkode: 86418...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet er at det gjerne er ømt i startfasen når brystene begynner å komme. Samt at brystvortene gjerne vokser først og er mye stive og følsomme. Det kan være veldig vondt når overdeler beveger seg og dytter mot de voksende brystene. En god bh vil dempe mye av dette. 

Man trenger ikke gå rett på blonder og push-up, men en god og enkel bh med litt padding for å beskytte er gull!

Anonymkode: 72163...59a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg begynte å få pupper, var det kun et par andre jenter på trinnet som også var like tidlig ute som meg. Var et par som i lang tid kommenterte at vi burde begynne meg BH (på en ordetlig måte). Etter 6 mnd -ish fikk jeg med meg storesøsters venninne på BH-shopping. Mamma spanderte. Jeg hørte i etterkant at det visstnok ble snakket ganske stygt om de to andre jentene bak ryggen deres. 

Anonymkode: 477d8...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha bh handler om å føle seg mer voksen, samt at det er penere under klær enn en sportsbh. De begynner å få knopper og de skjønner jeg de vil skjule. En vanlig bh med litt padling uten pushup er helt innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en uten push og blonder med litt padding kanskje sånn som ble linket til over!

Anonymkode: c9142...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjøp!! Ikke for at hun nødvendigvis trenger det men når «alle andre har» så blir det naturlig at hun også får. Som noen over skrev så er dette en av de få gangene alle andre har faktisk hjelper!

Anonymkode: c9142...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg leser ukentlig slike tråder: bør jeg begrense hva min 15-årig går med? (Vekt på korte kjoler, utringing, latex(!). Bør niåringer gå med bikini? 10-siders diskusjon ang BEHOVET. Bør min niåring få lov til å ha en topp kontra trøye? Bør de(de=unge jenter=barn) gå med korte shorts på skolen? Ville du latt din 16-åringen gå i denne? 

Skulle tro jentene er ansvarlig for familiens ære. Det er aldri noen som spør hva slags boksere eller badebukser man skal kjøpe til sin sønn, om de er 8 år, 10 år, 13 eller 16, med påfølgende beskrivelse av størrelsen på utstyret og hvor langt man antar han har kommet i puberteten. 

Anonymkode: a43b5...0d7

Herregud

Anonymkode: c9142...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri i livet kjøpt! Du utsetter henne for seksualisering på høyt nivå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: c9142...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bh som jenta ønsker. Om et år eller to kommer spørsmålet om å kjøpe barberutstyr.Da tar du den runden med henne. Det er vanskelig å være tenåring i dag, og det å ikke skille seg ut er noe av det viktigste for dem. Det kan komme litt senere når de får utviklet seg selv og sin selvtillit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har ønsket bh/topp lenge før det i hele tatt var antydning til bryst i det hele tatt. Fra 6-7 års alderen. Jeg nektet dette. Dette var ikke nødvendig, før det ble nødvendig, etter min mening. Jeg lovte henne heller at vi skal kjøpe dette så fort det begynte å skje ting. Ikke nødvendigvis for å støtte, men for å få litt sånn, jeg begynner å bli stor - følelse. Hun fikk sin første for flere måneder siden, og fyller 12 først i desember. 

 

Anonymkode: 8a3ae...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars datter. Med mindre dette er trolling. Fikk en følelse av det. 

Synes det er nesten ekkelt å spørre fremmede om undertøy til sin egen datter. Får meg til å stusse på skikketheten som mor Ts har. 

 

Anonymkode: 8f45c...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt huske min første bh, var så stolt. Jeg var 12. Jeg hadde kun noen små knapper til bryster, men du hvor stas det var. Både de voksende puppene og bh'en. 

Nei, la henne få en bh. Kan da virkelig ikke skade. 

Anonymkode: 28bc2...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk min første bh da jeg var 12 år, ikke fordi jeg trengte det (hadde ikke pupper) men fordi alle andre hadde det og jeg følte meg utten for som ikke hadde fått pupper enda. Det er ikke farlig å ha bh selv om man ikke har pupper enda.

Anonymkode: 99e61...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...