Gå til innhold

40.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

....det er over......

Anonymkode: cea51...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen år igjen, men Jordan Peterson ville vært enig med deg.

Statistikerene opererer også med 40 som "det er over"- konto.

Nå er du sannsynligvis å anse som levende død. Det vil si, samfunnet skal bruke deg som minste produksjonsenhet, men toget for barn, karriereskifte og svært mye annet er nok gått. Med visse unntak for visse menn og kvinner.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....det er over......

Kondolerer

Anonymkode: 9e5a8...225

• Liker 2
Skrevet

Det er nå det begynner 

Anonymkode: 021cf...9a4

• Liker 4
Skrevet

40+ er sexy!

Jeg sikler etter de som er over 40år, no kidding. 

Anonymkode: c9903...ce7

Skrevet

Ts. Alternativet hadde vørt mye verre. Tenk så heldig du er som fikk lov å bli 40 år. Tenk de som blir alvorlig syke av f.eks kreft som ikke rekker å bli så gamle...

Perspektiv

• Liker 6
Skrevet

...og når du er blitt 60 år så tenker du "pfføyyt, hvor ung jeg var den gangen"...

Anonymkode: eccca...1bd

• Liker 8
Skrevet

What? Kom deg ut og gjør ting, single i din aldersgruppe er jo de letteste å legge merke til og komme i kontakt med. Har truffet og snakket lengre med to bare denne uka.

Anonymkode: 192e1...2c9

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, BeachOnTheEx skrev:

Nå er du sannsynligvis å anse som levende død. Det vil si, samfunnet skal bruke deg som minste produksjonsenhet, men toget for barn, karriereskifte og svært mye annet er nok gått. Med visse unntak for visse menn og kvinner.

Æsj, barn. Skjønner ikke at folk vil ha det. Yuck. 

Anonymkode: b2707...f8d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

....det er over......

Nå lever vi jo i en tid da vi oppfordres til å vente med det meste, der vi bruker lang tid på utdanning og skal reise jorden rundt og rase fra oss før vi skal slå oss ned og finne en livspartner, der barndom blir pushet lenger og lenger opp i det som før ble regnet som ungdomstiden, mens ungdommen blir pushet lenger og lenger opp i det som tidligere var voksenlivet. Så slik sett har du vel bare så vidt blitt voksen. 

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet

Er det over når man er 40 :cry3:..........og jeg som blir 40 neste høst :sukk:.....ja, ja får bare søke plass på hjemmet først som sist....

Skrevet

Se lyst på det...nå har du 40-årskrisa som unnskyldning for å gjøre noe idiotisk og kjøpe noe du egentlig ikke har råd til eller bruk for 👍

Anonymkode: e8b84...512

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, BeachOnTheEx skrev:

Noen av oss har vett nok til å starte for seg selv, slik at vi slipper å leve på arbeidsgiveres nåde :)

"Karriere" er en stor livsløgn, for 99% av av folket der ute fører det likevel ikke til noen annen tilværelse enn som en maur i maskineriet i jobber som fremstilles som "gode". Javel, så tjener man kanskje mer enn gjennomsnittet, men en mill. i lønn er ikke så bra med tanke på at mange av dem jobber 08-22 om kvelden. "Karriereskifte" er en tilsvarende livsløgn, for selv om man skifter såkalt "karriere", så blir man bare ledet inn på et annet spor som leder til det samme, nemlig som en maur i det store maskineriet uten reell påvirkningsmulighet på egen hverdag. Jo før dere forstår elitens retorikk som er bygget opp rundt kontroll av befolkningen, jo bedre er det, og jo flere av dere kan starte for dere selv og få virkelig påvirkningsmulighet på eget liv. 

Husk at eliten og samfunnstoppene har egennytte av kontroll av befolkningen til å jobbe for dem, gjennom å jobbe for det offentlige og for de store selskapene. Før i tiden ble det gjort med direkte kontroll og trusler, siden folk flest ikke hadde mer kunnskap om det rundt seg og arbeiderrettigheter var ikke-eksisterende. I informasjonssamfunnet benytter eliten heller statusmarkører som f. eks. "karriere" for å representere det som en gulrot det er verdt å jobbe for, og som vil gi deg solid belønning på sikt. Men det vil ikke det, for de fleste er nesten like bundne i livet som sine besteforeldre og oldeforeldre, samfunnet er ennå i stor grad agrarisk der de fleste står tidlig opp og jobber til solnedgang selv om man ikke jobber på gårdene eller i fabrikkene lenger. Ved å fremstille det daglige slaveriet som noe som er verdt å oppnå, og som gir deg "status" sammenlignet med annen, så ledes folk nå inn i det frivillig tilsynelatende uten bruk av tvang. Men husk, det er bare tilsynelatende, for andre måter å greie seg fint på presenterer eliten langt sjeldnere. Dermed blir dette med å "jobbe hardt", skape seg en "karriere" og få en "fin jobb" presentert som de eneste statusmarkørene som er verdt å oppnå, men det er egentlig en form for implisitt kontroll. 

Så uansett om man er lege, advokat, ingeniør eller på gulvet i butikk. Man er nesten like fucked uansett, siden man kun er en maur i det store maskineriet, og har liten påvirkningsgrad på eget liv. For å få det, må man gå elitens veier, som de naturlig nok bruker all makt for å hindre deg i å gjøre. Men man må for sin egen del forsøke å gjøre det likevel. 

Og "barn" og "familie" er en annen av disse statusmarkørene. Legg merke til hvordan f. eks. legestanden (som nevnt noen av de andre maurene i maskineriet) oppfordrer folk til å få barn tidlig. Jada, fint for noen det, men det er også noe som binder deg ennå sterkere til maskineriet og kan gjøre det langt vanskeligere å snu senere i livet. Får man barn før man opplever åpenbaringen om hvordan økonomien og samfunnet henger sammen, og hvordan eliten subtilt er i kontroll, så blir det mye vanskeligere å jobbe seg ut av det. 

Anonymkode: a27df...b1d

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

....det er over......

Jeg har aldri vært så fornøyd med livet som etter jeg fylte 40, livet blir bedre og bedre og snart er jeg 50 år. 

Så deilig å være avslappet til absolutt alt, trygg på meg selv og fornøyd med meg selv. Legger litt tid i trening og kosthold i hverdagen og du verden som det gir resultater. Møtte drømmemannen etter jeg fylte 40, jobben går så det suser, penga renner inn og jeg gleder meg til de neste ti årene 😄 Livet mitt startet etter jeg fylte 40! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har vett nok til å starte for seg selv, slik at vi slipper å leve på arbeidsgiveres nåde :)

"Karriere" er en stor livsløgn, for 99% av av folket der ute fører det likevel ikke til noen annen tilværelse enn som en maur i maskineriet i jobber som fremstilles som "gode". Javel, så tjener man kanskje mer enn gjennomsnittet, men en mill. i lønn er ikke så bra med tanke på at mange av dem jobber 08-22 om kvelden. "Karriereskifte" er en tilsvarende livsløgn, for selv om man skifter såkalt "karriere", så blir man bare ledet inn på et annet spor som leder til det samme, nemlig som en maur i det store maskineriet uten reell påvirkningsmulighet på egen hverdag. Jo før dere forstår elitens retorikk som er bygget opp rundt kontroll av befolkningen, jo bedre er det, og jo flere av dere kan starte for dere selv og få virkelig påvirkningsmulighet på eget liv. 

Husk at eliten og samfunnstoppene har egennytte av kontroll av befolkningen til å jobbe for dem, gjennom å jobbe for det offentlige og for de store selskapene. Før i tiden ble det gjort med direkte kontroll og trusler, siden folk flest ikke hadde mer kunnskap om det rundt seg og arbeiderrettigheter var ikke-eksisterende. I informasjonssamfunnet benytter eliten heller statusmarkører som f. eks. "karriere" for å representere det som en gulrot det er verdt å jobbe for, og som vil gi deg solid belønning på sikt. Men det vil ikke det, for de fleste er nesten like bundne i livet som sine besteforeldre og oldeforeldre, samfunnet er ennå i stor grad agrarisk der de fleste står tidlig opp og jobber til solnedgang selv om man ikke jobber på gårdene eller i fabrikkene lenger. Ved å fremstille det daglige slaveriet som noe som er verdt å oppnå, og som gir deg "status" sammenlignet med annen, så ledes folk nå inn i det frivillig tilsynelatende uten bruk av tvang. Men husk, det er bare tilsynelatende, for andre måter å greie seg fint på presenterer eliten langt sjeldnere. Dermed blir dette med å "jobbe hardt", skape seg en "karriere" og få en "fin jobb" presentert som de eneste statusmarkørene som er verdt å oppnå, men det er egentlig en form for implisitt kontroll. 

Så uansett om man er lege, advokat, ingeniør eller på gulvet i butikk. Man er nesten like fucked uansett, siden man kun er en maur i det store maskineriet, og har liten påvirkningsgrad på eget liv. For å få det, må man gå elitens veier, som de naturlig nok bruker all makt for å hindre deg i å gjøre. Men man må for sin egen del forsøke å gjøre det likevel. 

Og "barn" og "familie" er en annen av disse statusmarkørene. Legg merke til hvordan f. eks. legestanden (som nevnt noen av de andre maurene i maskineriet) oppfordrer folk til å få barn tidlig. Jada, fint for noen det, men det er også noe som binder deg ennå sterkere til maskineriet og kan gjøre det langt vanskeligere å snu senere i livet. Får man barn før man opplever åpenbaringen om hvordan økonomien og samfunnet henger sammen, og hvordan eliten subtilt er i kontroll, så blir det mye vanskeligere å jobbe seg ut av det. 

Ojojoj!

Hvem er denne eliten, når advokater og leger er en av oss på gølvet? Så fetter advokat, som tjener mange millioner, han er like fucked som en som jobber i barnehage? JEG synes jo han er fucked, han jobber døgnet rundt, og han mister jo veldig mye av det som faktisk er viktig for et menneske, kone nummer to er snart lei, hun blir tristere for hver gang jeg møter henne, og han kjenner nesten ikke den nye babyen. Så har vi venninna som jobber i bhg, som føler seg fri og lykkelig og ikke tenker mer på jobb når hun ikke jobber, som har en hobby hun brenner for og interessante mennesker i livet sitt.

Men til ts:

jeg syntes alt ble bedre etter 35 og jeg synes det er fantastisk og være 44! Du må endre perspektivet ditt og se hva du har! Og som en over sa, vent til du er 60, da synes du de på 40 er unge! Er du en av de som følte deg tjukk som ung og ser på bilder nå og tenker "wow, så flott jeg var! Så bortkastet at jeg ikke så det selv!", så er det helt likt!

(Bortsett fra hvis den eneste gleden du kan tenke deg er å føde barn, men nå må du ihvertfall få deg nye perspektiver, for det er det eneste som er verre nå!)

Skrevet
9 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ojojoj!

Hvem er denne eliten, når advokater og leger er en av oss på gølvet? Så fetter advokat, som tjener mange millioner, han er like fucked som en som jobber i barnehage? JEG synes jo han er fucked, han jobber døgnet rundt, og han mister jo veldig mye av det som faktisk er viktig for et menneske, kone nummer to er snart lei, hun blir tristere for hver gang jeg møter henne, og han kjenner nesten ikke den nye babyen. Så har vi venninna som jobber i bhg, som føler seg fri og lykkelig og ikke tenker mer på jobb når hun ikke jobber, som har en hobby hun brenner for og interessante mennesker i livet sitt.

Men til ts:

jeg syntes alt ble bedre etter 35 og jeg synes det er fantastisk og være 44! Du må endre perspektivet ditt og se hva du har! Og som en over sa, vent til du er 60, da synes du de på 40 er unge! Er du en av de som følte deg tjukk som ung og ser på bilder nå og tenker "wow, så flott jeg var! Så bortkastet at jeg ikke så det selv!", så er det helt likt!

(Bortsett fra hvis den eneste gleden du kan tenke deg er å føde barn, men nå må du ihvertfall få deg nye perspektiver, for det er det eneste som er verre nå!)

Du svarte delvis på innlegget ditt selv :) Du skriver at han jobber døgnet rundt, ja da er han fucked i maskineriet. Joda, han har bedre lønn enn gjennomsnittet, men blant eliten er han ikke. Det er jo nettopp det som kjennetegner det agrariske samfunn; at man jobber fra soloppgang til solnedgang, mange uten spørsmål. De tjener jo så bra må vite. Men enhver bør spørre seg om det er så bra når man i praksis jobber hele døgnet og er totalt bundet til jobb. En liten fordel har "de høyere klassene blant maurene" hvis de greier seg å legge opp en solid formue og investere, og til slutt greier å tre inn i elitens rekker. For å svare på spørsmål om hvem som er elite, så er svaret dels at de har kontroll over andre, og dels at de har (betydelige) passive inntekter. Først når pengene jobber for en selv og ikke motsatt (at man jobber hele døgnet) kan man anse seg selv som at man har begynt å tre inn i elitenes rekker. Eliten er sagt med andre ord den som eier og kontrollerer kapitalen og arbeidsressursene, man kan gjerne anvende klassisk sosialistisk litteratur for å forstå elite i lys av klassebegrepet (men man kan ikke nødvendigvis anvende den samme teorien for å jobbe seg selv ut det). 

Og selv om din venninne "føler" seg fri, er hun en slave i maskineriet hun også. Må på jobb hver dag, som en brikke i det agrariske samfunnet. Jobber kanskje ikke like lenge, men har jo heller ikke mulighet til å legge seg opp penger for å jobbe seg ut av det, og er sånn sett ennå mer bundet på sikt selv om det kanskje ikke føles sånn nå (at man ikke føler seg fanget, betyr objektivt sett ikke at man ikke er det likevel, siden arbeidende kapital - at man ikke trenger å jobbe for pengene, men motsatt - er det som avgjør om man kan tre ut av det agrariske eller ikke). 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og selv om din venninne "føler" seg fri, er hun en slave i maskineriet hun også. Må på jobb hver dag, som en brikke i det agrariske samfunnet. Jobber kanskje ikke like lenge, men har jo heller ikke mulighet til å legge seg opp penger for å jobbe seg ut av det, og er sånn sett ennå mer bundet på sikt selv om det kanskje ikke føles sånn nå (at man ikke føler seg fanget, betyr objektivt sett ikke at man ikke er det likevel, siden arbeidende kapital - at man ikke trenger å jobbe for pengene, men motsatt - er det som avgjør om man kan tre ut av det agrariske eller ikke). 

Har det slått deg at det faktisk finnes folk som liker jobben sin og ikke først og fremst ser den som et middel til å legge seg opp penger? Jeg sier ikke at du tar feil, bare at det (heldigvis) finnes mange som tenker annerledes enn det du gjør. Det virker litt trist å ha en så kynisk holdning til tilværelsen.

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg.. jeg er og blitt 40, og ja.. det føles som om alle tog har gått. Jeg er deprimert pga dette. Lyst på flere barn- men toget er gått (eller det er høy risiko), fikk ikke giftet meg i ung alder, ikke gjort nok.. osv osv. Bare trist!

Anonymkode: 3ea4c...25d

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg.. jeg er og blitt 40, og ja.. det føles som om alle tog har gått. Jeg er deprimert pga dette. Lyst på flere barn- men toget er gått (eller det er høy risiko), fikk ikke giftet meg i ung alder, ikke gjort nok.. osv osv. Bare trist!

Anonymkode: 3ea4c...25d

Du har nå iallefall barn og ble gift. Mye vil ha mer

• Liker 2
Skrevet

Velkommen til resten av livet, det uten bekymring for hva andre tenker, eller hvordan du kler deg, hva du liker, snakker om, hvilke hobbier du har, hva du bruker pengene dine på - friheten til å ta opp studier for lystens skyld, tid til å sitte på pub etter job om du vil.. Jeg elsker 40 årene så langt!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...