ajarRun Skrevet 11. september 2018 #21 Skrevet 11. september 2018 Det finnes ikke "nivå". Det du snakker om er trinn. Noen lærere bruker mer tid på trinn 2 enn andre. Det spiller egentlig ingen rolle om man tar timene på trinn 2 eller trinn 3. Du ender opp med like mange timer uansett. Å haste seg gjennom trinnene er en forferdelig dårlig ide siden du da ender opp med å få mindre utbytte av de senere trinnene. Hvis man har et godt teoretisk grunnlag og et godt grunnlag fra trinn 2 trenger man veldig få timer på trinn 3. På trinn 4 skal du være nesten god nok til å bestå en føreprøve, fokuset der er litt svinger men i hovedsak risiko. Da er det bare finpuss igjen. Hvis du er skeptisk til lærerens din sin dømmekraft kan du jo prøve en annen lærer? Du bør bruke all tid til å øvelseskjøre uansett. Du kan kjøre en time hver dag, så vil du bli drastisk bedre. Øv på snuing, parkering, inn og utkjøring fra forkjørsvei. 5
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #22 Skrevet 11. september 2018 31 minutter siden, dillyduzit skrev: Du sier det selv; Dette. Du skal være så trygg i trafikken at du ikke gjør slike tabber, og skulle det skje er det snakk om en ulykke i worst case. Du skal ha så god kontroll at du omtrent kan forutse at personen som ikke blinker i rundkjøringen og ligger i feil felt skal en helt annen vei enn det han antyder (for å sette det på spissen), du skal være så trygg at du ikke tabber deg ut. 20 timer med kjørelærer og 5 timer hjemme er veldig lite. Jeg hadde minst 100 timer med pappa bare alene, både i manuell og automat for å lære meg å bli trygg på veien. Det at du ville ha tatt bilen og kjørt til jobb nå viser hvor umoden du egentlig er. 25 timer med kjøring er svært (!) lite selv om du føler du mestrer bilen. Det er bilistene rundt deg også du skal lære å oppfatte. Jeg hadde, for å svare på spørsmålet, 45 timer før jeg var på nivå 3, 55 timer før jeg var på nivå 4, og dette var i tillegg til de 100 med pappa alene. Sier ikke at jeg suger ræv med å kjøre, men med en far som tidligere har vært yrkessjåfør og nå er sensor, har han sett mye dårlig kjøring, og ikke minst farlige situasjoner. 25 timer bak rattet er oppskrift på en ulykke. Uansett hvor trygg du føler deg. Rundkjøringer er ikke et spesielt fokus i trinn 2. Trinn 2 handler om å kontrollere bilen i hastigheter opp til 60km/t. Stille inn sete, lys, parkere, kjøre gjennom kryss og enkle vikepliktssituasjoner. Utføre sikkerhetskontroll. At lærer ikke må gripe inn handler sannsynligvis om at de bruker områder som er egnet for nivået. Jeg vaser ikke rundt i sentrum med en trinn 2-elev. Ofte er det mindre trafikkerte veier og på tidspunkt der det er mindre trafikk. På slutten av trinn 2 skal eleven kunne avklare ENKLE vikepliktsituasjoner. Det er ikke veldig store krav til selvstendighet. Men det kommer selvsagt gradvis gjennom opplæringen. Forskjellen mellom trinn 2 og trinn 3 er i stor grad arbeidsmåten. På trinn 2 forteller jeg eleven hvordan problemer skal løses FØR vi gjennomfører det, på trinn 3 diskuterer vi løsningen ETTER vi har gjennomført det. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #23 Skrevet 11. september 2018 Det er ikke lett å dømme noe som helst over netter om dine faktiske kjøreferdigheter. Men for å veie inn i problemet. Jeg opplevde egentlig det samme selv. Jeg var «stuck» på nivå 2. Jeg skjøte ikke selv hvorfor! Min mor ( som betalte for timene ble og fortvilet). Pga, sommeren nærmet seg gikk min kjørelærer over på MC, og jeg fikk da en ny lærer. Da «løsnet» alt. Han så hvem jeg var på en helt annen måte, og forsto hva jeg trengte ut av timene. Et av mine problemer var vistnok giring. Jeg følte ikke dette selv, men når han presenterte «problemet» for meg var jeg jo enig. Jeg stressa for mye over det. Han første læreren hadde anbefalt til min mor at jeg skulle ta lappen på automat, så han og så kanskje «problemet», men han klarte ikke å gi meg riktig læremåte. Han nye! Fantastisk lærer. Beveget meg fort videre! Helt fantastisk etter å ha måttet være på nivå 2 i en evighet. Jeg følte nesten ting gikk litt for fort, siden jeg hdde brukt såpass mye tid på nivå to. Plutselig var jeg på nivå 4 og oppkjøring like rundt hjørnet Kanskje du har en lignende situasjon? Anonymkode: e9332...2ef
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #24 Skrevet 11. september 2018 (endret) Her er målene for trinn 2: Sitat Mål for trinn 2 jf. § 11-3 Etter å ha gjennomført trinn 2 skal eleven ha den kompetansen som er nødvendig for å ha godt utbytte av trafikal opplæring i trinn 30 Eleven skal ha så god kjøreteknisk ferdighet at oppmerksomheten kan flyttes fra eget kjøretøy til trafikkbildet og samhandlingen med andre trafikanter. Eleven skal gjennom hele trinnet drøfte sin egen motivasjon og vilje til å anvende kunnskaper og ferdigheter som tilegnes gjennom trinnet. Eleven skal vurdere sin egen ferdighet i å bruke, og oppdage mangler ved, bilen. Eleven ska: 1. gjøre rede for reglene for førerkort og trafikkopplæring, og grunntankene i opplæringen i klasse B 2. gjøre rede for bilens oppbygning med tanke på sikkerhet og miljø 3. gjøre rede for eiers og brukers ansvar for kjøretøyets stand og bruk, økonomisk ansvar, offentlige reaksjoner og plikter ved trafikkuhell 4. gjøre rede for kjøring med tilhenger 5. gjøre rede for menneskets kapasitet og trafikkens krav, herunder rus, rusmidler og bilkjøring 6. gjøre seg klar for kjøring 7. utføre igangsetting og stans, giring, styring, bremsing og rygging i variert terreng 8. beherske grunnleggende kjøretøybehandling i områder med liten trafikk 9. utføre aktuell sikkerhetskontroll av bilen. Utifra denne tråden vil jeg påstå du har litt å gå på allerede på nummer 1. Be læreren om opplæringskortet ditt. Der skal det stå hva dere har øvd på og hva som mangler. Du kan jo be læreren om en liste over ting du må jobbe med før du kan fullføre trinn 2. Du kan også be om at dere tar trinnvudering trinn 2 med en gang (mulig du ikke får det da, men man kan i utgangspunktet ikke avvise en elev på trinn 2). Ryddet for slettet, sitert innhold. Endret 12. september 2018 av Edie 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #25 Skrevet 11. september 2018 Tok lappen for 18 år siden. Har aldri hørt om disse nivåene. Mener at jeg hadde rundt 30 timer med kjørelærer, dette ble regnet som mye. Pga hadde ikke så lett for å få private timer, men disse hadde jeg kanskje 15 av fordelt over to år. Anonymkode: 0a32a...e65
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #26 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lett å dømme noe som helst over netter om dine faktiske kjøreferdigheter. Men for å veie inn i problemet. Jeg opplevde egentlig det samme selv. Jeg var «stuck» på nivå 2. Jeg skjøte ikke selv hvorfor! Min mor ( som betalte for timene ble og fortvilet). Pga, sommeren nærmet seg gikk min kjørelærer over på MC, og jeg fikk da en ny lærer. Da «løsnet» alt. Han så hvem jeg var på en helt annen måte, og forsto hva jeg trengte ut av timene. Et av mine problemer var vistnok giring. Jeg følte ikke dette selv, men når han presenterte «problemet» for meg var jeg jo enig. Jeg stressa for mye over det. Han første læreren hadde anbefalt til min mor at jeg skulle ta lappen på automat, så han og så kanskje «problemet», men han klarte ikke å gi meg riktig læremåte. Han nye! Fantastisk lærer. Beveget meg fort videre! Helt fantastisk etter å ha måttet være på nivå 2 i en evighet. Jeg følte nesten ting gikk litt for fort, siden jeg hdde brukt såpass mye tid på nivå to. Plutselig var jeg på nivå 4 og oppkjøring like rundt hjørnet Kanskje du har en lignende situasjon? Anonymkode: e9332...2ef Jeg vil absolutt skrive under på dette. Hvis man står fast med en lærer, prøv en annen. Ofte ser lærere på forskjellige ting og kjemi med læreren er utrolig viktig. Det er ikke nok at læreren er god, man må ha en connection. 1
Brendan_Fraser Skrevet 11. september 2018 #27 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Rundkjøringer er ikke et spesielt fokus i trinn 2. Trinn 2 handler om å kontrollere bilen i hastigheter opp til 60km/t. Stille inn sete, lys, parkere, kjøre gjennom kryss og enkle vikepliktssituasjoner. Utføre sikkerhetskontroll. At lærer ikke må gripe inn handler sannsynligvis om at de bruker områder som er egnet for nivået. Jeg vaser ikke rundt i sentrum med en trinn 2-elev. Ofte er det mindre trafikkerte veier og på tidspunkt der det er mindre trafikk. På slutten av trinn 2 skal eleven kunne avklare ENKLE vikepliktsituasjoner. Det er ikke veldig store krav til selvstendighet. Men det kommer selvsagt gradvis gjennom opplæringen. Forskjellen mellom trinn 2 og trinn 3 er i stor grad arbeidsmåten. På trinn 2 forteller jeg eleven hvordan problemer skal løses FØR vi gjennomfører det, på trinn 3 diskuterer vi løsningen ETTER vi har gjennomført det. Okey, et skikkelig svar her, flott. Så nå kan jeg si litt om hvor jeg ligger an. Kontrollere bilen opp til 60km/t? Kjører oppi 60-80 hele tiden, synes ikke det er vanskelig i det hele tatt. Kjører i rundkjøringer hele tiden, synes ikke det er noe spesielt vanskelig. Det jeg har strevd mest med er å gire fort ned/opp, og holde meg på rett gir. Har god kontroll på dette nå, så jeg vet ikke helt hva kjørelæreren forventer. Kan som sagt være at han bruker mer tid på nivå 2 og går fortere over 3. Læreren forventer at jeg skal kunne gire så og si helt perfekt (ikke "perfekt", men at jeg skal holde meg på rett gir hele tiden). Jeg kan egentlig dette her nå, så jeg vet ikke hvorfor jeg fortsatt er på nivå 2. Man blir jo flinkere på dette iløpet av de andre nivåene også, regner jeg med.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #28 Skrevet 11. september 2018 Eg trur grunnen til at du får mykje urelaterte svar er fordi du sa. "Som sagt så hadde jeg fint klart å kjørt på egenhånd nå, jeg ville tatt bilen og kjørt til jobb hver dag hvis det var lovlig." Det er noko folk med førarkort reagere veldig på. Eg trur ikkje meininga er ikkje å væra slem, men forsøkt på realitetsorientering. Du er faktisk ikkje klar til å kjøra til jobb kvar dag sjølv om du har lyst. Men detta klarer du på sikt! Og før du veit ordet av det har du lappen og kan gløyma denne tida! Det er ingenting galt med at du har lyst på lappen fort, det skjønner eg veldig godt. Kjør på, bokstavlig talt 😁 Anonymkode: 3f992...051 3
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #29 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, Brendan_Fraser skrev: Okey, et skikkelig svar her, flott. Så nå kan jeg si litt om hvor jeg ligger an. Kontrollere bilen opp til 60km/t? Kjører oppi 60-80 hele tiden, synes ikke det er vanskelig i det hele tatt. Kjører i rundkjøringer hele tiden, synes ikke det er noe spesielt vanskelig. Det jeg har strevd mest med er å gire fort ned/opp, og holde meg på rett gir. Har god kontroll på dette nå, så jeg vet ikke helt hva kjørelæreren forventer. Kan som sagt være at han bruker mer tid på nivå 2 og går fortere over 3. Læreren forventer at jeg skal kunne gire så og si helt perfekt (ikke "perfekt", men at jeg skal holde meg på rett gir hele tiden). Jeg kan egentlig dette her nå, så jeg vet ikke hvorfor jeg fortsatt er på nivå 2. Man blir jo flinkere på dette iløpet av de andre nivåene også, regner jeg med. Du skal kjøre økonomisk og miljøvennlig. Hvis du er sen å gire opp tyder det på at det ikke er automatisert nok. For å illustrere, jeg vet hvordan jeg skal kjøre lastebil men det går ikke automatisk. Jeg må tenke gjennom hver sving og hver handling. Når jeg kjører bil tenker jeg ikke på gir eller svinger, jeg kan fokusere utelukkende på trafikken. Giringen er helt automatisk, blinkingen er automatisk. Automatisering er noe av det viktigste jeg ser på når jeg vurderer å ta elever videre. 12
Brendan_Fraser Skrevet 11. september 2018 #30 Skrevet 11. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lett å dømme noe som helst over netter om dine faktiske kjøreferdigheter. Men for å veie inn i problemet. Jeg opplevde egentlig det samme selv. Jeg var «stuck» på nivå 2. Jeg skjøte ikke selv hvorfor! Min mor ( som betalte for timene ble og fortvilet). Pga, sommeren nærmet seg gikk min kjørelærer over på MC, og jeg fikk da en ny lærer. Da «løsnet» alt. Han så hvem jeg var på en helt annen måte, og forsto hva jeg trengte ut av timene. Et av mine problemer var vistnok giring. Jeg følte ikke dette selv, men når han presenterte «problemet» for meg var jeg jo enig. Jeg stressa for mye over det. Han første læreren hadde anbefalt til min mor at jeg skulle ta lappen på automat, så han og så kanskje «problemet», men han klarte ikke å gi meg riktig læremåte. Han nye! Fantastisk lærer. Beveget meg fort videre! Helt fantastisk etter å ha måttet være på nivå 2 i en evighet. Jeg følte nesten ting gikk litt for fort, siden jeg hdde brukt såpass mye tid på nivå to. Plutselig var jeg på nivå 4 og oppkjøring like rundt hjørnet Kanskje du har en lignende situasjon? Anonymkode: e9332...2ef Har ingenting å si på læreren personlig, jeg ser god fremgang. Det jeg stiller spørmål ved er kravene han stiller. Siden jeg skal igjennom 2 andre nivå, er det demotiverende. Om disse nivåene går fort så er jo forsåvidt alt ok. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg trur grunnen til at du får mykje urelaterte svar er fordi du sa. "Som sagt så hadde jeg fint klart å kjørt på egenhånd nå, jeg ville tatt bilen og kjørt til jobb hver dag hvis det var lovlig."Det er noko folk med førarkort reagere veldig på. Eg trur ikkje meininga er ikkje å væra slem, men forsøkt på realitetsorientering. Du er faktisk ikkje klar til å kjøra til jobb kvar dag sjølv om du har lyst. Men detta klarer du på sikt! Og før du veit ordet av det har du lappen og kan gløyma denne tida! Det er ingenting galt med at du har lyst på lappen fort, det skjønner eg veldig godt. Kjør på, bokstavlig talt 😁 Anonymkode: 3f992...051 Blir ikke akkurat imponert av mange de jeg ser i trafikken heller. Dessuten snakket jeg snakket om å kjøre i et lokalt område som jeg er kjent i, ikke å ta en langtur til Sverige. 6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Du skal kjøre økonomisk og miljøvennlig. Hvis du er sen å gire opp tyder det på at det ikke er automatisert nok. For å illustrere, jeg vet hvordan jeg skal kjøre lastebil men det går ikke automatisk. Jeg må tenke gjennom hver sving og hver handling. Når jeg kjører bil tenker jeg ikke på gir eller svinger, jeg kan fokusere utelukkende på trafikken. Giringen er helt automatisk, blinkingen er automatisk. Automatisering er noe av det viktigste jeg ser på når jeg vurderer å ta elever videre. Vel, nå har nå flere i denne tråden sagt at det tok lang tid å gå igjennom nivåene, det var det jeg egentlig lurte på. Hadde inntrykk av at jeg ble holdt på dette nivået overdrevent lenge for å bli skrelt for penger eller noe. Så jeg får nå bare se hva som skjer videre.
Pinto2013 Skrevet 11. september 2018 #31 Skrevet 11. september 2018 Jeg øvelseskjørte ca. 200 timer, kanskje litt mer før jeg startet på kjøreskolen. Der hadde jeg 8 timer utenom det obligatoriske (langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring osv). Det kan kanskje virke som du er litt opphengt i det kjøretekniske (giring osv), og fokuserer mindre på trafikksikkerhet, trafikkregler o.l.? Du nevnte også at kjørelæreren noen ganger må gripe inn fordi du tabber deg skikkelig ut? Selv om dette ikke skjer ofte, så kan nok dette være litt av grunnen. Jeg syns det høres utrolig lite ut å ha kjørt kun 5 (!) timer utenom kjøreskolen? Det er i alle fall ikke unormalt å trenge mer trening enn dette. Når du får førerkortet, og spesielt etter du har hatt det noen år, så tror jeg du kommer til å se tilbake på denne tråden og skjønne hvorfor du ikke har kommet til neste trinn. Når det er sagt, så er det ikke sikkert at duver langt unna! Spør læreren om hva du må øve mer på, og sørg for å få konkrete svar. Lykke til! 2
ajarRun Skrevet 11. september 2018 #32 Skrevet 11. september 2018 7 minutter siden, Brendan_Fraser skrev: Vel, nå har nå flere i denne tråden sagt at det tok lang tid å gå igjennom nivåene, det var det jeg egentlig lurte på. Hadde inntrykk av at jeg ble holdt på dette nivået overdrevent lenge for å bli skrelt for penger eller noe. Så jeg får nå bare se hva som skjer videre. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her er det så mye å gjøre at jeg vil bli kvitt elevene fortest mulig for å ta unna ventelisten. Hvis jeg kunne velge ville jeg bare kjørt med elever som øvde mye hjemme. Det er mye mer behagelig å kjøre langkjøring eller på banen med en god elev enn å vase rundt for å lære bort gir og clutch. Sliter mindre på bilen også. Hvorfor øver du ikke mer hjemme? Bare å øve hver dag i en uke fører til en massiv progresjon, virker rart å ikke utnytte muligheten. 3
Pinto2013 Skrevet 11. september 2018 #33 Skrevet 11. september 2018 7 minutter siden, Brendan_Fraser skrev: Blir ikke akkurat imponert av mange de jeg ser i trafikken heller. Dessuten snakket jeg snakket om å kjøre i et lokalt område som jeg er kjent i, ikke å ta en langtur til Sverige Og når du skriver ting som dette, så kan det gi inntrykk av at du har svært lite respekt for trafikken. Om det er lokalt eller ikke, har ingen ting å si. Ingen ønsker at mennesker uten den riktige konpetansen kjører rundt i nabolaget der barna deres ferdes. Jeg vet ikke om du sier dette for å provosere, eller om du ble provosert av at andre ikke deler din mening. Uansett gjør dette at mange kanskje tenker at de er glad du ikke har førerkortet enda. 6
Elán Skrevet 11. september 2018 #34 Skrevet 11. september 2018 Jeg tok lappen for 5 år siden, men begynte å øvelseskjøre litt fra jeg var 16-18, maks en halvtime gjennomsnittlig i uken, (ingenting fram til jeg tok lappen som 21-åring). Tror ikke vi hadde flere nivåer, bortsett fra at første steg var bykjøring, så glattkjøring, landeveiskjøring og deretter oppkjøring (etter bestått teori, selvfølgelig). Jeg tok maks 10 kjøretimer på trafikkskole, kjørte litt hjemme også, men ikke mye da jeg ikke hadde familie/noen å øvelseskjøre med da jeg skulle ta lappen. Totalt brukte jeg 3 måneder fra jeg begynte på trafikkskole til jeg tok lappen.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #35 Skrevet 11. september 2018 Jeg kan ikke svare deg på nivåer, for det snakket vi ikke om i -98 da jeg tok lappen. Jeg øvelseskjørte jevnlig fra jeg var 16 til jeg var 18 år. Hadde 6 kjøretimer og det obligatoriske, tok lappen noen dager etter at jeg fylte 18 år. Du har ingen muligheter til å få øvelseskjørt mer utenom trafikkskolen? Kjøretimer er jo kjempedyre. Jeg skjønner at det er vanskeligere hvis foreldrene dine (?) ikke har bil. Men hvis en kollega/nabo/omgangskrets spurte om jeg iblant kunne øvelseskjøre med dem/barnet deres, ville jeg faktisk stilt opp, og det er helt sikkert flere som meg der ute. Anonymkode: 83d45...976
Brendan_Fraser Skrevet 11. september 2018 #36 Skrevet 11. september 2018 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Nå vet jeg ikke hvor du bor, men her er det så mye å gjøre at jeg vil bli kvitt elevene fortest mulig for å ta unna ventelisten. Hvis jeg kunne velge ville jeg bare kjørt med elever som øvde mye hjemme. Det er mye mer behagelig å kjøre langkjøring eller på banen med en god elev enn å vase rundt for å lære bort gir og clutch. Sliter mindre på bilen også. Hvorfor øver du ikke mer hjemme? Bare å øve hver dag i en uke fører til en massiv progresjon, virker rart å ikke utnytte muligheten. Skulle tro at det var motsatt, at de ønsket å holde elevene der. Kjører ikke hjemme fordi jeg ikke har mulighet til det. Ville som sagt brukt all fritiden på øving og blitt ferdig med en gang, hvis det var mulig. 3 minutter siden, Pinto2013 skrev: Og når du skriver ting som dette, så kan det gi inntrykk av at du har svært lite respekt for trafikken. Om det er lokalt eller ikke, har ingen ting å si. Ingen ønsker at mennesker uten den riktige konpetansen kjører rundt i nabolaget der barna deres ferdes. Jeg vet ikke om du sier dette for å provosere, eller om du ble provosert av at andre ikke deler din mening. Uansett gjør dette at mange kanskje tenker at de er glad du ikke har førerkortet enda. Du vet ikke hvem jeg er. Enkelte tar lappen og mister den etter et par dager, noen blir drept etter et par måneder, har sett eksempler på dette selv lokalt. Det å ha lappen er tydeligvis ikke så høytidelig som du skal ha det til. Personlig så mener jeg at det burde stilles strengere krav for å ha lappen. Det at jeg sier at jeg kunne kjørt på egenhånd lokalt, betyr ikke at jeg er uforsiktig eller dårlig i trafikken. Erfaring er ikke alt, det ser vi mange eksempler på.
Brendan_Fraser Skrevet 11. september 2018 #37 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke svare deg på nivåer, for det snakket vi ikke om i -98 da jeg tok lappen. Jeg øvelseskjørte jevnlig fra jeg var 16 til jeg var 18 år. Hadde 6 kjøretimer og det obligatoriske, tok lappen noen dager etter at jeg fylte 18 år. Du har ingen muligheter til å få øvelseskjørt mer utenom trafikkskolen? Kjøretimer er jo kjempedyre. Jeg skjønner at det er vanskeligere hvis foreldrene dine (?) ikke har bil. Men hvis en kollega/nabo/omgangskrets spurte om jeg iblant kunne øvelseskjøre med dem/barnet deres, ville jeg faktisk stilt opp, og det er helt sikkert flere som meg der ute. Anonymkode: 83d45...976 Hadde kjørt 24/7 om det gikk an. Må booke kjøretimer 2 uker i forveien fordi det er så fullt, hele dritten er en jævla dritt prosess som kan brenne godt i helvete.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #38 Skrevet 11. september 2018 For å få godkjent trinn 2, skal du være en god nok sjåfør til å kjøre selvstendig. Det vil si at du i teorien skulle kunne kjørt ALENE. Jeg hadde en dobbelttime før trinnvurdering trinn 2, og 3 dobbelttimer før trinnvurdering trinn 3. Har øvelseskjørt MYE! Ta til deg alt kjørelæreren din sier, hvis at du har selvinnsikt. Vil også anbefale deg å øvelseskjøre så mye som mulig. Anonymkode: 67c83...0e3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #39 Skrevet 11. september 2018 Blæh.... Glem innlegget over. Det er for å få godkjent trinn 3, at du skal kunne kjøre selvstendig. Men uansett, de andre rådene gjelder. Det er alltid en grunn til at kjørelæreren ikke vil slippe deg videre. Anonymkode: 67c83...0e3 1
Brendan_Fraser Skrevet 11. september 2018 #40 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å få godkjent trinn 2, skal du være en god nok sjåfør til å kjøre selvstendig. Det vil si at du i teorien skulle kunne kjørt ALENE. Jeg hadde en dobbelttime før trinnvurdering trinn 2, og 3 dobbelttimer før trinnvurdering trinn 3. Har øvelseskjørt MYE! Ta til deg alt kjørelæreren din sier, hvis at du har selvinnsikt. Vil også anbefale deg å øvelseskjøre så mye som mulig. Anonymkode: 67c83...0e3 Okey, godt å vite. Da er jeg nok ikke langt ifra. Spørsmålet er da hvor lang tid nivå 3 og 4 tar? Om hvert av de nivåene tar like lang tid som nivå 2, burde jeg kanskje bruke pengene som går til kjøretimer på å kjøpe en hagle i stedet for, og plassere den godt i munnen og deretter trykke på avtrekkeren. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå