AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #1 Skrevet 10. september 2018 Når vi prater sammen tar jeg meg ofte i å tenke at han ikke er spesielt interessant å snakke med. Han har sjelden interessante perspektiver på ting, og har en del meninger som er bastante og overforenklede. Dette med å være en god samtalepartner er viktig for meg i et forhold, så det er ingen bagatell at det mangler. Han er umoden/uerfaren for alderen. Tidvis egoistisk. Men så er han så søt og snill! Han ser på meg med et blikk som får meg til å føle meg trygg. Det er dette blikket jeg tenker på når vi er fra hverandre. Da er jeg så forelsket. Og jeg blir så sjalu hvis jeg vet han skal på fest/ ut på byen o.l. Men når vi er sammen, så hender det jeg kjeder meg. Jeg tenker «er dette alt?» Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så besatt av denne mannen. Jeg er hekta, og kommer meg ikke vekk. Vi dater ikke, men kanskje noe i stadiet før dating? Er dette normalt? Å være besatt av noen du egentlig ikke synes er så fascinerende når dere først treffes? Anonymkode: 3a39e...02e
visp Skrevet 10. september 2018 #2 Skrevet 10. september 2018 Du er forelsket i at han er forelsket i deg. Du er ikke forelsket i han. 21
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #3 Skrevet 10. september 2018 (endret) 2 minutter siden, visp skrev: Du er forelsket i at han er forelsket i deg. Du er ikke forelsket i han. Dette. Noen forelsker seg ganske enkelt i hvordan den andre får dem til å føle seg. Dvs hvordan du føler deg når du får det blikket som gjør deg trygg. Endret 10. september 2018 av Tøytigern 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #4 Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, visp skrev: Du er forelsket i at han er forelsket i deg. Du er ikke forelsket i han. Jeg vet ikke om han er forelsket i meg. Vi dater som sagt ikke, men kunne kanskje gjort det under andre omstendigheter. Per i dag er vi venner. Anonymkode: 3a39e...02e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #5 Skrevet 10. september 2018 6 minutter siden, visp skrev: Du er forelsket i at han er forelsket i deg. Du er ikke forelsket i han. Kan du skrive noe mer om hva som får deg til å tenke at jeg ikke er forelsket? Det vil isåfall være til stor hjelp. Jeg ønsker å komme meg ut av hektet. Anonymkode: 3a39e...02e
visp Skrevet 10. september 2018 #6 Skrevet 10. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du skrive noe mer om hva som får deg til å tenke at jeg ikke er forelsket? Det vil isåfall være til stor hjelp. Jeg ønsker å komme meg ut av hektet. Anonymkode: 3a39e...02e Han hadde aldri kjedet deg om du var det. Da hadde du syntes enhver idiotisk ytring vært det mest fantastiske du hadde hørt:) Du hadde ledd av de dårligste vitser til tårene rant og funnet en DRITGOD forklaring på absolutt alt som egentlig burde skurret. Det er iallefall min opplevelse av forelskelse. LIVSFARLIG, for man vil jo gjerne ha et minimum av dømmekraft. 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #7 Skrevet 10. september 2018 15 minutter siden, visp skrev: Han hadde aldri kjedet deg om du var det. Da hadde du syntes enhver idiotisk ytring vært det mest fantastiske du hadde hørt:) Du hadde ledd av de dårligste vitser til tårene rant og funnet en DRITGOD forklaring på absolutt alt som egentlig burde skurret. Det er iallefall min opplevelse av forelskelse. LIVSFARLIG, for man vil jo gjerne ha et minimum av dømmekraft. Takk Enig i at det virker veldig feil at jeg synes han er kjedelig å snakke med. Anonymkode: 3a39e...02e 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #8 Skrevet 10. september 2018 Noen flere? Takknemlig for alle slags svar. Anonymkode: 3a39e...02e
McMary Skrevet 11. september 2018 #10 Skrevet 11. september 2018 Kanskje du har lyst til å være forelsket, og han er den eneste potensielle i dine kretser? Du trenger at noen har følelser for deg og han er den eneste som er i nærheten av å vise noe slikt? Prøv deg på noen dater med andre, eller bare prat mer med andre interessante mennesker, så hjelper det sikkert å se mannen i det riktige lyset. Hvis du synes han er kjedelig NÅ, når du tror du er forelsket, blir det nesten garantert ikke bedre. Jeg var en gang tiltrukket av en fyr som var interessant men han hadde en del egenskaper som gikk stikk i strid med hva jeg likte. Jeg minte meg på det negative med han, og følte meg heller ikke forelsket, men betatt var jeg absolutt. Han var den eneste jeg kjente da som viste meg den typen oppmerksomhet som jeg ville ha. Da jeg snakket med han om det og han sa han hadde noe på gang med noen andre, ble jeg imidlertid bare veldig lettet. Tror jeg var skuffet i en time før jeg la det lettet bak meg. Rare greier egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #11 Skrevet 11. september 2018 Uansett om du er forelsket eller ikke så har jeg hørt at man kan spørre seg selv; kommer vi til å ha interessante samtaler om ti år? Hvis nei, så er det ikke så bra hvis en interessant samtalepartner er noe som er viktig. Anonymkode: 1df38...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #12 Skrevet 11. september 2018 For meg var det akuratt sånn jeg visste han var den rette. Fordi jeg trivdes med å kjede meg med han. Men at han er umoden, egoistisk og har helt annerledes meninger og synspunkter enn meg, det hadde vært en dealbreaker for meg Anonymkode: 09c81...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #13 Skrevet 11. september 2018 2 timer siden, McMary skrev: Kanskje du har lyst til å være forelsket, og han er den eneste potensielle i dine kretser? Du trenger at noen har følelser for deg og han er den eneste som er i nærheten av å vise noe slikt? Prøv deg på noen dater med andre, eller bare prat mer med andre interessante mennesker, så hjelper det sikkert å se mannen i det riktige lyset. Hvis du synes han er kjedelig NÅ, når du tror du er forelsket, blir det nesten garantert ikke bedre. Jeg var en gang tiltrukket av en fyr som var interessant men han hadde en del egenskaper som gikk stikk i strid med hva jeg likte. Jeg minte meg på det negative med han, og følte meg heller ikke forelsket, men betatt var jeg absolutt. Han var den eneste jeg kjente da som viste meg den typen oppmerksomhet som jeg ville ha. Da jeg snakket med han om det og han sa han hadde noe på gang med noen andre, ble jeg imidlertid bare veldig lettet. Tror jeg var skuffet i en time før jeg la det lettet bak meg. Rare greier egentlig. De to første setningene/spørsmålene dine er treffende. Jeg er ganske sikker på at du har rett.Jeg tror jeg VET at du har rett. Likevel klarer ikke denne kunnskapen å overtrumfe følelsene mine. Uansett så hjelper det at du skriver det. Det hjelper meg å lese gode argumenter for at følelsene mine tar feil. Jeg er inne i et vondt hekt som jeg ønsker meg ut av. Aner ikke hvordan. Anonymkode: 3a39e...02e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg var det akuratt sånn jeg visste han var den rette. Fordi jeg trivdes med å kjede meg med han. Men at han er umoden, egoistisk og har helt annerledes meninger og synspunkter enn meg, det hadde vært en dealbreaker for meg Anonymkode: 09c81...f7a Interessant. Måtte gruble litt på den der. Men jeg kom til at jeg egentlig ikke trives MED å kjede meg sammen med ham. Jeg kjeder meg jo når vi prater (!)Koser meg ikke. Men så, i det vi sier hadet for kvelden, så ser han på meg med et sånt blikk. Og jeg får lyst til å være nær ham. Og jeg føler meg forelsket helt fram til vi sees igjen, og jeg begynner å kjede meg. Anonymkode: 3a39e...02e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #15 Skrevet 11. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Interessant. Måtte gruble litt på den der. Men jeg kom til at jeg egentlig ikke trives MED å kjede meg sammen med ham. Jeg kjeder meg jo når vi prater (!)Koser meg ikke. Men så, i det vi sier hadet for kvelden, så ser han på meg med et sånt blikk. Og jeg får lyst til å være nær ham. Og jeg føler meg forelsket helt fram til vi sees igjen, og jeg begynner å kjede meg. Anonymkode: 3a39e...02e Skjønner. Nei en lite givende kommunikasjon kommer man jo ikke langt med. Nærhet kan du også ha med menn som er gode samtalepartnere. Han høres ikke rett ut som partneremne for deg, selvom du liker oppmerksomheten og blikkene. Anonymkode: 09c81...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #16 Skrevet 11. september 2018 17 timer siden, visp skrev: Du er forelsket i at han er forelsket i deg. Du er ikke forelsket i han. 100 % enig Anonymkode: ec5f9...f66
I Grosny Skrevet 11. september 2018 #17 Skrevet 11. september 2018 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi prater sammen tar jeg meg ofte i å tenke at han ikke er spesielt interessant å snakke med. Han har sjelden interessante perspektiver på ting, og har en del meninger som er bastante og overforenklede. Dette med å være en god samtalepartner er viktig for meg i et forhold, så det er ingen bagatell at det mangler. Han er umoden/uerfaren for alderen. Tidvis egoistisk. Men så er han så søt og snill! Han ser på meg med et blikk som får meg til å føle meg trygg. Det er dette blikket jeg tenker på når vi er fra hverandre. Da er jeg så forelsket. Og jeg blir så sjalu hvis jeg vet han skal på fest/ ut på byen o.l. Men når vi er sammen, så hender det jeg kjeder meg. Jeg tenker «er dette alt?» Jeg forstår ikke hvorfor jeg er så besatt av denne mannen. Jeg er hekta, og kommer meg ikke vekk. Vi dater ikke, men kanskje noe i stadiet før dating? Er dette normalt? Å være besatt av noen du egentlig ikke synes er så fascinerende når dere først treffes? Anonymkode: 3a39e...02e Dum og deilig juba juba! Man kan ikke bruke sin kjære til alt. Litt derfor har man andre venner i tillegg. Han funker ikke som diskusjonspartner, men han funker i senga og til mye annet. Dette kan bli bra Det med tryggheten; det kan tenkes at han er for dum til å gruble på seg usikkerhet og psykiske problemer. Endret 11. september 2018 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #18 Skrevet 11. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Nei en lite givende kommunikasjon kommer man jo ikke langt med. Nærhet kan du også ha med menn som er gode samtalepartnere. Han høres ikke rett ut som partneremne for deg, selvom du liker oppmerksomheten og blikkene. Anonymkode: 09c81...f7a Nei, han er nok ikke rett for meg. Jeg ser den. Samtidig sier hjertet mitt at han er den eneste rette for meg i hele verden. Anonymkode: 3a39e...02e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #19 Skrevet 11. september 2018 3 timer siden, I Grosny skrev: Dum og deilig juba juba! Man kan ikke bruke sin kjære til alt. Litt derfor har man andre venner i tillegg. Han funker ikke som diskusjonspartner, men han funker i senga og til mye annet. Dette kan bli bra Det med tryggheten; det kan tenkes at han er for dum til å gruble på seg usikkerhet og psykiske problemer. For at et forhold skal være bra og vare må en partner være både venn, kjæreste og elsker i én. Man får ingen givende forhold ut av det med ditt syn der en partner bare er god for sex og man har venner til resten. Anonymkode: 09c81...f7a 1
I Grosny Skrevet 11. september 2018 #20 Skrevet 11. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For at et forhold skal være bra og vare må en partner være både venn, kjæreste og elsker i én. Man får ingen givende forhold ut av det med ditt syn der en partner bare er god for sex og man har venner til resten. Anonymkode: 09c81...f7a Ingen kan gjøre alt og alle kan gjøre litt. Jeg får ikke alt av min kjære. Hun er fantastisk i senga og gnistrende intelligent men mine fritidsinteresser må jeg ta alene eller med andre. Allikevel, hun dekker med glans de viktige punktene du nevnte. Jeg har vært med damer som ikke er like intellektuelt spennende, og må innrømme at de manglet noe jeg veldig har lært å sette pris på. Men allikevel: Ingen kan gjøre alt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå