Gå til innhold

Voksing

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Har aldri prøvd å vokse leggene før, men vurderer å prøve...

Har hørt at når du vokser så tar det lenger tid før hårene vokser ut igjen, og at det ikke blir så "stikkende" vekst. Er dessuten drittlei av å barbere og bruke Veet hele tiden, for da må jeg gjøre det så ofte!! :-?

Det jeg lurer på, er om dere har noen spesielle merker å anbefale?

Er varm eller kald voks best?

Strips eller sånn man smører på?

Hva er minst vondt??... :oops:

Mange spørsmål her nå, men jeg lurer på mye, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd Nair voksstrips, det funka egentlig bra. Det gjør ikke SÅ vondt, som når en river av et plaster omtrent? (Nå snakker jeg om leggene, altså) Det som er kjipt med voks, er at man må vente til hårene har fått en viss lengde før man kan vokse igjen, ellers får ikke voksen ordentlig tak. Hårene blir ikke stive når de vokser ut, som ved barbering, fordi når man barberer kutter man håret tvert av, men ved voksing, må håret "begynne på nytt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, jeg har nettopp, for første gang i mitt 26-årige liv, barbert leggene mine! Jeg har allltid pleid å bruke voks og hårfjerningskrem... Derfor kan jeg godt komme med et par voks-betraktninger:

Varm voks er det som gir mest holdbart resultat. Det holder hårene borte i ukesvis! Ulempen er at det er litt klinete og tar lang tid. For man må jo gjøre det skikkelig når man først gjør det.

Voks-strips (kald voks) vil jeg kalle voks-light-metoden. Hårene er borte i flere uker her også, men ikke så lenge som når man bruker varm voks. Fordelen med strips er at det går littegrann raskere og at det er litt mindre "klin".

Personlig synes jeg ikke det er vondt å bruke voks, verken varm eller kald. Men det "lugger" kanskje litt mer med varm. Jeg vet at dette oppleves veldig forskjellig - jeg har venninner som nesten begynner å grine bare ved tanken på at de skal vokse beina.

Jeg har brukt flere forskjellige merker (Veet, Nair etc.) og jeg foretrekker Veet. Men jeg tror ikke forskjellene er så store mellom de ulike merkene.

Som wondergirl sier, er det viktig at hårene har en viss lengde, ca 5 millimeter. Hvis ikke får ikke voksen tak. Du bør ikke ha for tørr hud eller veldig mange føflekker, det skal visstnok ikke være en gunstig kombinasjon med voks.

Det går også an å vurdere å vokse leggene første gang i en salong - og få nyttige tips der.

Hilsen SuperNova, som forsøker å få dreis på sin nyinnkjøpte barberhøvel :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går jo mye fortere med høvel! Ritsj ratsj filibombombom i dusjen, så er man glatt på en to tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det er nettopp derfor jeg tenkte jeg skulle prøve høvelen. Det går kjempefort! :D

Var litt redd for at jeg skulle bli "stikkete", men jeg synes ikke det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...