Gå til innhold

Til innvandringsmotstandere....

waco

Anbefalte innlegg

Gjest det er slik man bare må regne med.... når man diskuterer med selverklærte "antirasister".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10na:

nå har jeg gang på gang lest dine innrykk, jeg kan ikke på noe sted se at du sier noe annet en

- først oss selv (unnskyld at jeg skrev meg selv, mente jo oss selv), så oss selv, litt mer oss selv, og når vi er fornøyd og har det 100% bra, da kan andre få forsyne seg fritt av restene.

Dersom de fremdeles eksisterer da! for om vi skal vente til alle i hele norge har det bra, så kommer vi aldri i mål!

Og dersom du mener at waco er uten ryggrad pga at han er villig til å revurdere sine tanker, dersom noen forklarer ham på en forståelig måte at han faktisk muligens tar feil, da er det du som er direkte besserweisser! ikke han som er uten ryggrad!!

INGEN har rett i allt bestandig! dersom du synes det er svakt å ha evnen til å innrømme at ting kan gjøres annerledes, så er det du som er trangsynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, nå må du ikke misforstå da... jeg svaret mitt til Tina på "get a life" ironiserte jeg hele hennes væremåte....

Altså, hvordan man bør forholde seg til trangsynte mennesker som har gått tom for argumenter... noen klarer ikke engang å skille sak/privatperson....

Og kanskje hun har sine grunner til å være sur på innvandrere?

Som kjent så er det jo ikke akkurat ressursterke nordmenn som er innvandrerfiendtlige... nei, de har leiligheter i utlandet, reiser mer enn gjennomsnittet, opplever mer enn gjennomsnittet....

Når man er lite bereist og har veldig enkle årsaksforklaringer for sine egne holdninger, er det lite å gjøre...

Blir akkurat like teit som hvis dere skulle motargumentert meg dersom jeg sa at månen er en stor ost.....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... før jeg starter rabalderet her, så må det sies, jeg er ingen innvandringsmotstander. Allikevel synes jeg det er på tide at politikerne ser på den elendige integreringspolitikken vi fører i dag. Den politikken har bedt om problemer fra dag 1. Nå skal ikke jeg komme som en besserwisser, for jeg har ikke løsningene på dette. Alle ser allikevel at integreringspolitikken som føres i dag ikke fungerer. Det var allikevel ikke dette som fikk meg til å skrive her.

Dere som er så påpasselige med å kalle dere anti-rasister, og knuse alle som mener noe annet, er det ikke litt rasisme i uttalelsene deres også? Her går dere inn og diskuterer holdninger, IQ og partitilhørlighet på høyt plan. Det som kom fram av en undersøkelse fra MMI, er at Frp-velgere hadde gjennomsnittlig lavest utdanning. Tror man plutselig blindt på markedsundersøkelser? Vil dere si at alle med lav utdanning er dumme? Vil det igjen si at alle som stemmer Frp er dumme? Det vil vel si at 1/4-del av Norges befolkning er komplette idioter. Er ikke dette å dra alle over en kam? Jeg stemmer Frp. Jeg har høyskole med spesialisering. Jeg har en ok jobb. Jeg har reist og opplevd mye. Jeg er FOR invandring i ordnede former og i følge helt andre kriterier som finnes og praktiseres i dag. Jeg er IKKE rasist, og mener at ALLE bør behandles likt, uansett hvilken bakgrunn man har. Derfor er jeg også i mot alle former for kvotering. Det burde ikke vært nødvendig i dagens Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å behandle alle likt - det er urettferdig det.

En liten lignelse:

Dyrene krangelt en gang om hvem som var best. Elefanten mente den var best, for den var sterkest. Geparden mente den var best, for den var raskest. Krokodillen mente den var best, for den hadde de skarpeste tennene. Laksen mente den var best, for den svømte både langt og raskt osv. osv. Så ble de enige om at de en gang for alle skulle avgjøre hvem som var best - og det skulle være gjennom en retferdig prøve der alle ble behandlet likt. De fant en vismann som de mente kunne hjelpe dem, og samme hvor mye ha spurte, svarte dyrene det samme - prøven måtte være lik for alle for at det skulle være rettferdig. Vismannen samlet tilslutt dyrene på en slette hvor det sto et stort, høyt tre med en tett krone. "Det beste dyret", sa vismannen, er den av dere som kan komme til toppen av dette treet."

Så kan dere gjette hva dyrene sa......

Det er nemlig ikke rettferdig å behandle alle likt....

Så skal jo alle innvandrere INTEGRERES. Men når je leser her, finner jeg lite om integrering. For når man integrerer betyr det at omverdenen aksepterer ulikheter og lager rom også for dem. Jeg leser at dere mener ASIMILERE - som betyr at invandrerne skal gjøre som oss hvis de skal bli godtatt. Vil de ikke dette - så ut med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettie, meget bra innlegg! :wink:

Selvfølgelig vil det være avgjørende for likebehandling å se på de grunnleggende forutsetninger. Viktigheten ved å kunne frembringe disse forutsetningene i sak, vil derfor være avgjørende. Jeg tror allikevel det å gi noen fordeler på bakgrunn av kjønn eller hudfarge, bare vil ha motsatt virkning. Kvinnen vil jo fortsette å være det såkalte svake kjønn, så lenge hun må kvoteres inn i lederstillinger og styrer. Innvandrere vil på en måte være outsidere, så lenge de kvoteres inn på arbeidsplasser. Det må da være forferdelig å vite at dersom man når et lederverv, at det kan ha vært flere som er bedre kvalifiserte enn seg?

Det eneste som gjelder er holdningsendringer blandt folk, og det får man ikke gjennom den politikken som føres i dag.

Det er klart det er snakk om integrering for min del, og ikke asimilering. Det er bare det at åpenheten her i landet har vært på vid gap og med skylapper, uten forsøk på å se problemstillinger ved den politikken som er blitt ført. Ting er ikke bare sort og hvitt, det finnes utallige gråtoner i mellom. En betingelse burde uansett være å lære seg Norges Lover, og det burde være et minstekrav å holde seg til dem. Klarer man ikke DET, bør de sendes ut, uansett hvor de kommer fra, uansett om det så er snakk om Pakistan, Sverige eller Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig forstår jeg kvotering, jeg.

Det er snakk om den type kvotering der to personer stiller ganske likt når det gjelder formelle kvalifikasjoner, og den ene foretrekkes forran den andre grunnet kjønn eller f.eks. etnisk bakgrunn. Det er å misforstått at kvotering betyr at der en stiller mye sterkere enn den andre, så får den som er dårligst kvalifisert jobben grunnet kjønn, etnisk bakgrunn etc.

Slik det er nå, er det mange arbeidsgivere som går glipp av godt kvalifiserte og motiverte forlk fordi de aldri kommer forbi navnet i headingen på brevet. Synd for arbeidsgiver selvsagt, men vi har egentlig ikke råd til å kaste bort god kompetanse pga kunnskapsløse arbeidsgivere.

Kunne Norges Lover. Himmel og hav - det er ei tjukk bok!!!! Jeg kan den ikke, og har bodd her nesten hele mitt liv (neida- jeg er ikke innvandrer, men mine foreldre var utvandrere en tid)

Og det er jo dumt å sende en kvinne tilbake til Nigeria for brudd på en løsgjengerlov med mistanke om prostitusjon. Hvis man ikke selv vil være med å kaste den første stein - selvfølgelig.

Tor vi også her må ha tid og rom til å se seg litt rundt før man handler.

Hyggelig at du støtter INTEGRASJONS-tanken, tror landet vårt blir litt morsommere med integrerte mennesker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie....

Det er leit og trist hvordan enkelte kvinner ikke forstår de enkleste ting angående kvoteringer.

Hva blir det neste?

Idag kvinner, imorgen innvandrere, hva med i overimorgen? Enbente?

Legger inn et innlegg jeg har skrevet tidligere;

La oss dra den lengere.

Hva med samer, kortvokste, mennesker med brannskader i ansiktet, rullestolbrukere, dysletikere, sære, sosialt uinteligente og provoserende mennesker.

De stiller også bakerst i køen.

Rettferdig?

Nei.

Det er en kjensgjerning at man må kjempe seg frem her i verden. Det er også like sant at kvinner er mer beskjedne, mer ydmyke i forhold til å vise sine kvalifikasjoner og lettere lar seg påvirke av ytre omstendigheter.

Det finnes ledere som ikke vil ansette kvinner. - Men heller ikke pakistanere.

Nå er det engang sånn at alle mennesker blir diskriminert på en eller annen måte. Cluet er å finne hvordan man SELV kan fremheve sine positive egenskaper.

Javel, så er verden sjuk og urettferdig.

Å rope på lover eller interesseorganisjoner bekfrefter menneskers underdanighet.

Jeg har nevnt tidligere at jeg selv har norsk far og utenlandsk mor, dersom jeg en dag blir kvotert inn pga det, vil jeg dø av skam.

Når livets spilleregler handler om at man må markedsføre trynet for å komme noen vei, bør kvinner som resten av "alle andre" fremheve sine gode sider. Arbeidslivet er mannens arena, alle som er resultatorienterte og analytiske får sjefsjobb....

Waco

...værre enn det er det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld er jeg enig med Waco.... når det gjelder kvotering.... Hva blir det neste?

Dersom man skal kjøre inn 40% kvinner i styrene, vil det uansett bli kvinner som kommer til å bli foretrukket fremfor en bedre kvalifisert mann.

Bettie,

Meningen med å trekke inn Norges Lover, er jo ikke for at enhver innvandrer skal bli levende paragrafryttere..... du liker å misforstå.... :wink: Poenget er at de iallefall bør lære seg grunnleggende greier som at krenking av ære, behøver ikke bety at det er fritt frem for å drepe eller slå fordervet. Selvom dette er praksis i enkelte land, skal jo ikke dette tolereres i Norge!

Som alltid bør man jo behandle sak etter lovbruddet, ikke sant. Du vet også at jeg ikke mente at det er korrekt å sende mennesker ut av landet på grunn av løsgjengeri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener fortsatt kvotering har noe for seg, siden vi har så mange forstokka mannlige ledere som ikke vet sitt/bedriftens eget beste.

Og vi har kvotering allerede, bare at den er "hemmelig". Menn "kvoterer" inn menn, og da helst menn som ligner dem selv. Når de kommer til at det ikke er like lurt å kvotere inn de som ligner seg selv, at det kan være smart å ha mange ulike ressurser inn i en bedrift, vil vi ikke ha bruk for kvotering lenger.

Kevin, med 40% kvinner, skulle det bli 60% menn - så langt mine regnekunnskaper rekker. Og jeg er helt overbevist om at det finnes minst 40% kvinner som er like dyktige eller dyktigere enn menn.

Gutteklubben kjekk og grei har nå ihvertfall greid å kjøre den ene bedriften etter den andre nedoverbakke mens de selv har dinglet i en passende stor fallskjerm klar for nye eventyr.

Og når jeg nevnte løsgjengeri, tenkte jeg også på prostitusjon, og mulig rusmisbruk. Hvis vi da sender dama tilbake til Nigeria, hva skjer med henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror styrer og bedrifter selv vet hva som lønner seg best for deres bedrift. Så kan heller kvinner starte sine egne bedrifter, det hadde vært noe det!

Men dere måtte vel kvotere inn dere sjæl da også kan jeg tenke meg... hoho.... det er sånn med dere jenter, dere må presses til ditten og datten, klarer aldri å finne på noe selv.

Og hvorfor på død og liv dere ha kvinner inn i styrer og stell? Er det ikke et fett for dere hvem som leder byggearbeidene, eller det være en kvinne med i alle prosjekter her i landet?

Hvis jeg og broren min starter en rørlegger eller databedrift, eller fordekt bordell... det være kvinner med i styret til familien min?

Eller skal det kun gjelde det offentlige? Dere damer er rare, siden dere absolutt vil kvoteres inn i styrerom må dere samtidig kvoteres inn som kloakktømmere, søppelkjørere, nordsjøarbeidere, elektrikere, murere, - dere kan ikke slippe unna med kun fordelene.

Det er vel det som er hovedproblemet med dere jenter... dere skjønner ærlig talt ikke at det handler om å dra både fordeler og ulemper. Vi kan ikke la dere kjøre dette showet på damers premisser, skal dere være direktører må dere også borre tuneller eller legge vei.

Men da blir det vel for fysisk for dere kan jeg tenke meg når jeg syns jeg hører argumentene deres. Idag er det asfaltbiler som legger asfalt, og datarobotborr som borrer tuneller, det eneste man skal gjøre er og trykke på noen knapper.

Så hvorfor vil ikke damer gjøre den slags arbeide?

Årsaken er selvsagt at kvinner har tunnellnoia, kvinners sinn er så preget av konsekvenser og krisemaksimeringer at det halve kunne vært nok! Det er sånn jenter er... tenker på det værste som kan skje, de har et fantasiliv som innbefatter absolutt alt som kan gå galt.

Man kan litt flåsete si; "hadde kvinner styrt hadde ikkeno blitt gjort".....

Waco

Er det noe mer dere lurer på er det bare å spørre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi kunne kjøre søppel, det er en helt grei jobb det. Elektrikkerkvinner - de finnes, sammen med bilmekanikere og tunnellbyggere.

Om du mener ditt bordell klarer seg uten kvinner .........? Kanskje et bordell jeg kunne oppsøke - hvis jeg fikk lyst????

Jepp - vi tenker konsekvenser, og det er vel egentlig ganske lurt, ikke sant, så bare av den grunnen burde vi være med i styre og stell - og tunellbygging. Se bare hvordan det gikk med Romeriksporten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dere styrt så hadde vi kranglet ennå idag om hvor flyplassen skal ligge, Hurum eller Gardemoen.

Det er en kjent sak at menn er flinkere med å ta avgjørelser, kvinner dveler gjerne lenge ved en tanke, det er derfor det er så kostandsmessig ekstra å ansette kvinner.

Se bare hva kvinner har gjort for samfunnet, idag er det forbudt med tobakksautomater, slik at noen steder (f eks meny på grønland), må man kjøpe et kort, - som siden skal settes i en annen automat, så kan man få røykpakka si. Grand Thieft Auto III et dataspill Dåvøy, som sikkert aldri i sitt liv har spillt pac-man en gang er nå forbudt.

Forstår du nå hvorfor jeg begynner å lure, dere driver å styrer med ting dere overhodet ikke har peiling på, trer lover over gud og hvermann, dere hindrer den frie flyt av markedsøkonomi, akkurat som Brustadbua er et bevis for.

Alle som har skjenkebevilling må også føre alkoholfritt vin, den må være en del av assortimentet, men det er død kapital! "Ingen" kjøper vin dersom den er alkoholfri, da drikker man heller brus.

Det er forbudt med Marlboro logoen på klær.

En ide satt igang av Brundtland, enda en kvinne.

Den listen er så lang at du aner ikke. Jeg er faktisk lei av denne overbeskyttingen, jeg vil ha frihet, og kvinners frihet begrenser mannens!

Det er forbudt å kaste seg utfor trollveggen.

Sand i barnesandkasser har så strenge krav til hygiene at man kan spise sanden uten å bli dårlig.

Aldri har så mange barn lidt av astma og eksem, som etter overbeskyttende mødrer påsmører barna en uendelighet av legemidler dem ikke trenger.

I sverige klarte en tretten år gammel jente å spise noe såpe fra et offentlig toalett for å oppnå rus. Istedet ble hun kvalm og dårlig.

Hva skjedde?

Nå har man tøpt samtlige toaletter i det offentlige sverige for såpe, tilfelle en annen kan komme på å smake såpe, hvem sin ide? Mona Sahlin.

Dere er faktisk så overbeskyttende at det rett og slett skremmer meg.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurum, Gardermoendiskusjonen var dere menn stort sett alene om i lang tid. Det var først da kvinne for alvor kom inn i politikken at skapet- eh - flyplassen - ble plassert.

Sandbestemmelsene i sandkasser er en EU bestemmelse, sammen med at det ikke er lov til å sette opp sklier mot syd grunnet fare for brannskader på barn (for varmt metall i sola). Sist jeg så på et bilde av de som bestemmer i EU, så jeg nesten bare menn.

For det er menn som elsker å lage direktiver og standarisere, uansett om det er fornuftig eller ikke.

Trollveggen - nok en lensMANN som la ned forbudet først. Tror ikke han syntes det var noe særlig ok å sende klatrere opp for å redde de som ikke tenkte over hva konsekvensene kunne bli.

Brustadbua - helt enig - det er noe av det mest tullete som er funnet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten peker til linken fra Dagsavisen ang sivilingeniøren som ikke får jobb :

Det er forferdelig trist og leit, og veldig kjent at mange innvandrere ikke får jobb i Norge selv om de er høyt utdannet. Det er rett og slett skammelig. Men man skal huske på at som sivilineniør er det ikke bare-bare å få jobb her heller. Man har et ganske "smalt" og spesialisert arbeidsfelt og det er ikke alle byer som har like mye behov for disse stillingene.

Håper imidlertid dette bedrer seg og samtidig at innvandrere får en god sjanse. Norske arbeidsgivere er ganske pysete, synes jeg og bør tenke på hvor ressurssterke og dyktige de kan være, like godt som normenn. Vi trenger ulike personligheter og ulike kulturer på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...