aline Skrevet 19. august 2002 #41 Del Skrevet 19. august 2002 Jeg vil gjerne ta med enda en link, som underbygger min tro på at norge ikke ville vært det velferdslandet det dog er, uten arb.kraft utenfra. Det er en litt lang artikkel da, men det viser ihvertfall at flere som faktisk har gått tanken grundigere i sømmene og virkelig undersøkt, tenker samme tanke som meg. http://tekst.aftenposten.no/tekstcgi/tekst...1=AFT9801090137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 19. august 2002 #42 Del Skrevet 19. august 2002 Ser at 10na og waco diskuterte her hvem som er mest verdt; sultne barn i Afrika, gamle mennesker i Norge eller sultne barn i Norge... Hallo, ingen er mer verdt enn andre! ALLE MENNESKER ER LIKE MYE VERDT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. august 2002 #43 Del Skrevet 19. august 2002 Lurer litt - er det snakk om innvandrere, asylsøkere eller flykninger her? Eller alle grupper. Når det gjelder innvandrere kommer de fleste innvandrerne i Norge fra "hvite land" som Sverige, Danmark, Tyskland, England, USA. Kast dem ut og bort med dem .... det er vel neppe budskapet ... eller? Så har vi alle de andre skumle bosettere - muslimer i særdeleshet. For de tar de jobbene nordmenn (altså hvite nordmenn, ikke andre nordmenn) kunne ha fått - for nordmenn (de hvite, ikke-muslimske altså) står jo i kø for å få lov til å re opp sengene på hotellene, vaske rumper på gamlehjem, skure gulvene i kontorpalassene, være lege på ytterste utvær, eller sykepleier - for de har vi jo flust av, har jeg forstått.... Disse kan vi med god samvittighet kaste ut av landet, for muslimene skal jo overta makten i Europa, for alle skal bli muslimer (og så jeg som trodde jeg hadde et valg -da) Men hva med hvite nordmenn som er mulimer - skal de få bli i Norge, eller skal vi kaste dem ut med de andre muslimene? Og hva med ikke-hvite kristne nordmenn? Skal vi kaste dem også ut sammen med de andre som ikke er hvite? Eller kanskje vi skal snu på flisa - vi kan verne de som ikke vil ha kontakt med innvandrere (svenske f.esk.) mot slik kontakt ved å lage egne områder for dem, og sette et høyt fint gjerde rundt - bare for beskyttelse, selvsagt........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 19. august 2002 #44 Del Skrevet 19. august 2002 Godt (og morsomt) skrevet, Bettie!! Har sansen for ironi, jeg! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 Forfatter #45 Del Skrevet 19. august 2002 Noe sier meg at vi heller bør skifte ut den norske befolkning jo før jo heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. august 2002 #46 Del Skrevet 19. august 2002 Er det ikke det innvandringsmotstandere mener vi er i ferd med å gjøre, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 19. august 2002 Forfatter #47 Del Skrevet 19. august 2002 Ja er ikke det bare fint da? Følge menneskehetens utvikling... menneskegrupper har blandet seg og skapt nye grupper helt siden tidenes morning.... det er derfor menneskerasen utvikler seg.... desverre så ser det ikke ut til at alle forstår slike selvfølgelige ting... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 20. august 2002 #48 Del Skrevet 20. august 2002 Sier du det Waco???? Den ene artikkelen var hentet fra Forsvaret, og denne beskrev hvordan innvandrere skulle integreres der ved hjelp av kvotering. Dette forslaget fra Forsvarets side ble senere godkjent. Videre benytter helsesektoren seg av kvoteringer ved ansettelser. Mitt syn på saken har jeg forklart tidligere, og det står jeg for UTEN problemer i det hele tatt. Mine meninger er MINE meninger som JEG er kommet frem til - bedre det enn ryggløse meninger som en får etter tips fra alle andre for ikke å skille seg ut fra mengden........... Så du får le så mye og godt du vil lille Waco gutten - en god latter forlenger livet vet du, og det er også en kjensgjerning at når man føler seg trengt opp i et hjørne, så tar man slike virkemidler i bruk - man ler av andre og deres meninger. Norge er dessverre slik - Janteloven råder - og for guds skyld så må en ikke skille seg ut fra mengden - her skal man mene det resten av bermen mener og ferdig med det - og dersom det fungerer for dere - helt okey for meg............... Lisa-Beth - mulig at man kan studere juss og statsvit. på Aftenskolen - det er tydeligvis der du har din utdannelse (hvis du har noen da......) Min utdannelse har jeg fra USA (juss) og England (statsvit.) 10na :D iskald og med EGNE meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. august 2002 #49 Del Skrevet 20. august 2002 Ha gjerne egne meninger om temaet, men hold dere for gode til usaklig drittslenging til hverandre, være seg utdannelse eller noe annet. Dette gjelder alle. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. august 2002 #50 Del Skrevet 20. august 2002 Men 10na, det er jo du som vil at vi bare skal være like her i norge! - samme hudfarge - samme opprinnelse - samme religion - samme kultur - samme utforming Vi andre er jo for ett flerkulturelt samfunn, "fargerikt fellesskap" er det vel blitt kalt! Med masse forskjellige synspunkter, masse forskjellige meninger og masse forskjellige farger. Og jeg synes Betties spørsmål var meget bra, hvem er det du/dere ikke vil ha her? - teller svensker, dansker, engelskmenn, amerikanere og tysker under den rekken med innvandrere som vi bør sende ut igjen? - eller er det bare innvandrere med annen hudfarge? - gjelder det også nordmenn med annen hudfarge? - eller gjelder det kun innvandrere, født i land med annen hudfarge? eller er dette vanskelig å svare på, da det faktisk ikke er så svart/hvitt som det måtte vært dersom vi bare skulle kvittet oss med alt av utlendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 20. august 2002 #51 Del Skrevet 20. august 2002 Aline, jeg har IKKE sagt at alle skal være like, av samme opprinnelse etc!!!! Jeg ønsker ALLE innvandrere/asylsøkere hjertelig velkommen til Norge ETTER at faktorene jeg har nevnt i tidligere innlegg er på plass. Og...... til slutt, en innvandrer er en innvandrer enten denne kommer fra Pakistan, Tyrkia ELLER Danmark......... 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veruca salt Skrevet 20. august 2002 #52 Del Skrevet 20. august 2002 tror du må sitte og vente på at det skal bli bedre i uendelig tid, 10na:) faktum er at nordmenn hverken har evner eller lyst til å gjøre noe med problemene i dette landet. de fleste driter i hvordan andre har det, utover det at det kan trekkes frem som argumenter når det passer slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 20. august 2002 #53 Del Skrevet 20. august 2002 så holdningen skal være: - først meg selv, så meg selv, så meg selv litt til, og dersom det er noe igjen etterpå, så er alle hjertelig velkommen til å ta sin bit... - dersom jeg ikke skulle finne på at jeg har lyst på enda litt til selv da! (uavhengig selvfølgelig av hvem som trenger hjelpen mest, for det er uviktig så lenge jeg får mitt) Og nei 10na, jeg mener ikke meningen mine fordi alle andre mener det! Selv om jeg har meninger som kanskje er "politisk korrekte", så er de like mye mine meninger! Skapt ut fra mitt synspunkt på verden! Det er ikke bare dere som mener "litt annerledes" som tenker selv, selv om du i mange innlegg nå har prøvd å fortelle oss det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 20. august 2002 #54 Del Skrevet 20. august 2002 Aline, les igjennom innleggene en gang til - så forstår du kanskje hva jeg vil frem til.......... 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2002 Forfatter #55 Del Skrevet 20. august 2002 Tina, aha... det er slik du ser på Waco... en ryggløs karakter som ikke skiller seg ut fra mengden... jaha... er det slik kvinner ser sammenhenger?... Jeg legger inn et innlegg jeg har skrevet tidligere...etterhvert som mennesker blir mindre fordømmende.... men mer opplyste..... så vil de fleste mennesker forstå..... at å krangle pga statsborgerskap er bare noe tull.... holdninger endrer seg.... Christian 5s Norske Lov av 1687 ble det bestemt at ingen jøder måtte oppholde seg i Norge uten kongelig leidebrev. Overtredelse skulle straffes med 1000 riksdaler i bot...... dette ble senere opphevet, av Henrik Wergeland som pådriver den 13. juni 1851...... mange land og kulturer har rett og slett vært sadister når det gjelder forholdet til mennesker som er anderledes enn dem selv.... f eks slaveriet i USA ble først formelt oppløst av Kongressen i 1808..... Idag vil de fleste mennesker ser på slaveriet som noe forkastelig, jeg tror om hundreogfemti år vil menneskene se med stor avsky, den internasjonale slavehandelen som foregår i verden. Mange vil spørre seg...."hva gjorde de rike hvite for å hjelpe"?.... ingenting..... det finnes hundrevis av millioner barn og fattige som lever i det vi vil kalle slaveriet..... dvs.... fra fødsel til død.... er livet et eneste stor tragedie.... dette er mennesker som aldri vil kunne spise hver eneste dag... som dør av sykdommer.... som blir misbrukt for at den rike del kan være lykkelig..... Victor Hugo skrev.... de fattiges helvete er de rikes paradis..... Når en mann som er født til bunnløs fattigdom....søker lykken i et annet land... gjør han det kun for å overleve.... for å tilbringe noe tid her på jordkloden med et minimum av verdighet.... istedet for hjelp får dem forakt! Bare se inne på VGD, det finnes tråder som heter...."burde man bruke løgndetektorer i asylsøknader"?..... dette er forkastelig..... og våre tippolderbarn vil være flaue på våre vegne..... vet du hvem som har rett til å være lykkelig?.... det er en borger av den rike del av verden..... han må sannhet ha intrigert ved djevelens hoff,....uff så vanskelig det må ha vært for han å bli født..... å få skjebnen....den blinde klodrianen til å allerede fra begynnelsen å gjøre ham til hersker blant sine ulykkelige. Å bestikke kontrolløren..... så han får beste plass i livets teater! Vi har i Norge en frihet..... og vi er så opplyste..... at våre trivalitets problemer kan sammenlignes med den adelen hadde i middelalderen..... vi burde skamme oss! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 20. august 2002 #56 Del Skrevet 20. august 2002 Waco........... get a life!! 10na :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2002 Forfatter #57 Del Skrevet 20. august 2002 Ja det var jammen et godt argument, nå fikk jeg jammen lyst til å revurdere mine holdninger til fri innvandring, med slike gode fine påstander "visse" på forumet klarer å lire av seg... Waco Lattis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10na Skrevet 20. august 2002 #58 Del Skrevet 20. august 2002 Jepp Waco, DER kom beviset hva ryggløshet angår............ Lykke til med revurderingen 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veruca salt Skrevet 20. august 2002 #59 Del Skrevet 20. august 2002 er faktisk litt enig med waco her..tror kanskje ettertiden kan komme til å se på våre handlinger i forhold til den fattige verden med endel forakt og avsky, a la den måten vi fordømmer f.eks det gammeldagse slaveriet. dvs, om verden består såpass lenge at den nødvendige kulturelle og tidsmessige avstanden til vårt idioti kan oppnås. men nå behøver man jo ikke gå så langt tilbake i tid her i landet for å oppdage systematisert undertrykking, og forsøk på rasehygiene, og grunnleggende tanker om at andre er mindre verdt, jfr. tvangssterilisering av sigøynere, norske myndigheters medvirkning til at tusenvis av jøder ble sendt i gasskamre, samisk språk forbudt, osv. tidsmessig kan sannelig dette dateres til rundt det tidspunkt våre ærverdige gamle var på høyden av sin makt..altså våre besteforeldre. kanskje det ikke nytter å si "get a life" når våre barnebarn spør oss hva vi gjorde den gang i 2002? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #60 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg synes faktisk Waco har mange gode poeng her, og han er slett ikke uten hverken ryggrad eller egne meninger. I motsetning til andre som ikke lenger har argumenter, men er nødt til å bli personlig og ikke har annet å si enn å beskylde andre for å ikke ha noe å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå