Gå til innhold

Til innvandringsmotstandere....

waco

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Ok, Care, fatter pointet DITT, men forstår ikke helt poenget... :roll:

Det er da ingen hemmelighet at mennesker lider i Norge, man kan finne den ene tåredryppende historien etter den andre, det er ille.

Ser ikke helt at det hører med i diskusjonen, det er nok midler i Norge til å hjelpe både de som lider i Norge OG i andre land.

Så hvorfor komme trekkende med den historien?

I Norge har vi det så bra at en slik artikkel vekker oppsikt, reis til noen afrikanske land eller til Nord-Korea eller ikke lenger enn til enkelte øst-europeiske land, da ser du nød da!

Lisa-Beth

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg vil fremdeles påstå at vi i norge stort sett har det!!

I din link nevnes det tall som 728.... i forhold til hvor mange som har det tilfredsstillende, er det fremdeles feil tror du?

Og dersom det dreide seg om 728 -1000 sultende og krigsherjede mennesker i uland o.l så hadde jo problemet vært løst på endag!

Vil gjerne trekke frem noe mer som sto i den annosnen som er vesentlig i forhold til saken:

"...kommunes nye husleier, som for mange har medført en fordobling eller tredobling, som har skylden for en stor del av den økende tilstrømningen til Slumstasjonen"

"...De økte boligprisene forverrer situasjonen. Det lages nye sosialklienter og tapere. Veldig mange av våre besøkende snakker om problemene med de nye kommunale husleienivåene, sier Sollie."

hvordan kan vi her skylde på noen andre en "vår egen" grådighet?

ER det innvandrerne som presser prisene opp mon tro??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare prøver å være like usaklig som mange andre når man skriver en tråd og får mange fjollete svar tilbake......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg skal finne noen linker til deg, 10na, må søke litt etter de.

Skjønner ikke helt at du tviler på at det er sammenheng mellom lav utdanning og intoleranse??

Et eksempel som sikkert provoserer en stor del her:

I sommer gjorde MMI en spørreundersøkelse om Frp. For noen år siden, gjorde de en tilsvarende, som viste at det var en langt større andel folk med lav utdanning som stemte det partiet. Undersøkelsen i sommer viste samme resultat. Jeg har også sett en undersøkelse som viser at folk i Frp er langt mer fremmedfiendtlige enn folk i andre partier.

Ergo: Lav utdanning=større andel fremmedfiendtlige enn blant akadem.

Forresten, hva har du studert, har du hovedfag, hva skrev du om??

Lisa-Beth

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa-beth og Aline.. det nytter ikke.... dette er mennesker som aldri har gått sultne, aldri har sett sitt barn amputere bort foten sin fordi mammaen ikke har råd til sykehus etter at barnet skar seg på glasskår på en søppelfylling i Manila, barn som får sprengt bort bena sine av miner flydroppet av Usa, mennesker som lever i sin ytterste nød fra fødsel til død...

Det er ikke annet enn skammelig...

Waco

Det ironiske... er at de samme argumentene disse kvinnemenneskene bruker mot innvandring kan jeg bruke mot damer.... forskjellen er at de ikke forstår det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok care, så du mener det at å påpeke at vi har det tilfredsstillende nok til å gidde å hjelpe mennesker som ikke er like heldigstilt som oss, OGSÅ på¨utsiden av grensa til norge, er usaklig og fjollete?

At jeg tror vi har kapasitet til å både fø "våre egne" samtidig som vi hjelper folk som er sterkt mere trengende en de aller aller fleste i norge, er fjollette og teit?

Det var jo nemlig meg du svarte, så jeg regner med at det var mitt svar du siktet til?

Jeg stiller også spørsmål ved om 10na virkelig tror at dersom vi hadde droppet å ta inn mennesker fra andre land, om vi da hadde fått det tilfredsstillende for våre lidende i norge av den grunn.

Og kjære care, jeg satte fingeren på en del arbeids"problemer som ville oppstått dersom vi ikke hadde hatt utlendinger her i landet, som f.eks sykepleiermangel, leger som hjelper som har utenlandsk opprinnelse, vaskehjelper, hjemmehjelper, taxisjåfører etc etc etc.

Hvordan skulle vi fått dekket disse "kravene" våre dersom vi ikke hadde hjelp utenfra tror du?

eller var det for ekkelt å svare på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Aline, jeg er faktisk at den oppfatning at våre lidende i Norge hadde fått er mer tilfredsstillende liv dersom innvandringspolitikken hadde blitt endret samt at midlene hadde blitt anderledes disponert (les: mer reettferdig)

Waco, du er så utrolig morsom når du kommer med dine krampeaktige forsøk på å gjøre innleggene dine interessante... :ler: .... riktig fornøyelig er du.

Lisa-Beth, jeg har studert juss og statsvitenskap - venter i spenning på linkene dine!!!

10na :D fremdeles like forbaska iskald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at norge var ett av verdens rikeste land, og ett av verdens beste land å bo i... så teit går det an å bli! :oops:

Ingen land i hele verden har det tilfredsstillende for hver enkelt individ som lever i det landet! Ett slikt sted eksisterer ikke, og jeg tror aldri det kommer til å eksistere heller.

Jeg sier på ingen måte at det ikke er fælt at folk må leve så ille som noen gjør her i dette landet! Jeg synes virkelig det bør taes tak i!

Men jeg tror ganske så sikkert at vi får til det uten å la være å hjelpe andre som har det mange ganger værre!

Og jeg venter fremdeles spent på svar på hvordan dere ville løst problemet med jobbene som så mange innvandrere har idag?

Men som tidligere tenkt, siden dere ikke ønsker å svare på det, så er det vel for ekkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, det finnes kreti og pleti av nordmenn som ville hatt jobbene som innvandrere idag har. Men, dessverre så er det stadig flere nordmenn som kommer til kort i kampen om disse jobbene fordi arbeidsgiver er pålagt såkalt kvotering - dvs - en prosentvis fordeling i arbeidsstokken av nordmenn og mennesker med "utenlandsk opprinnelse".

10na :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dessverre så er det stadig flere nordmenn som kommer til kort i kampen om disse jobbene fordi arbeidsgiver er pålagt såkalt kvotering - dvs - en prosentvis fordeling i arbeidsstokken av nordmenn og mennesker med "utenlandsk opprinnelse".

Det der er rett og slett en løgn Tina, og du burde være for god til å nevne kvoteringer...

Er det noen som blir kvotert inn så er det kvinner, Karita Bekkheim vil ha førtiprosentgrense for kvinner... det er jo derfor Yssen vil utelukke Giske som nestleder i Ap.....

Men at pakistanere blir kvotert inn, er ikke annet enn reinspikka fantasi for et kvinnemenneske som lever vel litt inn i sin egen såpeboble...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på det punktet så er vi nok rett og slett veldig uenige 10na.

Jeg tror nemlig at normenn ikke ville tatt mange av de jobbene.

Og da snakker jeg om jobber som er av den typen jobber som opprettholder vårt velferdssamfunn, og som blir sett på som "dårlige jobber" i mange normenns øyne.

Det er f.eks utlendinger som kommer til norge, som har utmerket utdannelse innen lege, tannlege og mange andre fag hvor vi har mangel på personell i norge. Vi har begynt å la dem slippe til, men fremdeles har vi vaskepersonell som løper rundt i korridorene som er plenty overkvalifisert for jobben.

Det sitter mange norske borgere på ræva også, som jeg er ganske sikker på kunne fått seg en kioskjobb, vaskejobb, rengjørings/stuepikejobb, taxi-jobb, bussåførjobb etc etc etc etc, dersom de for det første gadd!! og for det andre tålte at lønna ikke var like høy som dem hadde trodd dem skulle få når de gikk på skolen!

Vi vil heller sitte på ræva, fordi systemet er så teit at endel tjener mer på det, en på å ta jobb som noe "under sin standard"!!

kanskje jeg tar feil, dersom noen kan overbevise meg om at det finnes masse norske, arbeidsledig arbeidskraft, som bare venter på å få den neste vaskejobben, eller stuepikejobben, eller sykepleierjobben, eller lignende, så kan jeg snu deler av mitt syn jeg!

Men vi har det så godt i norge, at jeg tror vi er mer bortskjemt en noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veruca salt

er ikke det minste forundret over at mange har en noe naiv tro på at "alt blir så meget bedre" om bare roten til alt ondt; at norge gir usle 2 promille i uhjelp, og stopper all innvandring blir gjennomført..

er ikke spesielt norsk, og har vel mine anelser om hvordan det er mulig at norske eldre ligger timesvis med våte bleier. penger florerer i "systemet", men det norske folk og myndighetene har bare ganske enkelt ikke vilje eller lyst til å ordne opp så lenge det store flertall har det godt i sin egen lille verden. ellers ville vel mye vært annerledes forlengst?

uansett har vi nok ikke så lenge igjen på jorden hvis dette forbrukerhysteriet og egoismen skal få råde særlig mye lengre..

-og "barn i afrika" er ikke såkalt mer verdt enn norske gamle, men de er vel ikke mindre verdt heller, slik det ser ut som enkelte argumenterer for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, det er fakta at arbeidstakere av "utenlandsk opprinnelse" blir kvotert inn i det norske arbeidsmarkedet - i tillegg til kvinner som du nevner.

10na :D kald som f'an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tina, og jeg regner med at du kan linke til lovverket og paragrafene som tilsier at innvandrere skal bli kvotert inn?

Waco

Det må være litt slitsomt det der..... og ha en slik fantasi som ikke harmoniserer med virkeligheten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Selve undersøkelsene som er gjort av Statistisk Sentralbyrå og MMI, har jeg ikke funnet linkene til, tror ikke de er lagt ut på nett i sin helhet.

Vil allikevel at du skal ta en titt på disse:

http://www.mmi.no/fast 6/nm.htm

og

http://www.dagsavisen.no/utenriks/2001/08/596160.shtml

Den spesielle undersøkelsen jeg tenkte på, vil jeg forsøke å finne en evt. link til. En god venn av meg, som har jobbet i departementet (prosjekt Exit), hjelper nynazistiske ungdommer ut av nynazistmiljøer, refererte til denne interessante undersøkelsen.

Du som er halvstudert, 10na(har tydeligvis ikke hovedfag, litt jus og statsvit. kan man ta på Aftenskolen og :hoho: ), skjønner ikke at du ikke ser sammenhengen mellom intoleranse og lav utdanning??

Lisa-Beth

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tina.... dette er jo bare artikler skrevet av synsere.... deres høyst private subjektive mening, ikke en eneste henvisning til paragraf eller lovtekst...

Ser en på størrelsen på innvandringen, vil en merke seg at hver innvandrer bidrar til øket innvandring. Med en innvandring lik den Norge har vil en i løpet av inneværende 50-års periode oppleve at etniske nordmenn blir en minoritet i eget land.  

I de siste 25 årene har en opplevd problemer på boligmarkedet. Hvorfor? Landet er oversvømmet av fremmede, folk som intet har i Norge å gjøre. Da disse fremmede alle trenger bolig og da politikerne ikke har økonomi til å skaffe boliger til både innvandrerne og etniske nordmenn fører kvotering på boligmarkedet at nordmenn kommer sist i køen.

Er det her du henter informasjonen din fra? Hahahahaha tror jeg må le meg ihjæl.... kvoteringer av boligmarkedet slik at nordmenn kommer sist i køen... stakkars hadde jeg vært så ressurssvak at en pakistaner hadde fått tak i en enebolig istedet for meg... da hadde jeg virkelig vurdert mine egne evner.... haha...

Du Tina... la meg forklare deg noen ting... helt elementære ting.. ikke persontrakkaseringer.. men helt ærlig... når man som etnisk og innfødt nordmann ikke engang klarer noe så enkelt som å skaffe seg bolig av egen maskin.. da er det jammen lattis å skylde på innvandrere....

Waco

Hahahaha.... og jeg som trodde tråden hadde nådd bunnen...haha.... kom med flere argumenter da Tina.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste sitatet waco viser, ser jo ut som rene "norge for normenn" propaganda!! og da er vi jo over på seriøs rasisme!

og uttalelser som, om 50 år kommer normenn til å være en mineoritet i eget land.... det er ikke annet en uvitende, lite informerte og naive mennesker som kan si noe sånt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en mann i 30-årig med høyere utdanning (Statsvitenskap)

Jeg har aldri være rassist og har hatt et heller liberalt syn på innvanding og innvandrere. Men de siste åra har kun stadfestet det jeg fryktet og som jeg før betraktet som propaganda fra høyresiden.

Jeg har fått nytt syn på innvandrere og innvanding (særdeles innvandring fra den tredje verden, og spesielt muslimske land som Pakistan).

Jeg ønsker at de fleste av disse menneskene burde bli sendt ut av landet.

Det har dukket opp så mye om disse folkene de siste årene at det er ikke til å komme unna at det har bydd på store problemer. -Kriminalitet, vold, gjenger, holdninger til nordmenn og religiøs ektremisme. Mange av dem forakter det norske samfunn og nordmenn og dette vil ikke endre seg i fremtiden heller.

Muslimer har som mål å overta Norge og andre vestlige land. Dette er en taktikk de har benyttet i hundrevis av år der de nå er i flertall.

De har liten forståelse av menneskerettigheter, demokrati og frihet.

Husk! de fleste muslimer som kommer til Norge kommer fra erkekonservative land som Pakistan. Et sted som er mer tilbakestående enn de fleste andre muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...