Gå til innhold

Hvorfor har du bare to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen(e) til at du ikke har 3 eller 4? 

Anonymkode: 068ac...dc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en av hver og det var det jeg ønsket meg, jeg hadde nok fortsatt litt hvis jeg ikke fikk min etterlengtede gutt :hjerte: Nå ønsker vi oss ikke flere barn, det er dyrt og krever masse tid. Skulle vi fått flere nå åtte vi flyttet til noe større, vi hadde måttet ofre karrieren vår enda mer. Ikke er det sikkert at vi hadde greid å bli gravide igjen heller, jeg er 38 og han 43. 

Anonymkode: 5736a...8c0

• Liker 1
Skrevet

Det passer ikke for oss. Synes vi har mer enn nok med å følge opp to barn. Vi ønsket å ha et liv utenom familielivet også. Jeg tror det å ha tre og fire barn blir veldig altoppslukende. Uten tvil en mye mer hektisk hverdag. Vi synes to barn er helt topp. De er nå 6 og 3 år (to gutter). De er i en veldig aktiv periode nå med mye vennekontakt, bursdager og fritidsaktiviteter for eldstemann. Dersom vi hadde fått et barn til nå, hadde jeg følt at vi hadde veltet lasset. Det hadde blitt styrete med følge/ hente logistikken og det å kjøre de rundt på aktiviteter. Bare det å gjøre ting sammen i helgene kan bli en utfordring med baby. Minstemann har sovet godt i et år allerede og sluttet med bleier. Vi synes det er deilig at småbarnsfasen nærmer seg slutten for vår del. 

Anonymkode: db5b7...887

• Liker 3
Skrevet

Vi har to, men skal ha minst en til etterhvert. Akkurat nå holder det med to fordi hverdagen skal gå opp. Tenker vi får en attpåklatt eller to om noen år. Vi er unge og har god tid. 

Anonymkode: 75a07...6f0

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er grunnen(e) til at du ikke har 3 eller 4? 

Anonymkode: 068ac...dc1

Fordi vi ønsker å følge opp de barna vi har på best mulig måte. Hadde rett og slett ikke hatt tid til å hjelpe 4 stykker med lekser, kjøre på fritidsaktiviter osv. i den grad vi gjør med de to vi har. 

En faktor som også har vært avgjørende for meg personlig er at jeg virkelig misliker å være gravid. Ville egentlig ikke gjøre det igjen etter første runde, men gjorde det for at eldste skulle få et søsken.

• Liker 8
Skrevet

Har ikke to, men ett. Kunne hatt to, men foreløpig holder det med en. 3 eller fler hadde vært helt uaktuelt. Jeg er mye sliten, og å være småbarnsforelder er veldig alt oppslukende. Skal jeg klare å følge opp 100% med lekser etterhvert, fritidsaktiviteter, osv så holder to barn i massevis. Jeg vil også kunne hjelpe ti økonomisk om det trengs, å det hadde ikke strekt til økonomisk med fler enn tre barn. Jeg vil ikke at barna mine skal kunne oppleve mindre fordi de er mange og vi ikke har råd. Jeg vik kunne ta med barnet mitt i svømmehallen når vi vil, ta en tur til Legoland når vi vil, dra på fotballkamp (bare det koster jo fort 1000,- for 3 stk.) Jeg vil kunne hjelpe med bil lappen. Også skal man ha litt overskudd selv også. Her hadde lille omgangssyken forrige uke. Det var spy og diaré i hele senga. Ser for meg det med tre barn.. herregud hadde kapitulert totalt!

Trives veldig sånn som vi har det nå med en. Men kan være åpen for en til, men det hadde ikke blitt før mini er større. 

Anonymkode: 751a5...0f4

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke få flere uten å risikere livet. To er uansett fint, det holdt på å gå galt begge gangene. 

Anonymkode: 0c9cf...03e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tre? Det er mer enn nok å følge opp to. Trives med en!

Anonymkode: d93b4...635

• Liker 4
Skrevet

Vi har to, en på 6 og en på 5 år, vi har en av hver. Vi er veldig fornøyd med å ha to barn og tenker på at vi ønsker å følge de opp mest mulig fremover. Vi er med på idrett man- Tors hver uke og vi ønsker å gi de så gode som mulig forutsetninger for fremtiden. Men jeg har alltid sett for meg flere barn. Nå videreutdannet jeg meg og Er student, mannen jobber mye. Men det kan jo hende det endrer seg og vi får lyst på fler når jeg er ferdig med studiene. Vi er 28, har stor enebolig, ferie steder og det som følger med , men vi trenger allikevel høyere inntekt om vi skal vurdere fler 

• Liker 1
Skrevet

Fikk bare to, er heldigvis fornøyd med det. En tredje hadde vært velkommen, men sånn ble det ikke. Men mange fordeler med to! (Kan se fordeler med ett barn også jeg, og tom ingen, og 3, og 4. Mer enn fire ser jeg ingen fordeler med faktisk). 

Anonymkode: 9971f...5f1

Skrevet

Vi fikk 2 barn, og planla nummer 3, men den fikk mannen med ei annen dame. 

Anonymkode: 31ffc...252

• Liker 2
Skrevet

Det koster å følge opp barn. Særlig når de blir eldre. Kjøring og henting til fritidsaktiviteter og å hjelpe til med lekser tar tid. Og man bør ha overskudd til å få de fram i livet.

Jeg synes også man bør ha råd til å tilby de fine ferier. Når man leser her inn kan man jo bli redd. Mange har ikke råd til klær og utsytyr til skoleturer engang. Nei , slutt å ploppe ut flere unger enn dere kan ta vare på. 

• Liker 9
Skrevet

Denne måneden er det foreldremøte med klassen, foreldremøte med SFO, foreldremøte med fritidsaktivitet, foreldremøte i barnehagen, bli kjennt fest for 1. klasse hos et av barna, spillkveld med alle 1. klassingene, og to barneselskap. Snart kommer dugnad for barnehagen, baking til FN dagen både i skole og barnehage, dugnad for fritidsaktiviteter og så setter julen inn.

Det meste av dette er bare for det ene skolebarnet, så å ha tre og skulle fylle opp kanskje med flere aktiviteter hver, samtidig som 100% jobb har jeg ikke sjangs til, og å jobbe redusert+få enda et barn å betale barnehage/SFO for går i alle fall ikke. 

Anonymkode: a3a48...04d

• Liker 4
Skrevet

Vi har ett, men håper vi får to. Vi rekker nok ikke flere, jeg fikk lave eggreserver tidlig, og sliter med å bli gravid. Hvis jeg kunne velge, ville jeg gjerne hatt tre. Fire hadde blitt upraktisk med tanke på plass i bilen og huset. Så to barn, rett og slett fordi det er så mange det er realistisk for oss å klare å få.

Anonymkode: 3dc29...24d

Skrevet

Jeg synes ikke to barn er lite i det hele tatt. Det er mer enn nok ansvar, plikter og oppfølging. Fordelen er at de har et søsken og alt det positive det medfører. Har selv aldri skjønt hvorfor det er viktig å få flere enn to barn. Men vi er alle ulike, og det er helt greit. Noen passer til å være flerbarnsforeldre, og noen passer til å være ett- eller tobarnsforeldre. 

Anonymkode: db5b7...887

• Liker 5
Skrevet

Fordi jeg er mye alene pga samboers jobb, og jeg orker ikke flere 😛 får han seg en «vanlig» jobb kunne jeg vurdert nr 3. Men sånn ting er nå, er det uaktuelt :) 

Anonymkode: 7d30f...6e6

• Liker 1
Skrevet

Vi har drømmeboligen og det passer best med to barn her. Synes også bilen blir litt full med tre, det blir litt sprik i alder for jeg ønsket ikke tette i alder, også vil vi gjerne ha tid til egne interesser i tillegg til å følge opp barnas. 

Anonymkode: 3afb3...c38

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke bli spontant gravid, vi hadde IVF. Fikk da tvillinger. Så flere blir det ikke pga det. Skulle gjerne hatt en til. Men samtidig så passer det veldig bra med 2. Både mtp hus, veldig mange hus og leiligheter har tre soverom. Bilen, er god plass når det er fire i bilen, trangt når det er fem. Og ikke minst oppfølging. 

Anonymkode: e3af6...fc8

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en av hver og det var det jeg ønsket meg, jeg hadde nok fortsatt litt hvis jeg ikke fikk min etterlengtede gutt :hjerte: Nå ønsker vi oss ikke flere barn, det er dyrt og krever masse tid. Skulle vi fått flere nå åtte vi flyttet til noe større, vi hadde måttet ofre karrieren vår enda mer. Ikke er det sikkert at vi hadde greid å bli gravide igjen heller, jeg er 38 og han 43. 

Anonymkode: 5736a...8c0

Off topic, men skjønner ikke helt at kjønn er så viktig for folk. Du hadde fortsatt å få barn, hvis du ikke fikk gutt? Hva hvis tredjemann også var jente?

Hva er det med kjønn som er så big deal, ungene er da vel først og fremst individer. Unike uansett hva de har mellom bena.

Anonymkode: f610a...8d4

• Liker 6
Skrevet

"Bare" to? Jeg har bare et. Ikke skal jeg ha flere heller

Anonymkode: 01651...3a5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...