Gå til innhold

Bærepose: 1,60 kroner

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Lisanna skrev:

Har alltid med handlenett eller sekk så for meg er det egentlig ikke noe problem. Kjøper grå søppelposer til respavfall, slik som en annen her i tråden skrev tidligere.

Syntes det er bra jeg at det har økt prisen, virker som om folk tenker over det og da kjøper de kanskje mindre poser, eller går over til bruk av handlenett osv :) 

Bruk gjerne handlenett om du allerede har dem, men kjøp ikke nye handlenett av bomull og tro det er miljøvennlig. 

Anonymkode: e0c3d...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 hours ago, Peonjenta said:

Hvis bomull er en slik miljøversting er det jo rart det ikke er enda mer fokus på at vi må resurkulere mere klær og kjøpe mindre!

At bomull er en miljøversting har det da vært stort fokus på i flere tiår, men siden bomull ikke hoper seg opp i magen på en søt hval eller skilpadde får det ikke like mye oppmerksomhet hos den jevne forbruker. Men fokuset har jo økt veldig, har du ikke fått med deg at Fretex for eksempel tar inn ALLE tekstiler, også ødelagte, og at mange butikker tar imot klær? 

Og jeg skulle gjerne likt å se den bomullposen som veier like mye som en plastpose, som noen hevder. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...