Gå til innhold

Planlegger bryllup i Italia - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blæh, alle kan vel mene sitt om forskjellige typer bryllup, men kan dere ikke starte en tråd om utenlandsbryllup og svare ts på det hun spør om? Avsporinger. 

Anonymkode: 4feb6...6c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke at når du har et budsjett på flere hundre tusen, at det ikke er rom for å spandrere overnatting for gjestene på vingården? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 11.17, mr.cuac skrev:

Her må jeg få si min mening.
Folk får enten hate det jeg sier eller være enig.

Dagen er riktignok DERES og det blir en minnerik dag for DERE.
For gjestene som kommer, eller føler seg presset til å komme (feks nær slekt og evt forlovere), blir dette en utgift på minst 10 000 - 15 000 til KUN flybilletter og hotell.
Så kommer utgifter til opphold de x antall dagene bryllupet varer.

Denne utgiften kommer på toppen av vanlige utgifter ellers og ved siden en eventuell ferie det året.
Jeg sier eventuell ferie, da det for enkelte kan velte ferieplanene pga tidligere nevnte utgifter.

Point being:
Minnerik dag for dere, men en helt ordinær dag/fest for andre (en dyr fest..).

Folk har kanskje ikke flere feriedager igjen og må da potensielt ta seg fri uten lønn evt jobbe overtid for å ikke tape noe de dagene de ber om fri dersom de ikke har mer ferie igjen.

Og ikke engang tenk på å legge dette midt i fellesferien. Da vil folk garantert bli forbanna om de blir presset til å komme (nær slekt, forlovere etc..).

Bryllup i utlandet er og blir en uting.

Alle trenger da ikke å bo på hotell? Festen kan være på den gården, hvor brudeparet bor, men hver enkelt gjest kan da velge å bo billigere? 

En langhelg i Roma kan være dyrt men 15000 er vel å ta litt hardt i? 

Har selv vært i Italia men kom ikke opp i 10 000 en gang. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Sorry men her må jeg si meg enig med hun du svarer her. 

Jeg hadde nok vært veldig positiv om noen hadde fortalt meg om denne typen bryllup, men ikke pokker om jeg hadde reist. Og om mine barn finner ut at de skal gifte seg på en måte som belaster gjestene økonomisk  som på denne måten går mitt bidrag til bryllupet til fattigkassa eller dyrebeskyttelsen i stede for til bryllupet. 

Et bryllup er til for å love troskap til mannen eller kvinnen du elsker, ikke for at bruden skal følle seg som prinsesse for en dag på andres regning

Anonymkode: dbbd7...c45

Vi har vært invitert på 2 bryllup i Italia, og har deltatt på begge. Fantastiske bryllup i vakre omgivelser. 

Og det kostet oss ikke 10-15.000. Langt derifra. 

Vi hadde det veldig bra, og angret ikke et sekund på de få tusenlappene vi brukte. Vi kombinerte nemlig begge bryllupene med feriereiser. Elsker å feriere i Italia.  

Anonymkode: 646b4...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes det er så ille med utenlandsbryllup - kan dere ikke bare takke nei? Var selv i bryllup i en liten bygd et par timer hjemmefra nå i sommer. Med taxi, hotell og gave brukte vi omtrent det samme som vi vanligvis gjør på en helgetur i Europa.

Har dessverre ingen tips til deg TS, men hadde elsket å bli invitert til bryllup i Italia!

Anonymkode: 9bbdc...df8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...