Gå til innhold

Planlegger bryllup i Italia - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å gifte oss i Italia neste år. Vi ønsker vingård/hagebryllup hvor alle 60 gjestene overnatter der vi gifter oss. 

Har googlet, mailet frem og tilbake med utallige steder, både norske og italienske bryllupsplanleggere. Men kommer ikke i mål!

1. Har noen konkrete tips til steder som har plass til 60 pers?

2. Har noen erfaring med ulike måter å ha en vielse på i Italia og priser? Hva er feks en cymbolic blessing og hva ca bør det koste? Får så ulike svar om innhold og priser så et forvirret. Ønsker en enkel vielse, den må ikke nødvendig være gyldig, dersom det gjør at vi får ned prisen kan vi gifte oss hjemme på forhånd, slik at det bare blir en symbolsk vielse i Italia,

 

På forhånd tusen takk for svar!

Anonymkode: 7a414...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi planlegger å gifte oss i Italia neste år. Vi ønsker vingård/hagebryllup hvor alle 60 gjestene overnatter der vi gifter oss. 

Har googlet, mailet frem og tilbake med utallige steder, både norske og italienske bryllupsplanleggere. Men kommer ikke i mål!

1. Har noen konkrete tips til steder som har plass til 60 pers?

2. Har noen erfaring med ulike måter å ha en vielse på i Italia og priser? Hva er feks en cymbolic blessing og hva ca bør det koste? Får så ulike svar om innhold og priser så et forvirret. Ønsker en enkel vielse, den må ikke nødvendig være gyldig, dersom det gjør at vi får ned prisen kan vi gifte oss hjemme på forhånd, slik at det bare blir en symbolsk vielse i Italia,

 

På forhånd tusen takk for svar!

Anonymkode: 7a414...b57

Jeg lurer også på om dere betaler for alt sammen. Reise og overnatting for gjestene? 
 

Anonymkode: 5d410...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Blueblizz skrev:

Hva er budsjettet på et slikt bryllup? Dere betaler overnatting for gjestene men ikke transport?

Budsjettet er 200.000, men vi betaler ikke hverken overnatting eller transport. Hvilket er ganske vanlig. Har selv vært i flere bryllup i utlandet hvor vi har dekker fly og overnatting selv. 

 

 

 

 

Anonymkode: 7a414...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgo Magliano Resort. Ikke vingård, men ligger landlig til med vinmarker i nærheten.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Budsjettet er 200.000, men vi betaler ikke hverken overnatting eller transport. Hvilket er ganske vanlig. Har selv vært i flere bryllup i utlandet hvor vi har dekker fly og overnatting selv. 

 

 

 

 

Anonymkode: 7a414...b57

Takk for svar 😊

Kommer sikkert til å bli et vidunderlig bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Budsjettet er 200.000, men vi betaler ikke hverken overnatting eller transport. Hvilket er ganske vanlig. Har selv vært i flere bryllup i utlandet hvor vi har dekker fly og overnatting selv. 

 

 

 

 

Anonymkode: 7a414...b57

Jeg ønsker deg lykke til og håper du får et fint bryllup. Men jeg kan ikke forstå hvordan dere kan forvente at folk skal dra til Italia på egen regning for å komme i bryllupet. Det blir dyrt, og personlig hadde jeg takket nei, hvis det ikke var helt nær familie og jeg følte jeg måtte være til stede.
Men det er mulig dere har familie og venner som har mye penger.

Men forstår godt at å gifte seg i Italia må være drømmen, selv må jeg nøye meg med et lavbudsjett bryllup og det tror jeg familiene våre setter stor pris på. Ingen med særlig god råd her.

Anonymkode: 5d410...ac9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker deg lykke til og håper du får et fint bryllup. Men jeg kan ikke forstå hvordan dere kan forvente at folk skal dra til Italia på egen regning for å komme i bryllupet. Det blir dyrt, og personlig hadde jeg takket nei, hvis det ikke var helt nær familie og jeg følte jeg måtte være til stede.
Men det er mulig dere har familie og venner som har mye penger.

Men forstår godt at å gifte seg i Italia må være drømmen, selv må jeg nøye meg med et lavbudsjett bryllup og det tror jeg familiene våre setter stor pris på. Ingen med særlig god råd her.

Anonymkode: 5d410...ac9

Hvor skriver hun at de forventer noenting?

Har vært i bryllup i Italia og nesten alle inviterte kom og syns det var et minne for livet. Også vært i bryllup i andre kanter av landet. Det var minst like dyrt for oss som gjester, men ikke like gøy. 

Anonymkode: 863e7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller ikke vingård, men veldig flott plass. Selv vært gjest i bryllup her.

http://www.castellodirosciano.com/

Anonymkode: 863e7...3cd

Wow, så flott! Takk for tips. Var det overnattingsmuligheter for mange der? 

Anonymkode: 7a414...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg få si min mening.
Folk får enten hate det jeg sier eller være enig.

Dagen er riktignok DERES og det blir en minnerik dag for DERE.
For gjestene som kommer, eller føler seg presset til å komme (feks nær slekt og evt forlovere), blir dette en utgift på minst 10 000 - 15 000 til KUN flybilletter og hotell.
Så kommer utgifter til opphold de x antall dagene bryllupet varer.

Denne utgiften kommer på toppen av vanlige utgifter ellers og ved siden en eventuell ferie det året.
Jeg sier eventuell ferie, da det for enkelte kan velte ferieplanene pga tidligere nevnte utgifter.

Point being:
Minnerik dag for dere, men en helt ordinær dag/fest for andre (en dyr fest..).

Folk har kanskje ikke flere feriedager igjen og må da potensielt ta seg fri uten lønn evt jobbe overtid for å ikke tape noe de dagene de ber om fri dersom de ikke har mer ferie igjen.

Og ikke engang tenk på å legge dette midt i fellesferien. Da vil folk garantert bli forbanna om de blir presset til å komme (nær slekt, forlovere etc..).

Bryllup i utlandet er og blir en uting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mr.cuac skrev:

Her må jeg få si min mening.
Folk får enten hate det jeg sier eller være enig.

Dagen er riktignok DERES og det blir en minnerik dag for DERE.
For gjestene som kommer, eller føler seg presset til å komme (feks nær slekt og evt forlovere), blir dette en utgift på minst 10 000 - 15 000 til KUN flybilletter og hotell.
Så kommer utgifter til opphold de x antall dagene bryllupet varer.

Denne utgiften kommer på toppen av vanlige utgifter ellers og ved siden en eventuell ferie det året.
Jeg sier eventuell ferie, da det for enkelte kan velte ferieplanene pga tidligere nevnte utgifter.

Point being:
Minnerik dag for dere, men en helt ordinær dag/fest for andre (en dyr fest..).

Folk har kanskje ikke flere feriedager igjen og må da potensielt ta seg fri uten lønn evt jobbe overtid for å ikke tape noe de dagene de ber om fri dersom de ikke har mer ferie igjen.

Og ikke engang tenk på å legge dette midt i fellesferien. Da vil folk garantert bli forbanna om de blir presset til å komme (nær slekt, forlovere etc..).

Bryllup i utlandet er og blir en uting.

Enig. Hvorfor ikke ha bryllup hjemme og bryllupsreise? Hvorfor må selve bryllupsfesten være utenlands?

Anonymkode: 5692a...004

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, så flott! Takk for tips. Var det overnattingsmuligheter for mange der? 

Anonymkode: 7a414...b57

Det var til en del, men usikker på antallet. Vil tro det står på nettsiden. Noen sov på slottet, andre på et hotell i nærheten. De hadde sjåfør og bil som kjørte og hentet oss. 

Anonymkode: 863e7...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mr.cuac skrev:

Her må jeg få si min mening.
Folk får enten hate det jeg sier eller være enig.

Dagen er riktignok DERES og det blir en minnerik dag for DERE.
For gjestene som kommer, eller føler seg presset til å komme (feks nær slekt og evt forlovere), blir dette en utgift på minst 10 000 - 15 000 til KUN flybilletter og hotell.
Så kommer utgifter til opphold de x antall dagene bryllupet varer.

Denne utgiften kommer på toppen av vanlige utgifter ellers og ved siden en eventuell ferie det året.
Jeg sier eventuell ferie, da det for enkelte kan velte ferieplanene pga tidligere nevnte utgifter.

Point being:
Minnerik dag for dere, men en helt ordinær dag/fest for andre (en dyr fest..).

Folk har kanskje ikke flere feriedager igjen og må da potensielt ta seg fri uten lønn evt jobbe overtid for å ikke tape noe de dagene de ber om fri dersom de ikke har mer ferie igjen.

Og ikke engang tenk på å legge dette midt i fellesferien. Da vil folk garantert bli forbanna om de blir presset til å komme (nær slekt, forlovere etc..).

Bryllup i utlandet er og blir en uting.

Hei, Ts her. Jeg spurte ikke om noens mening rundt dette, så litt spesielt å bruke tiden på å greie ut i det vide og det brede med DIN mening rundt dette? Jeg må egentlig bare le litt over at du bruker energien din på å være negativ til den største dagen i noen sitt liv, noen du ikke engang kjenner.

Vi har snakket både med familie og venner om det, og vi får utelukkende positive tilbakemeldinger. Alle gleder seg til dette som blir en opplevelse for livet.

De bryllupene  vi selv har vært i utenlands har virkelig vært det, en opplevelse for livet. Vi har lagt opp årets ferie etter det bryllupet de årene, og det med glede!

Vi har samtidig forståelse for at noen vil takke nei pga feks økonomi eller annen planlagt ferie, og det er selvfølgelig helt ok! Men nesten alle gjestene er informert to år før bryllupet og ønsker helt oppriktig å prioritere dette. 

Og til slutt skriver du at nær slekt og forlovere vil bli forbanna dersom vi legger det i fellesferien? Så du kjenner altså vår nære slekt og forlovere og vet at de vil bli forbannet over dette? Så merkelig, for de ble absolutt ikke forbannet, heller tvert i mot; glade og gleder seg veldig! Men de sa kanskje noe annet da de snakket med deg?;)

Sånn ellers håper jeg du finner mange andre tråder på kvinneguiden i dag som du også kan lage litt urelevant kvalm i. Lykke til! 

#kvinneguidenass #nettrollass

Anonymkode: 7a414...b57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, Ts her. Jeg spurte ikke om noens mening rundt dette, så litt spesielt å bruke tiden på å greie ut i det vide og det brede med DIN mening rundt dette? Jeg må egentlig bare le litt over at du bruker energien din på å være negativ til den største dagen i noen sitt liv, noen du ikke engang kjenner.

Vi har snakket både med familie og venner om det, og vi får utelukkende positive tilbakemeldinger. Alle gleder seg til dette som blir en opplevelse for livet.

De bryllupene  vi selv har vært i utenlands har virkelig vært det, en opplevelse for livet. Vi har lagt opp årets ferie etter det bryllupet de årene, og det med glede!

Vi har samtidig forståelse for at noen vil takke nei pga feks økonomi eller annen planlagt ferie, og det er selvfølgelig helt ok! Men nesten alle gjestene er informert to år før bryllupet og ønsker helt oppriktig å prioritere dette. 

Og til slutt skriver du at nær slekt og forlovere vil bli forbanna dersom vi legger det i fellesferien? Så du kjenner altså vår nære slekt og forlovere og vet at de vil bli forbannet over dette? Så merkelig, for de ble absolutt ikke forbannet, heller tvert i mot; glade og gleder seg veldig! Men de sa kanskje noe annet da de snakket med deg?;)

Sånn ellers håper jeg du finner mange andre tråder på kvinneguiden i dag som du også kan lage litt urelevant kvalm i. Lykke til! 

#kvinneguidenass #nettrollass

Anonymkode: 7a414...b57

Sorry men her må jeg si meg enig med hun du svarer her. 

Jeg hadde nok vært veldig positiv om noen hadde fortalt meg om denne typen bryllup, men ikke pokker om jeg hadde reist. Og om mine barn finner ut at de skal gifte seg på en måte som belaster gjestene økonomisk  som på denne måten går mitt bidrag til bryllupet til fattigkassa eller dyrebeskyttelsen i stede for til bryllupet. 

Et bryllup er til for å love troskap til mannen eller kvinnen du elsker, ikke for at bruden skal følle seg som prinsesse for en dag på andres regning

Anonymkode: dbbd7...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men her må jeg si meg enig med hun du svarer her. 

Jeg hadde nok vært veldig positiv om noen hadde fortalt meg om denne typen bryllup, men ikke pokker om jeg hadde reist. Og om mine barn finner ut at de skal gifte seg på en måte som belaster gjestene økonomisk  som på denne måten går mitt bidrag til bryllupet til fattigkassa eller dyrebeskyttelsen i stede for til bryllupet. 

Et bryllup er til for å love troskap til mannen eller kvinnen du elsker, ikke for at bruden skal følle seg som prinsesse for en dag på andres regning

Anonymkode: dbbd7...c45

Flaks for meg (og deg!) at vi ikke er i slekt eller venner:)

Anonymkode: 7a414...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flaks for meg (og deg!) at vi ikke er i slekt eller venner:)

Anonymkode: 7a414...b57

Yes 😄

Anonymkode: dbbd7...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men her må jeg si meg enig med hun du svarer her. 

Jeg hadde nok vært veldig positiv om noen hadde fortalt meg om denne typen bryllup, men ikke pokker om jeg hadde reist. Og om mine barn finner ut at de skal gifte seg på en måte som belaster gjestene økonomisk  som på denne måten går mitt bidrag til bryllupet til fattigkassa eller dyrebeskyttelsen i stede for til bryllupet. 

Et bryllup er til for å love troskap til mannen eller kvinnen du elsker, ikke for at bruden skal følle seg som prinsesse for en dag på andres regning

Anonymkode: dbbd7...c45

Men ærlig talt, du snakker vel ikke for alle? Du hadde pokker meg ikke reist, neivel, men det hadde andre. Hadde selv garantert reist om noen nær meg ville giftet seg i Italia, for en opplevelse! Hadde da gjort en ferie ut av det. Her har gjestene blitt involvert tidlig (2 år før) og det gjør nok at flere har mulighet til å planlegge og være med. 

Og nei, jeg er ikke rik, og jeg har 2 barn, men med 2 års varsel hadde jeg fint kunnet ordnet så jeg fikk vært med. 

Anonymkode: e1396...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen konkrete tips til deg Ts, men ville bare bidra med et positivt vink blant de surmaga svarene her 😛 en bekjent giftet seg i Italia for 2 år siden og der var flere venner av meg gjester. De snakker om det bryllupet enda! Alle tok det som en liten ferie, og brudeparet hadde ordnet litt opplegg dagen før og dagen etter bryllupet med besøk på vingård, nærmeste by osv. Kanskje en ide? 

Lykke til! Håper du får noen gode tips :) 

Anonymkode: e1396...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...