AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #41 Del Skrevet 7. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, kanskje jeg ordlegger meg feil. Jeg er ikke stakkarslig i virkeligheten. Heller det stikk motsatte? Kanskje det er derfor det blir litt stakkarslig her, når jeg letter hjertet mitt anonymt. Beklager det altså Uansett, jeg sendte sms til ei venninne nå, og tilbydde å betale busspenger om hun ville komme på besøk. Da ville hun så da vet dere det, jeg har tatt i bruk et forslag og det fungerte Hurra!!! TS Anonymkode: ef0e4...d1f Så bra ts! Håper det blir et hyggelig besøk! Og at du finner en balanse mellom å være behjelpelig, og å betale for mye for andre. Anonymkode: 94cee...bef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #42 Del Skrevet 7. september 2018 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, kanskje jeg ordlegger meg feil. Jeg er ikke stakkarslig i virkeligheten. Heller det stikk motsatte? Kanskje det er derfor det blir litt stakkarslig her, når jeg letter hjertet mitt anonymt. Beklager det altså Uansett, jeg sendte sms til ei venninne nå, og tilbydde å betale busspenger om hun ville komme på besøk. Da ville hun så da vet dere det, jeg har tatt i bruk et forslag og det fungerte Hurra!!! TS Anonymkode: ef0e4...d1f 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har bare skolebussen i min kommune. TS Anonymkode: ef0e4...d1f Eh? Anonymkode: 740c2...f25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #43 Del Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bra ts! Håper det blir et hyggelig besøk! Og at du finner en balanse mellom å være behjelpelig, og å betale for mye for andre. Anonymkode: 94cee...bef Takk Ja, jeg gleder meg Det var ikke så vanskelig. Det er vel som noen sa, folk vil ha en slant penger for å føle seg verdsatt TS Anonymkode: ef0e4...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #44 Del Skrevet 7. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh? Anonymkode: 740c2...f25 Folk som ikke er skoleelever får jo være med bussen de også, men må betale bussbillett Ikke noe mystisk med det akkurat Anonymkode: ca6a2...87b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #45 Del Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Eh? Anonymkode: 740c2...f25 For de som bor lengst på landet så kjører gjerne bare bussen rundt 2 ganger om dagen- for å hente og slippe av elever. Det er da "skolebussen", men alle som vil kan betale og være med på den, selvsagt. Det er bare litt vanskelig mtp at man da må vente 6-8 timer til skoledagen er slutt før man kommer seg hjem igjen med den samme bussen Anonymkode: 7e725...458 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #46 Del Skrevet 7. september 2018 Synes det blir litt feil at Ts skal måtte betale venner for å komme å besøke henne......venner bør kunne besøke hverandre uten å få betaler for det Greit nok at Ts betaler bensinpenger hvis hun behøver skyss, det blir noe annet Hadde jeg krevd betaling for å besøke venninna mi så ville jeg blitt en betalt støttekontakt, ikke en venn Anonymkode: ca6a2...87b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #47 Del Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Dævendøtte skrev: Er du medlem i MS-grupper på Facebook? Der finner du likesinnede og mange vet hva du kan søke om, hva du har krav på osv... Det virker som du er ganske ung, på disse sidene får du masse hjelp fra andre som er i samme situasjon som deg. Dette. Også burde du flytte til ett sted mere sentralt og søke om scooter de 2-4 mnd i året du kan bruke det. Det er faktisk 2-4 mnd i året du slipper å være avhengig av andre. Vet ikke om du ser det selv men du fremstår som negativ og passiv agressiv...Det kan være en medvirkende årsak til at folk ikke kommer. Verdt å ta til etterretning iallefall. Anonymkode: dd76d...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #48 Del Skrevet 7. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette. Også burde du flytte til ett sted mere sentralt og søke om scooter de 2-4 mnd i året du kan bruke det. Det er faktisk 2-4 mnd i året du slipper å være avhengig av andre. Vet ikke om du ser det selv men du fremstår som negativ og passiv agressiv...Det kan være en medvirkende årsak til at folk ikke kommer. Verdt å ta til etterretning iallefall. Anonymkode: dd76d...fec Men om jeg flytter fra der jeg bor, så flytter jeg også fra familien min og de vennene jeg har. Selv om du ville ha gjort det, er det ei løsning som av mange grunner ikke passer for meg. Ja, det har vært sagt tidligere i tråden at jeg ikke er flink til å uttrykke meg skriftlig. Men dette gjelder ikke i virkeligheten. Det må være noe annet. Jeg kan skissere en typisk samtale, sms fra venninne: Venninne: har du lyst til å finne på noe i dag? Jeg: Ja, gjerne! Har du lyst til å komme hit så lager jeg middag? Venninne: Kan vi ikke heller møtes på kafeen? Jeg: TT-kortet mitt er tomt, og jeg har ikke mer enn 8,- på VISA- kortet. Venninne: Ok. En annen gang da TS Anonymkode: ef0e4...d1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #49 Del Skrevet 7. september 2018 Men nå trekker jeg meg ut og vil ikke lese mer her inne. Jeg er litt lei meg fra før og tenker at det ikke er så bra for meg å lese negative ting om meg selv. Nå skal jeg bare glede meg på besøk TS Anonymkode: ef0e4...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym_30 Skrevet 7. september 2018 #50 Del Skrevet 7. september 2018 Hei TS! Jeg synes ikke du fremstår som noen negativ person. Du er ung, venninnene dine er sikkert unge og jeg tipper de ikke skjønner alvoret i å ha en kronisk sykdom som du har. Jeg mener de burde komme på besøk/hente deg uten at du må betale bensin for 10 minutter. Jeg tipper de bare er for unge til å forstå hvorfor du ikke har mulighet å komme deg ut på egenhånd. Og jeg forstår at det ikke er lett når man ikke bor på en større plass, mtp kollektiv transport og mulighetene rundt. Mange som svarer her er direkte ufine. Kos deg med besøket i dag! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 7. september 2018 #51 Del Skrevet 7. september 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå trekker jeg meg ut og vil ikke lese mer her inne. Jeg er litt lei meg fra før og tenker at det ikke er så bra for meg å lese negative ting om meg selv. Nå skal jeg bare glede meg på besøk TS Anonymkode: ef0e4...d1f Hei, du svarer positivt og prøver å forklare andre her. Du fremstår ikke negativ i det hele tatt! Blir litt forundret over visse svar her. Ikke la det gå inn på deg! Veldig bra at du fikk et forslag, og at det hjalp. Har den venninnen som får busspenger dårlig råd? Uansett bra at hun kommer. Det er litt sånn at folk ofte ikke tenker gjennom ting ordentlig. Du får prøve å si litt om hvordan du har det, for hvis du ikke sier noe, så tenker de kanskje ikke over det heller? Håper det blir bedre framover! Og som nevnt, du har hverken vært negativ eller sutrete her! 🙂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #52 Del Skrevet 7. september 2018 Hei TS Håper du titter innom tråden din litt likevel jeg? Jeg har ikke MS, men alvorlig grad ME - bor også i Nord-Norge. Har noen erfaringer, tips som kanskje kan være til hjelp...? TT-kort ordninga her nordpå er elendig. Det er ikke en lovpålagt ordning, og det er opp til fylket hvor mye penger de gidder å bruke på det, hvor mange kort det skal være, om en får antall turer eller prosentvis avslag per tur osv. Jeg fikk tips om å heller søke om grunnstønad transport - for høyere utgifter til transport nå som jeg ikke kan bruke kollektivt mer. Det er da en fast sum i måneden. For min del kommer jeg mye bedre utav det enn ved TT-kort, og har fått muligheten til å ta en del taxi igjen Om du bor langs E6 så skjønner jeg det blir vanskelig altså, men ville bare legge til at ellers så trodde og tenkte jeg det samme som deg angående scooter - at det ikke var vits i pga kun et par korte sommermåneder. Så feil kan jeg ta! Nå angrer jeg bare på at ikke søkte om det for mange år siden 😛 Jeg har kjørepose, elektriske hansker, regntrekk - og simpelthen elsker muligheten til å være ute også vinterstid! Min utestol er ment for lett terreng, kan kjøre på skogsveier, så fått en veldig frihet og funker også aldeles utmerket også vinterstid på tørt føre. Regntrekket mente jeg de ikke trengte å bestille engang, men det kom nå med. Så ikke for meg at kom til å kjøre ute i regnet liksom. Men det var innmari feil! 😄 Eeeelsker det! Oppsummert - jeg trodde som deg, men viser seg at får brukt stolen jevnlig gjennom hele året, selv om det er noe sjeldnere vinterstid. Du kan søke om støttekontakt, for hjelp til å komme mer ut. Selv om det ikke burde være nødvendig når hovedproblemet er transport. Men det kan f.eks søkes om støttekontakt med bil, siden du ikke kommer deg ut på egenhånd. Angående vennene dine, fikk ikke helt med meg hvor gamle dere er? Men kan skjønne litt, at om de forholder seg til ting som om alt er som før - så kan det bli litt kræsj innimellom. Om de er unge og har lyst til å ta en kafetur, så er det ikke det samme (og krever litt omstilling i huet) å dra hjem til noen for å sitte der. Det er jo vanskelig dette, med sykdommer som ikke nødvendigvis synes noe særlig på utsida, å for andre forstå begrensningene og hvordan det er. Innimellom er det nå jammen vanskelig å skjønne det sjøl, synes jeg Tror du rett og slett må snakke med dem. Vet ikke hvor mye du har sagt? Det jeg har gjort for egen del, er å informere om hvordan sykdommen påvirker hverdagen praktisk, hva jeg kan gjøre/ikke kan gjøre, hva som er ekstra belastende, hva som går fint. Altså infoen om hvordan sykdommen påvirker livet mitt liksom? Men uten å legge ut så veldig mye om symptomer, ut over å svare på det de spør om. Det har i hvert fall gjort forskjell for meg Det er rett ut ganske vanskelig for de rundt oss også, å forstå hva greia egentlig er, og hvordan sykdommen påvirker nettopp ditt liv. Sånne infobrosjyrer eller artikler om egen sykdom har jeg droppa å be de om å lese, prøvde det litt innledningsvis. Men følte at da ble fokuset på selve sykdommen og symptomer - ikke meg og mitt liv med sykdommen, om det gir mening? Anonymkode: d4869...286 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #53 Del Skrevet 7. september 2018 Blir litt flere problemstillinger det her. Ene er jo at du ikke har økonomi til å dra på kafé, så da blir jo alternativet å dra hjem til noen. I din alder innebærer det gjerne alkohol og da er det jo ingen som vil kjøre. Og da jeg var 21 sto ikke hjemmemiddag veldig høyt på prioritetslista. Prøvd å innvitere til fest istedet? Hvordan får du forresten handla? Anonymkode: 6b420...551 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #54 Del Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, Anonym_30 skrev: Hei TS! Jeg synes ikke du fremstår som noen negativ person. Du er ung, venninnene dine er sikkert unge og jeg tipper de ikke skjønner alvoret i å ha en kronisk sykdom som du har. Jeg mener de burde komme på besøk/hente deg uten at du må betale bensin for 10 minutter. Jeg tipper de bare er for unge til å forstå hvorfor du ikke har mulighet å komme deg ut på egenhånd. Og jeg forstår at det ikke er lett når man ikke bor på en større plass, mtp kollektiv transport og mulighetene rundt. Mange som svarer her er direkte ufine. Kos deg med besøket i dag! 2 timer siden, SoWhat? skrev: Hei, du svarer positivt og prøver å forklare andre her. Du fremstår ikke negativ i det hele tatt! Blir litt forundret over visse svar her. Ikke la det gå inn på deg! Veldig bra at du fikk et forslag, og at det hjalp. Har den venninnen som får busspenger dårlig råd? Uansett bra at hun kommer. Det er litt sånn at folk ofte ikke tenker gjennom ting ordentlig. Du får prøve å si litt om hvordan du har det, for hvis du ikke sier noe, så tenker de kanskje ikke over det heller? Håper det blir bedre framover! Og som nevnt, du har hverken vært negativ eller sutrete her! 🙂 Tusen takk ❤️ Hun har vanlig økonomi. Hun har 100% stilling. Men jeg vet ikke helt hvilke utgifter hun har da. Jeg skal snakke litt med henne når hun kommer 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei TS Håper du titter innom tråden din litt likevel jeg? Jeg har ikke MS, men alvorlig grad ME - bor også i Nord-Norge. Har noen erfaringer, tips som kanskje kan være til hjelp...? TT-kort ordninga her nordpå er elendig. Det er ikke en lovpålagt ordning, og det er opp til fylket hvor mye penger de gidder å bruke på det, hvor mange kort det skal være, om en får antall turer eller prosentvis avslag per tur osv. Jeg fikk tips om å heller søke om grunnstønad transport - for høyere utgifter til transport nå som jeg ikke kan bruke kollektivt mer. Det er da en fast sum i måneden. For min del kommer jeg mye bedre utav det enn ved TT-kort, og har fått muligheten til å ta en del taxi igjen Om du bor langs E6 så skjønner jeg det blir vanskelig altså, men ville bare legge til at ellers så trodde og tenkte jeg det samme som deg angående scooter - at det ikke var vits i pga kun et par korte sommermåneder. Så feil kan jeg ta! Nå angrer jeg bare på at ikke søkte om det for mange år siden 😛 Jeg har kjørepose, elektriske hansker, regntrekk - og simpelthen elsker muligheten til å være ute også vinterstid! Min utestol er ment for lett terreng, kan kjøre på skogsveier, så fått en veldig frihet og funker også aldeles utmerket også vinterstid på tørt føre. Regntrekket mente jeg de ikke trengte å bestille engang, men det kom nå med. Så ikke for meg at kom til å kjøre ute i regnet liksom. Men det var innmari feil! 😄 Eeeelsker det! Oppsummert - jeg trodde som deg, men viser seg at får brukt stolen jevnlig gjennom hele året, selv om det er noe sjeldnere vinterstid. Du kan søke om støttekontakt, for hjelp til å komme mer ut. Selv om det ikke burde være nødvendig når hovedproblemet er transport. Men det kan f.eks søkes om støttekontakt med bil, siden du ikke kommer deg ut på egenhånd. Angående vennene dine, fikk ikke helt med meg hvor gamle dere er? Men kan skjønne litt, at om de forholder seg til ting som om alt er som før - så kan det bli litt kræsj innimellom. Om de er unge og har lyst til å ta en kafetur, så er det ikke det samme (og krever litt omstilling i huet) å dra hjem til noen for å sitte der. Det er jo vanskelig dette, med sykdommer som ikke nødvendigvis synes noe særlig på utsida, å for andre forstå begrensningene og hvordan det er. Innimellom er det nå jammen vanskelig å skjønne det sjøl, synes jeg Tror du rett og slett må snakke med dem. Vet ikke hvor mye du har sagt? Det jeg har gjort for egen del, er å informere om hvordan sykdommen påvirker hverdagen praktisk, hva jeg kan gjøre/ikke kan gjøre, hva som er ekstra belastende, hva som går fint. Altså infoen om hvordan sykdommen påvirker livet mitt liksom? Men uten å legge ut så veldig mye om symptomer, ut over å svare på det de spør om. Det har i hvert fall gjort forskjell for meg Det er rett ut ganske vanskelig for de rundt oss også, å forstå hva greia egentlig er, og hvordan sykdommen påvirker nettopp ditt liv. Sånne infobrosjyrer eller artikler om egen sykdom har jeg droppa å be de om å lese, prøvde det litt innledningsvis. Men følte at da ble fokuset på selve sykdommen og symptomer - ikke meg og mitt liv med sykdommen, om det gir mening? Anonymkode: d4869...286 Så utrolig fint svar jeg skal lese det flere ganger, for du kommer med veldig gode forslag Vi er rundt 20 år, stort sett. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir litt flere problemstillinger det her. Ene er jo at du ikke har økonomi til å dra på kafé, så da blir jo alternativet å dra hjem til noen. I din alder innebærer det gjerne alkohol og da er det jo ingen som vil kjøre. Og da jeg var 21 sto ikke hjemmemiddag veldig høyt på prioritetslista. Prøvd å innvitere til fest istedet? Hvordan får du forresten handla? Anonymkode: 6b420...551 Ja, kanskje å invitere til fest er mer fristende jeg er ofte litt sliten og trenger rutiner, men en gang i blant der det kanskje verdt det. Jeg bor 200 meter unna dagligvare. Jeg handler med sekk. TS Anonymkode: ef0e4...d1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomsterhei Skrevet 7. september 2018 #55 Del Skrevet 7. september 2018 Fortell det som det er, si at du ville satt pris på om de kom til deg oftere fordi du er for syk til å bevege kroppen så ofte og er veldig ensom. Send de gjerne en kort link om MS, og "skjeteorien" http://kroniskesmerter.no/om_smerter/smerter/skjeteorien/ Ikke vær flau for å være åpen om sykdommen din! Det gjør at andre forstår deg bedre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #56 Del Skrevet 7. september 2018 21 minutter siden, blomsterhei skrev: Fortell det som det er, si at du ville satt pris på om de kom til deg oftere fordi du er for syk til å bevege kroppen så ofte og er veldig ensom. Send de gjerne en kort link om MS, og "skjeteorien" http://kroniskesmerter.no/om_smerter/smerter/skjeteorien/ Ikke vær flau for å være åpen om sykdommen din! Det gjør at andre forstår deg bedre Dette er veldig sant da vet jeg litt bedre hvordan jeg skal forklare meg TS Anonymkode: ef0e4...d1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #57 Del Skrevet 7. september 2018 Jeg skjønner at det er kjipt for deg å føle deg utenfor, og at det er vanskelig når du ikke kan bli hentet med bil, virkelig. Samtidig var jeg i mange år den eneste i min vennegjeng som hadde bil, og jeg er dittlei av å hente og kjøre folk så de skal komme seg plasser, fordi de ikke vil, kan eller gidder å bruke penger på taxi eller buss. Når de i tillegg har samme holdning som deg om at "jammen du tjener jo mange hundretusen i året og burde kunne betale for meg" så kjenner jeg at lysten til å stille opp er enda mindre. Jeg jobber og står på for å ha råd til mitt liv, ikke for å sponse andres, uansett hvor gode venner vi er. Jeg har bosatt meg slik at jeg kan gå til jobb, butikk, og kollektivtilbud, da er det kjipt å måtte dra ut bilen fordi andre ikke gidder å ta slike hensyn i sine liv, men vil snylte på en bileier. Kjører jeg og kjører forbi der folk bor på vei til det vi skal så kan jeg ta de med, og skal jeg kjøre hjem fra noe kan jeg fylle bilen og slippe folk av på veien. Innimellom kan jeg også hente folk hvis det er noe spesielt, men jeg forstår meget godt at venner ikke gidder å være privatsjåfør fordi du ikke har penger, det har jeg også sluttet med. Det koster faktisk en del og det tar tid. Har en ufør kompis som flyttet langt unna vennegjengen, skal jeg hente og bringe han er det bompenger hver vei + bensin, altså koster det minst en hundrings pr gang. Selv om jeg tjener greit gidder jeg ikke sponse hundre kroner hver gang vi skal noe. Jeg har også forståelse for at vennene dine i en alder av 21 ønsker noe annet enn å spise middag hjemme hos noen, selv om det er hyggelig av deg å tilby. Når man er 21 ønsker man gjerne å dra ut, se folk, føle seg på livet, være der det skjer, ta noen øl, danse og føle seg fri. Støtter andres forslag om å invitere til fest, evt vors og så trenger du ikke bli med ut dersom du er sliten eller har lite penger. Anonymkode: 7b00b...7c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #58 Del Skrevet 7. september 2018 Sjekk om Røde Kors i din kommune tilbyr besøksvenner. Da kan kanskje disse personene hjelpe deg med å komme deg ut til vennene dine! Anonymkode: cbaae...b23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #59 Del Skrevet 7. september 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er kjipt for deg å føle deg utenfor, og at det er vanskelig når du ikke kan bli hentet med bil, virkelig. Samtidig var jeg i mange år den eneste i min vennegjeng som hadde bil, og jeg er dittlei av å hente og kjøre folk så de skal komme seg plasser, fordi de ikke vil, kan eller gidder å bruke penger på taxi eller buss. Når de i tillegg har samme holdning som deg om at "jammen du tjener jo mange hundretusen i året og burde kunne betale for meg" så kjenner jeg at lysten til å stille opp er enda mindre. Jeg jobber og står på for å ha råd til mitt liv, ikke for å sponse andres, uansett hvor gode venner vi er. Jeg har bosatt meg slik at jeg kan gå til jobb, butikk, og kollektivtilbud, da er det kjipt å måtte dra ut bilen fordi andre ikke gidder å ta slike hensyn i sine liv, men vil snylte på en bileier. Kjører jeg og kjører forbi der folk bor på vei til det vi skal så kan jeg ta de med, og skal jeg kjøre hjem fra noe kan jeg fylle bilen og slippe folk av på veien. Innimellom kan jeg også hente folk hvis det er noe spesielt, men jeg forstår meget godt at venner ikke gidder å være privatsjåfør fordi du ikke har penger, det har jeg også sluttet med. Det koster faktisk en del og det tar tid. Har en ufør kompis som flyttet langt unna vennegjengen, skal jeg hente og bringe han er det bompenger hver vei + bensin, altså koster det minst en hundrings pr gang. Selv om jeg tjener greit gidder jeg ikke sponse hundre kroner hver gang vi skal noe. Jeg har også forståelse for at vennene dine i en alder av 21 ønsker noe annet enn å spise middag hjemme hos noen, selv om det er hyggelig av deg å tilby. Når man er 21 ønsker man gjerne å dra ut, se folk, føle seg på livet, være der det skjer, ta noen øl, danse og føle seg fri. Støtter andres forslag om å invitere til fest, evt vors og så trenger du ikke bli med ut dersom du er sliten eller har lite penger. Anonymkode: 7b00b...7c1 Jeg har aldri bedt noen kjøre meg. Jeg har vært hjemme hos meg selv siden mai i fjor. Jeg har ikke snyltet på noen. TS Anonymkode: ef0e4...d1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #60 Del Skrevet 7. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk om Røde Kors i din kommune tilbyr besøksvenner. Da kan kanskje disse personene hjelpe deg med å komme deg ut til vennene dine! Anonymkode: cbaae...b23 Takk ❤️ det var et godt forslag også. Dere har gjort meg i sååååå mye bedre humør. For nå har jeg mange muligheter å sjekke ut. Jeg er uendelig takknemlig ❤️ snille mennesker TS Anonymkode: ef0e4...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå