AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Noen her som har blitt gravid igjen kort tid etter keisersnitt og vil fortelle om hvordan det var? Hvor lenge er det anbefalt å vente før man blir gravid igjen etter ks, og er det forskjell på om man hadde haste-ks eller planlagt? Anonymkode: 01c71...5d3
Thinkerbelle Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Jeg ble ikke gravid såå fort etter ks, men har hatt til sammen tre ks, både akutt og planlagt. Fikk beskjed om å vente iallefall 3 mnd med å bli gravid:)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Jeg ble anbefalt å vente minst 1 år før ny graviditet etter mitt hastesnitt. Vet flere som har fått samme anbefaling. Ei venninne ble gravid 4 mnd etter sitt planlagte keisersnitt, og graviditet og neste snitt gikk kjempefint da. Risikoen for livmorruptur er jo der, så personlig ville ikke jeg ha planlagt en ny graviditet uten å følge anbefalingen gynekologen kom med. Anonymkode: 0ee75...e34
Sandie Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 (endret) Hvis man skulle bli raskt gravid igjen etter et ks, er det da slik at faren for livmorruptur gjør at det alltid blir nytt ks fremfor vanlig fødsel? Endret 6. september 2018 av Sandie
Thinkerbelle Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 1 time siden, Sandie skrev: Hvis man skulle bli raskt gravid igjen etter et ks, er det da slik at faren for livmorruptur gjør at det alltid blir nytt ks fremfor vanlig fødsel? Tror ikke det.. etter 1 ks er det ingen automatikk, etter 2 stk får du automatisk ks.. spørs kanskje litt på hva «raskt» er🤷♀️
Sandie Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 16 timer siden, Thinkerbelle skrev: Tror ikke det.. etter 1 ks er det ingen automatikk, etter 2 stk får du automatisk ks.. spørs kanskje litt på hva «raskt» er🤷♀️ Er 6 mnd siden forrige snitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå