Gå til innhold

Hvorfor spiser feite folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ofte plaget med at jeg forsøker å tenke logisk, noe som ofte ikke passer. Men nå er det en ting jeg går å lurer på: Hvorfor spiser feite folk?

Maten er jo energien som får kroppen til å virke, drivstoffet man går på. Når jeg fyller bensin på bilen, så driver jeg ikke og fyller litt hver dag, men venter til pila begynner å nærme seg det røde, eller i hvert fall når varsellampa lyser. Om jeg vil kjøre fortere, eller kjører et tyngre lass el.l, så får jeg jo ikke mer energi av å fylle på mer bensin. (Skjønt det går nok kortere tid før jeg må fylle igjen)

Hvis du trenger 2400 kcal per dag for at kroppsmaskineriet ditt skal virke, men er 10kg overvektig, så har du 10 x 7700 kcal på tanken. Det burde rekke til 32 dager.

Kalorier inn minus kalorier ut er jo den magiske formelen og på innsiden har du 77000 kcal. En kalori er en kalori er en kalori. Ikke sant?

Så hvorfor spiser man egentlig om man er overvektig?

Anonymkode: e7ce9...a91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å være så komplett uvitende??

Anonymkode: bc679...2a5

Betyr det at du fyller på bensin til bilen 3 ganger til dagen?

Anonymkode: e7ce9...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden du fant på denne fantastiske ideen kan du jo forske litt på det? spis 77000kcal på en dag, for så å ikke innta en eneste kalori resten av måneden. Se hvor bra du fungerer. 

Anonymkode: c7ac8...6e9

Ide?

Dette er jo ren fakta. Nekter du for at en kalori er en kalori?

Hvorfor spiser feite folk hvis de vil ned i vekt?

Anonymkode: e7ce9...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ide?

Dette er jo ren fakta. Nekter du for at en kalori er en kalori?

Hvorfor spiser feite folk hvis de vil ned i vekt?

Anonymkode: e7ce9...a91

Fordi kroppen din lagrer kun fett, ikke proteiner, karbohydrater og vitaminer m.m. Hjernen din og alle kroppsfunksjoner trenger dette for å fungere. Du kan leve i ketose, da lever du med et ekstremt redusert fettinntak,(tilnærmet null) og da vil nok fettet forbrennes ganske raskt og du tilfører kroppen det den trenger av "annen næring", men over tid trenger kroppen din også tilføresel av fett. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd 😂😂😂 

Nå skal det vel sies at det er litt forskjell på en menneskekropp og en bilmotor.

Anonymkode: d8e82...831

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske morsomt innlegg og er jo forsåvidt sant, selv om mange sikkert blir støtt av tanken siden det er "godt" å spise. Spesielt for "feite folk." Det er jo derfor man blir som man blir.

 

Forøvrig kan du lese om et eksperiment som var fra Skottland tror jeg, der en svært overvektig mann ikke spiste noe på et år, kun inntok vann og vitaminer under legers oppsyn. Han ble normalvektig til slutt og tok ikke skade av det. Litt googling så finner du det nok fort.

Anonymkode: dc694...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent matematisk så. Men man blir jo sulten, sliten og slapp om man ikke spiser i løpet av en dag? 

Er ikke bare å slutte å spise 😂om det var så enkelt hadde ingen vært feite. Rimelig logisk tenkning det også. 

Anonymkode: 25c3c...493

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du det, biler og mennesker fungerer jo så klart på samme måte. 

Mer det mulig å være så uvitende 🙄

Anonymkode: 4c260...fbd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er n kalori er ikke en kalori. Å spise grønnsaker er ikke det samme som å spise sjokolade. 200  kcal i grønnsaker gir kroppen næring , mens 22 kcal i sjokolade ikke gir noenting annet enn rask energi og høyt blodsukker. 

Anonymkode: 25c3c...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er n kalori er ikke en kalori. Å spise grønnsaker er ikke det samme som å spise sjokolade. 200  kcal i grønnsaker gir kroppen næring , mens 22 kcal i sjokolade ikke gir noenting annet enn rask energi og høyt blodsukker. 

Anonymkode: 25c3c...493

Så lenge man holder seg under anbefalt dagsinntak går vil man jo gå ned i vekt samme om man inntar kaloriene i sjokolade eller i salat? Hva som er sunt eller ikke sunt eller bra for kroppen er jo en annen sak.

Anonymkode: 6c763...678

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at du fyller på bensin til bilen 3 ganger til dagen?

Anonymkode: e7ce9...a91

Mener du 3 ganger om dagen?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Ts, du kan jo prøve å spise 8000 kalorier en dag og se om du greier 4 dager helt uten mat etterpå.

Anonymkode: 6c763...678

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man holder seg under anbefalt dagsinntak går vil man jo gå ned i vekt samme om man inntar kaloriene i sjokolade eller i salat? Hva som er sunt eller ikke sunt eller bra for kroppen er jo en annen sak.

Anonymkode: 6c763...678

Det har noe å si hvor sulten man blir og høyt/lavt blodsukker. Slapp/trøtt osv. 

 

Anonymkode: 25c3c...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du som alltid prøver å tenkte logisk (?), gjør åpenbart ikke det. Det og sammenligne hjernen med en bilmotor er jo en totalt avsporing. Mat med mye kalorier og fett gir en mengde dobamin i hjernen (det som styrer belønningssystemet i hjernen - gir deg en god følelse) 

Overspising kan komme av traumer fra barndommen, og du spiser for å føle deg bedre som gir deg en viss avhengighet. På samme måte som narkotika, gambling og shopping. Overspising kan også bli sett på som en spiseforsyrrelse, på samme måte som anoreksi. 

Vil anbefale deg å studere litt videre på hvordan hjernen fungerer og hvor kompleks den er. Det er veldig fascinerende! 

Anonymkode: 08d3f...4d3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser feite folk?

For ellers vil de jo dø....

Anonymkode: 79530...b06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, veggteppe skrev:

Fordi kroppen din lagrer kun fett, ikke proteiner, karbohydrater og vitaminer m.m. Hjernen din og alle kroppsfunksjoner trenger dette for å fungere. Du kan leve i ketose, da lever du med et ekstremt redusert fettinntak,(tilnærmet null) og da vil nok fettet forbrennes ganske raskt og du tilfører kroppen det den trenger av "annen næring", men over tid trenger kroppen din også tilføresel av fett. 

Tror nok du må lese deg kraftig opp, da det du påstår ikke kunne vært mer feil.

Anonymkode: 245a3...481

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser selvsagt for at slike som deg skal ha noe å fundere over i hverdagen. :) Alt for å skape innhold i hverdagen til de som er mindre heldige.

Anonymkode: aba09...d16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...