Gå til innhold

Når fikk dere mage?

Lillefrøkna

Anbefalte innlegg

Mest av ren nysgjerrighet: Når fikk dere mage? Eller når kunne dere kjenne/se en liten kul når dere lå på rygg f.eks.? 

Er selv i uke 14 (13+5) nå og har foreløpig ingen babymage, er kun ganske oppblåst hele tiden.. synes jeg enkelte morgener kan kjenne antydning til en hard «klump» rett over symfusen, men det er ikke hver morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte selv å føle at jeg hadde babykul fra uke 19-20, men det var egentlig ingen andre som la merke til det før i uke 25-26. 

Anonymkode: b16d5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rygg kunne jeg kjenne, og se antydning til, en klump på magen rundt uke 15 og utover. Jeg er en str L fra før med litt mage/hofte etc, så det begynte ikke å vises stående før etter uke 20, og selv da så jeg bare litt lubben ut og hadde ikke folk visst hadde de nok bare trodd jeg hadde lagt på meg 😅 Er i uke 30 nå og har symfysemål nesten rett på gjennomsnittsstreken, så er verken stor eller liten men tydelig at jeg er gravid og ikke bare kjukk i allefall 🙂

Anonymkode: d3c2f...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom så sakte at deet er vanskelig å si. Jeg så maen fra uke 14, mens folk rundt meg ikke så noe til uke 18 da jeg fortalte dem om graviditeten.

Nå, 2gangsgravid er jeg oppbløst/forstoppet fra uke 6 så kan se gravid ut, selv om det ikke er babymage (10 uker nå).

Anonymkode: 8bc3c...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kjenne kulen når jeg lå på ryggen veldig tidlig, men før den vokste seg større var jeg usikker på om den alltid hadde vært der eller ikke. Er i uke 19+6 nå, og kjenner kulen veldig tydelig når jeg ligger. Jeg har litt mage fra før, men den er mye større nå og ser mer ut som en gravidmage enn at jeg bare har lagt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen😊 Er selv veldig slank og smal så føler ikke den har så mye plass å gjemme seg på, så er spent på når den dukker opp🙈 vet imidlertid at jeg har bakovervendt livmor, så kanskje det vil ta litt lengere tid før det blir synlig av den grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slank og smal, og fikk sent mage. Nå er jeg snart 37 uker på vei og får mange kommentarer på at jeg har liten mage fremdeles, den stikker liksom ikke mye ut Jeg har forovervendt livmor, men lang rygg, så tror babyen bare fordeler seg jevnt. Har vært på vektkontroll på sykehuset og babyen vokser som hun skal :)

Anonymkode: b16d5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis slank. Jeg er i uke 19 nå og det er egentlig bare meg og samboeren som merker det. Ser litt oppblåst ut bare. Har vel gått opp 3-4kg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte vel å se antydning rundt uke 17-18, men kunne fint skjule det hvis jeg ville til jeg var rundt 30 uker på vei. Har forsåvidt fått mye kommentarer på at magen er liten og nå er jeg i uke 36, og det spørs veldig på hvor mye den synes ut i fra hva jeg har på meg. Men ser ikke på det som noe negativt, deilig å ikke kjenne seg så alt for tung og svær og lille i magen vokser som han skal😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gla jeg blir for alle svar, takk😊 Interessant og betryggende å høre at det er så store variasjoner hos alle😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppblåst mage lenge men våknet alltid med flat mage. I uke 14 var den større og jeg syns selv jeg så gravid ut men ingen kunne se at jeg var gravid. Er først nå i uke 19 at folk har spurt når jeg har termin, før det så jeg bare tykk ut. 

Anonymkode: 1ac77...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ingenting før uke 16. Nå er jeg i uke 17 og nå ESER magen ut hvis jeg har spist, men når jeg våkner om morgenen er den ikke spesielt synlig og ingen andre enn jeg ville lagt merke til det. Har jeg spist derimot så ser jeg kjempegravid ut ifølge meg selv da. 

Det skal også sies at jeg fremdeles passer dongeribuksene mine nå i uke 17. Men det er kanskje helt vanlig?

Anonymkode: f9508...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...