Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #1 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg og min mann skal til Krakow den 18-22 september og trenger noen gode råd om hva vi bør få oss med. Tips om severdigheter, restauranter, shopping osv. er vi veldige takknemlige for. Hilsen 2 som gleder seg veldig til turen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Del Skrevet 15. mars 2005 En tur til Auswich kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #3 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi skal bruke en dag og besøke Auschwitz. Også hørt at saltgruvene er et must. Noen som har vært der? Er det billge klær i Krakow? Hilsen 2 som gleder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 15. mars 2005 #4 Del Skrevet 15. mars 2005 Saltgruvene har jeg ikke hørt om (altså heller ikke vært der). Har derimot vært i Auswich og Birkenau. Et besøk i begge disse leirene er noe jeg anbefaler alle. De ligger ikke så langt fra hverandre, men er allikevel veldig forskjellige. På en måte var det vel Birkenau som gjorde sterkest inntrykk, men jeg ville allikevel ikke vært Auswich foruten. Så for meg ble det - Ja takk, begge deler. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 15. mars 2005 #5 Del Skrevet 15. mars 2005 Har vært i saltgruvene, men jeg har lettere panikk for å være innestengt så det var ikke noe for meg. Men det var faktisk en kirke de hadde bygget under jorda! Imponerende! Auschwich/birkenau var veldig spesielt. Det gjør noe med deg å være på en område der det har skjedd så ufattelig mye grusomt. Anbefales på det sterkeste! Har du bare noe få dager til rådighet ville jeg ha gått for Auchwich.... (Polen er et rimelig land å leve i,og det var faktisk over all forventning å være der. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 16. mars 2005 #6 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå er det 6 år siden jeg var der (tiden flyr!), så restauranter og slikt har jeg ingen forslag på. Men i sentrum så ligger det (ved et torg?) en lang smal bygning som har små salgsboder på hver sin side av "gangen" hvor det selges en masse rart. Noen som skjønner hva/hvor jeg mener? Var et veldig artig sted ihvertfall, med mange rare ting som ble solgt. Ellers så kan du jo dra til der hvor schindlers liste ble filmet inn. Dit rakk jeg aldri å dra selv da det var en skoletur jeg var på. Av ting å kjøpe, så er jo Polen særlig kjent for krystall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå