Gå til innhold

Jente banket opp av jentegjeng

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=2&item=228248

Herregud... Det fremgår ikke av artikkelen om dette var en reaksjon på en konlikt eller om det var blind vold, men hva er det som får unge jenter (og gutter da det skjer) til å gjøre noe sånt?? Det er rett og slett tragisk at noen mennesker bruker vold på denne måten!

Jeg blir snart ikke sjokkert over noe jeg hører om lenger, og det skremmer meg! :o

It's a sick, sick world...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mettemo

Helt enig med deg Nathalie.Men det at ingen griper inn, er like skremmende.Ingen tørr å gripe inn i fare for å bli skadd selv, vet jo ikke hva slags dritt de kan ha putta i seg, og hvor voldelige de kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to saker som er skremmende:

1. Selve voldsutøvelsen, enten jenta er "skyld" i det selv eller ikke.

2. At ingen griper inn.

Og det er særlig det siste som skremmer, for det er når ingen griper inn at volden får fortsette. Satt på spissen - de som ser på uten å gripe inn er med på volden og godkjenner den.

Vet det er vanskelig å gripe inn - blir redd for å bli dratt inn i noe, får rettet volden mot seg selv etc. Men de som angriper i flokk, gjør dette fordi de er feige sjøl.... så man må bare prøve - ihvertfall må man si ifra at man synes det som skjer er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forigårs så jeg en kar bli pælma ut i akerselva... gikk videre jeg... badinga får andre ta seg av.... gidder ikke blande meg med marokkanske hasj-pushere.

Lurer du noen blir du kasta i elva... hva er det som er så galt med det egentlig? Er det ikke en sånn verden dere vil ha da?

- At man straffer folk som har gjort noe galt, istedetfor å tilgi?

Waco

Pensler inn på debatten om strengere straffer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Nei, det er ikke en sånn verden jeg vil ha iallfall!!

Jeg forstår folk som går videre fordi de ikke tør å blande seg inn i frykt for evt å bli tatt sjøl eller noe sånt, det tør jeg ikke sjøl. Men folk som ser slikt må da kunne varsle fra på ett eller annet vis. Varsle andre eller noe.

Men poenget mitt med denne linken var ikke egentlig at folk ikke bryter inn i slike kamper og sånn, men at noen folk faktisk banker andre på den måten! Det er sykt bare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke det, jeg.

Jeg er også usikker på om strenge straffer har noen virkning - preventivt. Synes jeg ser noe av det samme der som på idrettsarenaene - de fleste overholder reglene, men for noen er det meste er lov så lenge dommeren ikke ser det.... og de regner ikke med å bli tatt selv om de vet at rødt kort er straffen.

Og jeg er langt unna det du antyder - om at interne oppgjør er tingen. Har liten sans både for det og for borgervern.

Og jeg vet det er vanskelig å gripe inn selv - for også jeg er redd for konsekvensene når jeg gjør det. Noen ganger holder det å rope ut ett eller annet for å vise at man ser.... Men i disse mobiltider er det mulig å gripe inn uten å gjøre det fysisk - ikke sant???? Det finnes noen kjekke tre-sifrede nummer.....

Og noen ganger holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettie, en ting er å ringe politiet, mange nordmenn gjør det. Blander seg inn i andres saker.

La folk ordne opp uoverstemmelsene sine i fred sier Waco. Det var en tid hvor menn kastet handske for en liten fornærmelse, bak kirketårnet ved soloppgang, kunne en frase oppstå etter å kaste feil blikk mot feil kvinne.

På never eller kårder, ting ble gjort opp.

Idag kaster man håndkleet i bokseringen, eller løser tvisten på fotballbanen, vi husker alle argentineren som skjøt sjølmål under vm 98 og ble skutt.... slik blir det gode medspillere av...

Og kvinner... er de ærligere? Tonya Harding saken sier vel sitt om kvinneværemåte.

Med masseslagsmålet i gamlebyen for et par måneders siden friskt i minne, foreslår jeg følgende.... la hver mann, hver kvinne, hver ungdomsgjeng, hvert borettslag... hver uenighet, hver eneste forliksråd, hvert eneste lille uoverstemmelse løses med vold.

Vi kan bruke stadiumer... Ullevaal.... eller hva har skjedd med bislett? Man ser for seg følgende... en gruppe mennesker hater den andre gruppe... la dem begge trå inn i scenen... (en fotballbane f eks).... og brake løs på hverandre... dette er frivellig, og hvem som helst som liker og få bank kan gå inn....

Blir som boksekamper (bare flere får ut aggresjonen samtidig).....

Bettie, slik som du ønsker... dvs ringe etter hjelp ved den minste uenighet så mister man motivasjonen etter å løse tvister på egenhånd....

Ser du en slosskamp så ser du også fra det øyeblikket du oppdaget kampen... dvs du aner ikke hva som har skjedd minuttet før... dagen før.... ukene før....

Derfor jeg ikke reagerer dersom jeg hører kvinner hyle etter hjelp på byen... for alt jeg vet så kan hun ha tømt kontoen til stakkaren...

Waco

Og du liker vel ikke selv at folk blander seg inn i dine egne saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

:o Håper for din egen skyld at det der var en voldsom spøk, waco!

Hva slags verden skal det bli om vi skal løse alt med vold, da? Ved den minste uoverensstemmelse så banker vi løs på hverandre... Hallo, det går bare ikke, det trodde jeg alle forsto!

Bruke stadiumer for å ha et sted hvor volden kan utøves? Hallo, jeg vet ikke om jeg gidder å kommentere engang. Det nytter ikke å foreslå noe sånt! Hvordan mener du det skal bli så mye bedre ved å gjøre det slik, da? Å oppmuntre til vold ved konflikter er ikke akkurat den lureste måten å få dette til et bedre sted å være, det tviler jeg på.

Jeg tror ikke Bettie mente man skulle ringe etter hjelp for den minste lille ting, akkurat. Man må selvfølgelig se an situasjonen. Om f.eks. to menn står utenfor et utested og diskuterer høylytt, er tydelig svært uenige, så er det ikke dermed sagt vi skal ringe politiet "hjelp, de kommer til å drepe hverandre" tvert! Men hvis den ene derimot trakk en kniv eller noe, da villle jeg nok brått bestemt meg for å ringe etter hjelp...

Det er sant at når vi ser en slåsskamp så aner vi ikke hva som har skjedd minuttet før, dagene før, ukene før, men hvis folk ikke vil at andre skal blande seg inn i deres kamper, så får de gå inn i et hus og gjøre opp seg imellom der...

Reagerer du aldri på det du kommer over i byen, waco? Bare går du forbi uten å mukke?? Det skremmer meg litt.. Jeg ville i det minste blitt litt sjokkert, eller redd eller noe, hvis jeg kom over noen alvorlige greier..

Selvsagt vil vi ikke at folk blander seg inn i våre egne saker, iallfall ikke våre helt private saker.

Men jeg vil gjerne at folk blander seg inn i mine saker den dagen jeg blir dratt inn i en bakgate for å voldtas og drepes... Da vil jeg at noen skal høre mine skrik om hjelp, og da vil jeg at folk skal reagere!

Vil ikke du at folk skal reagere når den dagen kommer at du har funnet deg en liten nettflørt og treffer henne. På vei fra møtestedet deres setter hun er gun'er i ryggen på deg og sier "Endelig får jeg sjansen til å bli kvitt waco fra KG" (ja, jeg setter det på kanten, men bare for å få waco til å forstå!) Vil du virkelig ikke at folk som faktisk ser gun'eren i ryggen på deg skal reagere? Vil du ikke at de skal hjelpe deg på noe slags vis? Det er ditt valg, men du kan ikke angre den dagen du plutselig står der med gun'eren inn i ryggen....

Jeg som aldri skulle la meg provosere av waco...He did it again...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er ille at flere av jentas "venner" var vitne og ingen grep inn. Dette er fader meg ikke noen venner. Rett og slett feigt gjort av både overgripere og vitner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...