Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Førstegangsgravid her... 

Er litt urolig for hvor mye liv jeg burde kjenne i uke 30? Babyen er mest aktiv om natten, da kan hen holde på lenge. Gjennom dagen kjenner jeg noen dult her og der, men ikke veldig mye. 

Hva er normalt?

Anonymkode: 5cf43...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer, man skal egentlig ikke sammenligne seg med andre gravide da bevegelsesmønsteret er individuelt. Men det er klart man kan spørre om erfaringer, poenget mitt er bare at det ikke er noen fasit :)Du kan lese litt på kjennliv.no.

Jeg har i hvert fall lest at babyen gjerne blir mer aktiv om natta for da ligger mor i ro og babyen blir ikke "vugget" i magen. I tillegg tenker jeg man blir mer oppmerksom når man har lagt seg, for på dagen har man fokuset på jobb eller andre ting. 

Skrevet

Det går litt i rykk og napp, noen dager kjenner /kjente jeg mer, mens andre dager var det mindre. Var på sykehuset for sparketest uke 29+4 fordi ungen var mindre aktiv enn vanlig, men sparketesten var helt fin. Nå har han raptusser hvor han er svært aktiv fra kvelden, et stykke ut i natten og tidlig på morgenen, ellers er han rolig på formiddagen og dagen, tror det er et b menneske :P det viktige er at du kjenner spark hver dag og prøver å lære deg dens vanlige aktivitetsmønster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...