Gå til innhold

OPS BILDE! Er dette en spontanabort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er dette en spontanabort? Legen min har ikke tid før mandag. Hadde så vondt at jeg måtte stå opp kl 03:00 for å dra på bensinstasjonen for å kjøpe smertestillende..

95C1D5B6-D155-44CC-80F9-D4D2A84C963C.jpeg

Anonymkode: 37f7a...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du positiv test.

Klem 

Anonymkode: 4db1b...90d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du positiv test.

Klem 

Dette skjedde på søndag, og har ikke tatt test dessverre. Legen min sa at det er for sent nå hvis det var en SA:/

Skrevet

Ok så da visste du ikke om du v s r gravid.legen kan nok gi svar.varm klem 💜

Skrevet

Det ser dessverre slik ut. 

Trist uansett om planlagt eller ei. Klem til deg❤️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så da visste du ikke om du v s r gravid.legen kan nok gi svar.varm klem 💜

Nei, visste ikke det. Klem tilbake💛

Skrevet

Har opplevd det der selv! Men det var samtidig som mensen, gikk på p-piller, tenkte ikke så mye over det 

Anonymkode: 64e19...2bb

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt fasongen på det. Ser jo ikke ut som et menneske foster fasong, mer som en firfisle. Så er jo ikke nødt til å være det? Kan vel være slim med blod på? 

Håper du har det bra uansett hva det ha måttet være! ❤

Anonymkode: 2d2c3...627

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt fasongen på det. Ser jo ikke ut som et menneske foster fasong, mer som en firfisle. Så er jo ikke nødt til å være det? Kan vel være slim med blod på? 

Det er som en tom pose av slim og blod.

Anonymkode: 64e19...2bb

Skrevet

Det kan være spontanabort og det kan også være shed uterine lining. Sistnevnte mest sannsynlig om du går på hormonell prevensjon. Vær obs på smerter hvis de er tiltagende, det kan nemlig også være decidual cast i sammenheng med svangerskap utenfor livmoren. Ikke nøl med å ringe legevakt ved sterke smerter eller om du føler deg dårlig. God klem!

Skrevet
3 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Det kan være spontanabort og det kan også være shed uterine lining. Sistnevnte mest sannsynlig om du går på hormonell prevensjon. Vær obs på smerter hvis de er tiltagende, det kan nemlig også være decidual cast i sammenheng med svangerskap utenfor livmoren. Ikke nøl med å ringe legevakt ved sterke smerter eller om du føler deg dårlig. God klem!

Hadde begynt på p-piller. Hadde gått på det i noen få dager. Hadde bare intense smerter ett par timer. Har alltid vonde mensensmerter, men dette var sånn skikkelig sammentrekninger i magen og føltes ut som knivstikk i magen. Var veldig vondt! Blør mye mindre nå enn hva jeg ellers gjør når jeg har mensen. 

To dager før dette skjedde så hadde jeg litt små rød utflod, men så ga det seg også kom dette noen dager senere..

Skrevet

Hadde sånne hinnerester vært tegn på spontanabort har jeg hatt uhorvelig mange av dem gjennom livet. Det der er helt vanlige slimhinnerester som kommer ved vanlig mens også. Du må være et stykke ute i svangerskapet før det ser noe annerledes. Tidlige spontanaborter er helt som en vanlig mens, litt kraftigere om du er kommet noen uker på vei (etter befruktning).

Anonymkode: 35e93...3f6

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være mann vel :klo:

Et lite embryo er ikke så gammelt at det ser ut som menneskefasong! Faktisk er firfisle en nærmere beskrivelse. Min første SA  så ut som starten av utviklingsnivå en fugleunge/alien hvis man knuser egget når det akuratt har begynt å utvikle seg noe der  og min andre SA var bare en pudding med noe vener i. En spontanabort støter heller ikke alltid ut hele embryoet i ett, det er jo ikke som å føde, men at livmoren støter det fra seg og litt og litt løsner og kommer ut av gangen og aborten pågår over mange timer i "porsjoner". Det kommer ikke en blodig menneskeminiatyr ut liksom  😛

Anonymkode: 5db58...f54

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sånn pluss en klump til. Det ser jo eksakt ut som et embryo. Bildet er forstørret veldig så det man ser var ca som lillefingernegl. Men de store klumpene jeg hadde var harde som brusk. Dro på legevakten og det var negativ test 💁

Screenshot_20170226-000441.png

Anonymkode: 46146...529

Skrevet

Nei, ser mer ut som ei livmorslimhinne. Helt normalt. 

Anonymkode: 38342...342

• Liker 6
Skrevet

Hei jeg mener du har mistet. Veldig veldig trist.💔💔💔 Jeg har også opplevd akkurat det samme for ca et år siden.det var akkurat det samme som kom ut som på bilde.

Klem til deg. Håper alt ordner seg 🤗

Skrevet

Hvis det der er spontanabort, så spontanaborter jeg hver eneste mens på dag 3/4. Det er slimhinne, koagulert blod, med andre ord helt normalt. 

Anonymkode: d86d1...5fc

• Liker 5
Skrevet

Ser ut som en helt normal mens for meg. Får alltid sånne «klumper» og slimgreier på dag 2-3 av mensen. Fikk det også på hormonell prevensjon, men da litt sjeldnere.

Anonymkode: 7d86b...dac

Skrevet

Hvis du var gravid og mistet så vil en test fortsatt slå positivt ut så kort tid etter 

Ta en test 

Anonymkode: e4b1b...43e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...