Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ønsker å snakke med noen som har vært eller er i lignende situasjon. Har en samboer som alltid har drukket mye i tider... perioder hvor det er mer enn andre. Nå har det vært en periode med mer enn jeg klarer å takle... Det er ikke det at samboer er direkte stygg, men blir lei og liker det ikke. Jeg blir sliten og frustrert. Og de gangene jeg klager på det så blir samboer irritert. Han vet godt at jeg ikke liker det. Kjenner jeg blir veldig frustrert av det nå...

Anonymkode: 6503d...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut og finn deg en ordentlig mann istede. 

Anonymkode: 71afe...a94

• Liker 2
Skrevet

Du må gi han et ultimatum,  og stå for den grensen! Deg eller alkoholen og rører han en dråpe til slår du opp . 

Har vært gjennom det, det er jo ikke bare den med rusmisbruker som påvirkes men også de rundt og især samboer som er hans nærmeste! 

Anonymkode: 29146...d6a

• Liker 3
Skrevet

Det er mye god omsorg i ett ultimatum. Som barn av en som drikker i perioder, i skjul, har jeg savnet ett ultimatum fra min mor. Oss eller alkoholen. 

• Liker 1
Skrevet

Vokst opp med en far som drakk seg i hel til slutt. Og nå i et forhold med en mann som holder på å gjøre det samme.

Alkolisme er en sykdom, og ikke noe du kan sette et ultimatum på om han ikke vil ha hjelp selv.

Han sier garantert at han ikke drikker for mye. At du burde tåle mer av han?  

Du må velge om du vil bli i dette kaoset. Jeg er på vei ut døren, etter å ha prøvd, prøvd og prøvd. Du, og jeg, i oss selv er ikke nok. Kjærlighet er ikke nok, barna er ikke nok. Alkoholen er en flukt fra hverdagen, fra tankekjør. 

Han bryr seg mer om alkoholen enn deg... Vil du ha det sånn? Leve i konstant bekymring? Lete etter flasker? Sitte og utslette deg selv for å "passe på han"? 

Du fortjener ikke dette. 

Det er ikke bare å gå, jeg vet alt om det. Men vær ærlig med deg selv. Hva ville du sagt til en venninne? 

Anonymkode: a5da4...84a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...