AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #1 Del Skrevet 4. september 2018 Har vurdert å bli det. Spiser til vanlig uansett bare kjøtt to ganger i uken, men tror jeg vil bli vegetarianer helt. Så spurte en venn av meg, hvorfor?? Og har ikke annet bra enn at det er bra for dyrene og miljøet. Noen som har noen gode grunner å komme med? Anonymkode: ce88b...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #2 Del Skrevet 4. september 2018 Er ikke de to grunnene du kom med gode nok grunner? Hvorfor trenger du flere? Anonymkode: fccba...42a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. september 2018 #3 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg kan lett skjønne hvordan folk kan bli vegetarianere, det er lett. Men veganer skjønner jeg ikke. Det er dyredeler i alt, tom. lim! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #4 Del Skrevet 4. september 2018 Det at det er bra for miljøet er den grunnen som funker best for meg mtp å slippe å ta debatten. Jeg spiser kjøtt om jeg får det servert på middag feks og det virker som det er det de fleste er bekymret for, så når jeg forsikrer dem om at jeg ikke vil skape stress for dem slutter de fleste å krangle. Vil du ha mer detaljer på hvorfor det er bra for miljøet? Anonymkode: a0907...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #5 Del Skrevet 4. september 2018 2 timer siden, Peonjenta skrev: Jeg kan lett skjønne hvordan folk kan bli vegetarianere, det er lett. Men veganer skjønner jeg ikke. Det er dyredeler i alt, tom. lim! Er veganer og det er faktisk ikke så vanskelig Anonymkode: fea78...8d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #6 Del Skrevet 4. september 2018 Jeg liker ikke kjøtt. Synes det er grunn nok😂 Anonymkode: 16154...1a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #7 Del Skrevet 4. september 2018 Hvorfor ikke være vegetarianer? Anonymkode: ad66a...a14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. september 2018 #8 Del Skrevet 4. september 2018 Hvorfor skal du forsvare valget ditt ovenfor omverdenen TS? At du velger å bli vegetarianer er din egen sak. Du har også allerede to gode argumenter, dyrevelferd og miljø. Det bør holde i massevis. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #9 Del Skrevet 4. september 2018 Som veganer kjøper jeg argumentet miljøhensyn,men er du opptatt av dyrevelferd vil jeg si at veganisme er veien å gå 💚 Anonymkode: fea78...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #10 Del Skrevet 5. september 2018 Fordi det er trendy? For meg framstår det som en av hovedårsakene til den betydelige økningen vegetarianere og (særlig) veganere i den vestlige verden for tiden. Anonymkode: 3ab87...e06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 5. september 2018 #11 Del Skrevet 5. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er trendy? For meg framstår det som en av hovedårsakene til den betydelige økningen vegetarianere og (særlig) veganere i den vestlige verden for tiden. Anonymkode: 3ab87...e06 Nja, jeg tror det er fordi det kommer mer og mer kunnskap om temaet, samt at det finnes flere alternativer både i butikk og når man spiser ute. Jeg begynte å spise plantebasert fordi det er bedre for helsen. Jeg får mye bedre resultater på trening. Sover bedre og trenger mindre søvn. Restituerer fortere. Er generelt i mye bedre form. Ellers er jo både dyrevelferd og ikke minst miljøet store faktorer, men altså ikke nok til at jeg begynte å spise slik i utgangspunktet. Overraskelsen var stor da det viste seg at maten ble mye bedre i tillegg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. september 2018 #12 Del Skrevet 5. september 2018 1 minutt siden, Inwe skrev: Jeg begynte å spise plantebasert fordi det er bedre for helsen. Jeg får mye bedre resultater på trening. Sover bedre og trenger mindre søvn. Restituerer fortere. Er generelt i mye bedre form. Ellers er jo både dyrevelferd og ikke minst miljøet store faktorer, men altså ikke nok til at jeg begynte å spise slik i utgangspunktet. Overraskelsen var stor da det viste seg at maten ble mye bedre i tillegg. Som jeg skulle sagt det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #13 Del Skrevet 5. september 2018 32 minutter siden, Inwe skrev: Jeg begynte å spise plantebasert fordi det er bedre for helsen. Jeg får mye bedre resultater på trening. Sover bedre og trenger mindre søvn. Restituerer fortere. Er generelt i mye bedre form. Ellers er jo både dyrevelferd og ikke minst miljøet store faktorer, men altså ikke nok til at jeg begynte å spise slik i utgangspunktet. Overraskelsen var stor da det viste seg at maten ble mye bedre i tillegg. Joda, men din helse er jo ikke et argument TS kan bruke for hvorfor hun selv har bestemt seg for å bli vegetarianer. Hvis det var av helsemessige årsaker hun tar valget ville hun vel visst det selv, og hadde ikke behøvd å spørre om det her inne? Men at hun gjør det fordi så mange andre gjør det, det er derimot en ganske sannsynlig forklaring, ikke minst når det er slik at hun sliter med å komme opp med et plausibelt og "godt nok" svar når noen spør. Anonymkode: 3ab87...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 5. september 2018 #14 Del Skrevet 5. september 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men din helse er jo ikke et argument TS kan bruke for hvorfor hun selv har bestemt seg for å bli vegetarianer. Hvis det var av helsemessige årsaker hun tar valget ville hun vel visst det selv, og hadde ikke behøvd å spørre om det her inne? Men at hun gjør det fordi så mange andre gjør det, det er derimot en ganske sannsynlig forklaring, ikke minst når det er slik at hun sliter med å komme opp med et plausibelt og "godt nok" svar når noen spør. Anonymkode: 3ab87...e06 Jeg har ingen helsemessige utfordringer. Så for å omformulere: Jeg begynte å spise plantebasert fordi det er bedre for helsen. Så jeg gjorde det av helsemessige årsaker, for å slippe å få helsemessige utfordringer Hvor i innlegget mitt leste du at dette bare gjaldt min helse? Så helse er et argument TS kan bruke. At mange andre gjør det betyr ikke at man gjør det fordi det er in. De fleste jeg kjenner som har lagt om har gjort det fordi de har fått mer informasjon om emne. Endret 5. september 2018 av Inwe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #15 Del Skrevet 5. september 2018 Bra for helsa og eventuelt økonomien (spørs jo hva du spiser, da. Men vi bruker mye penger på kjøtt og fisk). Fordi du har lyst? For smaken, hvis det er så at du foretrekker ikke-kjøttmat "liker det ikke så godt" ? For variasjonens skyld (jeg har hatt sånne kjøttfrie uker, da må jeg anstrenge meg litt og maten blir mer variert , det er mest for å utfordre mine kokkeferdigheter, ellers er kjøtt så enkelt, og jeg ønsker utvide repertoaret). Kjenner en lege som er vegetarianer fordi muskler og kjøtt byr ham imot (etter obduksjoner i yrket). Du trenger ikke ha noen merkelapp "jeg ER en vegetarianer", du kan da bare la være å spise kjøtt, uten grunn. Anonymkode: abc14...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #16 Del Skrevet 5. september 2018 1 time siden, Inwe skrev: At mange andre gjør det betyr ikke at man gjør det fordi det er in. De fleste jeg kjenner som har lagt om har gjort det fordi de har fått mer informasjon om emne. Ikke nødvendigvis sånt rent logisk sett, nei, men det er jo heller ikke noe man kan utelukke. Og mht spørsmålet til TS, hva som var den mest sannsynlige grunnen til at hun vil bli vegetarianer når hun sliter med å komme på det selv, så svarte jeg det jeg mente var det mest sannsynlige og relevante. Til henne, ikke til alle som allerede er vegetarianere/veganere og tydeligvis godt vet hvorfor. Anonymkode: 3ab87...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s0la Skrevet 5. september 2018 #17 Del Skrevet 5. september 2018 Selv spiser jeg bare kylling og fisk - liker ikke så mye annet kjøtt. Skulle jeg kuttet ut kjøtt helt hadde jeg nok bare sagt at jeg ikke liker smaken. Men hvis det er dyrene og miljøet du tenker på, så er det jo grunn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 5. september 2018 #18 Del Skrevet 5. september 2018 Kroppen trenger kjøtt og vil aldri unvere mine saftige biffer. Biff er mat det. Dessuten begynte den hjerne til våre opphav da dei gikk over til kjøttbasert mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 5. september 2018 #19 Del Skrevet 5. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis sånt rent logisk sett, nei, men det er jo heller ikke noe man kan utelukke. Og mht spørsmålet til TS, hva som var den mest sannsynlige grunnen til at hun vil bli vegetarianer når hun sliter med å komme på det selv, så svarte jeg det jeg mente var det mest sannsynlige og relevante. Til henne, ikke til alle som allerede er vegetarianere/veganere og tydeligvis godt vet hvorfor. Anonymkode: 3ab87...e06 Men TS spurte jo om grunner til hvorfor hun skulle bli vegetarianer, helsen er da et godt argument synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 5. september 2018 #20 Del Skrevet 5. september 2018 15 minutter siden, LiseTV skrev: Kroppen trenger kjøtt og vil aldri unvere mine saftige biffer. Biff er mat det. Dessuten begynte den hjerne til våre opphav da dei gikk over til kjøttbasert mat Det stemmer ikke. Kroppen trenger derimot planter. Det er bevist flere ganger at vi kan leve på bare planter, vi kan ikke leve på bare kjøtt. Du må lese deg opp igjen før du uttaler deg, argumentene dine er motbevist flere ganger. Det stemmer forsåvidt at vi omnivore, men så mye kjøtt som de fleste spiser i dag er ikke bra for oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå