Maskinfører Skrevet 5. april 2023 #41 Skrevet 5. april 2023 Nei men vokste opp med folk som brukte det ?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #42 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er noe av det farligste du kan bruke. Benzodiazepiner bør kun skrives ut for akutt behov, ikke for kronisk behov. Da lammer man psyke og fysikk, og klarer ikke å bearbeide årsaken til behovet for beroligende midler. Det nytter feks ikke å prate med psykolog når man er neddopet og likegyldig. Og folk som sier at "ja, men jeg blir ikke neddopet av små mengder" har allerede blitt avhengig. Folk som aldri har brukt det fast blir sløve og dopa av en halv pille, feks før en operasjon. Leger som foreskriver det til regelmessig bruk burde blitt fratatt lisensen. Nedtrapping bør alltid skje i samarbeid med legen. https://trappned.no/ekvi.php Anonymkode: ad7aa...4dd Noen er så redd når de går til psykolog at de ikke får noe ut av timen, de bruker all energi på å holde seg sammen. Da er det anbefalt at de får en liten dose beroligende slik at de tør å snakke om det som er vanskelig. Anonymkode: 25e07...c64
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #43 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, og da føler man trang til å øke dosen. Vet ikke om dødsfall, men det tok meg ett år før jeg ble kvitt abstinensene, kramper, angst osv. Jeg slutta brått av fri vilje, det anbefales ikke. Ja, det er skremmende. Verre enn hasj som også sitter lenge i kroppen. Mye verre. Kramper, panikk osv. Anonymkode: cae6a...5b3 Jeg har brukt Sobril over lengre tid, sluttet brått å bruke dem og fikk ingen abstinenser. Anonymkode: 25e07...c64 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #44 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har brukt Sobril over lengre tid, sluttet brått å bruke dem og fikk ingen abstinenser. Anonymkode: 25e07...c64 Hvor lenge og i hvor store doser? Anonymkode: eee54...929 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #45 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilken dose gikk du på? jeg har fått sobril i over 15 år av fastlegen. Fikk det da jeg var 17 år. Kom meg aldri noen plass pga angsten. Den «reddet» meg. Noen perioder kunne jeg bruke 30-40mg til dagen. Ellers bare 10-20 mg. På de 15 årene har jeg brukt det av og på, og noen ganger hver dag. så sku jeg prøve å bli gravid, stoppet med en gang, ble gravid og var uten i over 1 år uten problem?? Ingen abstinens som aller skriver, ikke mer angst, kramper osv….?? Anonymkode: 4230b...1cf AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er noe av det farligste du kan bruke. Benzodiazepiner bør kun skrives ut for akutt behov, ikke for kronisk behov. Da lammer man psyke og fysikk, og klarer ikke å bearbeide årsaken til behovet for beroligende midler. Det nytter feks ikke å prate med psykolog når man er neddopet og likegyldig. Og folk som sier at "ja, men jeg blir ikke neddopet av små mengder" har allerede blitt avhengig. Folk som aldri har brukt det fast blir sløve og dopa av en halv pille, feks før en operasjon. Leger som foreskriver det til regelmessig bruk burde blitt fratatt lisensen. Nedtrapping bør alltid skje i samarbeid med legen. https://trappned.no/ekvi.php Anonymkode: ad7aa...4dd Det kommer an på hvor mange år du har brukt. Fikk også imovane og de er noe av de verste å kutte brått. Krampene var helt jævlige, fikk da p.forte av en venn. Men er tilbake i smørja igjen, samme lege og jeg prøver selv å trappe ned selv om legen har gitt meg mer av valium. Er så tilvent at jeg vet ikke hvilken dose jeg må ha. Kjempeskummelt. Snart tretti år på piller. Anonymkode: cae6a...5b3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #46 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge og i hvor store doser? Anonymkode: eee54...929 Noen dager 75 mg, andre 50 mg, og andre 25 mg. Dette brukte jeg fast over en viss tid, før jeg oppdaget at jeg ikke trengte dem lengre, og da sluttet jeg brått. Anonymkode: 25e07...c64
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #47 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det kommer an på hvor mange år du har brukt. Fikk også imovane og de er noe av de verste å kutte brått. Krampene var helt jævlige, fikk da p.forte av en venn. Men er tilbake i smørja igjen, samme lege og jeg prøver selv å trappe ned selv om legen har gitt meg mer av valium. Er så tilvent at jeg vet ikke hvilken dose jeg må ha. Kjempeskummelt. Snart tretti år på piller. Anonymkode: cae6a...5b3 Kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg har brukt Imovane over 2 år, engang gikk jeg tom, fikk problemer med å sove, men ingen bivirkninger ellers som kramper etc. Tror det er veldig forskjellig hvordan man reagerer på slikt. Er ingen fast regel om at man skal få voldsomme bivirkninger av tablett-stopp. Anonymkode: 25e07...c64
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #48 Skrevet 6. april 2023 Tenker at når en opplever en stor krise, eller skal noe spesielt er det helt innafor å ta sobril. Kroppen blir fryktelig sliten av å stå i sterk uro og angst hele tiden. Man trenger pauser. Flere som skal i behandling for traumer får faktisk en liten dose mdna? Er det d det heter? Narkotika? Dette er nødvendig for å klare å gå inn i traumer. Anonymkode: e4a37...d33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå