Gå til innhold

Legen er tjukk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han, som alle oss andre, kan ha lavt stoffskifte og gå på medisiner som gjør at kroppen blir stor og alle ser det som at han er overvektig. Ja, han er nok overvektig, men det kan også skyldes disse medisinene. Jeg vet ingenting om legen din, men jeg vet  mye om tablettene. De er fryktelige og grusomme. Er ikke kun maten som gjør en stor og rund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen er et menneske han også og har sikkert vært interessert i overvekt ect grunnet at det er en av tingene han har strevd med i livet og som han tydeligvis strever med! Er mye lettere å hjelpe andre enn seg selv og synes den forakten/og tvilen til legen din viser litt av hvor stor fedme-fobien har blitt når du som selv sliter med fedme er skeptisk til legen din bare fordi han også er feit! seriøst! Er skuffet over menneskeheten!

Anonymkode: 6f1fc...dd1

Skrevet
2 minutter siden, tussi680 skrev:

Han, som alle oss andre, kan ha lavt stoffskifte og gå på medisiner som gjør at kroppen blir stor og alle ser det som at han er overvektig. Ja, han er nok overvektig, men det kan også skyldes disse medisinene. Jeg vet ingenting om legen din, men jeg vet  mye om tablettene. De er fryktelige og grusomme. Er ikke kun maten som gjør en stor og rund.

Han kan også være kjempeglad i sjokolade, potetgull, store middagsprosjoner, eller bare har spist en brødskive for mye hver dag. Mener dette på en god måte. Man trenger ikke spekulere i hva legen har gjort som har gjort ham stor. Han er et menneske som har rett til å bli godtatt slik som han er. Det er ikke viktig hvorfor han er overvektig. Det er ts som er henvist til behandlig. Det kommer hun til å få slik hun skal. Legen kommer til å utøve sin proffesjon utmerket. Slutt å spekuler.

Anonymkode: 2b82c...a43

Skrevet

Hvis det er noen som vet hvor tøft og vanskelig det er med vekta og være feit så er det han! Det må jo være bedre enn beinrangle som aaldri har slitt med vekta og lite mulighet til helt å forstå hvordan fedmen kjennes ut og påvirker deg. Kan godt være at han trener flere ganger i uka og har kjempet seg ned 80 kg allerede og jobber med kroppen sin, men dette vet ikke du. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen er et menneske han også og har sikkert vært interessert i overvekt ect grunnet at det er en av tingene han har strevd med i livet og som han tydeligvis strever med! Er mye lettere å hjelpe andre enn seg selv og synes den forakten/og tvilen til legen din viser litt av hvor stor fedme-fobien har blitt når du som selv sliter med fedme er skeptisk til legen din bare fordi han også er feit! seriøst! Er skuffet over menneskeheten!

Amen ❗

Anonymkode: 86639...5eb

Skrevet

Heldigvis har overvektige hjerne de også. Og noen av dem er så oppegående at de har blitt leger med mye kunnskap. Noe som kan hjelpe andre overvektige. 

I psykiatrien har man erfarne brukere (tidligere pasiener) som "spesialister" som kan hjelpe nye pasienter. I barnevernet har man tidligere barnevernsbarn som er erfaringsagenter (eller hva de kaller det). Er det ikke fint at det finnes leger som har erfart det pasientene lever med? Når man aldri har vært overvektig har man aldri opplevd de utfordringene mange står i som normalvektige aldri tenker over.

Anonymkode: 3bfba...d29

Skrevet

Jeg vet utmerket hvordan man går ned i vekt. Likevel går vekten opp. Det har skjedd en vanskelig ting som gjør at jeg gir f..  desverre. Selv om heg vet det er dumt ogsåvidere. 

Anonymkode: 79cb2...c95

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ridelærer, men kroppen min er ikke perfekt, likevel kan jeg bistå elevene våre ettersom jeg vet hvordan det skal være, selvom jeg ennå ikke kan gjøre det selv, Ingen er perfekt. Doktoren din har kunnskapene til å hjelpe deg, og det er verken tid eller plass for det å vurdere kompetanse utfra midjemål.

Anonymkode: e7400...14c

Lærer du bort øvelser du ikke kan selv ? 

Anonymkode: 205bb...131

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...