AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #1 Skrevet 3. september 2018 Legen jobber i et team på overveltsklinikken der de skal hjelpe deg ned i vekt med blant annet kosthold. Er det bare meg som blir litt skeptisk når legen da er veldig stor? Ikke bare litt overvektig, men på min størrelse som er henvist til overveltsklinikken..? Blir det samme som å ha en tjukk personlig trener eller en tjukk eneringsfysiolog? Anonymkode: cbf39...394
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #2 Skrevet 3. september 2018 Just now, AnonymBruker said: Legen jobber i et team på overveltsklinikken der de skal hjelpe deg ned i vekt med blant annet kosthold. Er det bare meg som blir litt skeptisk når legen da er veldig stor? Ikke bare litt overvektig, men på min størrelse som er henvist til overveltsklinikken..? Blir det samme som å ha en tjukk personlig trener eller en tjukk eneringsfysiolog? Anonymkode: cbf39...394 Hva er overveltsklinikk? Anonymkode: 66181...3fa 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #3 Skrevet 3. september 2018 Velte over Anonymkode: f8f5a...bfa 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #4 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er overveltsklinikk? Anonymkode: 66181...3fa Det er overvektsklinikken der alle legene er så tjukke at de velter over 😅 Anonymkode: c2226...083 7
Gjest gjestvest Skrevet 3. september 2018 #5 Skrevet 3. september 2018 Mulig han har hatt en uheldig periode, og han selv har behov for hjelp. Det er menneskelig å feile og gjøre glipp. Det viktigste er å reise seg opp igjen, og prøve. Kanskje han er der nettopp for å vise at alle er menneskelig og kan feile, selv for en som kan alle reglene. Hva kan være en bedre inspirasjon, drivet en trenger enn å gå veien, nå målet sammen med en som er på samme plass som en selv, og som samtidig vet hvordan det må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #6 Skrevet 3. september 2018 Jeg er ridelærer, men kroppen min er ikke perfekt, likevel kan jeg bistå elevene våre ettersom jeg vet hvordan det skal være, selvom jeg ennå ikke kan gjøre det selv, Ingen er perfekt. Doktoren din har kunnskapene til å hjelpe deg, og det er verken tid eller plass for det å vurdere kompetanse utfra midjemål. Anonymkode: e7400...14c 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #7 Skrevet 3. september 2018 Overvekt ha mange årsaker, du vet ikke hans. Litt underlig at en som er henvist overvektsklinikk skal dømme andre. Anonymkode: bab56...040 18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Syns det blir helt feil. Tillit er viktig når noen skal lære eller veilede en. De må skape trygghet og noe å stole på. Gode trygge eksempler. Dette var ikke et eksempel. Anonymkode: f5785...958
Filifjonkamor Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 Ser hva du mener, en får jo sitt førsteinntrykk Det er som da det kom inn en ny Personlig trener der hvor jeg trener og han var både utrent, tykk og ustelt. Jeg ville aldri hatt en slik PT.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 Det er forskjell på liv og lære. En ting er hva man teoretisk skal gjøre, det vet jo egentlig de fleste. Problemet er jo at det er vanskelig å gjøre akkurat dette. For veldig mange så er det psykisk, mat blir en trøst for et eller annet. Også er man i gang. Synes det er fint at det også finnes overvektige på et slik sted, det viser at de er menneskelige. Anonymkode: 8bb60...369 4
Superchips Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 Det er alltid lettere å hjelpe andre enn seg selv.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Jeg tenker på en side at jeg ville vært skeptisk. På en annen side har jeg vært veldig slank hele livet, og om jeg selv skulle hjulpet overvektige ned i vekt kunne jeg ihvertfall ikke kommet med egne erfaringer og har ikke peiling på hvordan det er med å ha kvaler med å gå ned i vekt. Anonymkode: 88572...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 Det hadde jeg gitt beng i så lenge han gjorde jobben sin. Anonymkode: 79ae4...91c 2
UhmmHæ? Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 Du spør ikke en fattigman om investeringsråd (ordtak). Så jeg forstår TS' sin skepsis.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #15 Skrevet 4. september 2018 Det er mange forskjellige årsaker til at et menneske kan gå opp i vekt. Ikke bare matvaner som er dårlige. Bruker man antidepressiva går man fort opp i vekt, særlig om man gjør det over lengre tid. Leger kan også ha psykiske utfordringer. Det kan være mye som skjer rundt legen privat, som kan være svært tøft. La legen gjøre jobben sin. Du er ikke kapabel til å vite om vedkommende egner seg til det, med mindre du er lege selv. Anonymkode: 86639...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #16 Skrevet 4. september 2018 11 timer siden, jaggemor skrev: Ser hva du mener, en får jo sitt førsteinntrykk Det er som da det kom inn en ny Personlig trener der hvor jeg trener og han var både utrent, tykk og ustelt. Jeg ville aldri hatt en slik PT. Jeg tror jeg ville følt meg mer komfortabel med en slik en, fremfor en topptrent kjekkas. Anonymkode: 63814...5dc 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #17 Skrevet 4. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt underlig at en som er henvist overvektsklinikk skal dømme andre. Anonymkode: bab56...040 Hva mener du med dette? At overvektige ikke skal ha lov til å undre seg fordi de er overvektige? Anonymkode: fc83c...139
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #18 Skrevet 4. september 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med dette? At overvektige ikke skal ha lov til å undre seg fordi de er overvektige? Anonymkode: fc83c...139 Nei, at en som er overvektig burde ha innsikt nok til å vite at overvekt er mer komplekst enn "kalorier inn og ut" slik majoriteten tror det henger sammen. Dersom ting hadde vært så enkelt burde jo ts kunne fikset overvekten selv fremfor å få henvisning til en klinikk, eller hva? Anonymkode: bab56...040 4
Gjest KALKHOFF Skrevet 4. september 2018 #19 Skrevet 4. september 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Legen jobber i et team på overveltsklinikken der de skal hjelpe deg ned i vekt med blant annet kosthold. Er det bare meg som blir litt skeptisk når legen da er veldig stor? Ikke bare litt overvektig, men på min størrelse som er henvist til overveltsklinikken..? Blir det samme som å ha en tjukk personlig trener eller en tjukk eneringsfysiolog? Anonymkode: cbf39...394 Du skal være glad for at han er det. Han har mer erfaring med overvekt enn ganske mange andre, siden han er overvektig selv. Det er ingenting som tilsier at han har mindre kompetanse som lege enn andre leger, heller tvert imot.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #20 Skrevet 4. september 2018 14 timer siden, jaggemor skrev: Ser hva du mener, en får jo sitt førsteinntrykk Det er som da det kom inn en ny Personlig trener der hvor jeg trener og han var både utrent, tykk og ustelt. Jeg ville aldri hatt en slik PT. Så man kan ikke være i god fysisk form dersom man er tykk og ustelt? Dessuten, her viser du klart dine egne fordommer mot overvektige. Automatisk skriver du "ustelt" som om det er en selvfølge at overvektige ikke tar vare på personlig hygiene. Du er fordomsfull. @jaggemor Anonymkode: 2b82c...a43 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå