AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #21 Skrevet 4. september 2018 Hvit pizza med karamellisert løk 👌🏼 Anonymkode: bf704...96b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #22 Skrevet 4. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: All ost er vegetarisk. Vegetarianere spiser ikke kjøtt, men kan godt spise dyreprodukter ellers. Derimot er ikke ost vegansk da veganere ikke spiser eller bruker noe som kommer fra dyr. Anonymkode: a9a61...800 Nei. En vegetarianer spiser ikke ost med løype fra kalvemager, Løpe/løype. Løpe er en blanding av enzymene kymosin og pepsin som vanligvis kommer fra kalvemager. Enzymblandingen brukes ved produksjon av ost for å få proteinene i melk (kaseiner/ostestoff) til å koagulere. Ostemassen skilles deretter fra mysen. Anonymkode: b0191...0e2 1
Sphynx Skrevet 4. september 2018 #23 Skrevet 4. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. En vegetarianer spiser ikke ost med løype fra kalvemager, Løpe/løype. Løpe er en blanding av enzymene kymosin og pepsin som vanligvis kommer fra kalvemager. Enzymblandingen brukes ved produksjon av ost for å få proteinene i melk (kaseiner/ostestoff) til å koagulere. Ostemassen skilles deretter fra mysen. Anonymkode: b0191...0e2 Hm. Følte meg som en dårlig veggis nå. Spiser generelt all ost 👀
Brunhilde Skrevet 4. september 2018 #24 Skrevet 4. september 2018 Siden jeg ikke er vegetarianer så har jeg tomatsaus, ost, stekt sjampinjong, løk, tomat, oliven og paprika fra glass. Gjerne litt smuldret fetaost på toppen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #25 Skrevet 4. september 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: All ost er vegetarisk. Vegetarianere spiser ikke kjøtt, men kan godt spise dyreprodukter ellers. Derimot er ikke ost vegansk da veganere ikke spiser eller bruker noe som kommer fra dyr. Anonymkode: a9a61...800 Tull! Ost kan inneholde animalsk løpe og derfor ikke vegetarisk. Anonymkode: ad277...262 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2018 #26 Skrevet 4. september 2018 15 minutter siden, Sphynx skrev: Hm. Følte meg som en dårlig veggis nå. Spiser generelt all ost 👀 Tja, kan man kalle seg vegetarianer når du spiser mageinnholdet til dyr? Litt som man spiser kun svor og dermed er vegetarianer😉 Anonymkode: b0191...0e2
Illumi Skrevet 4. september 2018 #27 Skrevet 4. september 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: men Ts spurte ikke om kjøtt,og jeg kommenterte osten fordi det var i samme innlegg. Hårsår much? Anonymkode: ad277...262 Nei, bare svarte kommentaren din jeg
Sphynx Skrevet 5. september 2018 #28 Skrevet 5. september 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, kan man kalle seg vegetarianer når du spiser mageinnholdet til dyr? Litt som man spiser kun svor og dermed er vegetarianer😉 Anonymkode: b0191...0e2 Jaja. Jeg får sjekke litt angående osten da.
Inwe Skrevet 7. september 2018 #29 Skrevet 7. september 2018 (endret) På 4.9.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev: Spesielt å foreslå kjøtt i en tråd om vegetarisk fyll. Og siden du selv nevner vegetar så er det en del oster om som ikke er vegetarisk (inneholder animalsk løpe) Anonymkode: ad277...262 Sist jeg sjekket betydde ikke en del det samme som alle. Må man spesifisere ostetypen for deg for at du skal være fornøyd? Selv bruker jeg Wilmersburger, men jeg spiser ikke noe animalsk i det hele tatt. Endret 7. september 2018 av Inwe 2
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #30 Skrevet 7. september 2018 (endret) 12 minutter siden, Inwe skrev: Sist jeg sjekket betydde ikke en del det samme som alle. Må man spesifisere ostetypen for deg for at du skal være fornøyd? Selv bruker jeg Wilmersburger, men jeg spiser ikke noe animalsk i det hele tatt. Spurte mannen min, som er kokk om all ost inneholdt løpe, men han forsikret meg om at det var ytterst få og at det var mer vanlig å bruke løpe i ost før. Endret 7. september 2018 av Sphynx 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #31 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Inwe skrev: Sist jeg sjekket betydde ikke en del det samme som alle. Må man spesifisere ostetypen for deg for at du skal være fornøyd? Selv bruker jeg Wilmersburger, men jeg spiser ikke noe animalsk i det hele tatt. Seriøst? Men jeg burde ikke være overraskelse over at det var du som kommenterte. "Veganeren" som synes det er er greit å anbefale animalske produkter. Anonymkode: ad277...262
Inwe Skrevet 7. september 2018 #32 Skrevet 7. september 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Men jeg burde ikke være overraskelse over at det var du som kommenterte. "Veganeren" som synes det er er greit å anbefale animalske produkter. Anonymkode: ad277...262 Ja seriøst. Det du skrev var jo feil, men du klarer kanskje ikke ta til deg kritikk. Denne veganeren her kritiserer iallefall ikke andre som kan føre til at færre bytter om. Jeg lager matpakker til folk så flere skal begynne å spise mer plantebasert mat, istedet for å kritisere viser jeg heller folk at vegansk mat er godt. Jeg har fått flere på jobben til å spise mindre og mindre animalsk på denne måten. Jeg er i prosessen med en vegansk foodtruck av samme grunn. Jeg skal snart kjøpe en liten gård så jeg kan dyrke egne grønnsaker for miljøet. Jeg sykler istedet for å kjøre bil. Hva gjør du, bortsett fra å kritisere folk som faktisk gjør et bedre valg enn å spise kjøtt? 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #33 Skrevet 7. september 2018 24 minutter siden, Inwe skrev: Ja seriøst. Det du skrev var jo feil, men du klarer kanskje ikke ta til deg kritikk. Denne veganeren her kritiserer iallefall ikke andre som kan føre til at færre bytter om. Jeg lager matpakker til folk så flere skal begynne å spise mer plantebasert mat, istedet for å kritisere viser jeg heller folk at vegansk mat er godt. Jeg har fått flere på jobben til å spise mindre og mindre animalsk på denne måten. Jeg er i prosessen med en vegansk foodtruck av samme grunn. Jeg skal snart kjøpe en liten gård så jeg kan dyrke egne grønnsaker for miljøet. Jeg sykler istedet for å kjøre bil. Hva gjør du, bortsett fra å kritisere folk som faktisk gjør et bedre valg enn å spise kjøtt? Jeg er veganere for dyrene og reiser landet rundt å bedriver aktivisme. Anonymkode: ad277...262
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #34 Skrevet 7. september 2018 Kjøper av og til vegansk ost på tilbud og bruker de- sinnsykt digg (veganlife.no selger merket). Er litt gjerrig på matbudsjett, så kjøper ikke til fullpris. Men violife er utrolig godt. Ellers er det typisk et par grønnsaker, tomater, ananas, samt linser og gjerne dressing av kokosmelk eller vegenaise. Det er så jævla godt 😍 Anonymkode: 61316...52b
Sphynx Skrevet 7. september 2018 #35 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Inwe skrev: Ja seriøst. Det du skrev var jo feil, men du klarer kanskje ikke ta til deg kritikk. Denne veganeren her kritiserer iallefall ikke andre som kan føre til at færre bytter om. Jeg lager matpakker til folk så flere skal begynne å spise mer plantebasert mat, istedet for å kritisere viser jeg heller folk at vegansk mat er godt. Jeg har fått flere på jobben til å spise mindre og mindre animalsk på denne måten. Jeg er i prosessen med en vegansk foodtruck av samme grunn. Jeg skal snart kjøpe en liten gård så jeg kan dyrke egne grønnsaker for miljøet. Jeg sykler istedet for å kjøre bil. Hva gjør du, bortsett fra å kritisere folk som faktisk gjør et bedre valg enn å spise kjøtt? Håper det blir i Oslo, da blir jeg kunde ❤️ Og ikke bry deg om AB 262.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #36 Skrevet 7. september 2018 Jeg bruker å lage taco pizza! Da har jeg på ost, tomatsaus, jalapenos, paprika, løk og nachos. det er min favoritt, så enkelt og slår aldri feil. Bestiller alltid tacopizza uten kjøtt når jeg er på pizzasteder, er helt gal etter det haha! Anonymkode: 11d61...f51
matrobot Skrevet 7. september 2018 #37 Skrevet 7. september 2018 (endret) Da jeg var vegetarianer (og ikke særlig bevisst på kosthold), så spiste jeg pizza med løk, ananas og soltørkettomat (ja, ananas er godt på pizza! ) Men jeg var vegetarianer, ikke veganer, så jeg hadde vanlig ost på pizzaen Endret 7. september 2018 av matrobot
loveisland' Skrevet 7. september 2018 #38 Skrevet 7. september 2018 Liker best en litt spicy tomatsaus, ost, gul løk og store tomatskiver med en god hvitløksdressing
Inwe Skrevet 8. september 2018 #39 Skrevet 8. september 2018 16 timer siden, Sphynx skrev: Håper det blir i Oslo, da blir jeg kunde ❤️ Og ikke bry deg om AB 262. Så koselig 😊 vi har planer om å være på Youngstorget innimellom om det lar seg gjøre.
Sphynx Skrevet 8. september 2018 #40 Skrevet 8. september 2018 Akkurat nå, Inwe skrev: Så koselig 😊 vi har planer om å være på Youngstorget innimellom om det lar seg gjøre. Hurra! Håper det skjer ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå