Gå til innhold

Hva har du på pizza? Vegetar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som ikke spiser kjøtt, hva har dere på pizza? Jeg prøvde aubergine i går sammen med løk, hvitløk, chili, ost, muggost og sopp og det ble godt!!:D trenger litt fler tips??

Er ikke vegetarianer, spiser kjøtt kanskje to Max 3 ganger i uken. Blir litt kvalm av lukta..

Anonymkode: 3e0f6...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss varier det veldig.

Akkurat nå er det soppsesong og basen sist helg var saus av creme fraiche med litt revet hvitløk. Oppå har jeg steinsopp, rødløk, hasselnøtter og litt revet ost. 

En annen favoritt er naturell kremost, masse purre surret myk med litt sitronsaft og timian. Smør osten på bunnen ha på stekt purre og masse valnøtter oppå og revet ost på toppen. Høres kjedelig ut, men vi elsker den. 

Rød psto som saus, og så har jeg på squash, løk, paprika og masse stekt sopp og revet ost på toppen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare hiver på masse rart. Er nok ikke alle som liker kombinasjonene mine, men jeg syns de er veldig gode! 

Er glad i å variere litt med oster, men bllåmuggost er alltid en favoritt. Ellers går det i aubergine, squash, diverse løk, mais, papirka og diverse sopp. 

Anonymkode: 35fdc...440

• Liker 2
Skrevet

Ekke vegetarianer jeg heller, men jeg liker godt pizza uten kjøtt.

Jeg liker veldig godt løk, chili, muggost, ost og sopp som du nevner, men også avokado, artisjokk, soltørket tomat, sølvløk, oliven, jalapenos og pesto. Det er også mange forskjellige typer sopp du kan bruke, jeg pleier å bruke både sjampinjong, aromasopp, portebello og østerssopp :)

Anonymkode: 3a024...418

Skrevet

MIn vegetarfavoritt på pizza er enkel tomatsaus, litt mozzarella, blåskimmelost (feks gorgonzola), og firsk artisjokk i tynne skiver. Gjerne litt ruccola over etter steking.

Anonymkode: 5aee3...ad1

Skrevet

Oumph og sopp og ananas! :hjerte: 

Anonymkode: e464d...835

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men pizza liker jeg helst vegetar. Jeg er litt kresen når det gjelder mat, så auberginer eller squash er ikke helt min greie. 

Hva jeg har? Tomatsaus på bunnen, deretter ost. Oppå der igjen har jeg litt forskjellig. Løk/rødløk, paprika, sopp (helst fersk, men hermetiske kan også gå), mais, purre. Jalapeño/hakket grønn chilli. Hender jeg putter stekt kjøttdeig oppå den ene pizzaen, hvis familien ønsker det. Lager som regel flere. 

Pizzaen blir fargerik og god. 

Skrevet

Tofu,kikerter,sopp,rødløk og avocado 

Anonymkode: ad277...262

Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men på pizza har jeg hjemmelaget tomatsaus, forskjellige oster, litt løk og nå som sesongen er her; selvplukket kantareller. Jeg kjøper aldri kantareller, de er så dårlig i butikken og import som oftest.

Ellers så liker jeg faktisk pizza best med tomatsaus og forskjellig oster.

Anonymkode: 978da...507

Skrevet

Creme fraiche base med hvitløk, hvitt pepper og pepper, mozzarella, karamellisert løk og sopp + parmesan.

Snøfrisk, spinat, tynne skiver rødløk og tomat

Rød pesto blandet med snøfrisk + sorte oliven i skiver

Tomatsaus av tomat, hermetisert paprika og oregano, mozarella, skivet avokado, rødløk og sorte oliven

Creme fraiche base med hvitløk, hvitt pepper og pepper + smuldret fetaost

Olivenolje med hakket hvitløk, masse gruyere og timian

Siste er ikke vegetar, men utrooolig god så må bare nevne den:

Snøfrisk, fenalår og spinat

• Liker 1
Skrevet

Champignon, oliven, løk, mais, ananas, avokado, chili, jalapeños

Skrevet
15 timer siden, Lisanna skrev:

Creme fraiche base med hvitløk, hvitt pepper og pepper, mozzarella, karamellisert løk og sopp + parmesan.

Snøfrisk, spinat, tynne skiver rødløk og tomat

Rød pesto blandet med snøfrisk + sorte oliven i skiver

Tomatsaus av tomat, hermetisert paprika og oregano, mozarella, skivet avokado, rødløk og sorte oliven

Creme fraiche base med hvitløk, hvitt pepper og pepper + smuldret fetaost

Olivenolje med hakket hvitløk, masse gruyere og timian

Siste er ikke vegetar, men utrooolig god så må bare nevne den:

Snøfrisk, fenalår og spinat

Spesielt å foreslå kjøtt i en tråd om vegetarisk fyll.

Og siden du selv nevner vegetar så er det en del oster om som ikke er vegetarisk (inneholder animalsk løpe)

Skrevet

Er ikke vegetarianer men liker veldig godt pizza med fersk tomat, hvitløk, ruccola og parmesan. 

Anonymkode: 88016...027

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Spesielt å foreslå kjøtt i en tråd om vegetarisk fyll.

Og siden du selv nevner vegetar så er det en del oster om som ikke er vegetarisk (inneholder animalsk løpe)

Siden ts selv opplyste om at h*n spiste ost på pizza, så er det helt innafor å nevne ost. Syntes det er mer spesielt at du kun siterer meg på bruk av ost når så mange andre også nevnte det? Uavhengig om osten inneholder animalsk løpe eller ikke, så spiser jo faktisk ts kjøtt - så tviler svært på at ts bryr seg som animalsk eller vegetarisk løpe.

I tillegg skrev ts at h*n spiste kjøtt 3 ganger i uka, så kjøtt er ikke HELT uaktuelt heller. 

Endret av Lisanna
  • Liker 5
Skrevet

Lager mine vegetarpizzaer som jeg gjorde når jeg lade ''kjøttpizza''. Bare med kjøtterstatning istedetfor. Vegetar ''kjøttdeig'' osv.

Skrevet
1 time siden, Lisanna skrev:

Siden ts selv opplyste om at h*n spiste ost på pizza, så er det helt innafor å nevne ost. Syntes det er mer spesielt at du kun siterer meg på bruk av ost når så mange andre også nevnte det? Uavhengig om osten inneholder animalsk løpe eller ikke, så spiser jo faktisk ts kjøtt - så tviler svært på at ts bryr seg som animalsk eller vegetarisk løpe.

I tillegg skrev ts at h*n spiste kjøtt 3 ganger i uka, så kjøtt er ikke HELT uaktuelt heller. 

men Ts spurte ikke om kjøtt,og jeg kommenterte osten fordi det var i samme innlegg. Hårsår much?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men Ts spurte ikke om kjøtt,og jeg kommenterte osten fordi det var i samme innlegg. Hårsår much?

Barnslig much? 

Anonymkode: 5b821...bdb

• Liker 6
Skrevet

Enkelt og sunt : lag en hjemmelaget tomatsaus. Toppet med ulike sopp og god ost pluss ananasbiter. Jeg bruker hvitløk eller annen løk i tomatsausen. Så hender det jeg har på chili og annet krydder. Godt og sunt. 

Anonymkode: 7b246...d55

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnslig much? 

Anonymkode: 5b821...bdb

Nope 😄

Skrevet

All ost er vegetarisk. Vegetarianere spiser ikke kjøtt, men kan godt spise dyreprodukter ellers. Derimot er ikke ost vegansk da veganere ikke spiser eller bruker noe som kommer fra dyr.

Anonymkode: a9a61...800

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...