Gå til innhold

Hvordan be om bensinpenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette begynner å plage meg bare mer og mer, men jeg vet ikke hvordan jeg kan be om bensinpenger uten å virke frekk eller gjerrig.. Vær så snill å si at noen av dere kan ha noe erfaring med dette selv? 

Ta på deg skitne og hullete klær, en stokk og lat som du halter. Husk pappkoppen som du rister i ansiktet hennes mens du sier "prease prease". Funker som gull. Lært av ekspertene.

Anonymkode: 1c76f...15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Har prøvd å spille på dårlig råd, men da får jeg bare tilbud om å låne penger til bensin 😂

Ts

Anonymkode: 7947f...be9

Å jøje meg, da hadde jeg ikke kjørt en meter til på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Dette begynner å plage meg bare mer og mer, men jeg vet ikke hvordan jeg kan be om bensinpenger uten å virke frekk eller gjerrig.. Vær så snill å si at noen av dere kan ha noe erfaring med dette selv? 

Anonymkode: 7947f...be9

Du må bare si det rett ut, om hun oppfatter deg som frekk og gjerrig så har hun ikke selvinnsikt. Det er jo nettopp hun som er dette.

Forslag:

Jeg blir gjerne med på tur, men i og med at jeg har dekket bensin de andre gangene så håper jeg du har mulighet til å ta denne runden?

Eller:

Jeg blir veldig gjerne med på tur, men fint om vi (nå og i fremtiden) kan spleise på bensinkostnadene. Bensin er jo en kostnad på reisen som til nå bare har falt på meg 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med flere her at det er faktisk godt mulig hun ikke har skjønt kostnadene. Jeg skjønte ikke det så godt før jeg selv fikk bil og måtte betale bensin, da var det flere venninner som ikke hadde lappen og bil enda, og de skjønte heller ikke kostnadene jeg hadde når vi kjørte tur. Ta det opp med henne på en ordentlig måte som feks: "Du jeg har tenkt på en ting som jeg synes er litt ubehagelig å ta opp, men som jeg trenger å ta opp med deg. Jeg synes det er veldig hygggelig med turene vi tar, men  når vi skal til feks Ikea, så bruker bilen bensin for 200,-. Og når vi skal på senteret så bruker bilen bensin for 150,-. Som student har jeg dessverre ikke råd til at bare jeg betaler dette når vi drar sammen Jeg hadde satt pris på om du er med å spleiser halve kostnadene." Noe sånt hadde jeg forsøkt å sagt. Og får du useriøse svar, så må du nesten si mer nei til henne. Be henne ta bussen så kan du møte henne på Ikea senere ;) 

Anonymkode: 0b173...bcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vet utmerket godt hva hun gjør når hun ikke er med og legger ut for bensinpenger. Så du får gi beskjed om at du ikke gidder å kjøre noe som helst sted før at hun er med og spleiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, kan ikke vi betale bensin annenhver gang når vi drar til byen? Siden jeg har litt dårlig råd og vi drar jo begge nytte av turen? Si det med en blid og hyggelig stemme. Da burde hun svare at jo selvsagt, :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får begynne å be henne om tjenester som koster henne tid og/eller penger uten å tilby noen form for betaling/kompensasjon. Enten tar hun hintet, ellers så får det bare gå opp i opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2018 at 10:25 AM, AnonymBruker said:

 

Har prøvd å spille på dårlig råd, men da får jeg bare tilbud om å låne penger til bensin 😂

Ts

Anonymkode: 7947f...be9

Da sier du bare at denne gangen er det hennes tur til å betale for drivstoff, ellers får hun spandere en taxi på dere. 

Er hun så frekk, hadde jeg nesten vært fristet til å ta litt for slitasje på bil, verditap, veiavgift og forsikring også. Bompenger iallfall! 

Anonymkode: 6d0c9...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 10.25, AnonymBruker skrev:

 

Har prøvd å spille på dårlig råd, men da får jeg bare tilbud om å låne penger til bensin 😂

Ts

Anonymkode: 7947f...be9

 

Veldig mange mennesker og "venner" vil utnytte deg grovt om du lar de gjøre det. Jeg skjønner nesten ikke hvordan du klarer deg i livet om du ikke kan si til venninnen din " Du må være med å spleise på bensin da!". Hvis hun er 18 år og vimsete så har hun kanskje ikke har tenkt over at bensin koster - det er ok, men i 99 av 100 tilfeller så er det ren utnytting og egoisme som ligger bak en sånn væremåte. Blir du ikke forbanna inni deg?  🙈

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...