Gå til innhold

Bursdag til barnehagebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hva man gjør det til. Vi hadde 16 barn hjemme, da regnet vi sammen alle utgiftene fordi vi feiret sammen med et annet barn og skulle dele det på to. (Dårlig råd begge familier, sånn hvis noen skal henge seg opp i at det er smålig å regne på det.)

Det kom på 700,- til sammen pluss to kaker som ble holdt utenom (siden vi lagde en hver). Så kanskje 8-900,- totalt, maks 1000,- hvis man skal regne med strøm og alt sånt. Da hadde vi både flere typer pølser, godteri, ballonger og pynt med spiderman tema. Vi så selvsagt etter tilbud siden vi var avhengig av å gjøre det billigst mulig, men 4000,- tror jeg vi skulle strevd hardt for å komme opp i med en hjemmebursdag. 😛

Anonymkode: 454fe...e7b

Jeg pleier å følge tilbudskroken hos Nille nøye de siste par mnd før bursdagsfeiring 😁

Anonymkode: 04263...e3d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her arrangerte foreldrene med barn som hadde bursdag i samme måned feiring, og alle barna i samme gruppe i barnehagen ble invitert. Holdt litt ulike steder, en gang i barnehagen, en gang på et dansesenter av alle ting - de dekka opp langbord og fiksa pølser, saft så hadde vi med kake selv.

Men - aldri i ei helg.

Nå som det er vanlig å invitere alle barna på avdeling/gruppe, så blir det veldig mange helger - 18 barn i gruppa her. Sånn til sammen i et år, som går bort i barnebursdag og en blir knytta til å være hjemme. Her i byen reiser veldig mange på hytta i helgene, friluftskommune. Så en risikerer en at få møter opp i bursdagen, som jo er veldig trist. Men det blir simpelthen for mye bursdager, og for mange helger, om en ikke samkjører litt med andre foreldre og legger det til ukedager.  

Anonymkode: 9e697...781

• Liker 1
Skrevet

Vil også legge til at jeg handler i utlandet. Går inn på butikk som har papptallerkener, ballonger osv. De har mye mer utvalg til rimelige priser.

Vi har en treåring i hus, og den bursdagen feirer vi ikke med barnehagen, småbarnsavdelingen. Men jeg har allerede kjøpt inn ballonger med navnet, folie med 3-tall osv.

Eller så har jeg handlet en del hos Congratulations på St. Hanshaugen. Jeg liker å gå i butikker. Sånn er det bare. 

258s.jpg

Jeg er veldig glad i Ginger Ray. 

75839aee-1eaa-46a4-a2f6-abc423e139a1.jpg

92653fa879b0b51bfbc912089c3dad0e.jpg

Elsker å sitte på pinterest å se hva man kan mekke selv også. Jeg gleder meg mer enn å grue meg. Om det er stort lokale og 50 gjester er bare pluss for meg. 

Har man penger til dette så bare kjør på. Vi tar vare på folieballonger med navnet til året etterpå. Så det er alltid mye moro å planlegge og utføre. Forstår det blir annerledes ettersom barna starter på skolen med 34 barn i klassen. Vi krysser den broen når vi kommer dit. Så langt har vi feiret stort. Jeg fødte det første oldebarnet, og svigers hadde ventet over 10 år på det. De er over 70 år nå og vi vil gjerne feire barna våre på den måten vi liker best. Ville gi en nyanse i tråden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...