AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #1 Skrevet 2. september 2018 Hvordan arrangerer dere det? Alt fra hvilken type kake og hva slags mat? Hvilke sanger barna sunget? Hvor mange stykker svarte til invitasjonen? Har dere leid barnehagen eller en annen lokal fordi leiligheten dere var for liten? Har dere holdt selskapet på selve bursdagsdagen? eller ventet dere til lørdagen eller søndagen til å feire den? Til dere som måtte feire bursdagen i juleferien eller nyttåret, forventet dere at foreldrene til de barna som ble invitert, skulle komme på bursdagsselskapet selv om de skulle muligens på ferie? Kom gjerne med detaljer om hvordan denne dagen gikk. Ps: har ingen erfaring med barnebursdag. Anonymkode: cc988...79f
Wonders Skrevet 2. september 2018 #2 Skrevet 2. september 2018 (endret) Vi hadde det på lokalt lekeland. Leide bursdagsrom med pizza til barn og voksne. Og så fikk barna saft og voksne brus. Vann og kaffe var gratis. Vi inviterte alle i avdelingen, samt de som hadde søsken i samme avdeling som søsken av bursdagsbarnet. Kom på 220kr pr. barn og minimum 7 barn. Bestilte ikke kake, da de ansatte gav gratis is, og barna skulle løpe å leke etterpå. God løsning for oss. 17barn kom! Nydelig opplevelse. Billigere enn leie lokale og ha catering. Så slapp jeg oppvasken. Barnehagebarn må ha med seg foreldrene. De er små barn. Endret 2. september 2018 av Wonders
Filifjonkamor Skrevet 2. september 2018 #3 Skrevet 2. september 2018 Et lite tips fra en som jobber i barnehage. Er veldig lurt å ha det i helgene, vi får ofte helt utslitne barn pga de har vært i besøk dagen før. Må jo være mye bedre for foreldre å ha besøk når barna er opplagte enn etter en lang barnehagedag 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #4 Skrevet 2. september 2018 Vi har hatt det helgen før eller etter, litt ettersom det passer oss. Sjokoladekake, pølser, brus/saft evt gele. Holder i massevis, det er bare snakk om et par timer og ungene vil som regel heller herje enn spise 😜 Anonymkode: 04263...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #5 Skrevet 2. september 2018 Jeg har tre barn så har arrangert noen bursdager opp igjennom. Her begynner de å invitere venner til selskap fra 4 årsdagen. Jeg lager sjokoladekake, muffins og enten gele eller fruktspyd. Serverer pølse med brød først. Vi har lagt selskapet til lørdag 12-14 eller 13-15. Det er veldig vanlig bursdagstidspunkt her. Når vi har invitert har det vært bare en eller to som ikke har kommet(og sagt fra om dette på forhånd.) Barna leker flasketuten peker på til utdeling av gaver. Synger Happy birthday når jeg bærer inn kaken og bursdagsbarnet får blåse ut lysene på kaka. Har ikke brukt å legge opp til noe lek. de har lekt seg fint på egen hånd. Men vi har innimellom laget litt lekestasjoner i andre etasje, sånn at de leker litt spredt og ikke alle på et eller to av barnerommene. Har hatt enten skattejakt, fisking for utdeling av godteposer. Har også prøvd å ha pinjata, men funnet ut at det passer best når de er eldre og har begynt på skolen. Vi har stort nok hus, så har arrangert bursdagene her hjemme. Ofte er foreldre med når det er barnehagebarn så jeg har hatt en kanne kaffe klar og servert kakerester når barna er ferdig ved bordet. Anonymkode: 2a8c4...419 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 9 minutter siden, Wonders skrev: Vi hadde det på lokalt lekeland. Leide bursdagsrom med pizza til barn og voksne. Og så fikk barna saft og voksne brus. Vann og kaffe var gratis. Vi inviterte alle i avdelingen, samt de som hadde søsken i samme avdeling som søsken av bursdagsbarnet. Kom på 220kr pr. barn og minimum 7 barn. Bestilte ikke kake, da de ansatte gav gratis is, og barna skulle løpe å leke etterpå. God løsning for oss. 17barn kom! Nydelig opplevelse. Billigere enn leie lokale og ha catering. Så slapp jeg oppvasken 🌞 220 kr? Det var veldig billig! Kunne jeg få spørre om hvor mye var ca. totale utgifter? Anonymkode: cc988...79f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: 220 kr? Det var veldig billig! Kunne jeg få spørre om hvor mye var ca. totale utgifter? Anonymkode: cc988...79f Billig?? Med 17 barn blir jo det nesten 4000!! For en barnehagebursdag!!😅 Anonymkode: 2a069...06e 5
Wonders Skrevet 3. september 2018 #8 Skrevet 3. september 2018 Vi betalte ca 3700 kr for 17 barn (foresatte fikk også pizza som vi fikk på kjøpet ), med inngang til lekeland, mat og drikke samt is til alle.
Summ Skrevet 3. september 2018 #9 Skrevet 3. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Billig?? Med 17 barn blir jo det nesten 4000!! For en barnehagebursdag!!😅 Anonymkode: 2a069...06e Legg sammen alt du bruker på pølser, lomper, brød, ketchup, sennep, oppvask, kaker, godteri, ballonger, engangs tallerkner, kopper, duk, pynt, osv. Når du feirer hjemme! Og foreldre vil jo også gjerne ha mat og kake, så du må jo regne med de også. Og alle som bruker toalett og varmt vann for å vaske hender(strøm og vannavgifter) Det blir fine summer det også... 1
Wonders Skrevet 3. september 2018 #10 Skrevet 3. september 2018 (endret) 21 minutter siden, Summ skrev: Legg sammen alt du bruker på pølser, lomper, brød, ketchup, sennep, oppvask, kaker, godteri, ballonger, engangs tallerkner, kopper, duk, pynt, osv. Når du feirer hjemme! Og foreldre vil jo også gjerne ha mat og kake, så du må jo regne med de også. Og alle som bruker toalett og varmt vann for å vaske hender(strøm og vannavgifter) Det blir fine summer det også... På lekelandet var pynten inkludert, glemte bare å nevne det. Vi fikk også invitasjoner som fylles ut og printes ut. Slik at det blir personlig og proft. Vet dette ikke passer for alle, men det var midt i blinken her. Endret 3. september 2018 av Wonders
Summ Skrevet 3. september 2018 #11 Skrevet 3. september 2018 4 minutter siden, Wonders skrev: På lekelandet var pynten inkludert, glemte bare å nevne det. Vet dette ikke passer for alle, men det var midt i blinken her. Ja, så det blir jo billigere uansett på lekeland, OL. Glemte å nevne kaffen man må sette på når man skal ha det hjemme, og brus må man kjøpe, og alternativ til de som ikke drikker brus, osv. Dyrt å ha bursdag hjemme! 1
Kontorotta Skrevet 3. september 2018 #12 Skrevet 3. september 2018 Når det er snakk om barnehagebarn, ikke legg lista for høyt. Maks to timer. Trenger ikke være så lenge heller. Ikke start for tidlig. En 1 åring og en 2 åring trenger ikke barnebursdag. Hvert fall ikke med hele avdelingen. Vi startet med barnebursdag når barna var 4 år. Første året fikk barnet velge ut 5 gjester som det likte å leke med. Gav innbydelsene på facebook eller sms til foreldrene. Når barnet ble litt større, valgte vi å invitere jentene som var like gamle, men bare fra hennes avdeling. For den som holder bursdagen, så er det utrolig kjekt å holde det på helg. For oss foreldre som gjerne vil reise på hytta eller gjøre andre ting i helgene, er det utrolig greit å holde det på ukedager. Man kan alltids la vær å reise på hytta ei helg, men når det blir en del bursdager på helger gjennom et år, så er det ikke like kjekt å enten måtte avlyse å gå i selskapet, eller ikke få bruke hytta. Legger dere det til helg, kan jo relativt tidlig lørdag eller sent søndag være aktuelle dager. Vi har bare hatt hjemmebursdager når det er barn i barnehage alder. Heller få gjester. Det er triveligere for både bursdagsbarn og gjester når det ikke blir for mye bråk. Mange barn på sukkersjokk kan fort bli en utrivelig opplevelse.
Kontorotta Skrevet 3. september 2018 #13 Skrevet 3. september 2018 Hvem er det dere feirer bursdagen for? Barnet, eller foreldrene til gjestene? Man trenger ikke holde temafester for 3, 4 og 5 åringer. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #14 Skrevet 3. september 2018 Det er da langt billigere å ha bursdag hjemme! Men man slipper å rydde, og det er et stort pluss 😀 Anonymkode: b7f9b...29a 3
ss82 Skrevet 3. september 2018 #15 Skrevet 3. september 2018 Vi har gjort det enkelt og ikke invitert så mange, maks 10 barn kanskje (ut i fra sammensetning på avd, viktig å ikke utelate noen). To timer. Først servering av pølser og lomper. Deretter pakkeåpning med flasketuten peker på. Så har vi hatt sjokoladekake, noen ganger muffins også. Pluss litt melon, jordbær e.l. Av og til har vi hatt leker som stiv heks eller disko. Eller frilek ute. Avslutter med fisking av godteposer som de spiser på slutten enten foran TV eller ute i hagen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #16 Skrevet 3. september 2018 3 hours ago, Summ said: Legg sammen alt du bruker på pølser, lomper, brød, ketchup, sennep, oppvask, kaker, godteri, ballonger, engangs tallerkner, kopper, duk, pynt, osv. Når du feirer hjemme! Og foreldre vil jo også gjerne ha mat og kake, så du må jo regne med de også. Og alle som bruker toalett og varmt vann for å vaske hender(strøm og vannavgifter) Det blir fine summer det også... I all verden, hvor mye pølser kjøper du får å komme opp i 4000 kr ? Man trenger ikke kjøpe ny duk og pynt hver bursdag heller. Måte på hvor fancy man skal gjøre det for en barnebursdag. Anonymkode: a775f...738 5
Summ Skrevet 3. september 2018 #17 Skrevet 3. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I all verden, hvor mye pølser kjøper du får å komme opp i 4000 kr ? Man trenger ikke kjøpe ny duk og pynt hver bursdag heller. Måte på hvor fancy man skal gjøre det for en barnebursdag. Anonymkode: a775f...738 Nå nevnte jeg vel litt mer enn bare pølser? 😂 men blir dyrt for pølser mtp at man må ha et alternativ siden det er mange som ikke spiser svin. Så jo, blir fort dyrt bare pølsene også.. men man kommer veldig fort opp til 4000kr. Hvis man tenker på ALLE utgifter, ikke bare kassalappen på pølsene
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #18 Skrevet 3. september 2018 1 time siden, Summ skrev: Nå nevnte jeg vel litt mer enn bare pølser? 😂 men blir dyrt for pølser mtp at man må ha et alternativ siden det er mange som ikke spiser svin. Så jo, blir fort dyrt bare pølsene også.. men man kommer veldig fort opp til 4000kr. Hvis man tenker på ALLE utgifter, ikke bare kassalappen på pølsene Det kommer helt an på hvor man legger lista både mtp antall gjester og stæsj. Sist brukte jeg vel 1500 kr max - inkludert strøm/vann/nytt antrekk til bursdagsbarnet. Anonymkode: 04263...e3d
Summ Skrevet 3. september 2018 #19 Skrevet 3. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hvor man legger lista både mtp antall gjester og stæsj. Sist brukte jeg vel 1500 kr max - inkludert strøm/vann/nytt antrekk til bursdagsbarnet. Anonymkode: 04263...e3d Selvfølgelig, men nå siterte jeg den som var 17stk på lekeland. Det er på ingen måte billig Med 17 gjester, OG foreldre når man har det hjemme heller.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #20 Skrevet 3. september 2018 1 hour ago, Summ said: Selvfølgelig, men nå siterte jeg den som var 17stk på lekeland. Det er på ingen måte billig Med 17 gjester, OG foreldre når man har det hjemme heller. Det kommer vel an på hva man gjør det til. Vi hadde 16 barn hjemme, da regnet vi sammen alle utgiftene fordi vi feiret sammen med et annet barn og skulle dele det på to. (Dårlig råd begge familier, sånn hvis noen skal henge seg opp i at det er smålig å regne på det.) Det kom på 700,- til sammen pluss to kaker som ble holdt utenom (siden vi lagde en hver). Så kanskje 8-900,- totalt, maks 1000,- hvis man skal regne med strøm og alt sånt. Da hadde vi både flere typer pølser, godteri, ballonger og pynt med spiderman tema. Vi så selvsagt etter tilbud siden vi var avhengig av å gjøre det billigst mulig, men 4000,- tror jeg vi skulle strevd hardt for å komme opp i med en hjemmebursdag. 😛 Anonymkode: 454fe...e7b 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå