Gå til innhold

Hva slags parfyme bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lèau av Biotherm.  Lukter som den orginale hvite bodylotionen, nesten.  Men den er dritgod, fikk den igår fra shopping4nett og har vært helt besatt.  Eneste er at den forsvinner litt fort også er det litt fett/fuktighet i den så ikke så lurt å spraye i hårfestet for da ser håret litt fett ut.  Men sååååå frisk og god. Yum!   :nordvesta:Ny favoritt.  

Img-CBT73-BT-100-XX-XX_1-large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Ny favoritt; agonist isis.

Det er en unisex parfyme, både krydret og søt. Toppnote er svart pepper, ingefær, ylang ylang og sitrus. Hjertenote er muskatnøtt, anis, ferskenblomst og karamell, og bunnote er musk, vanilje og rav

Grisedyr parfyme, 1200kr for 50ml. Men trenger bare en liten dæsj, lukta varer lenge. Fått så mange komplimenter etter at jeg begynte å bruke denne, så tydelig at den matcher kroppslukten min godt 

AFA01D10-2668-4AE6-AA6C-5B4A1CEB75FE.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, skruf skrev:

 Ny favoritt; agonist isis.

Det er en unisex parfyme, både krydret og søt. Toppnote er svart pepper, ingefær, ylang ylang og sitrus. Hjertenote er muskatnøtt, anis, ferskenblomst og karamell, og bunnote er musk, vanilje og rav

Grisedyr parfyme, 1200kr for 50ml. Men trenger bare en liten dæsj, lukta varer lenge. Fått så mange komplimenter etter at jeg begynte å bruke denne, så tydelig at den matcher kroppslukten min godt 

AFA01D10-2668-4AE6-AA6C-5B4A1CEB75FE.jpeg

Den høres fantastisk ut! Kan du fortelle om hvor den er å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Den høres fantastisk ut! Kan du fortelle om hvor den er å få kjøpt?

Jeg bestilte den på Gents. Norsk nettbutikk som egentlig er for menn. Du kan også kjøpe en parfymeprøve fra den nettsiden for å prøve den ut (jeg gjorde det, ville prøve den i noen dager sånn at jeg var helt sikker på å bruke så mye penger på en parfyme) Men mulig enkelte parfymerier i Oslo har den.

Prøvde den da jeg var innom et parfymeri i England og angret på at jeg ikke kjøpte den da jeg kom hjem.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best krydrete dufter, gjerne vaniljebaserte. Det har vært et problem for meg å finne en balanse mellom de som er overdrevent maskuline, og de som er sykelig søte. Løsningen ble å bestille parfymeprøver fra en forhandler i LA, som selger nisjeparfymer. En del av prøvene var vesentlig billigere per milliliter enn det ville ha vært dersom man kjøpte en full flaske.

Nå har jeg en liten samling, som jeg bruker etter humør. En del av dem er veldig gode, men ikke gode nok til at jeg kunne rettferdiggjøre å kjøpe en hel flaske.

Blant duftene jeg bestilte fant jeg også min favoritt, Bibliotheque fra Byredo. Den har jeg kjøpt i full størrelse. Har også en god parfyme fra Lalique, samt en miniflakong med Chanel no. 5, som jeg bruker når jeg er i humør til det (på en god dag er den selvtillit på flaske, på en dårlig dag lukter den gammel dame).

I tillegg har jeg Le Cedre fra Miller Harris (ganske maskulin), og en del andre parfymer. Den mest kommersielle er nok Dolce & Gabbana «The One». 

Det har blitt mange blindkjøp på meg gjennom tidene, som følge av salg på nettbutikker. Har heldigvis fått solgt unna en del av dem. Nå har jeg lært at det er en god idé å bestille samples på forhånd, og heller sette opp prisvarsel på de jeg virkelig liker.

Endret av Miss-Grey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, skruf skrev:

Jeg bestilte den på Gents. Norsk nettbutikk som egentlig er for menn. Du kan også kjøpe en parfymeprøve fra den nettsiden for å prøve den ut (jeg gjorde det, ville prøve den i noen dager sånn at jeg var helt sikker på å bruke så mye penger på en parfyme) Men mulig enkelte parfymerier i Oslo har den.

Prøvde den da jeg var innom et parfymeri i England og angret på at jeg ikke kjøpte den da jeg kom hjem.. 

Takk, skal vurdere å bestille en prøve. 🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 8.34, AnonymBruker skrev:

Hvem fører Chanel i norge? Finner ikke noen autoriserte forhandlere? 🤔

Anonymkode: 16adf...1bf

Alle parfymerier jeg går i har Chanel 😛 Vita exclusive, Kicks, Fredrik & louisa. Jeg vet at Chanel ikke kommer opp på nettsiden til Kicks, men de har det altså i butikkene sine :) 

Anonymkode: 82ab3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Dior Blooming Bouquet! Har brukt den i halvannet og har blitt så glad i den. Litt søt, litt frisk, synes den er perfekt.

 

 

dior.jpg

Endret av Aranciata
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderesultat for l.i.l.y stella mccartney

Noen som vet om denne fortsatt selges? Brukte den mye før, og har så lyst til å kjøpe den igjen, men finner den ingen steder :vetikke: Eller kanskje det er noen her med kjennskap som har noen tips til en duft i samme gata? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker søte, men krydret. Blir det for friskt føler jeg det blir for «tenåring», og for tungt blir kjerring. 

Sverger til disse to, har alltid fått mye komplimenter😊

Prada - Candy (originale) 

Armani - Si

Ellers har jeg brukt Dior Hypnotic Poison tidligere. Den er også god. 

Anonymkode: e7231...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 9.24, Miss-Grey skrev:

Den høres fantastisk ut! Kan du fortelle om hvor den er å få kjøpt?

De fører Agonist på Heaven Scent på egertorget. Fantastisk nisjebutikk 👍

Anonymkode: 3a5e5...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av denne tråden kom jeg på at jeg har en parfyme bakerst i klesskapet mitt og den måtte jeg prøve. Aiai, bommet litt med spruten og fikk den i håret. Nå oser jeg av Jasmin Noir og jeg skal på trening! :grine:

Jeg har brukt minst ti sminkeservietter og gnikket og gnudd, men kjenner duften enda. Hvordan kunne jeg være så dum å prøve parfyme rett før trening??

Trøster meg litt med at det er kun eldre som trener på denne tiden, og håper virkelig at de har dårlig luktesans!

Men trening må til, og jeg har lært nå. Aldri mer testing før jeg skal ut blant folk! :rodme:

Anonymkode: 9e596...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Drar opp denne tråden og kommer til å tilbringe tid sammen med Yves Saint Laurent og Mon Paris Floral i sommer.

Den er farlig god :blush:

image.jpeg.c7b1dbeaea4832f7290944ae12f4d53a.jpeg

Anonymkode: a51f7...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Har lyst til å begynne å bruke noe nytt så det er derfor jeg spør. PS!! Det må ikke være noe som koster i tusenvis av kroner, men det må være noe gir en god duft og som er skikkelig woman 😄 Og hvor har du evt kjøpt det?

Anonymkode: 879ab...dda

Zara sine, billige og gode dufter. 

Anonymkode: 24311...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom desse ☺️ NOA og Laura har jeg brukt i over 15 år 😍

635E5455-8878-43DC-9900-F92F42146883.jpeg

09924FBD-0A25-421E-8036-80DF4B1DC8ED.jpeg

0196AEE1-12FA-4494-B855-3F9E15B33DA3.jpeg

596AE925-795E-4FBA-B8BC-ABDEF9CEF802.jpeg

CE456FA9-D720-438D-83CC-D0C3A99E90B9.jpeg

2619AA01-E81D-42A0-BA7F-3A30BAA9CF2E.jpeg

69E04CF7-261E-41E7-A376-5680D8C144F8.jpeg

Anonymkode: 4aa85...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i en periode hvor jeg prøver å bruke opp stæsj i badeskapet. Bruker Lolita Lempicka nå og det er mulig den knuses så samvittigheten er ren. 🤣

Anonymkode: dbad2...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68095_xl_13.jpg

Jungle - min favorittparfyme. Har tre flasker, og en er uåpnet - så mye elsker jeg den. Forberedt meg på at den kan bli tatt ut av markedet. Har ofte fått komplimenter for den - typen min er uheldigvis den første som ikke har likt den (hans ord: gammel dame-parfyme 😂). Krydret, vanilje, ganske intens og spesiell lukt. Kanskje for intens til hverdags, men jeg bryr meg ikke. ;) Den varer veldig lenge. Synes den lukter mye bedre når den har fått satt seg i noen timer. Nå som jeg ikke bruker den like ofte av hensyn til typen, bruker jeg den egentlig bare på dager hvor jeg har veldig høy selvtillit... haha. Er bare noe spesielt ved denne parfymen, og har inntrykk av at den enten er hat eller elsk.

(Anbefaler å teste ut Kenzo sine parfymer hvis du leter etter en parfyme som ikke 'alle' har.)

 

243419.jpg

Av mer søte parfymer har jeg i løpet av årene gått fra å bruke Bvlgari - Rose Essentielle, til YSL - Parisienne, til Lancome - La Vie Est Belle, og nå til Armani - Si. Si er altså den jeg liker best. De tre andre føles mer som tenåringsparfymer etter at jeg fant Si, som jeg synes er mer voksen og ikke alt for søt. :) 

belle-dopium-ysl.jpg

Elsker denne, som jeg bruker på kveldstid/fest. Fått en del komplimenter for den også. Jeg har også den standard Opium-parfymen til YSL (den minner litt om Kenzo - Jungle). YSL har fått en del forskjellige varianter av Opium, og jeg har vurdert å kjøpe Black Opium ganske lenge nå. Men jeg liker Belle d'Opium best - jeg synes at den er en veldig god blanding mellom fruktig, krydret og søt. Sexy duft, som ikke er alt for intens. ;) 

 

Jeg elsker parfymer, og har kanskje femti forskjellige. Flesteparten er i reisestørrelse altså. Jeg lukter alltid på en haug parfymer når jeg er på taxfree. De tre jeg har nevnt er mine favoritter, av alle jeg har luktet på. :)

Anonymkode: ce638...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 9.41, Miss-Grey skrev:

Jeg liker best krydrete dufter, gjerne vaniljebaserte. Det har vært et problem for meg å finne en balanse mellom de som er overdrevent maskuline, og de som er sykelig søte. Løsningen ble å bestille parfymeprøver fra en forhandler i LA, som selger nisjeparfymer. En del av prøvene var vesentlig billigere per milliliter enn det ville ha vært dersom man kjøpte en full flaske.

Nå har jeg en liten samling, som jeg bruker etter humør. En del av dem er veldig gode, men ikke gode nok til at jeg kunne rettferdiggjøre å kjøpe en hel flaske.

Blant duftene jeg bestilte fant jeg også min favoritt, Bibliotheque fra Byredo. Den har jeg kjøpt i full størrelse. Har også en god parfyme fra Lalique, samt en miniflakong med Chanel no. 5, som jeg bruker når jeg er i humør til det (på en god dag er den selvtillit på flaske, på en dårlig dag lukter den gammel dame).

I tillegg har jeg Le Cedre fra Miller Harris (ganske maskulin), og en del andre parfymer. Den mest kommersielle er nok Dolce & Gabbana «The One». 

Det har blitt mange blindkjøp på meg gjennom tidene, som følge av salg på nettbutikker. Har heldigvis fått solgt unna en del av dem. Nå har jeg lært at det er en god idé å bestille samples på forhånd, og heller sette opp prisvarsel på de jeg virkelig liker.

Ut fra beskrivelsen av hva slags dufter du pleier å like, må jeg bare anbefale deg Tom Ford sin duft Tobacco Vanille. Har du luktet på den? Den er HELT fantastisk, en unisex-duft, men jeg som er dame er helt avhengig av den!!

Anonymkode: f0eb3...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...