Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Butter said:
 

Etter å ha smuglest her en stund tørr jeg nå endelig å melde meg inn her. Etter fem og et halvt år med prøving, en MA og en SA og tre IVF-forsøk har jeg nå endelig vært på TUL og fått se et lite, men sterkt bankende hjerte 7+4. Felte en tåre eller to da jeg så det. Skuldrene senket seg flere hakk - og jeg tar det noe mer med ro. Ifølge gynekologen + en nettside jeg fant der man kan legge inn personlige data er sjansen for at dette skal gå veien nå 94 %. 

Noe av grunnen til at jeg har vært så bekymret er min historikk, men også ganske svake symptomer. Litt uggen/småkvalm (selv om jeg har kjent mer på det de siste tre dagene), ømme pupper og kun litt trøttere enn vanlig. Men alt er hvertfall fint PR. nå.

Termin er ifølge gynekolog 17. juni, og 18. juni ifølge en nettside jeg fant (nhi).

Gratulerer så mye med vellykket UL, og velkommen inn her. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Albbas skrev:
 

Gratulerer så mye med vellykket UL, og velkommen inn her. ❤️

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvordan går det @Mammalivet? 😊 

Høres fornuftig ut @kvinne35+ 😊er noe med en positiv ultralyd etter uke 12. 

Velkommen @Butter 😃 nå må vi krysse fingrene for at alt går fint herfra, noe det sannsynligvis gjør. Jeg har hatt to SA så forstår bekymringen din ❤

Tusen takk. Ja, tidligere aborter gjør noe med en. Men satser nå på alt går fint. Lykke til du også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Butter skrev:
 

Tusen takk. Ja, tidligere aborter gjør noe med en. Men satser nå på alt går fint. Lykke til du også ❤️

Tusen takk 😊 jeg er 13 uker nå men klarer likevel ikke slappe helt av. Selv om jeg er mye roligere nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
45 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvordan går det @Mammalivet? 😊 

Høres fornuftig ut @kvinne35+ 😊er noe med en positiv ultralyd etter uke 12. 

Velkommen @Butter 😃 nå må vi krysse fingrene for at alt går fint herfra, noe det sannsynligvis gjør. Jeg har hatt to SA så forstår bekymringen din ❤

Det går fint her :) Urinprøve viste ingen bakterier, men følelsen av UVI er der fremdeles. Jeg har ultralyd på mandag. Er 11+2 da, så håper jeg får slappet av litt mer hvis alt fortsatt er fint da. Tror ikke vi kommer til å fortelle noen om graviditeten enda. Venter vel til ultralyden i starten av desember :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Det går fint her :) Urinprøve viste ingen bakterier, men følelsen av UVI er der fremdeles. Jeg har ultralyd på mandag. Er 11+2 da, så håper jeg får slappet av litt mer hvis alt fortsatt er fint da. Tror ikke vi kommer til å fortelle noen om graviditeten enda. Venter vel til ultralyden i starten av desember :) 

Bra det ikkje var utslag da :) hsrhar følelsen av uvi jeg også nå så får vel levere en prøve i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mammalivet
1 minutt siden, lillemeg90 skrev:
 

Bra det ikkje var utslag da :) hsrhar følelsen av uvi jeg også nå så får vel levere en prøve i morgen :)

Ikke godt :( Jeg tisser ofte men lite. Drikker jo en del vann, men kan ikke huske at det føltes slik i foreige svangerskap. Føler jeg må presse ut urinen :ler: Legen mente jeg burde forsøke tørke meg litt mindre.. At jeg faktisk var litt sår der nede pga alle dobesøkene. 

Hvordan er det med deg ellers? :) Hvordan er kvalmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Ikke godt :( Jeg tisser ofte men lite. Drikker jo en del vann, men kan ikke huske at det føltes slik i foreige svangerskap. Føler jeg må presse ut urinen :ler: Legen mente jeg burde forsøke tørke meg litt mindre.. At jeg faktisk var litt sår der nede pga alle dobesøkene. 

Hvordan er det med deg ellers? :) Hvordan er kvalmen? 

Det kan jo være da! 

Jeg føler også jeg må presse men har fått svie i tilegg. Hadde resturin på ultralyd. Hadde faktisk det forrige svangerskap også og jeg var hos uroterapeut men fikk vite det bare var pga svangerskapet:) 

Her går det mye bedre! Jeg fungerer hjemme nå og bruker bare postafen :) hsrhar fjernet piccline i dag og drikker nok selv. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så god 🙊 blir jo bekymret selv om ultralyd sa alt var fint. 

Med deg og kvalme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
10 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Det kan jo være da! 

Jeg føler også jeg må presse men har fått svie i tilegg. Hadde resturin på ultralyd. Hadde faktisk det forrige svangerskap også og jeg var hos uroterapeut men fikk vite det bare var pga svangerskapet:) 

Her går det mye bedre! Jeg fungerer hjemme nå og bruker bare postafen :) hsrhar fjernet piccline i dag og drikker nok selv. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så god 🙊 blir jo bekymret selv om ultralyd sa alt var fint. 

Med deg og kvalme da?

Aldri hørt om før. Hva vil det si at du har resturin da? At du ikke får tømt blæra? 

Så godt å høre :) Må jo være som en helt annen hverdag!  Skal du på flere ultralyder? 

Jeg blir veldig dårlig hvis jeg ikke spiser ca hver eneste time :fnise: Starter hver dag med oppkast, og det fortsetter utover dagen hvis jeg glemmer å spise. Var ikke så kvalm utover dagen i første svangerskap, så jeg håper det bedrer seg ut i 2 trimester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammalivet skrev:
 

Aldri hørt om før. Hva vil det si at du har resturin da? At du ikke får tømt blæra? 

Så godt å høre :) Må jo være som en helt annen hverdag!  Skal du på flere ultralyder? 

Jeg blir veldig dårlig hvis jeg ikke spiser ca hver eneste time :fnise: Starter hver dag med oppkast, og det fortsetter utover dagen hvis jeg glemmer å spise. Var ikke så kvalm utover dagen i første svangerskap, så jeg håper det bedrer seg ut i 2 trimester. 

Ja, det betyr det 😊 at selv om man vert på do og tisset er det en mengde urin igjen i blæren. Og med urin som ligger i blæren er det jo større sjanse for UVI.

Ja, er absolutt det! Men får ikke gjort så mye mer enn å levere/hente i barnehagen og å sove 🙊 om jeg ikke sover blir jeg kvalm 😅 blir nok ikke flere ultralyder før OUL tror jeg.

Slitsomt med den kvalmen altså! Håper virkelig det slipper taket for deg også snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg kommet til 12 uker!😃🎉🎉 

Vært til min første svangerskapskontroll, og fikk se baby’en på ultralyd! Dette var noe helt annet enn i uke 8! Det var mye liv for og si det slik. Meget aktiv lite knøtt❤️

Er så lykkelig😍👏 Håper det går like bra med dere andre damer! Og at formen deres er bra💜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første ul i går på Riksen, da dette var IVF (og treff på første forsøk). Beroligende å se et bankende hjerte på skjermen. I følge legen er termin 16.juni,så jeg kan gjerne flyttes i oversikten. Da er det bare å søke fødeplass og vente på 12-ukerskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maya89 skrev:
 

Endelig har jeg kommet til 12 uker!😃🎉🎉 

Vært til min første svangerskapskontroll, og fikk se baby’en på ultralyd! Dette var noe helt annet enn i uke 8! Det var mye liv for og si det slik. Meget aktiv lite knøtt❤️

Er så lykkelig😍👏 Håper det går like bra med dere andre damer! Og at formen deres er bra💜 

Så gøy 😄. Vi var til TUL i går i uke åtte. Formålet var jo bare å se liv, men bestilte allerede ny UL i slutten av uke 12, så blir spennende å se. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Butter skrev:
 

Så gøy 😄. Vi var til TUL i går i uke åtte. Formålet var jo bare å se liv, men bestilte allerede ny UL i slutten av uke 12, så blir spennende å se. 

Ja det var noe helt annet i uke 12🙈 Veldig verdt det... ❤️ Endelig ble det litt virkelig, og ikke minst, jeg er helt avslappet☺️ Bekymringen har vært stor! 

Men kjempe hyggelig at du ble med her Butter😃👏 Og du har noe å glede deg til i uke 12💜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg til tidlig ultralyd neste uke 😍 

har dere noen plager om natten? Jeg sover SÅ dårlig 😫 i natt har jeg hatt så vondt i magen/mageknip/luft og har vært oppe å tisset 6-7 ganger 😶 noen tips eller må jeg bare holde ut dårlig søvn?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy @Maya89! Alltid gøy å få se på ultralyd ❤

Så fint Med et bankende hjerte @California❤ har flyttet deg på listen!

@linsina mange har dessverre dårlig søvnkvalitet allerede fra starten:/ men en ting er jo å prøve å ikke drikke så mye på kvelden. Da blir det kanskje noen ferre doturer. Jeg sover godt når jeg sover men er ofte oppe på do eller våkner fordi jeg ligger på magen, det har allerede begynt å bli ubehagelig 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, linsina skrev:
 

Nå gleder jeg meg til tidlig ultralyd neste uke 😍 

har dere noen plager om natten? Jeg sover SÅ dårlig 😫 i natt har jeg hatt så vondt i magen/mageknip/luft og har vært oppe å tisset 6-7 ganger 😶 noen tips eller må jeg bare holde ut dårlig søvn?😅

Sover dårlig her å😂 med akkurat samme problem🙈 Har ikke funnet ut noe som hjelper, men legger meg 21.00 på kvelden, for at jeg skal få sovet litt til sammen😂 Skal ikke være enkelt😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om ultralydopplevelsene deres! Jeg er 10+3 i dag og gleder meg SÅNN til TUL uke 13. 

Formen min er litt bedre, er både mindre kvalm og litt mer våken. Jeg fikk påvist uvi i dag, så er visst trendy her det nå. 

Altså- er det noen andre enn meg som føler seg som en dronning i kontakt med helsevesenet om dagen pga preggers-status? Det var visstnok bare en mild uvi jeg hadde, men jeg får allikevel 10 dagers antibiotika-hestekur og må ikke betale noenting for konsultasjonen. VIP-treatment, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Maya89 skrev:
 

Ja det var noe helt annet i uke 12🙈 Veldig verdt det... ❤️ Endelig ble det litt virkelig, og ikke minst, jeg er helt avslappet☺️ Bekymringen har vært stor! 

Men kjempe hyggelig at du ble med her Butter😃👏 Og du har noe å glede deg til i uke 12💜 

Ja, veldig gøy å endelig komme inn her. Og hyggelig å møte gamle «kjente». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går straks inn i uke 16 nå, sliter fortsatt mye med oppkast så håper det gir seg snart. Vi har akkurat fått vite at vi venter ei jente 💗 Veldig stas når vi har en gutt fra før. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...