Leo Skrevet 2. september 2018 #41 Skrevet 2. september 2018 15 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Det kommer rett og slett an på anledningen, og kjolen/skjørtet. Til hverdags trenger man slettes ikke å ha såkalte pensko selv om man har kjole. Dessuten er det jo ikke joggesko som brukes til kjoler og skjørt da, det er sneakers - fortrinnsvis hvite... Og forskjellen på joggesko og sneakers er helt eksakt? Her finner du for eksempel Lille Vinkels sko sitt utvalg av sneakers og jeg må si at jeg sliter litt med å definere hva som er sneakers og hva som er joggesko... Jeg introduserte for øvrig joggesko til kjole for over 40 år siden . Den gangen var jeg så ung at moren min hadde mer enn ett ord med i laget når sammensetningen av antrekket skulle bestemmes, og spesielt til mer festlige anledninger,men etter lange forhandlinger ble det kjole og joggesko. Det betyr ikke at jeg synes det er spesielt fint i dag, men til hverdags er det unektelig praktisk og man må jo ikke velge de mest glorete variantene.
Nerine_ Skrevet 2. september 2018 #42 Skrevet 2. september 2018 2 timer siden, Jolene skrev: Deg om det. Himleøyne var til en som måtte poengtere ut at det var mote å gå sånn, ikke dann deg stråmenn ved å ta ting ut av kontekst. Det er bare dårlig debattskikk. Ja det finnes vel en fasit der også😉 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #43 Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: I vår og sommer og dels nå i høst, har jeg sett så mange med joggesko til kjole. Noen kler det, de har kjole og sko som går fint sammen, men andre har jo de styggeste skoa til fine kjoler. Selv bruker jeg kun pumps og sandaler til kjole. Joggesko til kjole synes jeg er stygt. Hva med dere? Anonymkode: 22c1b...d0b Joggesko er dritdeilig. Gummistøvler enda bedre. Anonymkode: ae61b...6fa
Maleficenta Skrevet 2. september 2018 #44 Skrevet 2. september 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: I vår og sommer og dels nå i høst, har jeg sett så mange med joggesko til kjole. Noen kler det, de har kjole og sko som går fint sammen, men andre har jo de styggeste skoa til fine kjoler. Selv bruker jeg kun pumps og sandaler til kjole. Joggesko til kjole synes jeg er stygt. Hva med dere? Anonymkode: 22c1b...d0b Kommer an på typ kjole. Hverdagskjoler og slike jeg liker å kalle joggekjoler. Vet ikke om det heter det men er i sånn joggebuksestoff. Slike kjoler passer joggesko. Men syns de må være i nøytral farge da som svart
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2018 #45 Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det går greit med nøytrale svarte joggesko til en svart hverdagskjole for eksempel, men ikke til pyntekjole. Jeg har en sånn "genserkjole" der jeg har gått med en fin cardigan og joggesko en gang, på en vanlig dag liksom, men aldri ellers. Anonymkode: 72937...ea0 Enig. Jeg kan gå i joggesko (type svarte, enkle fritidssko, ikke glorete løpesko) til hverdagskjoler, og da bare hjemme, på butikken etc, ikke på jobb, på café og i alle fall ikke på fest.
Jolene Skrevet 2. september 2018 #46 Skrevet 2. september 2018 17 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja det finnes vel en fasit der også😉 God kveld til deg. Gidder ikke å kaste bort tiden på useriøse folk (Og ja, det er bare å lese reglene til KG).
Nerine_ Skrevet 2. september 2018 #47 Skrevet 2. september 2018 (endret) 1 time siden, Jolene skrev: God kveld til deg. Gidder ikke å kaste bort tiden på useriøse folk (Og ja, det er bare å lese reglene til KG). En spøk må man tåle👍 Endret 2. september 2018 av Nerine_
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #48 Skrevet 2. september 2018 20 timer siden, Peonjenta skrev: Ikke noe fan jeg heller, men det kommer an på kjolen. Er kjolen veldig fin og anledningen tilsier det bør man ha finsko. Syns det så rart ut da Ingri A hadde joggesko til den kjolen og til bildetaking. Rart ikke foreldrene sa noe. Hvis man kan ha joggesko til kjole bør det jo være greit å kunne ha 10 cm pumps til joggebukse også. Syntes det så bedre ut enn Maud A som hadde hvite strømpebukser og paddeflate brede ballerina. Anonymkode: 7d06f...891
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #49 Skrevet 2. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det så bedre ut enn Maud A som hadde hvite strømpebukser og paddeflate brede ballerina. Anonymkode: 7d06f...891 Ja, la også merke til den stygge hvite strømpebuksa. Men så har de ungene ikke akkurat rykte på seg til å kle seg fint da.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #50 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja, la også merke til den stygge hvite strømpebuksa. Men så har de ungene ikke akkurat rykte på seg til å kle seg fint da. Hvilken anledning var dette? Kan noen legge ut bilde eller lenke ? Anonymkode: 22c1b...d0b
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #51 Skrevet 2. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken anledning var dette? Kan noen legge ut bilde eller lenke ? Anonymkode: 22c1b...d0b Det var et annet offentlig bilde hvor hele kongefamilien var samlet ganske nylig. Alle tre jentene til Ari og M kledde seg stygt. Husker ikke anledningen og finner ikke bildet.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #52 Skrevet 2. september 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken anledning var dette? Kan noen legge ut bilde eller lenke ? Anonymkode: 22c1b...d0b Gullbryllupet til kongeparet Anonymkode: 25d81...796
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #53 Skrevet 2. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gullbryllupet til kongeparet Anonymkode: 25d81...796 Nei, jeg sikter til en annen anledning. Der var de styggere kledd enn her.
Cuntzilla Skrevet 2. september 2018 #54 Skrevet 2. september 2018 Haha, det var mange motefails samlet i ett bilde (det av kongefamilien) Ikke at jeg hadde klessmak som barn heller da men. Jeg går nok oftest for ankelboots, ballerinas eller sandaler til kjolen, men kan finne på å gå i sneakers til den type hverdagskjole som under her som jeg har en del varianter av: Litt for å kle den litt ned og se avslappet ut i stilen, og så er jeg jo blitt såpass voksen at komfort spiller inn om jeg for eksempel skal gå mye rundt og gjøre ærender i byn.
Jolene Skrevet 2. september 2018 #55 Skrevet 2. september 2018 1 time siden, Nerine_ skrev: En spøk må man tåle👍 Det gjør jeg En god spøk er alltid med bedre enn stråmenn
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #56 Skrevet 2. september 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Nei, jeg sikter til en annen anledning. Der var de styggere kledd enn her. Ah, da må det være dette bildet. På de andre bildene fra samme event er Maud og den røde strømpebuksen gjemt bak en stol. Anonymkode: 25d81...796
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #57 Skrevet 2. september 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gullbryllupet til kongeparet Anonymkode: 25d81...796 Fryktelig. Hvorfor kan de ikke kle sg litt penere når de representerer? Privat kan de jo gå kledd akkurat som de vil. Anonymkode: b7fb2...1e0
s0la Skrevet 2. september 2018 #58 Skrevet 2. september 2018 (endret) Joggesko KAN jeg bruke til en ikke-fancy kjole. Altså noe som er veldig casual! Som regel bruker jeg høyhælte sko, eller "tøysko" med litt høyde på. Det kan se litt kult ut til en enkel kjole, f.eks. en svart tettsittende kjole med tykke stropper. Liker sånn her stil: https://ladylife.style/wp-content/uploads/2016/12/1.jpg http://picture-cdn.wheretoget.it/bfqinz-l-610x610-dress-bodycon+dress-karrueche-midi+dress-knitwear-sneakers-spring-spring+outfits-grey+dress-grey.jpg http://thesteelemaiden.com/wp-content/uploads/2015/06/Marshalls_Stripe_Tshirt_Dress_Sperry_Canvas_Sneakers_Jcrew_Chambray_1.jpg Endret 2. september 2018 av s0la
Djungelvrål Skrevet 2. september 2018 #59 Skrevet 2. september 2018 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, da må det være dette bildet. På de andre bildene fra samme event er Maud og den røde strømpebuksen gjemt bak en stol. Anonymkode: 25d81...796 Der var bildet jeg siktet til.Alle de voksne er gallakledde og det er en stiv anledning. Hu eldste med knallrød strømpebukse og blå kjole, hu mellomste med hvite pensko til svart strømpebukse og hu minste med knehøye vintersko til lårkort kjole. Herregud.. Hvorfor sier ikke foreldrene noe. Er jo tydelig at ungene har fått velge selv. Så ser man ungene til Håkom og MM ved siden av i pene matchende klær. Endret 2. september 2018 av Peonjenta 1
Gjest hind Skrevet 2. september 2018 #60 Skrevet 2. september 2018 Har ikke folk gått rundt i kjole og joggesko i flere tiår nå? Det er et så vanlig syn nå at jeg ikke får vondt i øynene av det lenger, men jeg kan ikke akkurat si at jeg synes det er pent heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå