Gå til innhold

Siste melding

Fremhevede innlegg

Skrevet

Greit, så jeg er i en situasjon nå der jeg virkelig ikke vet hva jeg skal tro ang. vår relasjon. Har veid hver side for og imot, og magefølelsen har hele tiden sagt at han er veldig interessert, selv om jeg har årsaker til å tvil nå i det siste. Så jeg aner rett og slett ikke om det er jeg som har gitt for lite tilbake eller om han helst ikke vil sees mer. 

Jeg trenger avklaring, så jeg kommer til å sende en siste melding der jeg kommuniserer at jeg liker ham men at jeg vil han skal si i fra direkte og konkret dersom det er slik at han ikke vil treffe meg mer. 

Noen som har erfaring med slike meldinger? Hva skrev du?

Anonymkode: 06969...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes direkte kommunikasjon alltid er riktig og best men hadde heller ringt eller møttes istedet for å sende melding.

lykke til

Skrevet

Kan du ikke skrive det rett ut, f.eks:

Hei, jeg har en liten følelse av at du prøver å unngå meg? For meg blir det litt vanskelig å forstå hva du vil når du ikke sier noe... Jeg har lyst til å fortsette, men hva vil du? Hadde vært mye enklere for meg hvis du var ærlig! :)

Anonymkode: fc389...c4e

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Surikatta skrev:

Synes direkte kommunikasjon alltid er riktig og best men hadde heller ringt eller møttes istedet for å sende melding.

lykke til

Ideelt sett, ja. Men fikk meg ikke til å si noe på forrige date, og vil ikke "be ham ut" med det formålet. Litt utålmodig, selv om jeg hater å være så konfronterende.

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ideelt sett, ja. Men fikk meg ikke til å si noe på forrige date, og vil ikke "be ham ut" med det formålet. Litt utålmodig, selv om jeg hater å være så konfronterende.

TS

Forstår deg, men snakket bare av erfaring. Noe av det verste menn vet (?) er å få en «sutrete» SMS, men nå vet jeg lite om deres relasjon. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Husker at du har laget flere tråder... men husker ikke det nøyaktige problemet. Dette er han som er eldre enn deg, og som har sagt at du er pen, men som ikke sender så mye meldinger? Hva slags aldersforskjell snakker vi? Og har han barn fra tidligere forhold som kan binde tiden hans?

Anonymkode: 2e37b...2fd

Skrevet
7 minutter siden, Surikatta skrev:

Forstår deg, men snakket bare av erfaring. Noe av det verste menn vet (?) er å få en «sutrete» SMS, men nå vet jeg lite om deres relasjon. 

Ja enig i det, men nå tenkte jeg å ikke skrive noe "sutrete", men ganske konkret. Hvis et konkret spørsmål skremmer ham vekk så er vel det svar nok i seg selv?

TS

Skrevet

Jeg har erfaring med å sende en slik melding og vil sterkt fraråde deg det om du faktisk liker gutten, basert på min erfaring. Slike samtaler bør tas ansikt til ansikt. Over melding mister man så mye kommunikasjon og det kan føre til mer usikkerhet og misforståelser. 

Anonymkode: b0fa0...a10

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig i det, men nå tenkte jeg å ikke skrive noe "sutrete", men ganske konkret. Hvis et konkret spørsmål skremmer ham vekk så er vel det svar nok i seg selv?

TS

Jeg skjønner tankegangen og stiller meg egentlig bak, men menn tenker ofte ikke sånn. Vil du fortelle litt om hva som har skjedd som får det til å tenke på å gjøre dette? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfaring med å sende en slik melding og vil sterkt fraråde deg det om du faktisk liker gutten, basert på min erfaring. Slike samtaler bør tas ansikt til ansikt. Over melding mister man så mye kommunikasjon og det kan føre til mer usikkerhet og misforståelser. 

Anonymkode: b0fa0...a10

11 minutter siden, Surikatta skrev:

Jeg skjønner tankegangen og stiller meg egentlig bak, men menn tenker ofte ikke sånn. Vil du fortelle litt om hva som har skjedd som får det til å tenke på å gjøre dette? 

Jeg har også negativ erfaring, men så tenker jeg at kausalitet og korrelasjon er to forskjellige ting. Når det kommer til et punkt der man føler for å sende en slik melding så er det jo noe galt, og det har vel noe å si for et negativt svar? 

Alternativet er jo at jeg ber om å treffes, så må jeg vente på svar, vente til et tidspunkt vi begge kan, og så gå og grue meg til å ta opp dette, som jeg uansett vil slite med å gjøre helt korrekt ansikt til ansikt. Vil det faktum at spørsmålet kommer over meld virkelig snu ham 180 dersom han liker meg?

TS

Skrevet

Ikke sikkert det vil gjøre det. Kanskje det vil åpne øyne hans, men hvis du har kommet så langt at du ikke lengre bryr deg om og hva han svarer, så har du kommet så langt at SMS kanskje er like greit. Uansett, du virker oppegående og jeg er sikker på at du vil klare å artikulere deg på en konstruktiv måte 😊

Skrevet
2 minutter siden, Surikatta skrev:

Ikke sikkert det vil gjøre det. Kanskje det vil åpne øyne hans, men hvis du har kommet så langt at du ikke lengre bryr deg om og hva han svarer, så har du kommet så langt at SMS kanskje er like greit. Uansett, du virker oppegående og jeg er sikker på at du vil klare å artikulere deg på en konstruktiv måte 😊

Jeg tenker ikke være sur - bare si hei og hvordan går det, og hvorvidt han vil sees igjen og legge til at dersom han ikke har tid og interesse for å treffes mer, så vil jeg gjerne ha beskjed.

Det kan vel ikke være så avskrekkende?

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke være sur - bare si hei og hvordan går det, og hvorvidt han vil sees igjen og legge til at dersom han ikke har tid og interesse for å treffes mer, så vil jeg gjerne ha beskjed.

Det kan vel ikke være så avskrekkende?

TS

Nei, men som sagt så vet jeg lite om hva som ledet til dette og da blir det vanskelig å mene noe. Men du er nok som meg, forholder det best til det konkrete så jeg forstår behovet for avklaring.

Skrevet
7 minutter siden, Surikatta skrev:

Nei, men som sagt så vet jeg lite om hva som ledet til dette og da blir det vanskelig å mene noe. Men du er nok som meg, forholder det best til det konkrete så jeg forstår behovet for avklaring.

Har ikke hørt fra ham på lenge nok til at jeg vil avklare / avslutte.

TS

Skrevet

Har litt samme problem, ts! Dater en fyr som er litt av og på. Vurderte selv å sende en melding å spørre om han er interessert i det hele tatt, og at jeg får følelsen av at han ikke er med. Likevell blir jeg redd det skal ødelegge noe, eller at han synes jeg lager drama osv. 

På ene siden er det godt å få sagt det, så man slipper å gruble på det. På den andre er det kanskje litt risky tidlig å datingfasen å sende sånn type melding?

Anonymkode: 6945f...ee6

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon et par ganger, hvor ting har gått bra og han har virket skikkelig interessert i starten og det har dabbet av - hvor jeg derpå får et enormt behov for avklaring. Det har gått skeis hver gang. 

Trikset er nok å la han være, og la HAN komme til DEG. Er han interessert så tar han styringen! Trust me! Etter å ha gått på mange smeller fulgte jeg dette rådet sist gang - og nå? Nå har jeg kjæreste. For HAN steppa opp. Jeg hadde på et tidspunkt behov for avklaring med han også, men etter å ha brent meg på å gjøre nettopp det skiftet jeg taktikk og lot være å ta kontakt i stedet. Da kom han på banen, og et par uker senere fortalte han meg også at han var forelska i meg. HAN skal si det først. HAN må være den som tar første steget. Sånn er det bare.

Og den mld du har lyst å sende, og som du får råd om her: at du skal skrive at du føler han har mista interesse osv.. ikke skriv det! Det er veldig anklagende og kan virke mot sin hensikt. Beste rådet er å la være å ta kontakt - er han interessert så kommer han til deg. Kommer han ikke? Vel, da får du ham heller ikke ved å «stille krav». Lykke til!

Anonymkode: 489ed...311

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i din situasjon et par ganger, hvor ting har gått bra og han har virket skikkelig interessert i starten og det har dabbet av - hvor jeg derpå får et enormt behov for avklaring. Det har gått skeis hver gang. 

Trikset er nok å la han være, og la HAN komme til DEG. Er han interessert så tar han styringen! Trust me! Etter å ha gått på mange smeller fulgte jeg dette rådet sist gang - og nå? Nå har jeg kjæreste. For HAN steppa opp. Jeg hadde på et tidspunkt behov for avklaring med han også, men etter å ha brent meg på å gjøre nettopp det skiftet jeg taktikk og lot være å ta kontakt i stedet. Da kom han på banen, og et par uker senere fortalte han meg også at han var forelska i meg. HAN skal si det først. HAN må være den som tar første steget. Sånn er det bare.

Og den mld du har lyst å sende, og som du får råd om her: at du skal skrive at du føler han har mista interesse osv.. ikke skriv det! Det er veldig anklagende og kan virke mot sin hensikt. Beste rådet er å la være å ta kontakt - er han interessert så kommer han til deg. Kommer han ikke? Vel, da får du ham heller ikke ved å «stille krav». Lykke til!

Tror ditt utgangspunkt er litt annerledes enn mitt. Jeg har aldri gjort noe annet enn å la mannen komme til meg. 

Jeg venter alltid på at han tar det første steget. Har aldri vært den første til å invitere, aldri vært den første til å erklære følelser, aldri mast på noen som helst måte. 

"Fella" jeg stort sett har gått i er at jeg har dratt dette for langt. Menn skal jo ha bekreftelse på at de er interessert de også. Så sitter man der og ingen sier noe. 

Nå har jeg også ventet på hans initiativ. Så kanskje er han "tapt" allerede, men da vil jeg vite det. 

TS

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har litt samme problem, ts! Dater en fyr som er litt av og på. Vurderte selv å sende en melding å spørre om han er interessert i det hele tatt, og at jeg får følelsen av at han ikke er med. Likevell blir jeg redd det skal ødelegge noe, eller at han synes jeg lager drama osv. 

På ene siden er det godt å få sagt det, så man slipper å gruble på det. På den andre er det kanskje litt risky tidlig å datingfasen å sende sånn type melding?

Anonymkode: 6945f...ee6

Jeg tenkte å ikke vinkle det for negativt. I stedet for å si "er du interessert i det hele tatt" (høres litt surt ut), så kanskje si at du vil se ham igjen, men hvis det er slik at han ikke har tid/lyst til å treffe deg lenger så vil du gjerne ha beskjed, og at det er no hard feelings.

Det er jo en mulighet? Poenget er jo å gjøre det lett for ham uansett hva svaret er.

TS

• Liker 1
Skrevet

Hva med da isåfall å foreslå å treffes igjen (uten noe om at du ikke vil ha beskjed hvis han ikke vil, denne beskjeden får du jo hvis han sier nei til å treffes).. og hvis han da har lyst til å møte deg igjen - så forteller du han det du tenker på når dere møtes heller? 

• Liker 1
Skrevet

Du er usikker på deres relasjon, kun magefølelsen din og ikke han selv har fortalt deg at han er interessert.
Men du er allikevel der hvor du vil ha en avklaring, forståelig nok. Jeg vil si at siden du er så usikker, så er han ikke interessert i deg på samme måten som du er i han. Han vil nok allikevel hevde han er interessert i deg på spørsmål om det, eller hvertfall si nei til at han vil bryte kontakten, for det er få menn som sier nei til oppmerksomhet og sex av og til, selvom de ikke er interessert i hele pakka med følelser og forhold.
Tenker at du derfor vil stå like langt av å sende en sånn melding. Det eneste som er nyttig her er å ta en prat face to face om hvor han føler seg i livet nå, ser han for seg et familieliv snart eller trives han som singel og datende, hva er intensjonen hans med deg og med dating, vil dere de samme tingene, er han klar for det han hevder han vil? ja for mange sier de vil ha kjæreste og barn, men er ikke klar før om 10 år, så holder de på damer så lenge de kan før det som "pulevenner" eller "evige dates" de aldri faktisk etablerer seg med.

Nå vet jeg ikke hvor langt ut i en relasjon dere er, men om han har sluttet å ta kontakt har han nok blitt opptatt med noen andre. Vil du virkelig være nr 2?

Anonymkode: 0a2c7...40f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...