Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
45 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Mye tyder på at du ubevisst velger en person som ligner på din mor - for øvrig er det veldig vanlig, bare så det er sagt. Både din mor og din kjæreste høres klin gærne ut og du bør ikke kaste bort mer tid av livet ditt sammen med en slik type person. 

Jeg ville dumpet kjæresten din, gjort litt sjelegranskning og funnet ut hvilken type person du egentlig ønsker å være sammen med.

Det er nok gærne kvinnfolk der ute, men det er sannelig mange bra også! Lykke til!

Det er ikke sikkert. En viktig detalj er at hans mor ikke er slik i sitt nye forhold. Dermed har det noe med samspillet mellom mor og far. Hun har også sluttet å være aggressiv mot TS og har erkjent at hun jazzet seg opp. 

Kan være du har rett, men det kan også være at TS legger opp til denne reaksjonen hos kjæresten sin ubevisst. Hvis hun er en han ønsker å være sammen med kan det være verdt å finne ut hva som er hva. Her har han jo havnet i eksakt likt mønster som sine foreldre. 

Personlig har jeg erfaringer med å bli slik som hans mor. Partneren min har en del passiv/aggressive handlinger som fyrer meg opp. Han har skjerpet seg og jeg prøver også å ta meg selv i det og heller gå inn i et mye roligere mønster. Det kan nevnes at min mann beskriver alle sine tidligere damer som gærne og dramatiske. Han har også en veldig dramatisk mor. Noe som dermed har flyttet fokuser mitt over til at han er medvirkende. Jeg trodde jeg ble sånn som dette grunnet stress etter å ha blitt mor selv, men det er tydelig at han fyrer meg opp. Han har også innrømmet at han gjør dette og også gjør det med sine venner. Noen ganger bevisst, men også ubevisst. Dette har han ikke erkjent før det siste året hvor jeg var på vei til å gå fra han.   Han har med handling vist at han ikke tar noen av mine ønsker seriøst eller innover seg og feier alt under teppet eller avspiser meg med at jeg overdriver. Han går imot meg i forhold til barneoppdragelse på en passiv/aggressiv måte og det er en stor trigger. 

Anonymkode: 7d89a...781

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke nødvendigvis "passiv aggressiv" fordi man ikke er høylytt aggressiv. Det er en falsk måte å sette det opp på. Det kan jo like gjerne være at den som ikke er høylytt aggressiv, snarere blir lei seg enn sint når hun/han er frustrert (sinne er jo uansett mer en "maskerende" følelse, altså den beskytter en sårere følelse). Eller at den personen har en mer robust eller flat personlighet og ikke lar seg trekke så mye mot topp eller bunn. Å snakke om at de som ikke viser sinne nødvendigvis er passiv aggressive, forutsetter at alle har lik mengde sinne inni seg, og at den som er høylytt er ærlig på det. Det kan jo like gjerne være at den som er stillere også er "ærlig" på at hun/han faktisk ikke føler det voldsomme sinnet som den andre føler på - ikke lar seg trekke like lett, rett og slett. 

Anonymkode: 71eec...780

Hvis du sikter til det jeg har skrevet her, skrev jeg at man har forskjellig temperament, og at f.eks en i et forhold kan ha mindre temperament enn den andre, evt et annerledes temperament, reagere med gråt istedenfor sinne f.eks, evt stillhet, silent treatment osv. 

Men poenget mitt var at ALLE har følelser, og hvis man alltid undertrykker dem, får man et trykk i seg, som kan føles og komme ut irrasjonelt, hos de som kaller seg rasjonelle...Dette er gjerne passiv aggressivitet. 

Anonymkode: 4e9c7...805

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert. En viktig detalj er at hans mor ikke er slik i sitt nye forhold. Dermed har det noe med samspillet mellom mor og far. Hun har også sluttet å være aggressiv mot TS og har erkjent at hun jazzet seg opp. 

Kan være du har rett, men det kan også være at TS legger opp til denne reaksjonen hos kjæresten sin ubevisst. Hvis hun er en han ønsker å være sammen med kan det være verdt å finne ut hva som er hva. Her har han jo havnet i eksakt likt mønster som sine foreldre. 

Personlig har jeg erfaringer med å bli slik som hans mor. Partneren min har en del passiv/aggressive handlinger som fyrer meg opp. Han har skjerpet seg og jeg prøver også å ta meg selv i det og heller gå inn i et mye roligere mønster. Det kan nevnes at min mann beskriver alle sine tidligere damer som gærne og dramatiske. Han har også en veldig dramatisk mor. Noe som dermed har flyttet fokuser mitt over til at han er medvirkende. Jeg trodde jeg ble sånn som dette grunnet stress etter å ha blitt mor selv, men det er tydelig at han fyrer meg opp. Han har også innrømmet at han gjør dette og også gjør det med sine venner. Noen ganger bevisst, men også ubevisst. Dette har han ikke erkjent før det siste året hvor jeg var på vei til å gå fra han.   Han har med handling vist at han ikke tar noen av mine ønsker seriøst eller innover seg og feier alt under teppet eller avspiser meg med at jeg overdriver. Han går imot meg i forhold til barneoppdragelse på en passiv/aggressiv måte og det er en stor trigger. 

Huff, føler med deg, og dette forholdet høres vanskelig ut å være i. Virker som han mangler selvinnsikt?

Og ikke ta dine behov på alvor, er jo respektløst. Tar du hans behov på alvor?

Gjest GiftMann38
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres ut som at du legger ansvaret på din mann for at du har et usunt reaksjonsmønster. Ikke bra!

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, føler med deg, og dette forholdet høres vanskelig ut å være i. Virker som han mangler selvinnsikt?

Og ikke ta dine behov på alvor, er jo respektløst. Tar du hans behov på alvor?

Ja jeg har hele veien trodd det var meg det var noe galt med, faktisk i 10 år har jeg lagt mesteparten av skylden på at jeg tar så på vei på meg selv. Skjønner etter at jeg snakket med psykolog at det er mye mer under overflaten og at han er passiv/aggressiv. Han har mye mer selvinnsikt etter at jeg var i ferd med å gå i fra han. Han har erkjent at han har fyret meg opp over mange år. Jeg har alltid lyttet og støttet han, men han lytter veldig lite til meg og viser aldri interesse i min jobb eller hva jeg driver med. Vi må alltid snakke om han. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg denne tråden begynner å ta helt av...

Ts har ikke skrevet noe om vold, men AnonymBruker 2af, drar tydeligvis inn sin historie her, om en evt kvinne h*n har blitt dominert av ( mor, partner osv ), og det blir helt feil synes jeg.

JA, man har ansvar for sin egen reaksjon, men å fremstille det så sort hvitt som du og gift mann gjør her, blir for lite nyansert. 

Et forhold består alltid av TO individer, mye handler også om hva man godtar, og å være passiv aggressiv kan være like utspekulert, om ikke mer utspekulert, enn en med et oppfarende temperament. 

Ja, det synes du nok!

La meg se; Du tolker rasjonalitet som passiv aggresjon og skriver et laaang innlegg om dette, basert på din egen spinnville tolkning. Likevel reagerer du på at TS ikke har brukt selve ordet vold, før man bør ta det for gitt at han mener, enda han ettertrykkelig beskrev skadeligheten av oppveksten da han var et barn og hun var en voksen + at de færreste som beskriver vold sier rett ut at det er vold de opplever. Videre forsøker du å få det til å virke som det er jeg og GiftMann som er unyanserte og tar helt av og feiltolker. Da er det jo vårt ansvar, og ikke ditt, at du har fremstått som på viddene? Fint å ha noen å legge skylden på! Da kan jo du fortsette å dure ivei med ditt eget glade vanvidd.

At dere får ansvarsfraskrivelse og urimelig adferd så grundig beskrevet og likevel ikke klarer å se deres egne bidrag i potten, er så betegnende for trådene her inne at jeg igjen vil anbefale TS å heller oppsøke krisesenter enn å skrive inn her. Da har han noen å snakke om oppveksten med, og sortere trådene.

Det gjør vondt verre for et voldsoffer å stadig måtte få høre at man selv har skylden. 

TS, du var et BARN! Du hadde INGEN SKYLD!

Men som du ser, så er det dessverre helt vanlig, også blant voksne, at man oppfører seg helt helt urimelig.

Anonymkode: 1333a...2af

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har hele veien trodd det var meg det var noe galt med, faktisk i 10 år har jeg lagt mesteparten av skylden på at jeg tar så på vei på meg selv. Skjønner etter at jeg snakket med psykolog at det er mye mer under overflaten og at han er passiv/aggressiv. Han har mye mer selvinnsikt etter at jeg var i ferd med å gå i fra han. Han har erkjent at han har fyret meg opp over mange år. Jeg har alltid lyttet og støttet han, men han lytter veldig lite til meg og viser aldri interesse i min jobb eller hva jeg driver med. Vi må alltid snakke om han. 

Men da må du slutte å godta å bare snakke om han. Gjør dine ting, uten å vise så mye forståelse og interesse for hva han gjør, hvis dette har vært mønstret mellom dere hele tiden. La han få kjenne på at du er mer utilgjengelig, å se hvordan han evt reagerer. Hvordan man godtar å bli behandlet, har også mye med hvordan dynamikken i et forhold har fått lov til å utvikle seg.

Skrevet
14 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Det høres ut som at du legger ansvaret på din mann for at du har et usunt reaksjonsmønster. Ikke bra!

Nettopp.

Denne tråden handler ikke om dere, tro det eller ei!

Lag deres egen tråd i stedet for å fucke opp andres!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes du nok!

La meg se; Du tolker rasjonalitet som passiv aggresjon og skriver et laaang innlegg om dette, basert på din egen spinnville tolkning. Likevel reagerer du på at TS ikke har brukt selve ordet vold, før man bør ta det for gitt at han mener, enda han ettertrykkelig beskrev skadeligheten av oppveksten da han var et barn og hun var en voksen + at de færreste som beskriver vold sier rett ut at det er vold de opplever. Videre forsøker du å få det til å virke som det er jeg og GiftMann som er unyanserte og tar helt av og feiltolker. Da er det jo vårt ansvar, og ikke ditt, at du har fremstått som på viddene? Fint å ha noen å legge skylden på! Da kan jo du fortsette å dure ivei med ditt eget glade vanvidd.

At dere får ansvarsfraskrivelse og urimelig adferd så grundig beskrevet og likevel ikke klarer å se deres egne bidrag i potten, er så betegnende for trådene her inne at jeg igjen vil anbefale TS å heller oppsøke krisesenter enn å skrive inn her. Da har han noen å snakke om oppveksten med, og sortere trådene.

Det gjør vondt verre for et voldsoffer å stadig måtte få høre at man selv har skylden. 

Men som du ser, så er det dessverre helt vanlig, også blant voksne, at man oppfører seg helt helt urimelig.

Jeg tolker ikke rasjonalitet som passiv aggresjon. LES hva jeg skriver før du uttaaler deg!

Når det gjelder alt det andre du kommer med her, virker det som du har mye uforløst sinne i deg oga evt tidligere hendelser pga en lignende situasjon som den ts beskriver. Jeg har aldri verken beskrevet eller forsvart vold! Det var du som dro ordet vold inn i debatten.

Søk hjelp.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke nødvendigvis "passiv aggressiv" fordi man ikke er høylytt aggressiv. Det er en falsk måte å sette det opp på. Det kan jo like gjerne være at den som ikke er høylytt aggressiv, snarere blir lei seg enn sint når hun/han er frustrert (sinne er jo uansett mer en "maskerende" følelse, altså den beskytter en sårere følelse). Eller at den personen har en mer robust eller flat personlighet og ikke lar seg trekke så mye mot topp eller bunn. Å snakke om at de som ikke viser sinne nødvendigvis er passiv aggressive, forutsetter at alle har lik mengde sinne inni seg, og at den som er høylytt er ærlig på det. Det kan jo like gjerne være at den som er stillere også er "ærlig" på at hun/han faktisk ikke føler det voldsomme sinnet som den andre føler på - ikke lar seg trekke like lett, rett og slett. 

Anonymkode: 71eec...780

Nettopp!

Ser nå at du bare svarte en av de som forsøker å ødelegge for TS, og dermed forsvarer TS, så jeg må beklage at jeg tok deg med i mitt siste innlegg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker ikke rasjonalitet som passiv aggresjon. LES hva jeg skriver før du uttaaler deg!

Når det gjelder alt det andre du kommer med her, virker det som du har mye uforløst sinne i deg oga evt tidligere hendelser pga en lignende situasjon som den ts beskriver. Jeg har aldri verken beskrevet eller forsvart vold! Det var du som dro ordet vold inn i debatten.

Søk hjelp.

Du tolket ivei og gikk også til angrep på oss som forsvarer TS. Og nå bare fortsetter du, uten å vise til noen som helst form for selvinnsikt eller evne til å roe ned eller ta hensyn til TS - som denne tråden faktisk handler om!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes du nok!

Og jeg vil legge til : INGEN er bare rasjonelle! Det er usunt å vokse opp med foreldre som aldri kan vise ekte følelser fordi de er redde for konflikter. Barn har godt av på se ekte følelser som betyr at man er hele mennesker. En oppfarende person med temperament må kunne gå inn i seg selv, men det må også en passiv aggressiv person gjøre, da det er usunt å alltid holde følelsene inne, ja fornekte de til enhver tid for å holde på en "rasjonell" reaksjon/væremåte. Et barn merker når en voksen er falsk ( alltid holder igjen viktige følesler ).

Og igjen: nå snakker jeg IKKE om vold! Det ordet var det som nevnt DU som dro inn i denne debatten. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

Ser nå at du bare svarte en av de som forsøker å ødelegge for TS, og dermed forsvarer TS, så jeg må beklage at jeg tok deg med i mitt siste innlegg.

"Forsøker å ødelegge for ts"...Nå må du gi deg!  Jeg brukte lang tid på å skrive et nyansert svar til ts, om at dette handler alltid om to individer. Du er tydelig preget av en hendelse/forhold, og svarene dine lyser at du er farget av dette, så du klarer ikke å se flere nyanser her.  

• Liker 3
Skrevet

Og jeg vil legge til : INGEN er bare rasjonelle! Det er usunt å vokse opp med foreldre som aldri kan vise ekte følelser fordi de er redde for konflikter. Barn har godt av på se ekte følelser som betyr at man er hele mennesker. En oppfarende person med temperament må kunne gå inn i seg selv, men det må også en passiv aggressiv person gjøre, da det er usunt å alltid holde følelsene inne, ja fornekte de til enhver tid for å holde på en "rasjonell" reaksjon/væremåte. Et barn merker når en voksen er falsk ( alltid holder igjen viktige følesler ).

Og igjen: nå snakker jeg IKKE om vold! Det ordet var det som nevnt DU som dro inn i denne debatten. 

Jeg går litt surr i kodene her, men etpar av dere har fullstendig overtatt en annen person sin tråd!

For å skravle om hvor ille dere selv har det!

Og bli sure hvis noen fokuserer på TS?

Klarer dere ikke se hvor ekstremt egoistisk og ufyselig denne oppførselen er og at dere selv er ansvarlig for den?

Det er ikke sunn normal voksen oppførsel!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tolket ivei og gikk også til angrep på oss som forsvarer TS. Og nå bare fortsetter du, uten å vise til noen som helst form for selvinnsikt eller evne til å roe ned eller ta hensyn til TS - som denne tråden faktisk handler om!

Jeg har ikke tatt noens side! Jeg skriver at dette er sammensatt, og at ingen er bare gode eller bare onde. 

Les litt litteratur eller psykologi...

• Liker 1
Skrevet

"Forsøker å ødelegge for ts"...Nå må du gi deg!  Jeg brukte lang tid på å skrive et nyansert svar til ts, om at dette handler alltid om to individer. Du er tydelig preget av en hendelse/forhold, og svarene dine lyser at du er farget av dette, så du klarer ikke å se flere nyanser her.  

Forskjellen på deg og meg er at jeg faktisk bryr meg om TS.

Du er helt opphengt i deg selv og dine egne historier son sikkert ingen andre gidder å høre på lengre, før du ser ditt snitt til å fråtse i annen person sin ulykke.

Heretter bare rapporterer jeg deg for å ødelegge tråden. Du fortjener på ingen måte å kapre andres tråd! Og du ødelegger for et annet menneske i en sårbar situasjon!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han og familien har fått oppveksten ødelagt på grunn av en voldelig kvinne. Veldig skadelig, er ordene han bruker. Han er bekymret for sine egne barn.

Er det virkelig mulig å klare å lese teksten så vrangt, eller ha så liten forståelse for andre mennesker?

Åja, det er sant. Man trenger jo ikke ta ansvar for seg selv når man er kvinne og snakker til en mann, man kan jo bare oppføre seg helt usmakelig og legge ansvaret på han. Si at han har uttrykket seg utydelig eller noe.

Ho ho ho, hvorfor bruke hodet eller hjertet når det er en mann å skylde på?

Man gjentar og gjentar at man ville svart det samme om kjønnene var snudd om. Det stemmer veldig sjelden at man gjør det. Jeg tror ikke på at på at du ikke lettere ville ha gjenkjent vold om det var fra en mann. 

Og denne holdningen er helt grusom for alle som har vokst opp med slike «mødre». For er det ett element som er ekstra skadelig ved kvinners vold, så er det at det er usynlig for samfunnet. Kvinner er alltid de stakkars ofrene. De har så vondt i følelsene sine stakkars, og menn er jo så onde. At kvinner er betydelige voldsutøvere er det dessverre veldig få som er i stand til å få øye på.

Og den mentaliteten er en ekstrem ekstrabelastning for alle de som er utsatt for vold fra kvinner.

Det står at hun var sint og kranglete, men ikke at hun var voldelig. Krangling og spetakkel kan selvfølgelig være skadelig for barn det også, det er ikke det. Jeg har ikke sagt noe som minner om at om at kvinner ikke trenger å ta ansvar for seg selv eller at ansvaret alltid er mannens, så kutt ut det vaset der med én gang og ikke legg ord i munnen på meg. Les hva jeg skriver heller du. Det eneste jeg sier er at når forhold blir så destruktive som dette er det sjelden bare den enes skyld, og det kan du vel neppe være uenig i. Feilen disse to gjorde var å ikke gå fra hverandre før, men om det var bare kvinnens eller begges skyld at det ble dårlig stemning vet ikke jeg. Jeg stusser imidlertid når sønnen hennes opplever akkurat det samme mønsteret med sin kjæreste, for da er det ting som tyder på at han gjør de samme feilene som sin far hva nå det var. Barn kopierer ofte sine foreldres oppførsel.

Skrevet

Temaet er aggressive og kranglete kvinner.

Knapt noen bryr seg stort om å hjelpe, bare om å være hissig og krangle. 

Jo, forresten, en mann sier fra.

Hvilken ironi!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Temaet er aggressive og kranglete kvinner.

Knapt noen bryr seg stort om å hjelpe, bare om å være hissig og krangle. 

Jo, forresten, en mann sier fra.

Hvilken ironi!

Da ser du bare det du vil se. Det er mange kvinner som har prøvd å hjelpe ham å forstå hva som foregår og gitt råd om hva han skal gjøre videre. Han sier jo til og med selv i et svar til meg at han synes han har fått mange gode svar.

Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Da ser du bare det du vil se. Det er mange kvinner som har prøvd å hjelpe ham å forstå hva som foregår og gitt råd om hva han skal gjøre videre. Han sier jo til og med selv i et svar til meg at han synes han har fått mange gode svar.

Ja, selvfølgelig gjør han det!

Han oppfører seg som typisk et barn vokst opp med alt ansvar fordi foreldrene ikke tok det. Dermed tror han at det er helt riktig at han skal påta seg ansvaret for at hun skal oppføre seg bra. Dette er klassisk for barn som har opplevd omsorgssvikt. 

Og typisk at det blir bare videreføring av mønsteret når man skriver inn til folk her. Kvinner her inne synes det bare er tipp topp at menn og barn påtar seg alt ansvar, sånn at de kan leve videre de selvopptatte livene sine innhyllet i sine egne problemer...bla bla bla...meg...meg...meg...ja huff...bla bla bla. 

Nesten INGEN her inne er i stand til å gjenkjenne omsorgssvikt og vold.

Derfor synes man det er så fint at TS bare tar ansvaret sånn at man selv kan fortsette vandringen i sin egen tåkelagte og selvfokuserte jammerdal.

MEN DET ER HELT FEIL!!

Barn skal ikke vokse opp med ansvar som foreldrene burde ha tatt. Han kommer til å knekke sammen før eller siden av å hele tiden bære vekten av en klink sprø galning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...