AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Vanskelig innlegg å skrive. Har hatt hunden min i 12 år. Egentlig aldri følt at vi har hatt noe sterkt bånd. Hun er veldig egenrådig, men alt i alt en ganske fin hund. Nå føler jeg at jeg rett og slett er lei. Jeg prioriterer henne ikke i hverdagen, utenom tur tre ganger om dagen. Hun er frisk og virker fornøyd.. men jeg føler det som en byrde å ha med henne å gjøre. Aner ikke hvordan jeg kan bli like glad i hunden min som andre folk er i sine. Hva kan jeg gjøre? Omplassering er uaktuelt da hun er gammel. Anonymkode: 44ba1...238
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Se på henne, føler du gode minner? Føler du kjærlighet når du tenker på henne? Savn hvis hun skulle bli borte? Anonymkode: 12d0b...667 1
Skilpadden Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 Hvorfor og når sluttet du å være glad i hunden din? 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 Stakkars hund! Vil deg bare godt, og er sååå glad i deg! Åsså er du lei av hunden, stakkars liten Anonymkode: 4996d...0f2 19
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 Uff, så fælt. Jeg kan virkelig ikke sette meg inn i det da jeg elsker mine hunder mer enn alt i verden og har gjort det hele veien. Syns det var helt totalt knusende å måtte avlive den ene i sommer. Har du prøvd øvelser for å styrke båndet mellom dere? Anonymkode: 69564...81a 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se på henne, føler du gode minner? Føler du kjærlighet når du tenker på henne? Savn hvis hun skulle bli borte? Anonymkode: 12d0b...667 Savn føler jeg ikke.. mer en lettelse dessverre. Føler mer forpliktelse enn kjærlighet. 13 minutter siden, Skilpadden skrev: Hvorfor og når sluttet du å være glad i hunden din? Tror vi aldri klaffet egentlig, helt fra hun var valp. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars hund! Vil deg bare godt, og er sååå glad i deg! Åsså er du lei av hunden, stakkars liten Anonymkode: 4996d...0f2 Hun føles mer som en forpliktelse enn noe som beriker livet mitt. Prøver å berike hennes da, med turer og kos. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, så fælt. Jeg kan virkelig ikke sette meg inn i det da jeg elsker mine hunder mer enn alt i verden og har gjort det hele veien. Syns det var helt totalt knusende å måtte avlive den ene i sommer. Har du prøvd øvelser for å styrke båndet mellom dere? Anonymkode: 69564...81a Om jeg måtte avlive så hadde jeg nok bare følt på den dårlige samvittigheten for at jeg ikke elsket hunden min like mye som jeg burde. Nei, hvilke øvelser kan det være? Veldig glad for innspill! Anonymkode: 44ba1...238
Skilpadden Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 (endret) Har virkelig ingen råd å komme med. Det eneste jeg har å bidra med er lite forståelse, fordi jeg ikke skjønner hvordan man ikke er glad i dyret sitt. For meg er det det samme som å aldri kunne bli glad i ungen sin, men vi vet jo at det også finnes tilfeller der mor/far og barn ikke har den tilknyttingen. Å avlive dyret hadde ikke vært et alternativ for meg. Og med mindre jeg hadde klart å finne et nytt hjem til hunden min (noe som er lite sannsynlig for en så gammel hund), hadde jeg nok bare fortsatt med mine daglige forpliktelser til hunden frem til den dagen hun ikke lenger var med meg. Synes ikke du skal føle en stor skam over det. Det viktigste er at du behandler den med respekt selv om du ikke klarer å elske den. Selv om det selvfølgelig er utrolig kjipt og trist. Er hunden din glad i deg? Endret 30. august 2018 av Skilpadden 4
Jerry Lee Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Fryktelig trist. Hunden merker at du ikke er glad i den. Og hvordan kan du ikke være glad i en hund du har hatt i 12 år? Hvordan kan du bli lei av en gammel venn som elsker deg over alt? Ufattelig! 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg måtte avlive så hadde jeg nok bare følt på den dårlige samvittigheten for at jeg ikke elsket hunden min like mye som jeg burde. Nei, hvilke øvelser kan det være? Veldig glad for innspill! Anonymkode: 44ba1...238 Syns det høres forferdelig ut for hunden å ha det slik. De merker så godt hva vi føler. Du kan søke opp, regner med det finnes mye på youtube hvis du søker på engelsk. Men, det kan være triks, alt fra sånn åpne skuffer og slike ting til lydighet eller andre ting. Det er ofte givende for relasjonen, men usikker når du virker så uinteressert i den i utgangspunktet. Anonymkode: 69564...81a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 Finnes det noen andre som er glad i hunden? Jeg er elsker min hund over alt på jord, og føler vi er god match. Men det finnes hunder jeg absolutt ikke har kjemi med. Så legger jeg godviljen til er jeg tilbøyelig til å forstå problemet. Men hvorfor har du ikke gjort noe med det før nå? Anonymkode: 6c6b4...b07 7
Gjest Stella Rose Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Klarer ikke å tro det er mulig, stakkars hund.
SoWhat? Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 Slutt å klandre Ts! Når klarte dere å styre følelser?? Hunden virker fornøyd, og det at Ts skriver det, pluss at hun skriver innlegget, viser at hun bryr seg! Hunden får kos, turer og mat, så den har det nok bra. Utrolig kjipt å lese da Ts, og det kan ikke være enkelt å oppleve det sånn! Vet ikke helt hva som kan gjøres, men det så jo litt interessant ut det en skrev her, om øvelser som kan styrke båndet. Håper brukeren forteller mer om det. 23
masekopp Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 (endret) -- Endret 30. august 2018 av masekopp
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Slutt å klandre Ts! Når klarte dere å styre følelser?? Hunden virker fornøyd, og det at Ts skriver det, pluss at hun skriver innlegget, viser at hun bryr seg! Hunden får kos, turer og mat, så den har det nok bra. Utrolig kjipt å lese da Ts, og det kan ikke være enkelt å oppleve det sånn! Vet ikke helt hva som kan gjøres, men det så jo litt interessant ut det en skrev her, om øvelser som kan styrke båndet. Håper brukeren forteller mer om det. Fra HI: "Jeg prioriterer henne ikke i hverdagen, utenom tur tre ganger om dagen. Hun er frisk og virker fornøyd.. men jeg føler det som en byrde å ha med henne å gjøre." Kos? Hun skriver kun tur. Hunder trenger både tur (fysisk stimuli), mental stimuli, kos, lek, kjærlighet og trygghet. Tur gir ikke automatisk alle de delene. Anonymkode: 69564...81a 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Men så skyldbeleggende dere er. Sånt styrer man da ikke selv! Jeg ville nok vurdert omplassering på tross av alder. Anonymkode: d9c74...6fd 7
Ava+, Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 Jeg kjenner meg igjen i TS sitt problem. Jeg føler lite eller null kjærlighet til hunden. Den får alt den trenger, bortsett fra genuin kjærlighet fra min side. Heldigvis er vi to om den, så den får kjærlighet fra min samboer. Har ikke så mange råd å komme med, men kanskje det er en slags "trøst" at det er flere som har det samme problemet? 🤔 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så skyldbeleggende dere er. Sånt styrer man da ikke selv! Jeg ville nok vurdert omplassering på tross av alder. Anonymkode: d9c74...6fd Nei. Det er rart at TS etter 12 år - altså tolv år - finner ut at hun ikke bryr nevneverdig seg om hunden sin. Anonymkode: b3f0f...6da 3
SoWhat? Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra HI: "Jeg prioriterer henne ikke i hverdagen, utenom tur tre ganger om dagen. Hun er frisk og virker fornøyd.. men jeg føler det som en byrde å ha med henne å gjøre." Kos? Hun skriver kun tur. Hunder trenger både tur (fysisk stimuli), mental stimuli, kos, lek, kjærlighet og trygghet. Tur gir ikke automatisk alle de delene. Anonymkode: 69564...81a Hvis du leser videre, så ser du at Ts svarer at hun prøver å berike hundens hverdag med turer og kos. Hun skriver at hunden virker fornøyd, så da velger jeg å tro på det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå