AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #1 Skrevet 30. august 2018 Har de siste 3 ukene rast ned i vekt, pga lite kalorier. Er overvektig og skal ned 20 kg til. Ingen problemer med overspising etter lifesum ble lastet ned, men ser jo der at proteiner får jeg ikke fylt opp. Er ikke særlig glad i kjøtt, og litt lei smaken av bønner. Så vil gjerne ha tips om proteinrik mat uten alt for mye kalorier. Anonymkode: eabed...5fd
matrobot Skrevet 30. august 2018 #2 Skrevet 30. august 2018 Skyr eller gresk yoghurt, meierprodukter, fisk, sjømat, kylling, erter, spinat, mais, brokkoli 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #3 Skrevet 30. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de siste 3 ukene rast ned i vekt, pga lite kalorier. Er overvektig og skal ned 20 kg til. Ingen problemer med overspising etter lifesum ble lastet ned, men ser jo der at proteiner får jeg ikke fylt opp. Er ikke særlig glad i kjøtt, og litt lei smaken av bønner. Så vil gjerne ha tips om proteinrik mat uten alt for mye kalorier. Anonymkode: eabed...5fd Stekte grønnsaker med tofu (bruker ikke olje) Linsesuppe quinoasalat Anonymkode: ad42a...b44
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #4 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, matrobot skrev: Skyr eller gresk yoghurt, meierprodukter, fisk, sjømat, kylling, erter, spinat, mais, brokkoli Er det jeg spiser i dag, og får ikke i meg nok proteiner. Anonymkode: eabed...5fd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #5 Skrevet 30. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stekte grønnsaker med tofu (bruker ikke olje) Linsesuppe quinoasalat Anonymkode: ad42a...b44 Like lite glad i kjøtterstattning som kjøtt. Spiser fisk og litt kylling. Linser skal jeg få skaffet, ikke kjøpt pga jeg kun finner slike som må ligge i vann i evigheter. Finnes hermetiske? Anonymkode: eabed...5fd
matrobot Skrevet 30. august 2018 #6 Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg spiser i dag, og får ikke i meg nok proteiner. Hvor mye protein anbefaler LifeSum at du skal ha? Jeg spiser flere av disse (+ glemte egg) og da får jeg meg 140 g protein i snitt via ca 2300 kalorier hver dag.
Gjest Overrasket Skrevet 30. august 2018 #7 Skrevet 30. august 2018 (endret) Islandsk skyr er det du trenger. Spinat er også veldig proteinrikt per kalori, nesten samme protein per kalori som for kjøtt. Endret 30. august 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #8 Skrevet 30. august 2018 Torsk, gule kikerter, egg og kylling Anonymkode: f3517...a74 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #9 Skrevet 30. august 2018 1 minutt siden, matrobot skrev: Hvor mye protein anbefaler LifeSum at du skal ha? Jeg spiser flere av disse (+ glemte egg) og da får jeg meg 140 g protein i snitt via ca 2300 kalorier hver dag. 102 pr dag. Får i meg rundt 60. Men jeg ligger mye lavere i kalorier pr dag, ligger på rundt 1500, noen dager litt over, andre dager litt under. Jobber netter og dermed null ork til trening 5 av 7 dager. Anonymkode: eabed...5fd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #10 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, Overrasket skrev: Islandsk skyr er det du trenger. Spinat er også veldig proteinrikt per kalori, nesten samme protein per kalori som for kjøtt. Spiser skyr til frokost hver dag. Men spinat har jeg aldri spist, så den er notert. Takk😊 Anonymkode: eabed...5fd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #11 Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Torsk, gule kikerter, egg og kylling Anonymkode: f3517...a74 Takk, er notert😊 Anonymkode: eabed...5fd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #12 Skrevet 30. august 2018 Mager kesam! Pleide å spise en boks med dipp og grønnsaker i tillegg til kyllingfilet til middag, sa maxa jeg ut proteinene i lifesum. Anonymkode: 6d055...8fa
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mager kesam! Pleide å spise en boks med dipp og grønnsaker i tillegg til kyllingfilet til middag, sa maxa jeg ut proteinene i lifesum. Anonymkode: 6d055...8fa Takk😊 kesam har jeg aldri prøvd. Anonymkode: eabed...5fd
matrobot Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 102 pr dag. Får i meg rundt 60. Men jeg ligger mye lavere i kalorier pr dag, ligger på rundt 1500, Skal du klare 100ish protein med ca 1500 kalorier, er du stort sett nødt til å spise bare mat med protein. Prøv f.eks. større kyllingfilet og mindre ris/potet (eller hva nå du har ved siden av). Ingen plass til kaker, snacks, godteri eller søtsaker her.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, er notert😊 Anonymkode: eabed...5fd Jeg må korrigere meg selv her. Gule kikerter har riktig nok høyt proteininnhold, men de er ikke kalorifattige. Torsk er maten du ser etter. Ca 20 g protein per 100 g og ca 100 kcal per 100 g Anonymkode: f3517...a74
Rumle Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 Egg, Cottage cheese? Ovnsbakte rosenkål eller asparges med parmesan
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like lite glad i kjøtterstattning som kjøtt. Spiser fisk og litt kylling. Linser skal jeg få skaffet, ikke kjøpt pga jeg kun finner slike som må ligge i vann i evigheter. Finnes hermetiske? Anonymkode: eabed...5fd Linser trenger ikke bløtlegging. Tørre linser er veldig mye billigere enn pakkene med kokte linser. Tørre linser skylles med vann, og kokes direkte. De kan blandes i supper og kokes i gryteretter. Linser er supert! Og dessuten er det godt Linser er enkelt, greit, gir bra med proteiner og smaker godt. Anonymkode: d1c4b...47f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 Tusen takk for svar. Da har jeg fått utvidet listen over matvarer og håper det hjelper på proteininntaket og muskelsvinn😂 Anonymkode: eabed...5fd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 Peanøttsmør- spise det med skje eller ha det på skiva. Man kan også lage peanøttsauser, peanøttkaker og den slags. Mandler og cashew kan brukes i wokker. Du kan spise hjemmelaget frøknekkebrød? De vanlige frø vi spiser har som regel 25 g protein per 100g eller mer. Gresskarkjernefrø har 30g protein per 100g I "verste" fall kan du alltids bruke litt proteinpulver. Noen av de kan blandes inn i mat uten at man kjenner smaken noe særlig. Men er du sikker på at du trenger så mye proteiner? Trener du mye styrke? 60g er mer enn nok med mindre du har trent styrke en stund og trener mye enda. Anonymkode: 36a17...b24
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Peanøttsmør- spise det med skje eller ha det på skiva. Man kan også lage peanøttsauser, peanøttkaker og den slags. Mandler og cashew kan brukes i wokker. Du kan spise hjemmelaget frøknekkebrød? De vanlige frø vi spiser har som regel 25 g protein per 100g eller mer. Gresskarkjernefrø har 30g protein per 100g I "verste" fall kan du alltids bruke litt proteinpulver. Noen av de kan blandes inn i mat uten at man kjenner smaken noe særlig. Men er du sikker på at du trenger så mye proteiner? Trener du mye styrke? 60g er mer enn nok med mindre du har trent styrke en stund og trener mye enda. Anonymkode: 36a17...b24 Er høy og har fra naturens side og lett for å få synelige muskler, så tror nok lifesum har lagt inn rett mengde proteiner. Så mye kalorier som det er i nøtter og frø så holder jeg meg nok unna slikt pr i dag. Har funnet mat som gjør meg mett og holder kaloriene nede, Så maten jeg spiser i dag, fungerer for å gå ned i vekt, men siden jeg spiser alt for lite kjøtt så må jeg ha andre proteinkilder, som i tillegg har et lavt kaloriinnhold, slik jeg kan fortsette som i dag, da det fungerer, og det er jo det viktigeste. Anonymkode: eabed...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå