Gå til innhold

Hvordan underholde en baby på 2 mnd..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alle kommentarer så nøye så beklager om jeg gjentar noe, MEN

både vippestol og babygym er veldig tidlig for en baby på bare 2 mnd og det er mest sannsynlig derfor babyen din ikke «aksepterer» dette enda. Jeg prøvde selv med min og det ble ikke akseptert overhode før tidligst 2,5 mnd og da ble han så overstimulert at vi hadde et helvete ved leggetid. Nå ved 3 mnd går det bedre, men har bare en leke i gymmen. Babyen min rb visst «tidlig ute». Man kan ikke forvente at de elsker babygym før nærmere 4 mnd. 

Jeg var heldig for min baby var 2 mnd midt i ferien og vi hadde masse besøk + var sammen med besteforeldre som med glede holdt mini masse. Du kan ikke forvente at en baby på 2 mnd kan «leke på egenhånd» og du trenger heller ikke å underholde babyen. Har du forsøkt å bare la babyen ligge i armene dine eller i babynest å bare titte seg rundt? En baby på 2 mnd kjeder seg ikke. 

Babyen kan også bli overstimulert nettopp fordi du «underholder» hele tiden med bruk av leker h*n ikke er klar for. Vår helsesøster snakker også mye om hvor krevende det er for en liten baby å «snakke/kommunisere» med mennesker også. De blir mer slitne av dette enn av å «leke».

Forsøk også å legge babyen før h*n blir trøtt. Som andre skriver orker de om regel maks en time våkentid om gangen. Jeg begynte å legge ned mini etter en klokketime og plutselig sovnet han sååå mye lettere på dagtid (og han en en grusom dagsover som aldri sover over 30 min på dagen). White noise fungerer bra her så det anbefaler jeg å teste ut. For oss fungerer det å sove i vogn som rugges over dørstokk, gulpeklut tett til fjeset/over øynene og White noise. Vi må jobbe for lurene, men dette gjør det mye lettere. Om mini skal sove mer enn en halvtime må jeg jobbe for det med rugging osv etter ca en halvtime. Noen ganger klarer jeg å få «vippet» mini til en lenger lur. 

Er babyen født til termin? Anbefaler Wonder Weeks appen som flere nevner, gir så mye nyttig informasjon som gjør alle vanskelige perioder LITT lettere å takle. 

Kan babyen være plaget? Refluks? Låsninger? 

Hva var dine forventinger til babytiden? Jeg opplever litt at du tenker at baby skal leke selv, men mulig jeg misforstår. 

Og selv om det suger å høre: Det blir bedre!

Anonymkode: 44d36...85d

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare en håpløs førstegangs mamma.. jeg lurer også på om det kan være noe som plager! Jeg skal høre med fastlegen min og hennes (han er barnelege).

vil ikke at baby skal leke selv, men blir så rådvill og vil jo prøve det meste for å se om hun kan stoppe å gråte! Men har jo skjønt nå at hun faktisk er trøtt når vi står opp halv 7! Hun sovnet jo igjen i dag etter hun hadde fått mat! Måtte busse henne en stund men hun sovnet igjen etter hun hadde fått flaske 😁 det er godt vi kan reflektere her inne, det har hjulpet meg mye!

ts

Anonymkode: 0b565...9a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere det mørkt på rommet? Hvordan sover babyen på natten? MÅ dere stå opp så tidlig? 

Anonymkode: 44d36...85d

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun får mat halv sju og gulper mye så kanskje hun er sulten igjen lenge før klokka er halv ti? 

Hva med å gi litt melk igjen før dere kaver med soving, og så kan du kanskje sove sammen med henne på morgenen? At hun sover i senga sammen med deg? 

Anonymkode: 02e77...cfa

Vi har det mørkt på rommet og hun sover godt på natta😊 våkner en gang for mat. 

Jeg har prøvde i dag etter tips fra dere og se om hun ville sove igjen etter flasken i steden for å stå opp! Etter mye fra og til så sovnet hun faktisk igjen 😁😁 så tusen takk for kjempe fint tips! ❤️ Nå skal jeg legge meg litt igjen også! Godt dere kan hjelpe en førstegangsmamma som er helt rådvill i en ny hverdag med liten baby❤️

Ts

Anonymkode: 0b565...9a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man skal være forsiktig med å ilegge babyen behov som den ikke har. Babyer trenger i grunn bare å spise, sove, eliminere (bæsje/tisse) og få litt stimuli i form av f.eks blikk-kontakt, bæres rundt, høre litt stemmer o.l.

Gråt betyr ofte at noe er feil, og da er det snakk om ting som refluks, trenger hjelp til å endre liggestilling, vondt i magen, ubekvem, overtrøtt, sulten, kvalm etc.

Tenk på babyen som det den er! Nettopp en baby - og tilpass aktivitetene etter det. Babyen kom nettopp ut av din trygge mage, og verden er fryktelig stor, med mange nye inntrykk. Det skal ikke mye til å gjøre en baby overstimulert :)

Ofte kan det være lurt å legge baby til å sove etter 45 min - 1t selv om hun virker våken. Som oftest sovner de etter en liten stund. Det er også god trening for dem å finne søvnen selv :)

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt svar! Dette har jeg ikke tenkt på en gang.  

Og gjett hva! Mini våknet som vanlig klokken 0545. Jeg ga henne flaske på soverommet og prøvde å få henne til å sove igjen. Klokken 0630 sovnet hun igjen!!😁😁 dette hadde jeg aldri trodd 😳 nå føler jeg meg ganske dårlig siden jeg ikke har prøvd dette før.. 

Ts

Anonymkode: 0b565...9a5

Så fantastisk bra! Prøv å gjøre det uten at du selv våkner altfor mye også, du trenger også å sove litt mer vet du :)

Du skal ikke føle deg dårlig, du opplevde det vanskelig og ba om råd, det er noe av den viktigste egenskapen man kan ha som forelder :) Lykke til, håper dere får roligere morgener fremover!

Anonymkode: 4a318...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl deg dårlig TS. Å ha baby er en evig utprøvingsfase, og så fort man har funnet noe som fungerer endrer behovene seg - føler jeg. Du gjør så godt du kan, og det følger ikke med noen bruksanvisning. :hjerte:

Anonymkode: 4b066...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg foran pc'en og bestill et lass med barnebøker. Enkle bøker du kan lese i, peke i, forklare og se i. Thomas og Emma, for eksempel, og Thomas-toget, bildebøker av dyr og slikt, og alle slags barnebøker du kan finne! Det er utrolig lærerikt for de små å bli lest for, og at man peker på tegningene og bildene og forklarer i tydelige ord (ikke snakker for fort!) hva man ser, hva det og det er osv.

Jeg leste enorme mengder bøker for min sønn. Siden han var så aktiv, leste vi også mens han spiste, det fikk han til å sitte fascinert og musestille i høystolen sin og gape og spise, mens han glodde i boka fremfor seg.

Barnehagen spurte da han var 1½ år om "prater du veldig mye med han? Han har et enormt ordforråd for alderen!". Og ja, det måtte jeg jo innrømme at det gjorde jeg. Jeg pratet om alt. Lå det to små lekeballer på gulvet, tok jeg dem opp, en etter en, forklarte at "denne ballen er MYK" (gned ballen forsiktig inntil kinnet hans og lot han få klemme på den) og den er RØD". Så tok jeg opp den andre, og forklarte at "Denne ballen er HARD (banket den i gulvet og lot han få kjenne på den) og den er GUL av farge",

Jeg begynte med dette svært tidlig. Etter min mening er det aldri for tidlig å begynne og lære de små språk. Din baby er bare to måneder, men hjernen hennes er en svamp! Hun suger til seg og lagrer og lærer alt mulig allerede. Så les for henne, vis henne lekene hennes en etter en og forklar i enkle, TYDELIGE ord og vendinger hvordan hver enkelt leke er, legg den ned og ta opp en ny og forklar. Sammenlign. Vis. Alt mens du rolig og sakte prater tydelig.

Selv synes jeg det var kjempemoro og interessant å lære småen språk og ord, fordi jeg så på han når lyset gikk opp for han og han skjønte hva jeg mente. Han fulgte alltid ivrig med og det var tydelig at han ville lære språk. 

Det første ordet hans var forøvrig noe han var svært interessert i. Ikke "mamma" eller "pappa", men "buss"! Han elsket alt som hadde hjul på! Da han var 2, kunne han merkenavnet på alle (!) bilene i lekekassen sin, og det var mange!

Du kan slå ihjel mange timer ved å prate i detalj om alt som finnes i lekekassen og alt dere ser i barnebøkene. Har du enda ikke barnebøker, sett deg ned og bestill et lass! Det er viktig å lese for barna.

Etterhvert som han ble gammel nok til å sitte i vognen og se hva vi trillet forbi, så pratet jeg også om alt vi så når vi var ute og gikk tur. "Denne veggen er hard" (banket på med fingeren og strakk ut hånden til barnet så han fikk kjenne på den) "og den er grå av farge". "Se et løvblad" "Her er en gul blomst. Er ikke den fin? Vil du holde?" (rekker frem blomsten) "Se! En kattepus" Jeg pratet om ALT uansett hvor kjedelig og dagligdags det var.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt svar! Dette har jeg ikke tenkt på en gang.  

Og gjett hva! Mini våknet som vanlig klokken 0545. Jeg ga henne flaske på soverommet og prøvde å få henne til å sove igjen. Klokken 0630 sovnet hun igjen!!😁😁 dette hadde jeg aldri trodd 😳 nå føler jeg meg ganske dårlig siden jeg ikke har prøvd dette før.. 

Ts

Anonymkode: 0b565...9a5

Fantastisk! Det er så mye man skal lære, både og babyer generelt og om hvert enkelt barn. Så ikke føl deg dum fordi du ikke har alle svarene når babyen er to mnd. 🙂

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et kjempe fint svar❤️ Det varmer virkelig! Mini tar smokk og til tider så hjelper det! Jeg tenker også at det blir bedre 😁 skal også høre med legen ang eventuelle låsninger 👍🏼😊

ts

Anonymkode: 0b565...9a5

Ville bare kommentere en ting. Det er flott at du har en fastlege som er barnelege, men mitt inntrykk er at mange leger ikke kan så mye om akkurat det du nevner her, og mange avfeier problematikken helt. Hvis du lurer på om barnet har nedsatt nakkefunksjon e.l, ville jeg heller bedt hos en vurdering hos en manuellterapeut eller kiropraktor som jobber spesielt med babyer, om det fins der du bor. Jeg har riktignok vært hos en barnelege som så at barnet mitt var stiv som en stokk, men det er en som jobber mye med sånt. For mange leger er fokuset på om babyen er frisk eller syk, og spenninger faller liksom utenfor akkurat det. Blant fastleger og leger på helsestasjonen fikk jeg bare beskjed om at uro er normalt hos babyer (har hatt to stk urokråker), og det er det jo, men det går jo en grense et sted, hvor det faktisk er hjelp å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe husker selv jeg var litt usikker. Pleide å ha sånn myk lekebok som jeg leste i og hun koste seg med. Da satt hun på fanget. Pleide også å sitte og se ut vinduet. Sang litt også.:) ellers var det mye kos og pupp 

Anonymkode: 1b7c8...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det fortsetter slik :) slitsomt med overtrøtte babyer...

Bare et tips til å blande nattflasker fortest mulig: fyll flakse med rett mengde vann, sett flasken i denne: https://www.ellos.no/beurer/flaskevarmer-digital-by52/1512109?extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=1512109;87173;4797&gclid=EAIaIQobChMItYCDlqqV3QIVxhUYCh0W7gJrEAQYAiABEgJAqPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJm645mqld0CFQvTmgodLw8HEg på 38 grader.

Ha klar ferdig oppmålt pulver. Når baby våkner er vann perfekt temperert og klar til å blandes med pulver. Når baby har drukket opp flaksen tar du ny ren flakse med vann i flaskevarmer. Så er den klar til neste oppvåkning.

Dette reddet meg om nettene/morgen ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt svar! Dette har jeg ikke tenkt på en gang.  

Og gjett hva! Mini våknet som vanlig klokken 0545. Jeg ga henne flaske på soverommet og prøvde å få henne til å sove igjen. Klokken 0630 sovnet hun igjen!!😁😁 dette hadde jeg aldri trodd 😳 nå føler jeg meg ganske dårlig siden jeg ikke har prøvd dette før.. 

Ts

Anonymkode: 0b565...9a5

Ikke føl deg dårlig💜 Er så utrolig mye man bommer på som man etterpå ser er så selvfølgelig ... Er helt umulig å vite med mindre man har hatt 1, 2 eller 10 fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Million skrev:

Sett deg foran pc'en og bestill et lass med barnebøker. Enkle bøker du kan lese i, peke i, forklare og se i. Thomas og Emma, for eksempel, og Thomas-toget, bildebøker av dyr og slikt, og alle slags barnebøker du kan finne! Det er utrolig lærerikt for de små å bli lest for, og at man peker på tegningene og bildene og forklarer i tydelige ord (ikke snakker for fort!) hva man ser, hva det og det er osv.

Jeg leste enorme mengder bøker for min sønn. Siden han var så aktiv, leste vi også mens han spiste, det fikk han til å sitte fascinert og musestille i høystolen sin og gape og spise, mens han glodde i boka fremfor seg.

Barnehagen spurte da han var 1½ år om "prater du veldig mye med han? Han har et enormt ordforråd for alderen!". Og ja, det måtte jeg jo innrømme at det gjorde jeg. Jeg pratet om alt. Lå det to små lekeballer på gulvet, tok jeg dem opp, en etter en, forklarte at "denne ballen er MYK" (gned ballen forsiktig inntil kinnet hans og lot han få klemme på den) og den er RØD". Så tok jeg opp den andre, og forklarte at "Denne ballen er HARD (banket den i gulvet og lot han få kjenne på den) og den er GUL av farge",

Jeg begynte med dette svært tidlig. Etter min mening er det aldri for tidlig å begynne og lære de små språk. Din baby er bare to måneder, men hjernen hennes er en svamp! Hun suger til seg og lagrer og lærer alt mulig allerede. Så les for henne, vis henne lekene hennes en etter en og forklar i enkle, TYDELIGE ord og vendinger hvordan hver enkelt leke er, legg den ned og ta opp en ny og forklar. Sammenlign. Vis. Alt mens du rolig og sakte prater tydelig.

Selv synes jeg det var kjempemoro og interessant å lære småen språk og ord, fordi jeg så på han når lyset gikk opp for han og han skjønte hva jeg mente. Han fulgte alltid ivrig med og det var tydelig at han ville lære språk. 

Det første ordet hans var forøvrig noe han var svært interessert i. Ikke "mamma" eller "pappa", men "buss"! Han elsket alt som hadde hjul på! Da han var 2, kunne han merkenavnet på alle (!) bilene i lekekassen sin, og det var mange!

Du kan slå ihjel mange timer ved å prate i detalj om alt som finnes i lekekassen og alt dere ser i barnebøkene. Har du enda ikke barnebøker, sett deg ned og bestill et lass! Det er viktig å lese for barna.

Etterhvert som han ble gammel nok til å sitte i vognen og se hva vi trillet forbi, så pratet jeg også om alt vi så når vi var ute og gikk tur. "Denne veggen er hard" (banket på med fingeren og strakk ut hånden til barnet så han fikk kjenne på den) "og den er grå av farge". "Se et løvblad" "Her er en gul blomst. Er ikke den fin? Vil du holde?" (rekker frem blomsten) "Se! En kattepus" Jeg pratet om ALT uansett hvor kjedelig og dagligdags det var.

Mhm. Motorisk da? Barn er helt ulike.

Anonymkode: 73f9b...82a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm. Motorisk da? Barn er helt ulike.

Anonymkode: 73f9b...82a

Man trener jo masse motorikk ved å la barnet få kjenne på, holde og gripe alle tingene man viser og forklarer. Små leker, myke leker, harde leker, en skje, en blomst, hva som helst. Sikte og gripe, holde, mange ganger om dagen. Legge fra seg, plukke opp en ny ting, holde den og snu på den. Motorisk trener man mye ved å leke med stadig nye ting.

Jeg og sønnen min hadde et spesielt tidsfordriv når han var veldig liten. Fra han klarte selv å heise seg opp og titte over kanten på lekekassen sin i stua (noen måneder gammel), så hadde vi en lek som het "Titte lekekassa?". Den bestod i å sitte på hver vår side av lekekassen, og så byttet vi på å ta opp èn og èn leke, snakket om den, studerte den, snudde på den, diskuterte farge og form, hvor fin den var osv, før vi la den ned på gulvet, og så ta opp en ny leke og snakke om. Han lærte utrolig mye språk av dette. Han begynte å snakke veldig tidlig, og snakket lange setninger fra han var 1½ år gammel. Noen ganger, grytidlig om morgenen når jeg hentet han i senga f.eks. klokka 05:20 om morgenen, strålte han mot meg og sa smørblidt: "Titte lekekassa?" Det var noe av det morsomste han visste. Lekekassa var også velfylt, så det var mye å gripe i og ta opp og snakke om. Tok laaang tid å komme til bunns i den...!

Jeg har gode minner fra våre stunder over lekekassen og praten vi hadde sammen da 🙂 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Million skrev:

Man trener jo masse motorikk ved å la barnet få kjenne på, holde og gripe alle tingene man viser og forklarer. Små leker, myke leker, harde leker, en skje, en blomst, hva som helst. Sikte og gripe, holde, mange ganger om dagen. Legge fra seg, plukke opp en ny ting, holde den og snu på den. Motorisk trener man mye ved å leke med stadig nye ting.

Jeg og sønnen min hadde et spesielt tidsfordriv når han var veldig liten. Fra han klarte selv å heise seg opp og titte over kanten på lekekassen sin i stua (noen måneder gammel), så hadde vi en lek som het "Titte lekekassa?". Den bestod i å sitte på hver vår side av lekekassen, og så byttet vi på å ta opp èn og èn leke, snakket om den, studerte den, snudde på den, diskuterte farge og form, hvor fin den var osv, før vi la den ned på gulvet, og så ta opp en ny leke og snakke om. Han lærte utrolig mye språk av dette. Han begynte å snakke veldig tidlig, og snakket lange setninger fra han var 1½ år gammel. Noen ganger, grytidlig om morgenen når jeg hentet han i senga f.eks. klokka 05:20 om morgenen, strålte han mot meg og sa smørblidt: "Titte lekekassa?" Det var noe av det morsomste han visste. Lekekassa var også velfylt, så det var mye å gripe i og ta opp og snakke om. Tok laaang tid å komme til bunns i den...!

Jeg har gode minner fra våre stunder over lekekassen og praten vi hadde sammen da 🙂 

 

Enig med deg i at det er veldig bra å snakke masse med barna sine og lese for dem. Men jeg hadde ikke giddets å sette meg ned og lese bok for en baby på 2 mnd, som du foreslår i det andre innlegget ditt. Hvis problemet er en trøtt og utilpass baby, er jo ikke lesing løsningen. Jeg har en på fire mnd, og syns det er utrolig lite man rekker på den timen babyen er våken, når det skal mates, skiftes på, prates, koses, bysse, komme meg fra a til b, jeg skal kanskje ordne noe osv. Sånn var det med min eldste gutt også, leste masse for ham når han rundet året og videre, men brukte ikke noe særlig tid på det mens han var baby, da våkentiden han var fornøyd måtte brukes til andre ting. Men barna mine har vært tidlig med språk likevel, selv om de ble lest lite for som babyer. Det viktige er jo at man snakker med babyene sine, enn at man absolutt må lese eller leke en lek med veldig fokus på språk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Million skrev:

Man trener jo masse motorikk ved å la barnet få kjenne på, holde og gripe alle tingene man viser og forklarer. Små leker, myke leker, harde leker, en skje, en blomst, hva som helst. Sikte og gripe, holde, mange ganger om dagen. Legge fra seg, plukke opp en ny ting, holde den og snu på den. Motorisk trener man mye ved å leke med stadig nye ting.

Jeg og sønnen min hadde et spesielt tidsfordriv når han var veldig liten. Fra han klarte selv å heise seg opp og titte over kanten på lekekassen sin i stua (noen måneder gammel), så hadde vi en lek som het "Titte lekekassa?". Den bestod i å sitte på hver vår side av lekekassen, og så byttet vi på å ta opp èn og èn leke, snakket om den, studerte den, snudde på den, diskuterte farge og form, hvor fin den var osv, før vi la den ned på gulvet, og så ta opp en ny leke og snakke om. Han lærte utrolig mye språk av dette. Han begynte å snakke veldig tidlig, og snakket lange setninger fra han var 1½ år gammel. Noen ganger, grytidlig om morgenen når jeg hentet han i senga f.eks. klokka 05:20 om morgenen, strålte han mot meg og sa smørblidt: "Titte lekekassa?" Det var noe av det morsomste han visste. Lekekassa var også velfylt, så det var mye å gripe i og ta opp og snakke om. Tok laaang tid å komme til bunns i den...!

Jeg har gode minner fra våre stunder over lekekassen og praten vi hadde sammen da 🙂 

 

Ja. Ok.

Jeg mente at noen utvikler seg motorisk raskt og er sterke. Andre ligger pal, men prater mye.

Orker ikke lese resten av innlegget ditt.

Anonymkode: 73f9b...82a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 8.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei lita jente på 2 mnd som alltid må underholdes. Altså,  når vi står opp om morgenen så gruer jeg meg nesten til dagen... fordi hun vil verken sitte i vippestol, ligge på babygymmen, sitte på fanget... hun er veldig nysgjerrig på alt, men må liksom gå rundt i huset HELE tiden for at hun skal være fornøyd. Vi prøver å gå turer, men vi bor så langt borte fra butikker osv, så kan liksom ikke gå i evigheter heller... hun liker godt å gå tur i vogna! Går som regel 2t hver dag.

men hva annet kan jeg finne på? Vi bor så tullete til, er så langt borte fra alt mulig! Skal heldigvis flytte :) men dagene blir så utrolig lange! Noen tips til hva vi kan finne på?? :)

Anonymkode: 0b565...9a5

Trene på å ligge på magen, trene på å vise interesse for ting fra side til side, trene på å strekke armene etter ting. Se i speil, ha i bæresele på magen mens du driver med ting. Synge for. 

Ellers blir det bedre fra de er 4 mnd, jeg syns det var en tøff tid de første 3 mnd 

Anonymkode: e3312...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/29/2018 at 8:42 AM, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar dere❤️  Jeg tror jeg hadde litt forventninger til hvordan babytiden skulle være.. det er jo ikke sånn:/ klokken er ikke 9 en gang og jeg er allerede utslitt og tom for ideer... vi har vært oppe siden 0630! Tatt morgenstell, gitt mat, vært i vippestolen og babygym osv. Nå er vi tilbake til bæringen igjen... hun krever oppmerksomhet hele tiden og det må hele tiden skje noe.. hun vil jo ikke sove en gang 😂 har byttet 3 bodyer allerede fulle av gulp, har gulp i hele håret men har jo ingen mulighet til å dusje så får gå med det da 😅😂

nei uff, absolutt ingen dans på roser det her.. men jeg vet det blir bedre. Hadde ikke byttet ut den fine lille jenta mi for noe i hele verden❤️ Men er det lov av meg å si at jeg syns dagene er ubeskrivelig lange og at jeg er sliten? 😅

ts

Anonymkode: 0b565...9a5

Gulper hun veldig mye? Isåfall kan det være at det er ubehagelig for henne å ligge flatt. 

Vi har ei som plages voldsomt av reflux, og hun vil ikke legges ned. Alt går fint så lenge hun holdes opp. 

Bare en tanke, for det du beskriver minner veldig om hvordan vi hadde det i 6 mndr 😉

Anonymkode: 16d43...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...