Gå til innhold

Revefruas Dagbok


Revefrua

Anbefalte innlegg

17.mai ble en strålende feiring, og vi koste oss masse alle sammen! Vi var ikke i leiligheten hos meg og samboer, vi fikk nemlig låne huset til mine foreldre som var bortreist. Enn så glad jeg er i leiligheten kjenner jeg på at vi må flytte inn i enebolig en dag. Det er jo så mye enklere å få samlet mange på et større område, naturlig nok. Også er det stor stas og god stemning med hage. 

Nå er det bare finpuss igjen på masteroppgaven, og jeg kikket tilbake på versjonen jeg hadde i februar. Jeg blir altså fremdeles dårlig av å lese den oppgaven jeg hadde da, selv om alt har rettet seg opp nå. Jeg kan ikke riktig skjønne at jeg har klart å karre meg opp igjen, og orket å rette opp i alt sammen. Jeg har skrevet og skrevet og skrevet, og deretter revidert den opp og i mente. Jeg tror det er ganske godt at man ikke kjenner til hvor mye arbeid det er før man starter å rette opp, da er jeg bombesikker på at jeg hadde kastet hele oppgaven ut av vinduet som var min opprinnelige plan i februar 😂

Jeg har hatt utrolig mye å tenke på den siste tiden, som jeg ikke har delt her på dagboken. Nå kjenner jeg at jeg trenger å få utløp for tankene mine. Jeg og samboer har lenge snakket om å få barn, så når han fikk seg ny jobb og jeg hadde kommet meg opp fra hullet jeg hadde gravd meg ned i etter masterkrasjen, så gikk ting fremover for oss. Vi begynte å se at mulighetene for å begynne prøvingen lå til rette for oss. Dermed begynte vi tidligere enn planlagt, i den tro om at det ikke ville sitte en spire på første forsøk. Men jaggu kom ikke den spiren allikevel, og den 1.april testet jeg positivt. Vi skulle få en liten baby i desember. Det var en stor lykke, og vi kunne ikke tro at vi hadde vært så heldige. Ukene gikk og vi begynte å glede oss. Vi så for oss alle de hyggelige senarioene ved å dele det med familie og venner. Ikke minst ville det bli utrolig koselig med en liten julebaby. Så kom jeg til uke 10, og gledet meg over at jeg nærmet meg de magiske 12 ukene som skulle gjøre situasjonen sikrere. Jeg stod opp og gikk på badet og møtte synet av blod. Flere tanker surret rundt i hodet mitt. Kunne det være en spontanabort? Det kan jo være normalt å blø litt i et svangerskap? Jeg forsøkte å ta det rolig og tenke rasjonelt. Dersom det var en spontanabort, så var ikke barnet levedyktig og da måtte det gå som det gikk. Likevel hadde jeg et lite håp om at det bare var en ufarlig blødning. Jeg bestilte legetime, og før jeg rakk å komme dit hadde jeg blødd mye. Jeg forberedte meg på dårlige nyheter fra legen. Sjokket ble stort da han sa han ikke så noe på skjermen under ultralyden. Han så bare grums. Dermed konstaterte han MA. Jeg bestemte meg for å jobbe meg rasjonelt igjennom aborten. Heller nå enn f.eks måned syv, åtte, ni... men det ble tyngre enn jeg trodde. Nå er det to uker siden aborten, og jeg kjenner at jeg har fått jobbet meg igjennom den. Det var en vond opplevelse, men vi satser på at neste spire sitter ❤️ 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde svært vonde magesmerter mandagskveld, og ble bekymret for at det hadde noe med aborten å gjøre. Dermed ble det en tur på legevakten for å finne ut hva som var problemet. Jeg fikk time hos gynekolog dagen etter. Etter den timen ble jeg innlagt da de fant ut at graviditeten hadde foregått i venstre eggleder. Det hadde blitt en infeksjon, så egglederen måtte fjernes. Det ble så mye på en gang, og så mange spørsmål som surret rundt i hodet mitt etter den beskjeden. Heldigvis fikk jeg god informasjon, og beskjed om at det ikke ville være noe problem å få barn i fremtiden. 

Nå sitter jeg hjemme og er nyoperert og øm. Babyplanene er satt på vent etter samtale og rådgiving med lege. Dette har vært et tungt år, og jeg håper jeg har tatt min støyt og at det vil gå lettere framover. Nå trenger jeg snart å få ferie og lette på arbeidsmengden fra skole og jobb. 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masteroppgaven er levert inn, og jeg kan nesten ikke tro at det er sant. Oppgaven jeg har jobbet så lenge med er over, og jeg kan bruke tiden min på alt annet. Det føles helt merkelig og herlig på engang. For en lærerik opplevelse, men jeg er glad den er over. Nå er det bare å krysse fingrene for ønsket resultat. Likevel får jeg være fornøyd så lenge jeg står, for denne oppgaven holdt jo på å gå rett ut av vinduet et øyeblikk. Jeg er glad jeg fullførte, ellers hadde denne tiden vært kjip og vond nå. Spesielt etter å ha gjennomgått en exu. 

Det er så kjedelig å tenke på at det ble utfallet av å ønske seg og forsøke på familieforøkelse. Operasjon, smerter og prøvenekt. Håper jeg kommer meg så fort som mulig. 

Men tilbake til mer positive saker. Jeg har fått meg 100% jobb, og gleder meg så mye til å starte opp til høsten. Opplever det som en kjempefin arbeidsplass, og gleder meg til å han en jobb hvor jeg er tilstede mer en et par ganger i uka. 

Nå skal jeg slappe av og nyte alt som går bra i livet, hvilket er mange ting. Så er jeg klar for å ta fatt på neste uke 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Endelig er det blitt sommerferie 💕 dette skal nytes til det fulle med venner og familie, før høsten kommer med et nytt og spennende kapittel. 

Tiden å vente med prøvingen har vært seig for meg, og syklusen er helt på tur 😅 ventet på mensen, men plutselig fikk jeg eggløsning. Det bidro til et løft i humøret, og vi valgte å hive oss på denne prøveperioden. Jeg føler meg i form og arrene gror pent. Det føltes rett og slett for dumt å la muligheten løpe fra oss. Hvem vet? Kanskje er vi heldige.

 Rett etter exu tenkte jeg: «oofh... skal jeg gå gjennom de ukene en gang til...», men nå drømmer jeg om å telle uker igjen og gleden over hva som venter 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Forrige prøveperiode gikk ikke veien, men det er heller ikke så rart. Vi hadde jo ikke veldig mange sjanser da jeg skulle reise bort. Nå er det ny prøveperiode og aksjer blir lagt inn så godt det går. Er alltid spennende med en prøveperiode, men nå hadde det vært fint om det gikk veien. Krysser fingrene 🤞🏼 👶🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden flyr og sommeren fylles med dager på stranden, middag med venner, tid med familie og forberedelser til ny jobb. Det er strålende sol i disse dager, og jeg håper det holder seg en stund til. Neste helg skal vi nemlig i bryllup, og da er det stas med godt  vær. 

Prøvingen på en liten spire fortsetter. Jeg forventet eggløsning rundt 17.juli, men kroppen kjører sitt eget løp og dermed ble eggløsning forsinket. Heldigvis fikk vi lagt inn mange muligheter, og i morgen er jeg 4 dpo. Jeg har en god følelse rundt denne prøveperioden. Det er selvsagt tidlig å si det, men forrige runde var veldig opp og ned for meg. Nå er jeg mer sikker. Krysser fingrene for at magefølelsen stemmer 🤞🏼Tenk om vi skulle være så heldige så kort tid etter exu. Det var en så vondt opplevelse, så det hadde gjort ordentlig godt å ha hellet på vår side nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi har kommet til august allerede, og jeg har skrevet dagbok i snart ett år! Morsomt å se hva som stod på for ett år siden, og hvor vi er kommet nå. På onsdag begynner jeg for fullt på jobb, og jeg gleder meg veldig mye. Jeg har fått gjort en del forberedelser, og fra og med onsdag skal resterende detaljer på plass. Det blir viktig for meg å huske på å puste ut mellom arbeidstakene nå som jeg har en 100% jobb. Tenke at alt ikke trenger å være helt perfekt ned til hver minste detalj. Akkurat nå merker jeg at jeg gleder meg, legger planer og koser meg med dette. Samtidig er jeg redd for å bite over for mye etterhvert som tiden går, så jeg skal prøve å være flink til å gi meg selv pauser og gjøre ting som ikke alltid har forbindelse til jobben. Ikke minst dele når ting ikke er enkelt slik at jeg får støtte rundt meg, og gode råd til hvordan nøste opp i det som kan knyte seg. Jeg var innom i arbeidsplassen i dag, og det gjorde ikke ting mindre spennende. Det er god stemning og hyggelige kolleger som gjør meg positiv til arbeidshverdagen. Jeg er så klar for å ta fatt på det nye, og gleder meg til å ta i mot elevene som kommer neste uke! ❤️ 

Det ble ingen spire denne gangen heller, men vi får fortsette å håpe og forsøke. Nå stresser jeg ikke med det, men jeg kjenner meg selv såpass godt at det kan hende jeg blir helt kontrollerende i planene igjen når jeg vet eggløsning er på plass. Samtidig har samboer foreslått at vi skal gifte oss til neste år, så dermed går nok mye av fokuset plutselig på det framfor babyplanene. Det er selvsagt ikke slik at jeg velger mellom en av delene, men det er godt å kunne tenke på et fremtidig bryllup om ikke alt for lenge, så jeg ikke henger meg så mye opp i babydrømmen at det bare blir tungt og vanskelig. 

Samboer har begynt å jobbe for fullt, og det er morsomt å kjenne på hvor annerledes, men likevel fin, hverdagen vår er blitt. Neste oppussingsprosjekt for oss blir badet, og da er det deilig at vi begge jobber 100%, og at samboer er hjemme en uke av gangen. Gleder meg til å få fullført siste del av oppussingsplanen. 

Dette innlegget bringer meg tilbake til mitt første innlegg i dagboken som ble skrevet i fjor høst. Også da var det mange forandringer for oss, og jeg syns alltid høsten byr på dette, hvilket er en stor grunn til at jeg liker denne årstiden. Det er nye og spennende utfordringer og opplevelser i vente, og det er så mye å glede seg til. Ikke minst dukker "Skal vi danse" opp på skjermen igjen, og det kommer en ny sesong av "Team Ingebrigtsen". Elsker TV-høsten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

September er her, og jeg har hatt en flott helg etter en fantastisk arbeidsuke. Det er altså en herlig jobb å være ungdomsskolelærer. Så mange flotte ungdommer, og så spennende arbeidshverdag jeg har. Håper den følelsen jeg har nå sitter sterkt de dagene hvor jobben ikke føles like flott. Det går opp og ned i alle yrker forestiller jeg meg. 

I helgen har jeg vært i familiebursdag, med gode venninner og spist middag og i dag tok jeg og kjærsten oss en tur i skogen. Så deilig og forfriskende å komme seg ut. Husker jeg opplevde å ha lite tid til det i fjor.

Gleder meg sånn til vi får en liten som vi kan ta med oss på tur. Drømmer og drømmer om at det skal klaffe. Vi er midt i DPO akkurat nå, så det er kjempespennende! Krysser fingrene og tærne. Denne runden forsøker jeg å ta det rolig, og opplever at jeg ikke er like stresset og opphengt i situasjonen som sist. Det kan komme av at vi har bestemt oss for å gifte oss i 2020, så dermed går mange av tankene til drømmebryllupet. Forrige uke kjøpte jeg brudekjole, og er så fornøyd ❤️ 

Opplever at jeg er trygg på at jeg klarer å balansere arbeid og fritid. Fortsetter å legge opp til hyggelige fester, møter og stunder med familie, venner og samboer. Har masse spennende å se frem til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lørdagen gikk med til å bygge på badet, og vi har fått opp vegger og kan endelig begynne å legge varmekabler og smøremembran skal klines på veggene. Blir så spennende å se resultatet, ikke minst vil vi være ferdige med oppussingen 😍 

Jeg står midt i en prøveperiode nå, og kjenner meg kvalm stadig vekk. Er så redd for at jeg innbiller meg alle mulige symptomer. Jeg har så lyst til å tro, men er redd for å bli skuffet nok en gang. Opplever at alle skal ha barn, og alle rundt meg triller rundt eller bærer på babyer. Det er utrolig hvor opphengt man blir. Det hadde vært så godt å se to streker, for vi har så inderlig lyst på baby. Mens jeg skriver kjenner jeg små smerter i magen. Håper så mye, og syns skuffelsen blir større og større. Denne perioden har jeg forsøkt å ikke telle dager, eller delta i prøvegrupper. Det har nok vært lurt, og håpet er vel å skåne meg selv om det heller ikke denne gangen funker. Vi har ikke prøvd lenge, men det er så vondt å ha vært gravid, begynt å glede seg skikkelig, nærmet seg de magiske 12 ukene, og fått det hele brutalt revet vekk med operasjon og alt som fulgte med. Krysser fingrene, og forsøker å holde meg sterk om vi ikke er heldige. 

Endret av Revefrua
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm i dag også, og puppene er smått vonde. Håper jeg ikke klarer å tenke meg til alt dette selv. Begynner å bli positiv, og det er skummelt dersom det ikke stemmer. Håper håper håper ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Smått støvete dagbok. Det gikk ikke forrige runde med babyforsøk. Så nå prøver vi igjen, og snart er det tid for å teste (tror jeg).Denne gangen har jeg ingen hjelpemidler i form av eggløsningstester eller temperaturmåler. Det ble gjemt vekk for jeg ble så nervøs, sliten og stresset av fokuset. Er greit å roe det litt ned, men blir jo usikker på når ting skjer 😅 så da prøver vi oss på en skjer det så skjer det holdning. 

Badet er snart ferdig, og det er så deilig. Vi har en vegg igjen å flislegge, så kan vi møblere. Da har vi vært over hele leiligheten. Gleder meg til å få ordentlig orden på barnerommet, men det får vente enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi nærmer oss november, men ingen baby enda. Nå har jeg klart å rote til syklusen med bidronninggele, så venter spent på når mensen dukker opp. Det kan gå en stund har jeg forstått, men nå har jeg det heldigvis ikke travelt. Vi har begynt å roe ned prøvingen, for dersom vi skulle lykkes i disse tider vil babyen komme i august. Det blir midt oppi bryllupet, og passer dårlig. Så da kan mensen bruke litt tid for min del, men håper hverfall den er tilbake rundt desember en gang, januar senest🤞🏻 

På Facebook dukker det stadig opp oppdateringer av venner/bekjente som venter baby. Nå tenker jeg bare at: "Jaja, det blir vel min tur snart", for jeg orker ikke bli lei meg og deppe over situasjonen. Det ordner seg tilslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg hadde fått en nydelig liten datter 💕 snakk om å være babysyk 😂 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er november både kommet og snart gått. Det gikk fint å hoppe over denne måneden, spesielt da samboer ikke var hjemme. Nå sikter vi mot desember og krysser fingrene for at vi lykkes ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er eggløsningsdagen her, og den er bekreftet med EL-test 😁 Kjenner noen smerter, og regner med at det er egget som er på vei. Har fått lagt inn masse aksjer, og er veldig spent på om det blir noen spire 😍 krysser fingrene og håper inderlig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

1 dpo

Denne månden var EL treg, og dukket ikke opp før i går. Jeg har vært hos gynekolog og har fått vite at jeg har mildt PCOS, så det er grunnen til de lange syklusene. Jeg skal være glad jeg har EL i hvertfall. Liker å tro på hver og en av prøveperioden mine, hvis ikke ville det jo ikke vært noe morsomt å prøve. Skulle det ikke gå denne gangen vil jeg være roligere enn tidligere. Neste runde gjennomfører jeg en tubescanning. Da får jeg sjekket opp i om eggleder er tett eller ikke. Uansett har lest om flere fordeler ved å gjennomføre en slik undersøkelse, hvor de som har gjort det har blitt gravide kort tid etter. Kanskje er jeg en av de heldige. 

Leste meg tilbake i dagboken, og kjenner igjen følelsen av å stresse og drømme om en baby. Likevel syns jeg det er lettere nå å forholde meg rolig til prøvingen. Jeg tror det kommer av planleggingen av bryllup. Jeg koser meg så mye med det. Nå er det ca. 6 mnd til vi gifter oss, og jeg tror det blir utrolig bra 😁 gleder meg masse! 

Stortrives på jobb for øyeblikket også. Noen dager er selvsagt tunge og gnålete, men de aller fleste er gode, spennede og utfordrende. Det er så deilig å kjenne på.

Livet har flest hverdager, og da er det deilig å nyte dem ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Forrige syklus ble et evig rot. Viste seg at egget prøvde å slippe den 01.02, men klarte ikke å slippe før 10.02. Da hadde samboer dratt, og mensen kom to uker senere.

Nå er vi i gang med ny prøveperiode og eggløsning kom i dag! En lettelse da samboer reiser nå på tirsdag 😁 Vi har vært hos gynekolog og sjekket om den gjenværende egglederen er åpen. Det var den heldigvis, og etter en slik undersøkelse skal det visst være 30% større sjans for å bli gravid de tre neste syklusene. Nå har vi gjort det vi kan for at det skal klaffe. Håper det er vår tur :strix:

På arbeidsfronten blir det spennende framover med hjemmeundervisning. Blir litt av en erfaring. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg på en gang. Får prøve mitt beste å sørge for at elevene opplever læringsutbytte 😁🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...