inkognitomann29 Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Hei, jeg ønsker gjerne noen meninger om dette. Jeg og min partner har holdt på i snart 1 år. For noen måneder tilbake så jeg at hun chattet med andre gutter og slettet mld i etterkant. Jeg har ikke hatt noen behov for å sjekke telefonen hennes, men noen ganger føler man noe skurrer. Jeg har konfontrert henne med det og det har blitt store krangler og diskusjoner. Nå i nyere tid fant jeg ut at hun fortsatt chatter med han ene og sletter. Dette skaper naturligvis usikkerhet hos meg. Jeg konfontrerer hun med dette nok en gang og de blir en stor sak ut av det. Hun kaller meg kontrollerende og sier det ikke er noe "farlig" de snakker om at jeg må stole på henne. Jeg ber henne væresnill å vise meg telefonen som et ultimatum, da total nekter hun. Vi ender som uvenner og jeg går. Nå har vi snakket om ting som gjør usikker. Det går begge veier, blir enige om å fortsette å prøve som et par. Men det er på en betingelse - at jeg ikke får koden på telefonen hennes, jeg må stole på henne sier hun. Jeg er mer på laget der man bygger tillitt ved å være åpne. Så vi klarer ikke bli enige. Jeg ønsker gjerne noen meninger rundt det her. Hilsen mann 29
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Hvis du leser over innlegget ditt med et åpent sinn, ser du selv hvor feil dette er? Jeg bare skjønner ikke poenget for din del, hvis du ikke stoler på kjæresten din kommer ikke en kode til å hjelpe. Da kommer du til å komme med andre mulige scenarioer i stedet. Finn deg noen du kan stole på, eller jobb med deg selv. Det funker ikke å være i et forhold hvis man skal gå å tenke at kjæresten er utro. Anonymkode: 82709...78c 5
inkognitomann29 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2018 (endret) Poenget er ikke at jeg skal "overvåke" telefonen hennes. Det er telefonen hennes - hennes eiendel og det respekterer jeg. Det er det behovet hennes ved å Absolut sørge for at jeg ikke skal ha tilgang som gie meg en dårlig magefølelse. Endret 28. august 2018 av inkognitomann29 2
Gjest HanenIFlokken Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Run Forest, run... Dette hadde ikke jeg funnet meg i å gå og tenke på
Gjest Nina1975 Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 Hadde ikke orket å gå rundt med en dårlig magefølelse. Hvorfor chatter hun med disse? Er det venner av henne? Vet du hvem det er? Om du hadde gjort det samme, hadde hun akseptert det? Hvorfor sletter hun om det ikke er noe? Sletter hun mld fra jentevennene sine også?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 Er det ikke dette som kalles micro cheating da? Dere må nesten definere hva som er greit i deres forhold. Jeg hadde ikke akseptert at typen min drev på slik. Og hvis du må ha koden til mobilen så stoler du vel ikke på henne? Klisjé, men tillit er alt i et forhold. Anonymkode: 6e63b...48f 1
Skiftenøkkel Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Det kan jo tenkes det er venner som snakker om veldig personlige ting ingen andre skal ha innsyn i. Som sykdom, sorg eller lignende. Må ikke nødvendigvis være noe på gang. Jeg sletter også en sjelden gang meldinger om det er uhyre fortrolig. Personlig har jeg ikke giddet å være i et forhold om jeg følte behov for å se partners meldinger. Sånne tanker er selvdestruktive. Min partner kan min kode til telefonen og sosiale medier. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kommer til å like snoking i mine samtaler, da andre som har skrever til meg, har skrevet til kun meg. Og skulle hun falle for fristelsen, minner jeg om at uansett hva hun måtte lese er det strengt fortrolig. Tror ikke til dags dato hun har sjekket, men så lenge hun har muligheten bør det være en slags tillitserklæring. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #8 Skrevet 28. august 2018 Gå til henne å si at du ikke skal mase mer om dette. Si at du har kommet frem til at du må stole på henne, og at du ikke tror at hun vil såre deg på noen måte. Hvis hun ikke gjør noe galt, vil hun bli glad. Har hun noe å skjule, så vil hun nok kjenne det på samvittigheten. Vær alltid raus og gi uttrykk for tillit og gi komplimenter. Hvis hun gjør noe ikke akseptabelt, så vil mas fra deg på en måte kunne være en unnskyldning for henne. Anonymkode: 43e3e...e0c
inkognitomann29 Skrevet 28. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, Nina1975 skrev: Hadde ikke orket å gå rundt med en dårlig magefølelse. Hvorfor chatter hun med disse? Er det venner av henne? Vet du hvem det er? Om du hadde gjort det samme, hadde hun akseptert det? Hvorfor sletter hun om det ikke er noe? Sletter hun mld fra jentevennene sine også? Jeg vet ikke hvem de er, og hun soer hun skjønner jeg reagerer. Løsningen hennes er å stenge meg helt ut for å skape tillitt..?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 Meget enkelt svar: Man rører ALDRI sin partners telefon. Aldri. Altså aldri. Anonymkode: 2db37...15d 5
Inwe Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Jeg hadde ikke orket å være i et forhold der min partner snakket med flere damer jeg ikke visste hvem var og slettet meldinger etterpå, særlig om telefonen var veldig hemmelig i tillegg. Det til tross for at jeg ikke finnes sjalu og han fint får snakke med så mange damer han bare vil. Vet han tekster med noen kvinnelige kolleger blant annet, jeg vet ikke hva de tekster om, men han prøver heller ikke skjule det for meg så jeg regner med at det er helt dagligdags. Jeg tenker at når det er hun som skaper usikkerheten ved å slette meldingene bør hun også møte ditt behov for trygghet og gi deg koden til telefonen. Det betyr ikke at du har rett til å sjekke den, men man bør ville gi sin partner den tryggheten. Jeg har visst koden på telefonen og passordene til min partner siden før vi ble sammen, men jeg har aldri sjekket telefonen hans uten at han har bedt meg om det. Han vet også mine koder og passord, vet ikke om han har sjekket når jeg ikke har vært tilstede og det bryr meg faktisk ikke heller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Jeg har ikke typens kode, han har ikke min. Vi bruker begge telefonen på jobb, og har ting på den som ikke er ment for andres øyne. Vi snakker ikke sensitiv eller taushetsbelagte ting, men likefullt ting som en partner ikke skal snoke i. Det handler om profesjonalitet rett og slett. Videre vil jeg og at venninner og familie skal kunne snakke med meg på meldinger etc uten at de skal være rett for at andre folk skal lese det. Inkluder samboer. Ja, jeg deler alt med ham - men det betyr ikke at mine venninner vil dele alt med ham! Av respekt for dem er våre samtaler private. Sender man melding til meg, så sender man ikke melding «til meg og samboeren min». Slik jeg ser det fungerer ikke tillit på den måten. Enten har man tillit, og da har man null interesse for å ha hverandres kode. Ellers har man ikke tillit og da vil ikke all verdens kontrolltiltak hjelpe på det. Anonymkode: 05eee...dab 3
eller Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 Å ikke vise meldinger fra andre handler også om respekt for dem. Hvorfor er hun sammen med deg om hun heller vil være med andre? Eller er det sånn at hun er sammen med deg fordi det er det hun vil, uten utelukke private samtaler med andre? 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 Hadde aldri godtatt dette. Gor en stund tilbale var det en dame som la seg etter min mann. Endel sms. Han avviste. Jeg har lest mld. Men han holdt det hemmelig for fredens skyld. Venn av venn. Når jeg oppdaget dette reagerte jeg strekt. Som utroskap og at han var illojal. Krevde full tilgang til alt. Dette fikk jeg uten problemer. Krevde også at han konfronterte henne mens jeg var tilstede. Noe han også gjorde. Han hadde full forståelse for at jeg hadde rett til å sette krav for å finne igjen tillit, og føle at hans lojalitet var hos meg. Hun er din dame. Du bør være hennes prioritet og hennes lojalitet bør ligge hos deg. Både utad bøa dt am Andre og inmad i forholdet. Alt som ikke kan gjøres med det motsatte kjønn foran ens partners øyne er utroskap. Gi meg tilgang, eller pell deg ut! Hun har skjult dette for en grunn. Hun vet selv hva som er rett!.. men vil ha i både pose og sekk. Anonymkode: 80f1d...e59
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #15 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, Inwe skrev: Jeg hadde ikke orket å være i et forhold der min partner snakket med flere damer jeg ikke visste hvem var og slettet meldinger etterpå, særlig om telefonen var veldig hemmelig i tillegg. Det til tross for at jeg ikke finnes sjalu og han fint får snakke med så mange damer han bare vil. Vet han tekster med noen kvinnelige kolleger blant annet, jeg vet ikke hva de tekster om, men han prøver heller ikke skjule det for meg så jeg regner med at det er helt dagligdags. Jeg tenker at når det er hun som skaper usikkerheten ved å slette meldingene bør hun også møte ditt behov for trygghet og gi deg koden til telefonen. Det betyr ikke at du har rett til å sjekke den, men man bør ville gi sin partner den tryggheten. Jeg har visst koden på telefonen og passordene til min partner siden før vi ble sammen, men jeg har aldri sjekket telefonen hans uten at han har bedt meg om det. Han vet også mine koder og passord, vet ikke om han har sjekket når jeg ikke har vært tilstede og det bryr meg faktisk ikke heller. Dette! Som å lese tankene mine Forskjellen mellom Inwe og meg er at min samboer har koder og full tilgang til mitt, mens jeg ikke har til hans.. Jeg har i utgangspunktet ikke behov for innsyn, men det handler om den tilliten det viser nå i disse teknologiske tider. Anonymkode: 384ea...520
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #16 Skrevet 28. august 2018 Vi har hverandres koder. Har aldri hatt behov for å sjekke og han ligeså. Vi har aldri gitt dem riø hverandre. Men i blandt ber jeg han hjelpe meg med noe på mail eller fb og han gjør det samme. Å gå inn for å skjule skal ikke være nødvendig i et forhold. Ei heller å sjekke den andre. Anonymkode: 80f1d...e59
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #17 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke typens kode, han har ikke min. Vi bruker begge telefonen på jobb, og har ting på den som ikke er ment for andres øyne. Vi snakker ikke sensitiv eller taushetsbelagte ting, men likefullt ting som en partner ikke skal snoke i. Det handler om profesjonalitet rett og slett. Videre vil jeg og at venninner og familie skal kunne snakke med meg på meldinger etc uten at de skal være rett for at andre folk skal lese det. Inkluder samboer. Ja, jeg deler alt med ham - men det betyr ikke at mine venninner vil dele alt med ham! Av respekt for dem er våre samtaler private. Sender man melding til meg, så sender man ikke melding «til meg og samboeren min». Slik jeg ser det fungerer ikke tillit på den måten. Enten har man tillit, og da har man null interesse for å ha hverandres kode. Ellers har man ikke tillit og da vil ikke all verdens kontrolltiltak hjelpe på det. Anonymkode: 05eee...dab Slik skal det sies og etterleves😎 Anonymkode: 2db37...15d 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #18 Skrevet 28. august 2018 Har du ikke en ok magefølelse, så må du høre på den. Løp mann, løp. Du fortjener bedre. Synes det er drøyt å slette meldinger. Greit nok at partnere ikke skal lese hverandres meldinger om de er private, men det å slette meldinger for å skjule noe ovenfor sin partner er bare teit. Kjæresten din skal ha så stor tillit til deg at hun ikke behøver å slette meldingene, men kan ha de der uten å være redd for at du leser de. Anonymkode: 44a6c...6a5
FrodeF Skrevet 28. august 2018 #19 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri godtatt dette. Gor en stund tilbale var det en dame som la seg etter min mann. Endel sms. Han avviste. Jeg har lest mld. Men han holdt det hemmelig for fredens skyld. Venn av venn. Når jeg oppdaget dette reagerte jeg strekt. Som utroskap og at han var illojal. Krevde full tilgang til alt. Dette fikk jeg uten problemer. Krevde også at han konfronterte henne mens jeg var tilstede. Noe han også gjorde. Han hadde full forståelse for at jeg hadde rett til å sette krav for å finne igjen tillit, og føle at hans lojalitet var hos meg. Hun er din dame. Du bør være hennes prioritet og hennes lojalitet bør ligge hos deg. Både utad bøa dt am Andre og inmad i forholdet. Alt som ikke kan gjøres med det motsatte kjønn foran ens partners øyne er utroskap. Gi meg tilgang, eller pell deg ut! Hun har skjult dette for en grunn. Hun vet selv hva som er rett!.. men vil ha i både pose og sekk. Anonymkode: 80f1d...e59 Wow. Det er jo ganske ustabilt (psykopat?) å oppleve det som utroskap når mannen får meldinger fra en dame som han avviser..... Skjønner godt at han ikke ønsker å fortelle deg ting, noen mennesker må man rett og slett skjerme for slikt. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #20 Skrevet 28. august 2018 Enkelt; hun er utro. Dessverre. Eller har lyst til det (derav SMS/ snap etc) Anonymkode: d59b0...5e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå