Gå til innhold

Du som er glad i kaffe, når drikker du kaffe om dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikker kaffe når jeg har lyst på jeg, hvis jeg vil ha en kopp før jeg legger meg så tar jeg en kopp. Aldri slitt med søvn på grunn av kaffen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid 3-4 krus før frokost, et par kopper etter lunch, ett krus når jeg kommer hjem fra jobb, og 2-5 krus etter middag og utover kvelden, alt etter hva slags program jeg har.

Anonymkode: 5ce79...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fleur de lis

En kopp eller to på morgenen, og kanskje en på ettermiddagen. Aldri senere enn kl 18, da får jeg ikke sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første koppen klokka 07. Deretter ca kl 09 - 12 -14 hvis det er arbeidsdag. Hvis vi har besøk eller jeg er på besøk drikker jeg gjerne en kopp eller to på kvelden. 

Jeg drikker kaffe når jeg har lyst,men jeg drikker bare GOD kaffe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe-dagen min starter som regel når jeg kommer på jobb, da tar jeg en kopp. Så drikker jeg som regel en kopp til før pause og en mens jeg har pause. Det er ikke akkurat en bevisst handling, men mer et mønster som har kommet gjennom årene. Det hender at jeg tar en fjerde kopp, hvis det er veldig travelt eller hvis jeg kjeder meg. Jeg drikker mindre kaffe hjemme. 

Anonymkode: 1c4f4...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Første jeg gjør når jeg står opp er å sette på kaffe. Lager til 1-2 kopper, en i hverdagen og 2 i helga. I ukedagene drikker jeg kaffe på jobb frem til Kl 13. Etter det frister ikke kaffe over hodet. Kan til nøds ta en kopp om jeg er på besøk og det serveres kake/sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldskaffe er en ting ❤️

Drikker kaffe når jeg får lyst på det, og har ikke merka at kaffe påvirker søvn så har ingen grense på det. Har sterkere knytting til at når jeg spiser visse ting, så hører kaffe med enn når på dagen jeg drikker det. Så kan ha kaffe som drikk til middag også jeg! :P Kjøttkaker f.eks må jeg ha kaffe attåt. Men blir som oftest kaffe etter middag uansett da. Ellers på dagen varierer det når, men blir gjerne par-tre kopper i løpet av dagen :) 

Anonymkode: 1eaf4...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker som regel den første koppen en times tid etter at jeg har kommet på jobb, og så har jeg 4-5 kopper inkludert kaffe til lunsj. Ofte blir det ikke mer kaffedrikking dager jeg er på jobb.

I helgene, derimot, så trakter jeg gjerne en full termokanne og drikker den i løpet av dagen.

Jeg er nok mindre avhengig av kaffe nå enn jeg var tidligere, og jeg kan drikke kaffe om kvelden uten å ha problemer med å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker en stor kopp kaffe som det første jeg gjør når jeg våkner.

Etter det: Ikke mer kaffe den dagen. 

Anonymkode: 3fbb1...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker bare én kopp, til frokost. Har ikke behov for mer, men den ene koppen MÅ jeg ha, kjenner jeg får vondt i hodet om ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme drikker jeg kaffi som oftest etter middag, for da blir jeg så trøtt. Har noen ganger et par kopper etter frokost også. 

Endret av Sitronterte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når som hels/når jeg får lyst på. Drikker en nå f.eks. Men tar alltid en når jeg står opp da :)

Anonymkode: ebd9f...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ordner kaffetrakter klar kvelden før... så går jeg i koma å slår den på når jeg våkner, går på badet, og kommer ut til den deilige lukten 😄 
Så blir det en kopp mens jeg sjekker nettavisene, så en til kopp mens jeg sjekker kg og facebook, deretter går jeg og pus ut på verandaen og tar en kopp mens jeg tar en røyk og spiller candy crush, før det er frokost 😛 
Veldig fast morgenrutine her 😂
Så blir det vel ofte 2-3 kopper etter frokost, litt ettersom dagens planer er. Kommer det kaffebesøk på ettermiddagen forsvinner det fort en kanne på to personer igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drikker min første kopp med en gang jeg kommer på jobb, og deretter 1-2 kopper kaffe til i løpet av arbeidsdagen. Jeg drikker ikke kaffe etter kl.15.00 for da får jeg ikke sove om natten. Drikker ikke kaffe i helgene, kun når jeg er på jobb. 

Anonymkode: 84924...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg periodevis sliter med søvn, har jeg kuttet ganske kraftig ned på inntaket. Nå drikker jeg en kopp eller to på formiddagen. Vil jeg ha på ettermiddag eller kveld kan jeg finne på å lage koffeinfri, eller så drikker jeg te.

Anonymkode: fd173...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker kun svart kaffe, 3-4 kopper om dagen. En på badet mens jeg gjør meg i stand, en etter jeg har spist frokost på jobb, en til før lunsj og kanskje en etter lunsj. Har ingen problemer med å sove etter jeg har drukket kaffe (skulle faktisk ønske den vekket meg mer), men har bare blitt til at jeg ikke drikker kaffe på kveldstid. Unntaket er når jeg er hos mine foreldre, der drikkes det kaffe etter middag. I helgene drikker jeg 1-2 kopper i forbindelse med frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...