Gå til innhold

Savner nettby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg savner oppriktig nettby. I nettby kunne man virkelig få venner. 

Vet ikke om det finnes i nærheten så bra side der man kunne få komme i kontakt med gode mennesker i Norge. 

Dialog er sunt og godt. 

Anonymkode: 10933...8dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barer og puber. Evt kielferga/danskebåten, eller strikkekafeeer finner man dialog. 

Anonymkode: f5f00...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner oppriktig nettby. I nettby kunne man virkelig få venner. 

Vet ikke om det finnes i nærheten så bra side der man kunne få komme i kontakt med gode mennesker i Norge. 

Dialog er sunt og godt. 

Anonymkode: 10933...8dd

den siden var en skikkelig stressfaktor for meg! alt var synlig. mye mobbing og, for folk hadde folk på vennelisten og skrev ting om dem. og så kunne man se hvem som var inne på ens profil. 

en side hvor folk lekte kjendiser. 

jeg ble mobbet den tiden det eksisterte, av de som jeg trodde var venninner. gikk inn på deres side og så at de hadde skrevet noe stygt om meg på siden sin. i tillegg fikk jeg indirekte trussel fra hun ene på den siden. hun skrev om noen men ikke navnet mitt. sånne ting som "en dag tar jeg deg" og vennene hennes begynte å kommentere at de visste hvem det var, og at de skulle støtte henne. da fikk jeg jo bekreftet at flere hatet meg. hadde aldri gjort dem noe, men jeg hadde stått på min mening om noe og slik kan gå galt når den du står opp mot er vant til at folk er redd seg og nærmer seg psykopat diagnosen. 

Anonymkode: 66b4f...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å legge til at jeg dreit meg skikkelig ut også. var så forelska i en fyr jeg pleide å rote lit med i fylla, og jeg fikk vite av ei annen at han hadde tidligere rotet meg ei annen. jeg begynte å se på siden hennes litt vel ofte, plutselig sendte hun meg en melding :P 

Anonymkode: 66b4f...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Forundret.. skrev:

Nettby? 

Et slags sosialt medie. Du lagde deg en profil, klikket rundt på andre medlemmer, sendte meldinger til dem og deltok i diskusjoner. 

Ganske ok. Facebook drepte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Guile skrev:

Et slags sosialt medie. Du lagde deg en profil, klikket rundt på andre medlemmer, sendte meldinger til dem og deltok i diskusjoner. 

Ganske ok. Facebook drepte det. 

Hvis det var så ok så går det kanskje ann å vekke det til livet igjen, eller no liknende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget nettby grunnet gruppene og at nan kunne kode egen profil. BMen savner den ikke, sletter meg noen mnd før nedleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det hadde blitt det samme nå, men det var gøy ja. Blink(?) var også gøy.

Der snakket jeg faktisk med folk og synes det generelt var enklere før. Man driver ikke akkurat å går inn på fremmedes Facebook-profil og sender melding. Det synes jo folk er rart, mens på Nettby og Blink gjorde man det hele tiden :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og savner nettby, synes det var lett å få seg venner, og dater der inne. Også ble det ikke så kleint som, på rene dating sider. For man møttes, og enten ble det noe mer, eller man ble venner, eller møttes ikke igjen. 

Anonymkode: 02cb3...4a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner også noe lignende Nettby. Mer anonymt enn Facebook (hvis man ville), og litt mer variert enn kvinneguiden som kun er diskusjoner. Er nok derfor jeg henger her. Vil diskutere litt uten at det er under fullt navn. 

Anonymkode: 2acf8...2ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært så gøy om Nettby hadde gjenoppstått, med de gamle profilene og alt. Hadde mye rart i innboksen der! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Nettby har jeg ikke savnet, men jeg savner den første tiden på facebook. Nå er det nesten bare lenker til artikler blandet med innlegg fra folk jeg ikke kjenner, men har felles venner med. Har prøvd å regulere innstillinger for å få opp det jeg er interessert i, men det hjelper ikke. Nå må jeg gå inn på nære venners sider for å være sikker på at jeg får med meg hva de poster.

Anonymkode: bb471...2b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grønnbris

Nettby var fantastisk (i starten, før de pedofile tok over)! Mine første kjærester, og hele ungdomsmiljøet mitt møtte jeg ved å skrive "Hei, msn?" til dem etter en rask titt på profilen (og det var faktisk sosialt akseptert) 🤣 Det var tider det. Hadde man gjort det samme i dag, ville man blitt sett på som en psykiatrisk pasient! Ja, jeg savner Nettby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Grønnbris skrev:

Nettby var fantastisk (i starten, før de pedofile tok over)! Mine første kjærester, og hele ungdomsmiljøet mitt møtte jeg ved å skrive "Hei, msn?" til dem etter en rask titt på profilen (og det var faktisk sosialt akseptert) 🤣 Det var tider det. Hadde man gjort det samme i dag, ville man blitt sett på som en psykiatrisk pasient! Ja, jeg savner Nettby...

Det er sinnsyk verden man har kommet i. Det fine med nettby der kunne man naturlig få en venn for livet som faktisk er vanskeligere nå. Og dialogen er unik. Den plattformen er vanskelig nå. Dessuten er Facebook plattform for hele verden mens nettby fikk norske kontakt med hverandre. Derfor ikke sammenlignbar. Håper noen tar opp igjen plattformen som ble nedlagt men kan oppstå igjen. 

Anonymkode: 10933...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettby var artig, mange fine grupper å melde seg inn i, og diskutere rundt. Dessverre var det mange av de gruppene som viste seg å være useriøse, så man måtte være litt obs før man meldte seg inn. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og savner nettby! Skulle virkelig ønske det gjenoppstod på en eller annen måte...

Anonymkode: 81931...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...